2. leht 2-st

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 25.10.2010 17:24
Postitas kilplane
kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 25.10.2010 18:15
Postitas Astrona
kilplane kirjutas:kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.
Noh see on ju elementaarne algkooli korrutamine jagamine... Ilma selleta võib juhtuda, et arvad et 10kmh pealt on boost, aga praktikas läheb 1000kmh vaja. Või siis, et arvad, et tuleb 1bar, aga tuleb hoopis 20bar, ja saad 1. käivitusel kepsuga vasta näppe.


Teema jätkuks, võiks tollele veel järelkäruga suurema ballooni kah panna, saaks vajadusel ilma kütuseta ka pikema otsa teha :lol:

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 25.10.2010 22:39
Postitas Fog
Astrona kirjutas:
kilplane kirjutas:kus sa ikka viitsid arvutada..
mul läks poole posti peal silmeesine kirjuks juba.
Noh see on ju elementaarne algkooli korrutamine jagamine... Ilma selleta võib juhtuda, et arvad et 10kmh pealt on boost, aga praktikas läheb 1000kmh vaja. Või siis, et arvad, et tuleb 1bar, aga tuleb hoopis 20bar, ja saad 1. käivitusel kepsuga vasta näppe.


Teema jätkuks, võiks tollele veel järelkäruga suurema ballooni kah panna, saaks vajadusel ilma kütuseta ka pikema otsa teha :lol:
Mis jandid, 80cc 2-taktiline jurakas 10000rpm peal vajab vaid 800L/min õhku, milles on suurusjärgus 20% hapniku. Seega, et hapniku kahekordistada(sama mis 1bar rõhku) on vaja vaid 160L/min hapnikut. 100bar rõhuga balloon peaks ainult 1,6L suurune olema, et minut aega rõõmu oleks...

<statoili_stardika_smaili_siia> :bb

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 25.10.2010 23:40
Postitas Astrona
Fog kirjutas:Mis jandid, 80cc 2-taktiline jurakas 10000rpm peal vajab vaid 800L/min õhku, milles on suurusjärgus 20% hapniku. Seega, et hapniku kahekordistada(sama mis 1bar rõhku) on vaja vaid 160L/min hapnikut. 100bar rõhuga balloon peaks ainult 1,6L suurune olema, et minut aega rõõmu oleks...

<statoili_stardika_smaili_siia> :bb
Pidasin silmas lihtsalt suruõhuballooni. Minut aega pole siin ühegi variandiga rõõmu :)
50cc 4 taktilisega 5000rpm minutike nautida piisaks 0.25L balloonist :) Kuna 6 sekiga on kiirus juba nii meeletu, siis tegelikult piisaks 25cc balloonist :)

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 01.11.2010 2:55
Postitas Griffin
Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida? Draw trough puhul poleks käivitus probleemiks kuna fööni saab enne käima panna ja mõeldav oleks lausa potekast keeratava kontrolleri tegemine kust ise boost'i dial'ida. Aku peaks süvatühjendatav olema suure tõenäosusega.

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 01.11.2010 11:39
Postitas murjam
Griffin kirjutas:Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida?
Minu arvates väga hea mõte, tasuks proovida tõesti. Näha, kas ja kuidas asi toimib, saab eriti väikese vaevaga. Ning hiljem, kui on selge, et toimib ning tahtmine korralikult teha, võiks ühe väikese kontrolleri vahele panna, millega juba vastavalt RPM-ile, temperatuurile, lülitile ja/või millele iganes saaks superchargeri mootorit (boosti) täpsemalt juhtida.

Mis selle rollerimootori surveaste üldse on? Osadel rolleritel on surveaste väga kõrgele viidud (a la 1:12). Ideaalis võiks surveaste ülelaadimise jaoks olla ikkagi alla 10.

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 01.11.2010 12:46
Postitas KillFrenzy
Endal ka seisab garaazis üks 72cc 4 taktiline roller, tuli selline loll mõte, et ehitaks selle pritse peale ümber, kuna auto sai maha müüdud jäi Megasquirt ja WB lambda üle.
Pihusti ja segusiibri jne. kola leiaks ka sinna, aga ainuke probleem on kust võiks leida piisavalt väikse bensiinipumba, mis ei võtaks palju voolu, kuna rolleri genekas pole just eriti võimas?

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 01.11.2010 16:47
Postitas taxu
Griffin kirjutas:Siiamaani on electric superchargerite kohta vaid nalja tehtud, aga nii väikese õhuvajadusega asjale võiks elektrilist fööni isegi proovida? Draw trough puhul poleks käivitus probleemiks kuna fööni saab enne käima panna ja mõeldav oleks lausa potekast keeratava kontrolleri tegemine kust ise boost'i dial'ida. Aku peaks süvatühjendatav olema suure tõenäosusega.
Tänapäeval on väiksed elektrimootorid arenenud sinnamaani, et juba mõnikümmend grammi kaaluv mikromootor suudab arendada sadu vatte võimust. (näiteks http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=9764). Sellistega annaks proovida küll, kui kasutada ka vastavat akut.
Pealegi, ega siis elektriline föön iseenesest pole ka autol tegelt naljateema. Mitte ammu testis, ja vist tegeleb sellega ka jätkuvalt, Toyota nn. kikstardiga turbot, millel algkiirus antakse just elektriga. Lihtsalt sellise asja energiatarve on ikkagi kilovattides, seega energiavarustuse küsimused tõstatuvad.

Re: turbo 4taktilisele rollerile

Postitatud: 12.01.2011 18:29
Postitas udiam
ei puhu käima?
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=OYKC2d5IHpA" onclick="window.open(this.href);return false;[/youtube]