2. leht 4-st
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 21.10.2010 22:40
Postitas Etz207
Selline küsimus weel et kui valida 8 klapiline 2,0 kas saab sellele ka hiljem panna lihtsalt 16 klapise kaane ja proovida kuidas sellega süsteem jookseb
Et alumine osa saaks olla üks ja sama põhimõtteliselt või on neil ka suur vahe
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 22.10.2010 8:49
Postitas kilplane
kui sul esimene mootor, siis võta 8v odav, lihtne ja saab päris häid numbreid.
muidu 16v hingab paremini aga raha läheb rohkem.
põhimõtteliselt peaks saama ka meh. pritsungi kaant kasutada aga seal peab pihusti aukudele mingi lelu vahele leiutama, et el. pihustid külge saaks panna.
lisaks on 16v kaanega rohkem ruumi VL kolle ja turbo mahutamiseks. 8v'ga tuleb seal ikka päris palju vaeva näha. me tagusime tulemüüri päris palju sissepoole, et ära mahuks. mootori käppa ei tahtnud ka lõikama hakata(mida on tehtud!).
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 22.10.2010 12:53
Postitas laager
Mina kargaks alguses 8v kallale. Hiljem kui see pilbasteks lastud hakkaks korralikku 16v ehitama, sest lõhkudes need kogemused tulevad. Sest põhiasjad jäävad sul alles kui esimene peaks aiataha minema: aju, turbo, pihustid, juhtmestik, igasugused vajalikud andurid, WB jne. Mitte keegi pole Maximum boost käes sündinud.
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 22.10.2010 19:35
Postitas RKsilver
8v-le 16v kaan peale siis surveaste jääb selline, et isegi Mihkel hoiab kätega peast kinni ..

Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 23.10.2010 2:16
Postitas Etz207
No selge esialgu siis 8v kallale
Aga las teema jääb püsti kellegil veel vb plaanis või juba ehitab on ehitanud võiks näpunäiteid tuua siia
Esialgu oli plaan panna GT28 peale
programeeritav aju
sepis kolvid kepsud
LSD
teised pihustid
uus sisse ja väljalase
jne ...
kellegil ideid või kogemusi siis need tulevad abiks
esialgu tahaks asjad paberil mingil määral paika panna kust alustada
nagunii tuleb 2 auto selle jaoks kõrvale osta ei elu seisma ei jääks auto pärast :D..ja asja rahulikult ehitada ja katsetada
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 23.10.2010 9:49
Postitas Astrona
Selles mõttes pooldan su lähenemist, et enne saega metsa ei torma, kui on otsustatud, kas ehitad lauda, kuuri, savist sauna, või kolid üldse linna üürikorterisse.
Miks VW? Elu pole nii pikk, et kõiki marke proovida saaks, aga äkki on viimane aeg võtta järgmine ette, et vähemalt mõned saaks proovitud, muidu ei pruugigi teada saada, mis on hea. Kasvõi tõestad endale, et VW oli sulle parim, et enne pensionile minekut viimase projekti ehitamist alustad juba kindlalt õigest margist
See, vajaminevate juppide lühinimekiri on ~40K + doonormasin. Praktikas lisandub sellele auto ja mootori kapremont, ning u. samas väärtuses mutreid polte seibe lõdvikuid voolikuid torusid coolereid elektroonikat rehve jms, et kogu selle odava projekti eelarve enne valmimist (mis on suhteline termin) on ikka üle 100K. Sõitma võib ta ka 10K pealt hakata, aga see pole siis kindlasti valmimine vaid hambad ristis liikumine.
50-100K vahele jääb juba märksa rohkem alternatiive, kui esialgu <5K doonor golfi otsides tundub.
Pakun ikkagi, et stock uuema tüübi 1.8T või 2.0T ei maksa nii palju, et sellele peaks kriipsu peale tõmbama. Ega vanakooli golfi mootorist 250hj välja võtmine ei tule odavam kui see stock. JA kui sinna juba sepiskolvidkepsud panna, siis alla 500hj asi raua taha ei jää. Pealegi võtad doonoriks mingi laksupannud isendi, sealt kohe ka 4wd süsteem jms ei pea lsd peale aega ja raha raiskama hakkamagi... priceless.
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 24.10.2010 2:37
Postitas Etz207
väga häid ideid annad
kuid kahjux pean golf mk3 pidama jääma plaan just sellisest masinast midagi teha
väga lihtne on ju kuskil nissan 200 sx võtta mis olex ideaalne pill tagavedu jne
aga just tahaks sitast saia teha nagu räägitakse aega võib minna kui teine auto kõrval siis savi ....raha kulub ka nagunii see on kindel ....aga raha ongi kulutamiseks:D...kes kuidas seda lihtsalt kulutab
Olex väga hea meel kui sellise projektiga hakkama saaks kindlasti ei saa sellega hakkama ise ja üxsinda ...aga vähemalt idee on enda poolt:P
Ex tulevik näitab mis saama hakkab aga doonoriks tuleb siis arvatavasti 2,0 8 v 85kw stocki vw golf mk3 originaalmootor
Siia teemasse võiks veel panna varjante mis turbod kolvid jne vidinad enda vahel sobima panna mida kõige lihtsam teha ja siis järjest seda edasi arendada
Arvatavasti kolvid kepsus tuleb uued osta ja turbo ka ..ülejäänd asju peaks saama ka kasutatud sinna peale toppida ....et oodatud on igasugused ideed selliste asjade puhul
tänan abi eest

Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 24.10.2010 13:50
Postitas RKsilver
KUI teha .. siis otsi mu masina teema ülesse,(minu nime alt otsida) siis stroker 16v oleks vägagi kena kooslus.
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 24.10.2010 19:29
Postitas jeff01
Ralliautodele NA mootoreid ehitades kasutatakse millegipärast palju 8v mootoreid. Volkari klubi foorumist leidsin kunagi juhuslikult inimese, kes end 8V-le häälestanud on....Müüs nii uusi, kui ka kasutatud plokikaasi, Portis neid ja paigaldas suuremaid klappe.....viimseni kõik 8v
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 24.10.2010 22:01
Postitas Astrona
jeff01 kirjutas:Ralliautodele NA mootoreid ehitades kasutatakse millegipärast palju 8v mootoreid. Volkari klubi foorumist leidsin kunagi juhuslikult inimese, kes end 8V-le häälestanud on....Müüs nii uusi, kui ka kasutatud plokikaasi, Portis neid ja paigaldas suuremaid klappe.....viimseni kõik 8v
Tiit Windorfist kah näitas mulle üht porditud vormeli 8V kaant - sisse- ja väljalaskeklapide vahel põlemiskambrit polnud, üks pesa oli põhimõtteliselt teise küljes. Too pidi hingama, kui mälu ei peta, 250hj, ja 1.6 vabalhingava puhul tähendab see juba palju pöördeid

Mullegi süstis esimese pisiku 85kw 8v mootor (Opeli 18E). Kaalusin vahepeal isegi selle kaane panekut 16v mootori peale jne... a see selleks. Edu igastahes...
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 25.10.2010 23:06
Postitas vibla
Astrona sa pead ikka hakkama neid mälu soodustavaid tablette võtma. Siiani on ikka Tiidu ja Jaagu peadest saadud teoreetiliselt 200 "suksut" ja need on tõesti 8v pead aga siis juba (läbipuhke) crossflow tüüpi.
Mootorit soovitan hakata tegema 8V kaanest. 16V kaaned on üldjuhul (vanemad 1,8l) suht õhukeste seintega ja nad ei kannata eriti kuuma ja piitsutamist. Mul seisab siin omal riiulis nii KR kui ka 9A kaaned. 9A on küll juba kindlama (toekama) ehitusega ja jahutussärk on kaane sees teistsugune aga ikkagi sümpatiseerib 8V mootor rohkem. 16V kaan tuleb lõpptulemusena palju kallimana kätte olgugi, et vanatüübi 8V-l on kollede ja turbiini jaoks vähe ruumi. Mina soovitaksin teha 8V mootori küll aga juba läbipuhke peaga. Siis on ruumi nii turbole kui sisselaske kollele mis jääb mootorist ettepoole. 8V kaaned on palju lollikindlamad ja läbipuhet saad sa veidi mängida ka turbo rõhuga.
Ma pole mingi jumal ja minu sõnu ei tasu võtta kui puhast kulda. Elu ja kogemused on need millele tuleb toetuda.
Edu
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 26.10.2010 0:14
Postitas Etz207
8v kaan pidi kuskil 180 hp saama
16v pidi 300 hp mitte probleemiks olema et see täitsa reaalne
leidin endale ehitaja ka juba kes teeb selle töö ära ja väga soodsalt
ehitab ise kiirendus autosi ja peaks seda asja ika jagama ...ta arvas ka et ika 16 v kaan
et see parema voolavusega jne
et 8v pidi suht raske olema seda 300 hp saada
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 26.10.2010 1:17
Postitas Maik
sry for offtopic ,aga kui projekti eelarve on astrona arvates 40-100k+ 250+hp jaoks
siis umbes 10000x lihtsam on osta vastav masin lihtsalt ja neid on lademetes saada, suva m5 juba annab sama välja.
Peaga vastu puud joosta on jumala pull,aga 2a pärast avastada,et sul on ntx 350hp esiveoline golf tegelt enam nii pull pole...
ühesõnaga - kui raha läheb Palju Nõrga tulemuse saavutamiseks, poleks üldse pidanud alustamagi seda asja.. see aint minu arvamus. Ilmselt isegi üle neti leiab sarnase hinnaga ehitatuid autosid juba. Sama jutt kehtib vähekestva asja kohta.
ah eks elu õpetab kõiki, ma küll ainult ühte mootorit ehitanud (seegi vale jutt,moto lahtivõtmata suht) ja mulle isiklikult on tähtsam suhteliselt võimas mootor mis kestaks ja kestaks - loe: mina ei ole küünlaid maha keeranud kordagi peale esimest sissepanekut ja kõik toimib igapäevaselt siiani - ja seegi on ülearu 275 tagarehvidele.
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 26.10.2010 11:22
Postitas Astrona
Etz207 kirjutas:8v kaan pidi kuskil 180 hp saama
16v pidi 300 hp mitte probleemiks olema et see täitsa reaalne
leidin endale ehitaja ka juba kes teeb selle töö ära ja väga soodsalt
ehitab ise kiirendus autosi ja peaks seda asja ika jagama ...ta arvas ka et ika 16 v kaan
et see parema voolavusega jne
et 8v pidi suht raske olema seda 300 hp saada
Kaante puhul käib jutt vabalthingavast võimsusest. Ehk see 180hj on ~360hj @ 1bar.
Ütleme kui võtta 115hj @ 5700rpm mootor - filtrid-torud, sumpad, seade ja tulebki 130hj @ 6000RPM.
Parema kaane ja nukiga saad 140hj @ 6000RPM ja 180hj @ 8000RPM. Viimane eeldaks juba turbokale sobimatuid karme nukke jms. Norm nukkidega jääks see 160hj @ 7000RPM, mis turbo madalama surveastmega väljenduks 150hj'na @ 7000RPM. Siis laod ühe bari peale ja ongi 300hj.
Re: Küsimus kas 16v või 8v vw mootor
Postitatud: 26.10.2010 21:37
Postitas vibla
Vastavalt Astro meetodile peaksin ju saama siis oma 1,6L 8V rinkamootorist peale turbotamist 1,0 bar-iga 300...320 heppa. Siis võiks ju hakata sõitma Baltic Openis ja kõiki kottima (masin ju huippu kerge ja 300hp).
Ulme.
Edu