Re: Kolbide treimine
Postitatud: 12.10.2010 2:27
kas kallis või jama kvaliteet.
siukest vahepealset ei teagi, kuhu enamvähem täppis teaduslikke asju viia.
siukest vahepealset ei teagi, kuhu enamvähem täppis teaduslikke asju viia.
Otsisingi - see nagu postituse mõte oligi, kuna haltuura.ee andis tühja lehehents99 kirjutas:Selle asemel, et foorumis kaagutada, otsi mõni kontakt ja lase ära teha.
Ma arvasin kah. Aga abiks oleks kui keegi konkreetselt mainiks, et teab kedagi pädevat, kes haltuura korras on nõus ka tööd tegema.hents99 kirjutas:Ma arvan, et päälinnas on piisavalt palju isegi CNC treipinke, mis on väga täpsed. Ja on inimesi, kes haltuura korras selle CNC`s ära teevad väga mõistliku raha eest.
Seda küll, aga antud info võib abiks ikka olla.taxu kirjutas:Vaevalt et konkreetne projekt valatud kolbe näha tahab. Jutt ju, et originaalid ei kesta.
Stock CA mootor mahub 3% sisse (3075 < (3000+90)).Kuna nissanid on kõik koefitsendiga korrutatuna üle 3 liitri siis nende ühte klassi saamiseks tuleks 3% lubatud eksimust kas ära kaotada või 5%ga asendada.
Astrona kirjutas:Stock CA mootor mahub 3% sisse (3075 < (3000+90)).Kuna nissanid on kõik koefitsendiga korrutatuna üle 3 liitri siis nende ühte klassi saamiseks tuleks 3% lubatud eksimust kas ära kaotada või 5%ga asendada.
Minu teada sõitis Koloss isegi stock sisuga, rääkimata sellest, et stockmõõdus 83mm sepiskolvid pole kallimad kui 84mm kolvid. Ma ei tea, et ta kumbagi väitnud oleks.
Peale selle võis olla seal ka 84mm + kommunikatsiooni probleem. Nimelt Läti MV'l mahtus 1.9T kah B klassi, seega võis ta automaatselt end ka suht samasuurde samatähelisse klassi pressida tahtmatult. Ei tea kas tehnilise-vennadki seda enam mäletavad.
1 variant on ka 3% reegli kaotamine. Kas see polegi mitte "kirjutamata reegel"? Sellega lükkaks üle 1768cc turbokad C-klassi, s.h. ka stock sisuga SX'id ja 1.8T VW. Sx'il on nii, et 1. remontmõõt lükkab ta juba 3% reegliga välja. VW'il aga +0,5mm jätaks ta aga 3% sisse, +1.0mm aga juba välja.
See HP ja Kummituse vaidlus Audi kolbide üleJäigi selles mõttes lahtiseks, et minu teada protesti ei esitatud. Nii nagu HP ütles, siis 0,3mm lasi ta sealt maha võtta. Tal oli ka nii ulme mootor, et lihtsalt treides suuremate lõtkudega väike kolisemine oleks käinud asja juurde
Seal arutelu nii kaugele vist ei jõudnudki, et väntvõlli lõtkud ja väntvõlli läbipaindumine kah lisab kubatuuri
Masinad tuleb ehitada vastavalt klassidele, mitte klassid vastavalt masinatele. Klassid tuleks luua nii, et klassid oleks täidetud ja et võistlus huvitav oleks - samas ei tohi klasse tihti muuta:), kerge see pole! Igaühe enda valik, kas räägib hiljem lastelastele, et väikse pettusega sai 1. koha, või et 2. koha aga 1. arvatavasti tegeles pettusega.
Miks 5% reegel on parem kui 6% reegel? Ei poolda. Küll aga võistluse huvitavamaks tegemisel võib ju erandkorras võistlejate koosolekul otsustada, kas mõni aegalasem aga napilt suurem mootor võib väiksemas klassis osaleda, kui pole põhjust arvata, et ta esikolmikus kaarte segab, siis las nühib.
Praegu on klassid tehtud lambist kubatuuri järgi, ümardades need 1000 peale, mis on juhuslikult meetrimõõdistikus ilus number, sama tark oleks teha klassid 100cid 200cid 300cid jne. Ma pooldaks, et a la 3.3L M3'ed ja igasugused 2.0T kah mahuks veel B klassi. 2000cc ja kuni 3400cc NA ilma "+% reeglita".
Vanade wisecote treimine ei tundugi enam nii huvitav kui stock kolvi vastupidavuse testimine. Madalama surveastmega ei tohiks ju 1.5-2.5bar probleemiks olla. Üldsegi, ma võin uued kolvid kah osta.