2. leht 3-st

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 12.10.2010 2:27
Postitas kilplane
kas kallis või jama kvaliteet.
siukest vahepealset ei teagi, kuhu enamvähem täppis teaduslikke asju viia.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 12.10.2010 9:29
Postitas Astrona
Kas keegi Tallinnas kah treialeid teab?
Ega, mis mul seal täppisteadust on.
Wiseco soovitab 0.03mm ja nissan 0.015-0.035. Seega 0.01mm täpsusega pink võiks olla. No krt 0.1mm täpsusega lasen trelli otsas kah selle väikseks ära :lol:

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 12.10.2010 9:54
Postitas hents99
Ma arvan, et päälinnas on piisavalt palju isegi CNC treipinke, mis on väga täpsed.

Ja on inimesi, kes haltuura korras selle CNC`s ära teevad väga mõistliku raha eest. Selle asemel, et foorumis kaagutada, otsi mõni kontakt ja lase ära teha.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 12.10.2010 12:12
Postitas Astrona
hents99 kirjutas:Selle asemel, et foorumis kaagutada, otsi mõni kontakt ja lase ära teha.
Otsisingi - see nagu postituse mõte oligi, kuna haltuura.ee andis tühja lehe :)
hents99 kirjutas:Ma arvan, et päälinnas on piisavalt palju isegi CNC treipinke, mis on väga täpsed. Ja on inimesi, kes haltuura korras selle CNC`s ära teevad väga mõistliku raha eest.
Ma arvasin kah. Aga abiks oleks kui keegi konkreetselt mainiks, et teab kedagi pädevat, kes haltuura korras on nõus ka tööd tegema.
Rääkisin ühe treialiga... Peale ülemise-alumise osa erinevust on seal vaja natuke ka rõnga vaod sügavamaks lasta, sõrme poolel ellipsisse lihvida, või siis enne pea treimist sõrme osa mingi poldiga "punni keerata", kuna too osa on paksem, siis paisub ka töökäigus rohkem jne
Minu jaoks on teema suht ammendunud... Hetke seisuga lähvad sisse ikkagi stock kolvid...

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 19.10.2010 14:37
Postitas magi99
Türil on mees nimega Jüri Meltsas EPT mäe peal. Uue kolvi valamine ca 500 vorm + 400-500 kolb! Treib samuti, ise lasin rõnga sooni treida 4 kolbi 200.- kokku.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 19.10.2010 23:32
Postitas taxu
Vaevalt et konkreetne projekt valatud kolbe näha tahab. Jutt ju, et originaalid ei kesta.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 20.10.2010 11:22
Postitas Astrona
taxu kirjutas:Vaevalt et konkreetne projekt valatud kolbe näha tahab. Jutt ju, et originaalid ei kesta.
Seda küll, aga antud info võib abiks ikka olla.
Stock kolbidel on rõngaste-alad nõrgad. Kui vorm ise teha, võiks ju need siis kohe vähe tugevamad teha :) Ise asi kas selle raha eest nüüd custom kolbi päris saab või on see 500eek/vorm kui vana kolvi järgi vorm teha.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 20.10.2010 15:50
Postitas magi99
Kui originaalid ei kesta, siis türi kolvid äkki ikka vähe kangemad, kuna vana peamiselt toodab võidusõidu otstarbeks kolbe.Samuti rariteedid mida poest enam ei leia, velgi saab ka!
Kolvid pidid olema miskit termiliselt töödeldud vms???

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 27.10.2010 17:41
Postitas jeff01
Kes meil siin foorumis mõned ajad tagasi ütles, et tal klassi mahtumiseks kolvid treitud? Küsi temalt....kas tegu polnud supra kolbidega audi mootoris? Või tee ettepanek lubatud protsent 5le liigutada. Kordan veelkord, et minul on savi mis klassis sinu nissan või mõni teine nissan on sest see paar kuupsentimeetrit mis ta üle on ei tee teda kiiremaks ja tuleb tunnistada lihtsalt kiirema auto ehitamist vastase poolt.

<Igatahes tahaks mina näha ausust ja kindlasti ei taha ma näha seda mida sel aastal palju näha oli. Nii sina kui keegi veel tunnistasid oma ülemahtu kuid lätlastel oli savi ja võeti poodiumi kohad klassides kuhu nad tegelikult ei mahtunud. Minu asi pole proteste esitada vaid tehnilise pool peaks vestlema auto omanikega kes seal piiripeal on (nissani ja audi 1,8sased mootorid)

Kuna nissanid on kõik koefitsendiga korrutatuna üle 3 liitri siis nende ühte klassi saamiseks tuleks 3% lubatud eksimust kas ära kaotada või 5%ga asendada.

Arvan, et niiviisi põhjendades võib miskid muudatused läbi lükata küll....ole vaid viisakas ja saada kiri. Tead ise mismoodi seda vormistada, et sinule soovitud suunas asja liigutada.
Mina iskiklikult annan oma poolthääle sellele et sama marki ja sama mootoriga autod oleks reeglite mitte aususe järgi klassides.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 28.10.2010 9:51
Postitas Astrona
Kuna nissanid on kõik koefitsendiga korrutatuna üle 3 liitri siis nende ühte klassi saamiseks tuleks 3% lubatud eksimust kas ära kaotada või 5%ga asendada.
Stock CA mootor mahub 3% sisse (3075 < (3000+90)).
Minu teada sõitis Koloss isegi stock sisuga, rääkimata sellest, et stockmõõdus 83mm sepiskolvid pole kallimad kui 84mm kolvid. Ma ei tea, et ta kumbagi väitnud oleks.
Peale selle võis olla seal ka 84mm + kommunikatsiooni probleem. Nimelt Läti MV'l mahtus 1.9T kah B klassi, seega võis ta automaatselt end ka suht samasuurde samatähelisse klassi pressida tahtmatult. Ei tea kas tehnilise-vennadki seda enam mäletavad.
1 variant on ka 3% reegli kaotamine. Kas see polegi mitte "kirjutamata reegel"? Sellega lükkaks üle 1768cc turbokad C-klassi, s.h. ka stock sisuga SX'id ja 1.8T VW. Sx'il on nii, et 1. remontmõõt lükkab ta juba 3% reegliga välja. VW'il aga +0,5mm jätaks ta aga 3% sisse, +1.0mm aga juba välja.
See HP ja Kummituse vaidlus Audi kolbide üle :) Jäigi selles mõttes lahtiseks, et minu teada protesti ei esitatud. Nii nagu HP ütles, siis 0,3mm lasi ta sealt maha võtta. Tal oli ka nii ulme mootor, et lihtsalt treides suuremate lõtkudega väike kolisemine oleks käinud asja juurde :lol: Seal arutelu nii kaugele vist ei jõudnudki, et väntvõlli lõtkud ja väntvõlli läbipaindumine kah lisab kubatuuri :lol:
Masinad tuleb ehitada vastavalt klassidele, mitte klassid vastavalt masinatele. Klassid tuleks luua nii, et klassid oleks täidetud ja et võistlus huvitav oleks - samas ei tohi klasse tihti muuta:), kerge see pole! Igaühe enda valik, kas räägib hiljem lastelastele, et väikse pettusega sai 1. koha, või et 2. koha aga 1. arvatavasti tegeles pettusega.
Miks 5% reegel on parem kui 6% reegel ;)? Ei poolda. Küll aga võistluse huvitavamaks tegemisel võib ju erandkorras võistlejate koosolekul otsustada, kas mõni aegalasem aga napilt suurem mootor võib väiksemas klassis osaleda, kui pole põhjust arvata, et ta esikolmikus kaarte segab, siis las nühib.
Praegu on klassid tehtud lambist kubatuuri järgi, ümardades need 1000 peale, mis on juhuslikult meetrimõõdistikus ilus number, sama tark oleks teha klassid 100cid 200cid 300cid jne. Ma pooldaks, et a la 3.3L M3'ed ja igasugused 2.0T kah mahuks veel B klassi. 2000cc ja kuni 3400cc NA ilma "+% reeglita".

Vanade wisecote treimine ei tundugi enam nii huvitav kui stock kolvi vastupidavuse testimine. Madalama surveastmega ei tohiks ju 1.5-2.5bar probleemiks olla. Üldsegi, ma võin uued kolvid kah osta.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 13.01.2011 22:07
Postitas tehnic
nonii...ei hakka uut teemat tegema....küsimus selles et palju kannatab stock kolvil maha treida pealt?

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 14.01.2011 11:21
Postitas Kummitus
Astrona kirjutas:
Kuna nissanid on kõik koefitsendiga korrutatuna üle 3 liitri siis nende ühte klassi saamiseks tuleks 3% lubatud eksimust kas ära kaotada või 5%ga asendada.
Stock CA mootor mahub 3% sisse (3075 < (3000+90)).
Minu teada sõitis Koloss isegi stock sisuga, rääkimata sellest, et stockmõõdus 83mm sepiskolvid pole kallimad kui 84mm kolvid. Ma ei tea, et ta kumbagi väitnud oleks.
Peale selle võis olla seal ka 84mm + kommunikatsiooni probleem. Nimelt Läti MV'l mahtus 1.9T kah B klassi, seega võis ta automaatselt end ka suht samasuurde samatähelisse klassi pressida tahtmatult. Ei tea kas tehnilise-vennadki seda enam mäletavad.
1 variant on ka 3% reegli kaotamine. Kas see polegi mitte "kirjutamata reegel"? Sellega lükkaks üle 1768cc turbokad C-klassi, s.h. ka stock sisuga SX'id ja 1.8T VW. Sx'il on nii, et 1. remontmõõt lükkab ta juba 3% reegliga välja. VW'il aga +0,5mm jätaks ta aga 3% sisse, +1.0mm aga juba välja.
See HP ja Kummituse vaidlus Audi kolbide üle :) Jäigi selles mõttes lahtiseks, et minu teada protesti ei esitatud. Nii nagu HP ütles, siis 0,3mm lasi ta sealt maha võtta. Tal oli ka nii ulme mootor, et lihtsalt treides suuremate lõtkudega väike kolisemine oleks käinud asja juurde :lol: Seal arutelu nii kaugele vist ei jõudnudki, et väntvõlli lõtkud ja väntvõlli läbipaindumine kah lisab kubatuuri :lol:
Masinad tuleb ehitada vastavalt klassidele, mitte klassid vastavalt masinatele. Klassid tuleks luua nii, et klassid oleks täidetud ja et võistlus huvitav oleks - samas ei tohi klasse tihti muuta:), kerge see pole! Igaühe enda valik, kas räägib hiljem lastelastele, et väikse pettusega sai 1. koha, või et 2. koha aga 1. arvatavasti tegeles pettusega.
Miks 5% reegel on parem kui 6% reegel ;)? Ei poolda. Küll aga võistluse huvitavamaks tegemisel võib ju erandkorras võistlejate koosolekul otsustada, kas mõni aegalasem aga napilt suurem mootor võib väiksemas klassis osaleda, kui pole põhjust arvata, et ta esikolmikus kaarte segab, siis las nühib.
Praegu on klassid tehtud lambist kubatuuri järgi, ümardades need 1000 peale, mis on juhuslikult meetrimõõdistikus ilus number, sama tark oleks teha klassid 100cid 200cid 300cid jne. Ma pooldaks, et a la 3.3L M3'ed ja igasugused 2.0T kah mahuks veel B klassi. 2000cc ja kuni 3400cc NA ilma "+% reeglita".

Vanade wisecote treimine ei tundugi enam nii huvitav kui stock kolvi vastupidavuse testimine. Madalama surveastmega ei tohiks ju 1.5-2.5bar probleemiks olla. Üldsegi, ma võin uued kolvid kah osta.

Esitasin ametliku protesti, koos vastavate mõõtmistega. Pakkusin ka lehenduseks mõõta vabaltvalitud silinder vedelikuga ja pärast vaakumpumbaga tühjaks imedes. Sellepeale pidi mootor hiljem deformeeruma mulle arusaamatul põhjusel. Kadus ka mootoriehituse teemast äkitselt kolbide kohta info,kuid eelnev copy-paste teemast ei olnud ka kohtunikele arusaadav.Tegu oli lõppkiirusvõistlusega kus pole siiani kõik reeglid selged ja neid copytakse dragi pealt !!! Kuna ta väitis mulle 100% tõsidusega, et tema kolvid olid treitud õhemaks siis pöördu selle spetsialisti poole ! Olen järkuvalt endale kindlaks jäänud, et kui on KEHTESTATUD REEGLID siis need on KÕIGILE ühised.
Lase custom kolvid teha õiges mõõdus ja pole hilisemaid ütlemisi ega pretensioone. Edu ja paksu rahakotti :bb

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 16.01.2011 12:25
Postitas tehnic
nonii...ei hakka uut teemat tegema....küsimus selles et palju kannatab stock kolvil maha treida pealt? kuna lähevad mootorisse teised kolvid mis suurendavad surveastet seega sooviks pealt maha treida aga palju võib ilma et rõhu all auku läbi ei sulataks?

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 16.01.2011 21:30
Postitas Mihkel
Iga kolb on ju erineva ehitusega. Pead ise kõigepealt kolvipealse paksuse kindlaks tegema.
Lisaks ei ole see CR ka selline kindel väärtus, oleneb täiesti kogu põlemiskambri kujust ja mida kokkuvõttes saavutada tahetakse.
Mõtetu on tekitada 8.0 surveaste, kui 0.5bar-iga sõita tahetakse.

Re: Kolbide treimine

Postitatud: 16.01.2011 22:09
Postitas tehnic
no hetkel peaks jääma umbes 10 aga plaan on ülerõhku panna 1bar...mootoril originaal surveaste muidu 9.5. Mõtlesingi et mis see paksus võiks jääda ilma et laiali lendaks?