2. leht 4-st

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 11:54
Postitas hents99
Pigem Volvo mootor, sinna otsa on ka tugevaid kaste saada.

Ilmselt on ka insenerlikku oskusteavet rohkem.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 12:05
Postitas Master003
hents99 kirjutas:Pigem Volvo mootor, sinna otsa on ka tugevaid kaste saada.
M90 kast. Mis kestab ja kestab

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 12:37
Postitas ahto10
saabidel tehasest juba opeli kastid küljes.Tagaveolise kast samade kinnitustega.mv6 kast peaks 300 jõudu ilma probleemideta vastu pidama.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 12:53
Postitas ivar
Kuidas M50 mootoril väliselt töömahtu hinnata.
2.5-l on sisselaskekanalid laiemad. Erinevus on hästi näha pildil ringitatud avade ümbruse järgi.
Pilt
Kui sisselase puudub, siis peaks samal küljel ploki pealt näha olema töömahu number.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 12:56
Postitas Astrona
ivar kirjutas:Kuidas M50 mootoril väliselt töömahtu hinnata.
2.5-l on sisselaskekanalid laiemad. Erinevus on hästi näha pildil ringitatud avade ümbruse järgi.
Kui sisselase puudub, siis peaks samal küljel ploki pealt näha olema töömahu number.
Kas nii ongi, et õlivarras on kah erineva koha peal? Sellele poleks vaja punast ringi ümber tõmmatagi :)

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 13:13
Postitas ivar
Õlivarda asukoht sõltub kerest (karterid erinevad).
Ülemine on e34 kapotialune, alumine e36.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 16:09
Postitas jeff01
Lahkasime veel lammaris ringi ja avastasime, et meil on kolme erineva sisselaske koldega m50neid. 2 nagu pildil ja 1 veel peenematega kui pildil. Kas too on sis 1,8 R6 ? :-D Igatahes peaks 1 olema siiski 2,5ne ja lisaks leidsime teise 2,5se ploki millelt kaas läinud. Tiris mõtted tagasi bmw suunas kuid tuleks püüda peas sellest bemmi mootori mõttest lahti saada kuna selle ette ei mahu korralik cooler ega midagi....ja ei paneks seda jõudu ka kuidagi maha sellise kaalujaotusega.

1 Loll mõte tekkis veel seoses "vedeleva" 20V u169kw TQ mootori ja kuuese manuaal kastiga :) Ideeliselt peaks olema suht lihtne see kast tagaveduseks teha ja R5 oleks ehk veidi lühem kui R6 kuid väga laialt tuunitav :roll: Samas kallim toorik ja hirmkallis kast mille hind hetkel lahtine.

Ega muidu ei heietaks aga üks silvia loovutab lähiajal oma mootori ja allesjäänud kerest on kahju ja ei raatsi seda kuidagi lasta omanikul emexisse viia sest se on 12a seisnud kuid nii ideaalses seisus kui 12a seisnud auto saab olla. Pole nagu kusagilt roostetki välja löönud ja originaal põhi ja karbid täiesti all veel.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 16:15
Postitas Maik
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... 902&page=1 saabi mootorite ehitusest saab siin lugeda,tema on päris palju seda uurinud.
vt. viimase lehekülje pilte ka 8)

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 03.09.2010 17:55
Postitas Jaan
Ostke Mihkli käest Sierra stock sisuga 2,0 Pinto ära. Mootor ise maksab mingi 500 eek, kap.rem 700eek, 3000 koos tutikate stock kolbidega. :-D 250-300hp saab ikka kätte.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 06.09.2010 23:58
Postitas Mardo
M50 mootori töömahtu saab selgeks teha ploki pealt
seal on silindri läbimõõt kirjas, 84 on igatahes 2,5L
Popp teema on sisselaske vahetamine 2,0L masinatel
jämedamate ehk sis 2,5L sisselaske vastu.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 07.09.2010 15:33
Postitas mart154
Aga mina tahaks hoopis küsida selle teema kontekstis, kas keegi midagi teab järgmistest mootoritest.

Ehk ma olen suures hädas auto valimisega. :burn

Valikutes:
1. (Aussie)Ford R6 4.0 OHC
Mina näen boonusena seda, et lihtne R6 ja kapoti all on antud isendil shitloads vaba ruumi.
Ehk equal length split pulse kolle koos meeldiva turboga mahutan ma sinna ilusti.
Suures osas tarvilist varandust boostitud R6 jaoks saan eestist kah postiga järgi saata :)

Tugevusvarude kohta midagi kuulnud pole ja see ongi hetkel küsimus. Ma nüüd ei tea, kui palju aussied seal võrreldes originaalse usa mootoriga muutsid, aga USA R6-st räägitakse, kui väga pommikindlast mootorist...

2. Buicki 3.8 V6. Peaks vist midagi taolist olema, kui Veljo GN'i kapoti all. Aga mul pole jällegi õrna aimu, kas see mootor ka stockina midagi väärt on :)
Lisaks igasugused õudsad probleemid V6 kollektoritega jne :)

3. Holdeni omalooming 5.0 V8. No sellest teate te vist veel vähem, kui mina, aga kui keegi oskab midagi head kommenteerida, kuulan muidugi huviga.



Mart. ei suuda valida fordi ja oopeli (holdeni) vahel :)

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 11.09.2010 13:26
Postitas KaroK
Võta ikka Oopel, siis saan ma võibolla kunagi esimese XR6T Falconi mootori kodumaal. :-D

Newton kirjutab lehekülje allääres:
http://tqhq.ee/dir.php?id=163#5

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 11.09.2010 17:08
Postitas mart154
Ä muretse. Ma tagasi ei plaani tulla :)

Aga Barra mootorid on hetkel jah, natuke hinnaskaalast väljas, tuleb vaadata nende eellaste poole. Muidugi fordi mootoril, vaatluste põhjal, oleks kindlasti uut SL kollet tarvis. Need stock bananad, mis sinna topitud on, ei saa minu arusaama järgi küll kuidagimoodi hingata.

Ja noh, eks seda osaliselt tõestab ka omajagu väiksem võimsus, kui näiteks BMW pool liitrit pisemast mootorist välja pressis.

a jah, hetkel kaldub kõik vägisi fordi poole. esiteks on r6-ga lihtsam toimetada... teiseks on r6 nagu hingelähedasem ja noh, kesse ikka oopeliga sõidab! :D

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 11.09.2010 18:29
Postitas jeff01
vaat, et oma projektist teema teed. Ootan huviga pildimaterjali.

Re: Mootor turbotamiseks

Postitatud: 13.09.2010 12:49
Postitas mart154
see on nii kauge tulevik hetkel, et suurem lootus on astronal oma tsittöreen valmis saada enne :)