2. leht 5-st

Postitatud: 20.02.2006 11:54
Postitas Kuuno
käisin vahepeal windorfis ja seal sai palju juttu kuulatud.
pms pidi nii olema et siledam pind ikka parem, aga kuna seda ei suuda ise ni siledaks teha(ideaal) siis on parem kui jätta ühtlased "karedused"

suuremaks ei tasu eriti kunagi porti teha(kui jõud trastiliselt ei kasva) sest sellega väheneb voolavus kiirus.
Nägin yhte soomest porditud kaant mille tulemus oli vist peale portimist +30hp. Lihtsalt kerge silumine...

endal plaanis kah enne ja pärast mõõtmine teha ning siis saab tulemusi näidata...

see mis ma 1.6 mootoril tegin ei ole ilmselt hea enam, sest sellega just tegin avad suuremaks!

Postitatud: 20.02.2006 15:11
Postitas Taavi
Väiksema mootori puhul +30hp ainult kaanest saada on müstiline number. Palju oleneb ka mis mootorile kaanetöid teha. USA üks kõvemaid SR20DET spetsialiste, kes 100+ mootorit on ehitanud lasi kõik võimalikud ja võimatud kaanetööd teha enda 500+ whp projektiauto mootoril, võimsuse kasv oli null. Väidetavalt sama lugu on Toyota 3SGTE mootoriga millel Yamaha disainitud/ehitatud plokikaas.

Postitatud: 20.02.2006 18:46
Postitas henri
kas toyotal mitte see 3sge beams mootor ei ole yamaha poolt disainitud. Mootoril on kaks üle 20 kraadi sujuvalt ajastust muutvat nukvõlli ja ülihea plokikaan mis ilma suurema vaevata 220 hobust annab ja natuke nokitsedes (ligi 70k EEK investeerides) saab ka 270 kätte (ja varu jääb ülegi).

Postitatud: 20.02.2006 19:21
Postitas Kuuno
siin on kindlasti ka see, et number mis tuleb voolavusest on nö teoreetiline võimsus mida võib vabalthingavna saavutada! Kui stockis on voolavus 190 ja peale portimist 220 siis reaalset jõudu tuli kuskil jõu kõveral vbl ainult 10hp
Võimsamalt peaks see turbo puhul välja tulema?

Postitatud: 20.02.2006 21:32
Postitas Samvel
Panter, ega Tiit ei näidanud üht Eestis tehtud 4cyl kaant millel +35 teoreetilist hj? :p

Taavi, hetkel meil töös justnimelt Sr20 kaan, eks paistab mida voolavustulemus näitab ;) See,et tal hj näitajad ei muutunud ei tähenda seda et kaane voolavus polnud paranenud. Tõenäoliselt ei kasutatud kaane paremat voolavust ära, ehk miski muu jäi piirama - nukad, Sl kollektor/siiber, õhutorustik, IC, turbo... Parandamisvaru on sr20 kaanel küll, kuigi suhteliselt korralik kaan juba tehasest.

Postitatud: 20.02.2006 21:51
Postitas Kuuno
555vrx kirjutas:Panter, ega Tiit ei näidanud üht Eestis tehtud 4cyl kaant millel +35 teoreetilist hj? :p

See,et tal hj näitajad ei muutunud ei tähenda seda et kaane voolavus polnud paranenud. Tõenäoliselt ei kasutatud kaane paremat voolavust ära, ehk miski muu jäi piirama - nukad, Sl kollektor/siiber, õhutorustik, IC, turbo...
sa mõtled mazda oma? tglt nägime mitut kaant millel oli se teoreetiline võimsus kasvanud!

just seda ma ise kah mõtlesin et hp kasv sõltub ka muust...
Kas on mingi variant kuidas seda vabalthingava teoreetilist õvimsust siduda turbo omaga? Samuti arvutada välja rõhk millega kavatsed sõita jne? (loogiliselt võttes kyll)

Postitatud: 20.02.2006 23:10
Postitas frets
Ega minu mazdast jutt käi äkki :)

Postitatud: 21.02.2006 2:16
Postitas Marko
ärge mehed oksi nii laiali ka ajage... ei fiat, mazda, opel jne ei pääsenud kaugeltki mitte lähedale honda kaante voolavusele ;)
tiit rääkis lisaks kaante voolavuse parandamisele ka nendest vigadest mis portimisel on tehtud, nimelt suht lihtne on kaane voolavust hullemaks teha võrreldes originaal seisuga. see jutt et frees kätte ja nii sisselaske kui väljalaske kanaleid suurendama on täiesti mööda... nimelt siis tekivad tõesti kanalis nn õhukeerised ja see pigem võivad hakata takistama kui kasuks tulevad.
eestis suht vähesed inimesed pidid oskama portida... ei hakka ühtegi inimest mustama ega kedagi upitama, uurige ise "windorf"-ist kelle kätte kindlasti oma kaant viia ei tasuks. kellel raha rohkem saadab oma kaane üle lahe naabrite juurde :)

Postitatud: 21.02.2006 13:14
Postitas Taavi
henri kirjutas:kas toyotal mitte see 3sge beams mootor ei ole yamaha poolt disainitud. Mootoril on kaks üle 20 kraadi sujuvalt ajastust muutvat nukvõlli ja ülihea plokikaan mis ilma suurema vaevata 220 hobust annab ja natuke nokitsedes (ligi 70k EEK investeerides) saab ka 270 kätte (ja varu jääb ülegi).
Yamaha developed the Toyota 2000GT (1969)and was a partner of Toyota in the design of most successive G model heads. Most G engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 3rd generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha.

http://www.toysport.com/Technical%20Inf ... rticle.htm

Postitatud: 21.02.2006 13:19
Postitas Kuuno
Marko kirjutas:ärge mehed oksi nii laiali ka ajage... ei fiat, mazda, opel jne ei pääsenud kaugeltki mitte lähedale honda kaante voolavusele ;)
kes oksi laiali ajab? :shock:

ma arvan et ragzi mõõdetud stock tulemus oli suht lähedale sellele hondale ;) ja nagu varem siin öeldud on tõesti nii et kanali suurendamine ei tule kasuks...

eestis porditakse kyll aga mitte sellisel tasemel nagu naaberriigis aga küll sinna ka jõutakse! (es'i tulemused igati arvestatavad juba)
niiet ni halb se asi kindlasti ei ole

(siia teemasse ei taha nyyd seda kui paha v hea keegi ikka on vms oma oskuste poolest)

Postitatud: 21.02.2006 13:52
Postitas Taavi
Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.

Postitatud: 21.02.2006 13:57
Postitas Ragnar
Taavi kirjutas:Mida keegi malmist tehase väljalaske kollektori portimisest teab? USA-s on vähemalt SR20DET mootori ehitajad jõudnud järeldusele, et aftermarket torukolled hakkavad KÕIK pragunema, ainult hind paneb paika millal. Seega on hakanud levima tehase kollektori portimine, mis pidi päris arvestatavaid tulemusi andma.
ma ei tea kuidas teiste autodega on, aga fiatil ja lancial mõranevad nii 16v turbo kui ka 20v turbo konede originaal malmist vl. kolled suht tihti. nii juhtus ka minu originaal kollektoriga. peale portimist on see originaal kollektor ju veel õrnem.

Postitatud: 21.02.2006 21:30
Postitas Samvel
Taavi, sr20det originaal malmkärakas on nõrk koht, mõranevad ilma portimata juba kahjuks. Olen lugenud sellest ajakirjades ja kuulnud mitmest juhtumist.

Postitatud: 21.02.2006 22:27
Postitas AudiS4
Mõranevad ka audidel. Aga suur osa sellest on tänu osavatele omanikele.

Postitatud: 21.02.2006 22:44
Postitas valdz
:) Nii, asjad siis liiguvad sul panter, väga hea. Vahepeal olen ka targemaks saanud poleeritud vs. cast port flow kohapealt. Siin siis näha et väga suurt kasu poleerimisest loota ei ole. 1% kogu voolu kaost...

Pilt