2. leht 2-st
Postitatud: 27.11.2005 15:52
Postitas hents99
Kuskil 0.6-1.0 bari tahaks saavutada.
Postitatud: 27.11.2005 21:31
Postitas Silwer
2,8 mootorile liiga väike, kuni 3500rpm hoiab 1,0 bar. Peale seda hakkab langema u. alljärgnevalt:
4000 - 0,8
4500 - 0,65
5000 - 0,5
5500 - 0,35
6000 - 0,25
6500 - 0,15
7000 - 0,05
Postitatud: 27.11.2005 21:57
Postitas Külaline
Kuidas selline asi koostööd teeks audi 20v (2,2) mootoriga ?

Postitatud: 28.11.2005 0:06
Postitas Silwer
Võiks väiksem turbo olla - kuni 4500 rpm on liiga lahja ja igapäevasõidukina oleks see piinav...
Rpm - Boost bar
1500 - 0
2000 - 0,2
2500 - 0,4
3000 - 0,5
3500 - 0,6
4000 - 1,0
4500 - 1,5
5000 - 2,0
5500 - 2,0
6000 - 2,0
6500 - 2,0
7000 - 1,8
PS! Kõik need numbrid on ligikaudsed ja ei pretenteeri täis tõele, kuna mootorite reaalsed voolavused erinevatel pööretel võivad olla ja kindlasti ongi erinevad ning ka õhu tihedus on erinevates kohtades erinev.
Lisaks tuleb arvestada et tegemist on kompressori (külma koja) map-iga, ehk reaalne elu: mis ajal mis rõhk üles tuleb ja kaua see kestab, oleneb ka kuumast kojast ja selle suurusest...
Postitatud: 28.11.2005 0:31
Postitas hents99
Millega sa neid numbreid arvutad, mingi programm? Mul on mingi turbocalc, kuskilt netist sain, pole väga süvenenud.
Postitatud: 28.11.2005 1:00
Postitas Silwer
Lihtne Exceli tabel - valemid võtsin Maximum boost raamatust...
Postitatud: 28.11.2005 18:09
Postitas Marko
Silwer, vaata palun mis sinu arvud selle map`i kohta ütlevad. 2,0L 4sil mootor
peaks olema 5+ sellisele mootorile

Postitatud: 28.11.2005 18:15
Postitas Ragnar
Silwer kirjutas:Lihtne Exceli tabel - valemid võtsin Maximum boost raamatust...
maximum boosti pole, aga äkki annad lihtsalt valemid ?

tänud
Postitatud: 28.11.2005 19:53
Postitas jk
Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...
Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Postitatud: 28.11.2005 21:34
Postitas hents99
Põhimõtteliselt, kui viitsite visake pilk peale, ma kunagi ammu tõmbasin selle turbo calculatori - päris asjalik tundub, kui tõene ta on ei oska öelda, aga arvan, et päris jama ei saa olla.
http://www.turbofast.com.au/freesoftware.html
Postitatud: 29.11.2005 0:13
Postitas Silwer
Marko kirjutas:Silwer, vaata palun mis sinu arvud selle map`i kohta ütlevad. 2,0L 4sil mootor
peaks olema 5+ sellisele mootorile

See on mingi bull shit map...
"horsepower"!?!??
Postitatud: 29.11.2005 0:15
Postitas Silwer
jk kirjutas:Ma tahaks ka teada, kuidas kompressori mapi järgi turbo taha tulemist arvutatakse. Minu meelest on seal nii palju faktoreid, mis seda mõjutavad(turbiini suurus, VE, IC suurus, erinevad torud), et seda ei ole võimalik arvutada. Aga oleks väga tore kui ma eksiks ja seda saaks siiski arvutada...
Huvi pärast ka GT28RS compressori map arvutatud 1.8 mootori jaoks. Tundub, et 350 hp sealt ei tule, pigem ~330 @ 1.5bar.

Turbo järgi tulemist ei saagi arvutada. Saab vaid arvutada seda mis pööretel mis rõhk on ok ja sedagi ligikaudselt. Need valemid mis mul on arvutavad vaid õhuvoolu vastavalt mootori suurusele, selle voolavusele ja kasutatavale rõhule - kombineerides ja samal ajal graafikuga võrreldes saab enam-vähem kätte milleks antud kompressor võimeline on. Õhuvoolu ja rõhu ristpunkt graafikul ei tohi sattuda "surge" alasse ja samuti ei tohi ta väljuda efektiivsuse piirist ning ka võlli pöörded ei tohiks minna metsikuks - nii lihtne see ongi...
Aga antud graafiku kohta - 1,5 bar peal teeb võll juba 140tuh pööret - seda on tiba liiga palju. 120tuh võiks vast see piir olla...
Postitatud: 29.11.2005 0:26
Postitas Kuuno
se marko map on veidi selline..mitte loogiline, aga mingi ettekujutuse saab...
tglt tegureid jah liiga palju et hp järgi map teha nii...