2. leht 10-st

Postitatud: 05.01.2010 10:50
Postitas AndresZ
Siin pm sama mootoriga masin. Täitsa julm :evil: :-D
http://www.youtube.com/watch?v=wFhUcfh0vDQ

Postitatud: 05.01.2010 14:28
Postitas vlzman
AndresZ kirjutas:Siin pm sama mootoriga masin. Täitsa julm :evil: :-D
http://www.youtube.com/watch?v=wFhUcfh0vDQ
Tegu jah sama kodanikuga, kes mu mootori ehitas ehk siis sisselase võetud konkreetselt selle auto pealt 8)
Ainsad erinevused need, et auto on toruraamil 25.5, mootorisse puhub õhku Precisioni 98mm turbo ja käimaks Liberty kast.
Tüüp ise kommenteeris asja nii, et käiguvahetus 4-ndalt viiendale oli väga ekstreemseks muutunud kuna umbes 165mph pealt lõi rattad ringi :-D
Video rekordsõidust: http://www.youtube.com/watch?v=gwfqlmK1 ... re=related

Postitatud: 05.01.2010 14:39
Postitas RICE BURNER
Düno kohta oskab kodanik Viljar rääkida, aju jääb siiski sama. Tegu ikkagi väga levinud ja järelikult ka väga hea ajuga
Hetkel siis räägitud VM Perfomance meestega Rootsist, kes olid lahkelt nõus meiega oma kogemusi antud mootori koha pealt jagama.
Kui auto käib, siis võtab Veljo oma rahakoti kaasa ja Rootsi sõit võib alata.

Postitatud: 05.01.2010 14:56
Postitas vlzman
RICE BURNER kirjutas:
Düno kohta oskab kodanik Viljar rääkida, aju jääb siiski sama. Tegu ikkagi väga levinud ja järelikult ka väga hea ajuga
Hetkel siis räägitud VM Perfomance meestega Rootsist, kes olid lahkelt nõus meiega oma kogemusi antud mootori koha pealt jagama.
Kui auto käib, siis võtab Veljo oma rahakoti kaasa ja Rootsi sõit võib alata.
Njah ilmselt lihtsalt rahakotist ei piisa kuna peale sellist ostu ehitavad ämblikud sinna juba pesa :?
Kuigi võib öelda, et sellise mootori kohta oli tegu ikka megasoodsa diiliga.
Elagu masu, kes võimaldab selliseid häid oste teostada!

Postitatud: 07.01.2010 13:14
Postitas pr8
Noh, mootori aju seadistamise kõrvalt ei tasu ära unustada iseenda aju arendamist. :)

Mootor peab lihtsalt enam-vähem olema, määravad ikkagi rehvid, mass ja vedrustus. Mootori poolelt on oluline vaid boostikõvera joonistamine vastavalt hetkeoludele, ehk välisriikide külastusest on vähe abi, ise peab asja oskama ja kogemusi koguma, et line-upis viimane lihv anda. See ei tule üleöö, vaid mitme aastaga.

Mõistagi on võtmekomponent datalogger.

P @ 300+ lisahobust ei parandanud 200 m vaheaega... :)

Postitatud: 07.01.2010 13:23
Postitas Raceboy
Veljol on ilmselt põhieesmärgiks saada mootor nii tööle, et ei korduks eelmise hooaja jant, kus plokki tuleb mõra või juhtub mingi muu jama.
Ega EFI automaatselt seda tähenda, et pidevalt peab sellega tegelema, eesmärk peaks olema siiski see, et mootoris oleks kohanemisajal turvaline seade ja et vajadusel saaks lihtsalt paari klahvivajutusega (konfi vahetus arvutis nt) jõudu juurde.

Vedrustus peakski A ja O ideeliselt olema, kuna meil räägitakse pidevalt kui kehvad rajad siin on, aga ei mäletata seda, et 2004.a. Rock racel sõitsid Timo Äikää jt noolsirgelt ülikiireid aegu ja keegi ei halanud, et rada pole, rehv on kõva ja ilm on külm (või palav) ja veel miljon põhjust.

Postitatud: 07.01.2010 15:06
Postitas pr8
Nojah, kõik inimesed ei ole kokku puutunud 1000+ hj autoga, igaks juhuks seletan lahti, et seadistamisoskus on oskus mootori võimsust vähendada, mitte suurendada... :)

Dünos muidugi ajad maxi peale kui tahad, aga konkreetsetes oludes on kunst selle maha rahustamises.

Postitatud: 07.01.2010 15:30
Postitas Raceboy
Ok, proovin uuesti:
...mootoris oleks kohanemisajal turvaline seade ja et vajadusel saaks lihtsalt paari klahvivajutusega (konfi vahetus arvutis nt) jõudu juurde.
IMO ongi siin täpselt sedasama öeldud.

Postitatud: 08.01.2010 15:10
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:Ok, proovin uuesti:
...mootoris oleks kohanemisajal turvaline seade ja et vajadusel saaks lihtsalt paari klahvivajutusega (konfi vahetus arvutis nt) jõudu juurde.
IMO ongi siin täpselt sedasama öeldud.
vajadusel juurde keeramine pole täpselt sama mis vajadusel võimsust vähendada :)

Kui 300+hj seisab 200m aeg ainult pidamise taga, siis 400m puhul oleks 400+hj piiriks kuna lõpus pole ju kiirus väga palju kõrgem. See on ikka väheke ülepakutud. Normaalse auto korraliku stock vedrustuse ja dragrehviga pakuksin pigem 500 / 700.

Datalogger, ja seadistamisvõimalus võistluse ajal parandab aega märksa kiiremini. Sama ajaparandus, mis saaksid sügiseks ilma nendeta oleks käes juba 2. etapi alguseks.

Aga veel olulisem kui kes-kellele-foorumis-ära-paneb on see, et antud masin kestaks ja performiks.
Edu sponsorite leidmisel!

Postitatud: 23.01.2010 21:26
Postitas vlzman
Auto viidud VKM-i Viljari juurde mootorit ootama.

Postitatud: 23.01.2010 21:59
Postitas 635Driver
Kui vaja siis VKM paneb sulle kaks mootorit ka kui sa väga soovid :-D 8)
. :-D

Postitatud: 24.01.2010 15:12
Postitas Astrona
635Driver kirjutas:Kui vaja siis VKM paneb sulle kaks mootorit ka kui sa väga soovid :-D 8)
. :-D
OT, kallis sõber, mul pole ei sinu ega VKM'i vastu midagi, aga kõrvalistel võib tekkida kahtlus VKMi suhtes, kui koguaeg teda reklaamid. VKM saab ka ilma selleta hakkama, ja kui sa foorumis kena pilti näed siis ürita kontrollida, et kogu ajuvarustamiseks mõeldud veri ei suunduks alakõhu suunas :)

Kas antud turbo 1200hj juures piirama ei hakka?
Sain ma õigesti aru, et sulatamiseks kasutasid C16 seadistust? Üsna selge ju, et kui kõik psi vahemikud olid seadistatud C16'ega, siis sulavad kolvid VP'd kasutades ju ka "madala" psi'ga. Õige seadega VP, 8.0:1 ja 29psi veel 10sekiga asju poleks sulatanud. Ai ai - juhtub. Kas mootorist leiti ka muid vigasid peale vale kütuse?
Nüüd siis uus aju, etanool, 9.5:1, ja 33psi?
No ja ega etanool, mootoridüno jms ei anna veel garantiid lolluste vastu... Satub näiteks juhtuma paaki, etanool, mille vaadi kork ei pidanud vms...
Siin oleks muidugi abiks flex-fuel sensor.
Lisaks vaja veel silme ette 4" EGT kell, et kui tolle seier langeb, siis tõuseb ka parem jalg. Detoklapid kiivrisse ning deto-lamp ette vms ja võid rahumeeli kuusele keskenduda... Edu!!!

Postitatud: 24.01.2010 18:29
Postitas RICE BURNER
OT, kallis sõber, mul pole ei sinu ega VKM'i vastu midagi, aga kõrvalistel võib tekkida kahtlus VKMi suhtes, kui koguaeg teda reklaamid. VKM saab ka ilma selleta hakkama, ja kui sa foorumis kena pilti näed siis ürita kontrollida, et kogu ajuvarustamiseks mõeldud veri ei suunduks alakõhu suunas Smile
Eis saanud Astrona kommentaarist hästi aru. Mulle aga jäi mulje, et rahulolev klient teeb meile reklaami :)
Kas antud turbo 1200hj juures piirama ei hakka?
Sain ma õigesti aru, et sulatamiseks kasutasid C16 seadistust? Üsna selge ju, et kui kõik psi vahemikud olid seadistatud C16'ega, siis sulavad kolvid VP'd kasutades ju ka "madala" psi'ga. Õige seadega VP, 8.0:1 ja 29psi veel 10sekiga asju poleks sulatanud. Ai ai - juhtub. Kas mootorist leiti ka muid vigasid peale vale kütuse?
Nüüd siis uus aju, etanool, 9.5:1, ja 33psi?
No ja ega etanool, mootoridüno jms ei anna veel garantiid lolluste vastu... Satub näiteks juhtuma paaki, etanool, mille vaadi kork ei pidanud vms...
Siin oleks muidugi abiks flex-fuel sensor.
Lisaks vaja veel silme ette 4" EGT kell, et kui tolle seier langeb, siis tõuseb ka parem jalg. Detoklapid kiivrisse ning deto-lamp ette vms ja võid rahumeeli kuusele keskenduda... Edu!!!
Vabandan, et Veljo eest vastan. PT-4788 turbo korraliku mootoriga on ilmselt Eesti radadele piisav, et 11,5 laiast rehvist üle olla. Lihtsalt neid rehve plaanitakse 2010 kasutada.
C16 on ka ju VP kütus! Lihtsalt prooviti pliivaba VP MS109 kütust. Ja kui keegi pole aru saanud, siis mootor ei sulanud, vaid viimase piirini puuritud hülsid mõranesid lihtsalt detonatsiooni tagajärjel.
Auto hakkab sõitma sama ajuga ja majanduslikul kaalutlusel Ethanoliga.
Kui auto korralikult seadistatud , siis pole sul vaja sõiduajal mootori tööd reguleerida!! Või mis? Kas sa oma igapäeva autot seadistad igakord ringi, kui tuleb kevad või 30 pluss kraadi? Vaevalt küll, sest tehas seadistas selle juba sinu eest korralikult ära. Nii teeme me ka selle autoga, et poleks vahet, mis rõhuga või mis tingimusel sõidetakse on kõik paigas.
Gaasipedaaliga reguleeritakse pigem muudel põhjustel. Ma ei ta, kas sa isegi kõrvalistmel suudaksid 9 sekuni autol ühte 50mm seiserit jälgida!?

Veljo tahab stabiilselt võistlustel osaleda ja ei ole nõus seadistamisvigade tõttu sadu tuhandeid maksnud mootoriga riskima. Enam! Aga nii need kogemused tulevadki!
Seetõttu läheme selle mootoriga ka Rootsi. Kõrge stalliga turbiiniga on keredynos lihtsalt keeruline ja kulukas seadistada. Olen ise seda teinud ja teen seda uuesti vaid äärmisel vajadusel.

Viljar

Postitatud: 24.01.2010 18:42
Postitas Raceboy
RICE BURNER kirjutas:Veljo tahab stabiilselt võistlustel osaleda ja ei ole nõus seadistamisvigade tõttu sadu tuhandeid maksnud mootoriga riskima. Viljar
Need hädad tulid pigem sellest, et kasutati seadele mittevastavat kütust? :) Ehk viga siiski kütuses, mitte seades, kuna seade jäi samaks ju.

Postitatud: 24.01.2010 19:09
Postitas RICE BURNER
Need hädad tulid pigem sellest, et kasutati seadele mittevastavat kütust? Smile Ehk viga siiski kütuses, mitte seades, kuna seade jäi samaks ju.
Sa tundsid Peep end puudutatuna, sest käisid ka ju selle aju kallal?
Mina pidasin ikka tulevikku silmas! Loe mu jutt korralikult läbi!