2. leht 2-st

Postitatud: 22.09.2009 15:41
Postitas Astrona
Tuttav sõitis mossega kah ralli fix jagajaga. Ehk siis alates 5000RPM oli täisgaasil süüde õige, mujal vale - suihtotstarbeline süütenurk :).
Kindlasti ei soovita kompromissi - tuleb keerata max boost alas süüde paika ja mujal kannatad kuni õige aju saad.

Süüdet ei keerata mitte ainult detonatsiooni pärast hilisemaks. Korralike kaante ja õige CR'iga jms'ga peaks deto tekkima selliste <1bar rõhkudega alles peale max-effektiivset-süütenurka. Hilisemaks keeratakse ikka seepärast et tihedam segu põleb kiiremini ja pole vaja süüdata nii vara kui mingit kehva kruisi segu. Vara süütamine ju tegelikult takistab kolvil üles liikumist ja vähendab võimsust ja effektiivsust. Aga kuna hõre segu on nii kehvalt leviva leegiga, siis tuleb ta varakult mõlema panna, et ta üldse ära jõuaks põleda (et ~50% kütusest oleks ~20deg peale üss põlenud).
70KPa vs 100KPa vs 130KPa vs 160KPa võiks süüte-eelnurk suht sirgelt langeda, kui deto ei sega. Ise asi on kuidas selle 15-25deg süütenurgaga kruisida on - peab vist EGT'd jälgima, et maha ei põleks. Tühikäik peaks olema ok (mul hetke seades on näiteks tühikäigu ja 6000RPM @ 1bar süütenurk sama)

Postitatud: 22.09.2009 20:29
Postitas omrek
jeff01 kirjutas:rõhutasin eelsüüte nurka seepärast, et "omrek" saaks aru mis on süüde ja mida suurem/väiksem süütenurk näitab.... Mulle jäi lihtsalt mulje, et selles osas ei jõua kõik kohale. Kui ma ei eksi siis miski 2küünalt per cyl porsche mootorid käivad tühikäigul põhimõtteliselt 0 kraadi kandis.

Golfi süüde pole miskit erilist mis turboka päästaks. On lihtsalt leitud miski kuldne kesktee mille puhul käib talutavalt nii tühikäigul kui fullboostiga aga, et auto igas alas sõidetav oleks peab siiski vähe parema variandi suunas mõtlema.

Süüte saaksid ideaalseks progetava süüteboxiga dünos seadistades aga selle combo hind ületab kindlasti odavama progeaju hinda ja progeaju puhul saad lisaks ideaalsele süütele koostada ka ideaalse kütusemapi. See, et süüde ja küte on paigas on kõige aluseks ja ilma selleta mootor kaua ei kesta.

ma võibolla olen oma lollide küsimustega juba mõnele hakanud närvidele käima, aga siis vast viimane küsimus sellest teemas, kui abi saan, et kuidas leida see nn kuldne kesktee? ja tahaks veel, et autot saaks igapäevaselt kasutada, st et kestaks ka cruisides. mulle piisaks ca 20 lisajõust, ja kui selle saab ka madalama boostiga siis miks mitte.


kuigi te olete ka mulle MS-i koha pealt augu pähe rääkinud, ehk võtan hoopis selle kasutusele, seda aju saab ka ju edaspidi kasutada mõnel muul autol. järgmine masin võiks olla 1.6 või 1.8 G2.

Postitatud: 22.09.2009 20:43
Postitas Astrona
Saan aru, et sul on siin 2 teemat, hmm.
Aga kas sa hakkad autot tegema ebatöökindlamaks, hooldust kallimaks, maksma ümberehituste eest jne, et saada 20hj juurde? Osta uued küünlad, juhtmed, õhumõõdik, süütepoolid, tee sisselase ja väljalase heaks, seadista süüde ja segu ning 20+hj ongi juures võrreldes praegusega. 100hj masinale 20hj juurde saamiseks peaks piisama 0.25-0.3barist. Arvestades, et sõiduautodel on täiteaste 80% kandis ja rallikatel 120%, siis saaksid ideaalis +40% väänet ka ilma turbota juurde, arvestades, et raudselt pole ta sul ideaalkorras ja võit võiks olla isegi +50% Nm, ning tõste max hp punkti 1500rpm võrra on sul juba +80% - ulme.

Postitatud: 22.09.2009 20:59
Postitas Mihkel
See Golf 1 millest enne juttu oli sõidab G60 ehk originaal kompressormootori ajuga, millel on boosti all hilisema süütenurgaga juba arvestatud.
Kõigil autodel millel aju süütenurka juhib ongi jagajad juba lukus.
Vaakumjuhtimisega jagajad on karburaatormootorite teema.

Postitatud: 22.09.2009 21:41
Postitas omrek
Astrona kirjutas:Saan aru, et sul on siin 2 teemat, hmm.
Aga kas sa hakkad autot tegema ebatöökindlamaks, hooldust kallimaks, maksma ümberehituste eest jne, et saada 20hj juurde? Osta uued küünlad, juhtmed, õhumõõdik, süütepoolid, tee sisselase ja väljalase heaks, seadista süüde ja segu ning 20+hj ongi juures võrreldes praegusega. 100hj masinale 20hj juurde saamiseks peaks piisama 0.25-0.3barist. Arvestades, et sõiduautodel on täiteaste 80% kandis ja rallikatel 120%, siis saaksid ideaalis +40% väänet ka ilma turbota juurde, arvestades, et raudselt pole ta sul ideaalkorras ja võit võiks olla isegi +50% Nm, ning tõste max hp punkti 1500rpm võrra on sul juba +80% - ulme.
jah, mul on kaks teemat, kuna eelmisest teemas ei oldud enam väga aktiivne vastama.

see +20hj on selline näit, et kasvõi nii palju, kui originaal mootor rohkem ei kannata, et see ka kestaks. muidugi poleks ka mul rohkema jõu vastu midagi. 100hj-st originaalis on asi väga kaugel, tegu on 55hj-iga 1.2 clio monokas.

Postitatud: 22.09.2009 23:06
Postitas Astrona
omrek kirjutas:100hj-st originaalis on asi väga kaugel, tegu on 55hj-iga 1.2 clio monokas.
Algatuseks tõsta vahel 1.9TD - siis vaatab edasi.

Postitatud: 22.09.2009 23:17
Postitas mart154
Sinna keresse sobib imeliselt Williamsi 2.0 16v 8)

Puudu jääb, siis üle laadida!


Edit: tähenärijatele... Mootoril pole mingitki seost Williamsi F1 tiimiga...

Postitatud: 23.09.2009 16:42
Postitas Fog
Mitmelpool maailmas on tõestatud rusikareeglit, et kui surveaste * rõhk alla 12 jääb, saab enamus mootoreid sellega hakkama.
Antud juhul siis 5psi-d ehk 0,35at peaks kannatama küll ilma suurema keemiata. Sealt edasi on vaja juba vahejahutust ning täpset süüte- ja kütuse kontrolli.
See 5psi-d peakski andma sulle 20 lisahobust.

Kui mina tõesti peaksin sellist projekti tegema, siis jätaksin selle monopritse alles, torutaksin turbo külge, ning kütuserõhu regulaatoriga ajaksin muu paika. Ilmselt tuleks kasutada rising-rate FPR-i.
Kusjuures, tänu keskpritse erisusele(pihusti on enne gaasiklappi) ei tohi FPR-i rõhureferentsi mitte plenumist võtta vaid just gaasiklapi eest.

NB: see jutt kehtib juhul kui see renoo keskpritse on sarnane GM TBI-ga kus pihustid on enne gaasiklappi ning OEM FPR-il pole vaakumi referentsi.

Postitatud: 23.09.2009 20:10
Postitas jeff01
Mihkel kirjutas:See Golf 1 millest enne juttu oli sõidab G60 ehk originaal kompressormootori ajuga, millel on boosti all hilisema süütenurgaga juba arvestatud.
Kõigil autodel millel aju süütenurka juhib ongi jagajad juba lukus.
Vaakumjuhtimisega jagajad on karburaatormootorite teema.
Saan kõigest aru mis sa räägid aga kuulsin seda infot läbi vahendajate ja seetõttu on keegi kellegai asjast mööda rääkinud ja minuni jõudis vale info ja kuna ma ise absuluutselt golfi mootoreid ei tunne siis lasin valeinfo siin lendu, sorry.

Postitatud: 23.09.2009 22:29
Postitas omrek
aga kutid, mis te arvate veepritsest, et jahutada mootri sisu. uurisin mingi aeg tagas youtubes water injection, seal segati alkohol veega, mis tähendas et alkohol tõstab oktaanarve ja vesi lihtsalt jahutab, aga kui panna oma masinale lihtsalt vee pritse enne turbot aga peale karpat. kui see tõepoolest mootorit seestpoolt jahutaks, kaitseks see mul natukenegi kolbe. lülitaks selle siis sisse, kui kavatsen peenestama hakata, tavasõdus oleks välja lülitatud. mis on teie arvamus?



niipaljuu veel draw through süsteemist, et kuidas käituks see siis, kui oleks kapotile tehtud scoop, mis juhiks õhu otse õhufiltrile ja nii mööda minnes ka turbole. ise mõtlen et esiteks seistes saab see soojemat õhku, sõites jahedamat, kas see hakkab ka mul kütteseguga mängima? ja teiseks kuidas oleks üldse kütteseguga talvel, kui ma olen selle suvel paika saanud, kas peaks uuesti regullima hakkama, või siis see erinevus pole nii märkimisväärne? tänan kui vaevute vastama