2. leht 2-st

Postitatud: 05.06.2009 19:17
Postitas Miq
me eclipsiga siiski erinevad isikud, lihtsalt sai temaga helisalvestust tehtud ning ta lükkas klipi üles.

Ma kujutasin ka ette kuidas pidurivõimendi membraan seda heli esile toob. Peaks korra veel mõne kangema kütusega proovima, aga ega siin muud vast teha pole kui MS'iga uuesti tutvuma hakata.

Kas sa oled oma stetoskoopi proovinud ka juba? ma olen küla pealt kuulda saanud et suht halvasti pigi kuulda olema nendega.

Postitatud: 05.06.2009 19:31
Postitas Astrona
Miq kirjutas:Kas sa oled oma stetoskoopi proovinud ka juba? ma olen küla pealt kuulda saanud et suht halvasti pigi kuulda olema nendega.
valdzi omi proovisin kõrva :) täielik vaikus ja usun ta juttu, et see punkt mida puudud, seda kuuled, muud midagi. Tavaliste traktoristikatega võrreldes võtab muu müra paremini maha.
1 variant on ka see mikker läpakasse ühendada, kui sel norm helikaart, siis saad seal mingi ekvalaiser programmiga tõmmata alla 6-8KHz filtri peale. Ja saaks kuulata juba läpakast selliste klapidega nagu tahad.Iga helikaart vist ei võimalda seda.

Postitatud: 09.06.2009 14:58
Postitas eclipse
Iga helikaart võimaldab, lihtsad osad mikrid ei ole nii tundlikud.
Selle jaoks oleks vaja mikrit, millel juba konde sees.

Postitatud: 09.06.2009 15:22
Postitas Raceboy
Miq kirjutas:
Kas sa oled oma stetoskoopi proovinud ka juba? ma olen küla pealt kuulda saanud et suht halvasti pigi kuulda olema nendega.
Halvasti on siis kuulda, kui toru on valesti/kehvasti ploki külge ühendatud või on ühenduse asukoht vale.

Postitatud: 09.06.2009 15:26
Postitas Astrona
eclipse kirjutas:Iga helikaart võimaldab, lihtsad osad mikrid ei ole nii tundlikud.
Selle jaoks oleks vaja mikrit, millel juba konde sees.
Ühel läpakal oli mul selline helikaart millega sai salvestamise ajal maha mängida ainult otse vms.
Mikrofoni pole vaja! Vaja on detonatsiooni-andur ühendada taha. Mul 1 helikaart küll otse reaalajas salvestamise ajal muud asja maha mängida ei suutnud - otse salvestatavat asja mängis maha küll, nuh aga see oli ka 90ndatel :) -
Softis filtreerimisest oli jutt. Mingi juppi juba tegin, mis kuulab helisisendit ja näitab seieriga intensiivsust mingis sagedus-vahemikus (mingi lihtne spektraalanalüüs - oleks paremat vaja). Vaja oleks veel teisest helikanalist sisse lasta süütesignaal, siis saaks lasta tal kuulata ainult siis kui vaja, ainult TDC ajal, et muud müra veelgi vähendada. Hetkel ajapuuduse tõttu usaldan pigem detoklappe.

Postitatud: 09.06.2009 15:29
Postitas Astrona
Stock detoanduri poldi-auk peaks olema tehases välja otsitud hea koht.

Loll küsimus

Postitatud: 11.06.2009 16:39
Postitas Sportlane
On olemas spets kõrvaklapid mida jahimehed näiteks kasutavad.Paned klapid tööle näpid seal voluumi ja miskit sagedusi.See vist metsas miskite helide eraldamiseks.Kas keegi ei ole sellistega auto alla roninud, kanalis näiteks kuulanud?Kui idee toimib, sis sebin välja ka need klapid

Postitatud: 17.06.2009 20:09
Postitas jeff01
Täna sai kogetud seda, et reaalselt salongi ei kosta ikka mitte kui midagi....

Kui salongi kostis mõnel üksikul juhul vaid üks väikene koht 4000 pöörde ja 1,2-1,5 bari kandis siis klapid taha ühendades tärises kogu boosti ala ikka nii jubedalt, et hirmus hakkas. Hullemat moodi maha tõmmates ja siis detonatsiooni otsides taas üles pushides sai selgeks et salongi ei pruugi kosta ka 15 kraadi liialt varasest süütest tingitud detonatsioon :? Kuidagi uskumatult palju ju?

Postitatud: 18.06.2009 0:46
Postitas Astrona
jeff01 kirjutas: salongi ei pruugi kosta ka 15 kraadi liialt varasest süütest tingitud detonatsioon :? Kuidagi uskumatult palju ju?
Oleneb ju sellest, kas mõni auk on tulemüüri ja kui palju pigi matti on eemaldatud, ning loomulikult ka sellest kui vaikne kõik muu müra on.
Peale selle, kinnitamata andmetel :), Maxim soovitas deto otsimise ajaks üldse segu lahjaks keerata (13.5:1 näiteks), siis on sama detonatsioon paremini kuulda. See küll kutsub detot ka rohkem esile, aga peale selle on vähem kütust, mis detonatsioonis osaleb, ja deto heli pidi muust mürast eristatavam olema. Ise ma pole veel praegusel masinal isegi klappidega detot kuulnud, aga vooliku ots pole veel õiges kohas kah ja salongis muu müra on boosti ajal liiga vali, näiteks kõrvalistujagat ei kuule kui ta ka kisab. Mõtlen juba, et mootori turvalisuse huvides võiks skriimer-pipe'il summuti olla ja õhufiltril oma kamber, kust ta laseks müra mujale, ja siis jääks veel meh-tõukurite müra (soojalt 0.3-0.4mm vahedega), ja väljalaskesüsteem võiks kah poole pealt 2.5" peale minna + korralik lõpupütt...siis teaks et kui detot ei kuule, siis seda (eriti) polegi.

Postitatud: 09.08.2009 19:46
Postitas Astrona
Olen siin paar päeva süüdet näppind ja mehhaaniku-stetokatega mootorit kuulanud, mille vooliku ots on hetkel lahtiselt plokikaane lähedal sisselaskekollektori peal. Panin just vähe agressiivsema süütegraafiku ja 1. korda kuulsin sel masinal siis deto kah ära. Aga point on selles, et asi oli nii vaevu kuuldav - pidin neid klappe kuidagi viltu pinge all hoidma, et ka kõrged helid läbi tuleks - muidu hüdrokate tiks tuli isegi liiga valjult läbi. Ja siis kah tekkis tahtmine pea viltu keerata ja 1 silm kinni panna ning mitte hingata :lol: Noh ja koormuse all hakkab turbo kah päris valjult kapotti all vilisema + puhtalt tuulest tekib sinna päris palju müra juurde. Lähen panen voolikuotsa nüüd klapikambrikaanepoldi otsa, siis peaks vähemalt välised mürad ära kaduma - samas siis tapab klapi müra juba kõrvu. Peale selle on need üsna ebamugavad, et mõtlen traktoristiklappidest teha uued... Huvitav on ka see, et mul mingi 50eekune käigukangi nupp hakkab kah u. samal ajal nagu sama moodi ebaregulaarselt kõrisema... Tühikäigul ja väiksel koormusel kui mootor vähe vibrab, on see kanginupp kah vait. Kas võib olla, et kergest detost tekib levib vibra käigukangini?

Postitatud: 09.08.2009 20:07
Postitas Mihkel
Kuulamise koht mõjutab ka väga palju müra nagu Kuuno mulle viimati dynos tõestas.
20cm teineteisest eraldatud klappide mürataseme vahe oli nagu öö ja päev.

Postitatud: 10.08.2009 12:20
Postitas Astrona
Kindlasti sõltub kohast - soovitatakse ju paigaldada ploki külge nii kõrgele kui võimalik ehk põlemiskambri lähedusse - ega kolvi all ei detoneeri ju midagi, ammugi mitte klapikambris :) et ka 5cm omab tähtsust...

Mul seal klapikambri peal tikkpoldid püsti - kui voolik seal otsas on, siis kogu kapotialune müra kaob ära ja kui klapid kõvasti kõrvas, siis mingit krõbinat enam polnud. Kuigi käigiukang "krõbistas" koormuse all aeg ajalt. Nojah keerasin 3-4K vahelt süüdet 3-4kraadi hilisemaks kah ja eelmise bensiini olin kohustatud võtma mingist suva tanklast. Aga ma pole ka päris kindel et kõik ok on - ja tegelen asjaga edasi. 1 asi on saada detonatsiooni kindlust (see suht lihtne), teine asi on saad maksimaalne effektiivsus mootorist välja.

Inglise keeles on 3 sõna knock, ping ja detonation. Tuleb välja, et neil polegi alati sama tähendus.
You can ping a car to death and it will never ever ever blow up.
Tõestuseks pakkus oma truck'i, mis on nii 180k juba teinud. Nii oli ka mu väikse citroeniga, ja siis vahel käis isegi edasi kui süütevõtme välja võtsin. Aga see väide kehtib vist ainult madala CR'iga NA mootoritele kus midagi hakkab hõõguma. Kõrge survega, kus deto tekib peale küünlaga süütamist, on vähe teine teema.
Best way to describe the sound of knock on the WRX is "metallic popcorn".
:)
Mul 2000rpm peal on koormuse all mootoris mingi kahin sees ja vibreerib kah kõvasti, eriti 5'ndaga. Aga noh see on keeruline koht, kuna süütegraafik tõuseb seal järsult - nukkvõllid hakkavad tööle ja SL-kollektoris hakkavad mingid resonantsid jne. OT kuna ei usu, et see detoga seotud on, aga ilgelt hea oleks kui kuskil oleks klipid erinevate helidega. Samas...
You can hear it in a lot of older cars when going up a long hill in too high a gear. The engine will start to rattle. At that point, you REALLY want to downshift to get the car into a better part of the power band.
rattle - JUST, "REALLY want to downshift" täpselt see mõte siis ongi. (2200 on juba mõnus tõmme ja 1600 on kah natuke rahulikum kui 2000) Eks tõmban selle 2000 pealt süüte alla, vaatab, mis teeb...