2. leht 2-st
Postitatud: 11.05.2010 9:52
Postitas zoom1
Sellest olen teadlik, et viimane arv näitab viskoosust töötemperatuuril, kuigi igal õlimargil on see siiski veidi erinev. Mõtlesin pigem külmkäivituse peale. Vähemalt 10min jooksul ilmselt ei saavuta õli 80c, ehk 20w või 15w peaks abiks olema. Väiksed õlivahetusintervallid ei oleks nagunii probleemiks, igapäevaautolgi saab see vahetatud tihedamini kui ettenähtud.
Siiski, keegi oskaks miskit tarka tolerantiseda kohta öelda, tasub pead valutada või peaasi et suurem mitte väiksem?
Postitatud: 11.05.2010 10:24
Postitas karel
külmkäivitusel on täpselt vastupidi. Mida väiksem arv esimene on, seda vedelam ja parem. Need skaalad ei ole üks ühele. Külmkäivitusele mõeldes oleks 5W või 0W veel kõige paremad.
Tolerantside kohta oli Viljar-i auto teemas mingit juttu. Käis läbi, et orig. saalel oli lõtk 0,028-0,048. Viljar sihtis 0,05-0,06 kanti, millejärgi peaksid sinu mootori tolerantsid suht ok olema. Natuke tehasenormidest suuremad, aga koos paksema õliga võivad suht hästi toimida.
Postitatud: 11.05.2010 16:40
Postitas Motary1
Zoom, kas sa mõõtsid plastigauge'iga? Mu SRil tulid ACL saaledega täpselt samad lõtkud.
Postitatud: 11.05.2010 17:08
Postitas jeff01
zoom1 kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema, sest käib kaudselt ka siia alla.
Mis rahvas arvab, kas 0.063mm raamsaale ja 0.045mm kepsusaale tolerants on talutav piir, kui tegu on kiireks liikumiseks mõeldud mootoriga?
Kasutada 20w60 õli ja probleeme ei esine, 10w60 jääb vedelaks?
10w60 ei jää kindlasti liiga vedelaks.... see esimene number on niikuini selline asi, millest tasub kinni hakata rohkem siis kui on ka talvel sõitmist mida sinu autol tõenäoliselt ei tule.
Mina valiks külmaviskoosluse suvel suht suva järgi mis kätte saaks aga talvel võimalikult madala....kindlasti mitte üle 5-e. Kui külmalt vaja paksemat õli kui 5w siis peab miskit juba mäda olema.
Mis nissani tehasepoolsed tolerantsid on? Pakun, et sul tulid tiba suuremad kui stock autodel ette nähtud? Kas on ka teada maksimaalne mõõt peale mida mootor tehase silmis remonti vajaks?
Põhiline on tõesti, et tolerants poleks väiksem kui tehase poolt ette antu sest sel juhul ei pruugi õlikile vahele ja võib tekkuda "kleepumine" peale mida enam kindlasti õli vahele ei mahu ja mootor käib väga kiiresti laiali. On sul mõni komplekt vanu saalesid mis pole veel ringi käinud? mõõda huvipärast nondega ära ja arvan, et paned rahuliku südamega kokku kui 0,08-0,1 mõõte näed sest tegelikult saaled kuluda otseselt ju ei tohigi ja sinu tolerantsilt samale tasemele jõudmiseks kui kulunud saaledega kulub terve igavik kui kõik muu korras on.
Postitatud: 11.05.2010 18:52
Postitas zoom1
jeff01 kirjutas:Mis nissani tehasepoolsed tolerantsid on? Pakun, et sul tulid tiba suuremad kui stock autodel ette nähtud? Kas on ka teada maksimaalne mõõt peale mida mootor tehase silmis remonti vajaks?
Põhiline on tõesti, et tolerants poleks väiksem kui tehase poolt ette antu sest sel juhul ei pruugi õlikile vahele ja võib tekkuda "kleepumine" peale mida enam kindlasti õli vahele ei mahu ja mootor käib väga kiiresti laiali. On sul mõni komplekt vanu saalesid mis pole veel ringi käinud? mõõda huvipärast nondega ära ja arvan, et paned rahuliku südamega kokku kui 0,08-0,1 mõõte näed sest tegelikult saaled kuluda otseselt ju ei tohigi ja sinu tolerantsilt samale tasemele jõudmiseks kui kulunud saaledega kulub terve igavik kui kõik muu korras on.
Raam 0,021-0,48, limit 0,1mm
Keps 0,018-0,045, limit 0,1mm
Mul vana mootori alumine ots täitsa alles ja vändaliin korras, just päeval mõtlesin, et peaks tolle üle mõõtma, ehk annab ettekujutuse mis 10 000km asjale teinud on.
Motary, palstigaugega mõõtsin jah. Hea uudis on muidugi see, et kõik tolerantsid on peaaegu identsed. Viljari jutt erinevustest hirmutas küll natuke ära, aga tundub et sattus täpne komplekt siiski.
vr1 20w50 õliga sõitsin viimati, ja väga head kogemused, samas loen ikka et ei soovitada kohe mitte tänavale, ainult race track, drag jne 100%. Seekord siis ilmselt vr1 10w60
Postitatud: 11.05.2010 23:27
Postitas Mihkel
Need soovitused on ka seinast seina tegelikult, ning enamjaolt kahjuks BS maiguga.
Ise olen 10W-60 õliga, mille viskoosus 100 kraadi juures on kindlasti suurem kui 20w-50 õlil, sõitnud väga paljude eri autodega (tehase lõtkudega) ja siiani 0 probleemi.
Postitatud: 12.05.2010 12:47
Postitas zoom1
Mihkel kirjutas:Need soovitused on ka seinast seina tegelikult, ning enamjaolt kahjuks BS maiguga.
Ise olen 10W-60 õliga, mille viskoosus 100 kraadi juures on kindlasti suurem kui 20w-50 õlil, sõitnud väga paljude eri autodega (tehase lõtkudega) ja siiani 0 probleemi.
Neid soovitusi lugesin muidu valvoline kodulehelt, foorumi jutte on ka igasuguseid, aga neid ei saa alati uskuda.
Mis õli margist räägid ja mis nr. täpsemalt on?
Ise võrdlesin valvoline ja redline
Redline 20v50 viskoosus 100c 19,8 ja 40c 148
Valvoline vr1 20w50 viskoosus 100c 20,5 ja 40c 181,8
Postitatud: 12.05.2010 12:53
Postitas Mihkel
Ma räägin Liqui Moly ja Castroli näitajatest, millel on mõlemal 100 kraadi juures 24 viskoosus.
Jube vedelad on need uhked margid teil 100 kraadi juures.

Mobil 1 5w-50 on juba 17.5 viskoosusega 100 kraadi juures (loe: suva tänavaõli).
Tundub, et viskoosuse poolest on tegu pigem marketingi trikiga fääncy nimedega õlidel (Redline näiteks, mida igal pool maailmas haibitakse).
Mina ise olen tulihingeline Liqui Moly fänn, kuna selle raha eest on õli dajooba.
Postitatud: 12.05.2010 18:02
Postitas Maik
vahetasin mobile 1 ESP 5w30 välja 5w40 vastu Liquy moly ja õlirõhk igastahes tõusis. See vist tähendab,et paksem õli ?
Postitatud: 12.05.2010 23:41
Postitas Astrona
Maik kirjutas:vahetasin mobile 1 ESP 5w30 välja 5w40 vastu Liquy moly ja õlirõhk igastahes tõusis. See vist tähendab,et paksem õli ?
Vahetasin Edge 10w60 välja sama marki Edge 10w60 vastu ja õli rõhk tõusis kah märgatavalt.
http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained
Õlid kaotavadki aja jooksul viskoossust mitmel põhjusel, millest 1:
* kuna viskoossuse paranavad pikad molekulid ei kannata pikalt kuuma vms....