2. leht 3-st
Postitatud: 12.01.2009 16:23
Postitas Astrona
Rusikareegel on vist jah, et 1 lbs/min = 10HP.
Ja 65% effektiivsusega on lagi 36.5lbs/min ehk julmalt 365HP, ka garrett ise pakub ..360HP ja seda .86 kuumakojaga. Aga kui antud masinal on coolerid paremad kui lihtsalt headel masinatel, siis võiks ka väikse turbo over-speediga 38lbs/min (@1.2bar 155000RPM 60%eff) läbi pressida. Ja kui antud mootori kasutegur on natuke kõrgem 30% asemel 33% + ventikad genekad veepumbad õlipumbad jms parasiidid võtavad vähem, siis tuleks ühe naela kohta 11-12HP ja 38lbs/min = 418-456HP.
Ehk pole võimatu 1.2bar @ 7700RPM @ 2L. Ennegi Garretti MAX_HP numbreid katki tehtud - aga lihtne see pole.
Postitatud: 12.01.2009 17:25
Postitas ivar
Ühildun viimase vastusega, endal käis ka mõttest midagi sarnast läbi.
Auto on ilus ja kena, aga omanik võiks natuke oma suhtumist muuta. Kui ei meeldi turbofännide spetsiifilised urgitsevad kommentaarid, siis on ka ju teisi foorumeid, kus autot esitleda.
Postitatud: 12.01.2009 18:42
Postitas 999ARX
Mul ei ole kellegi vastu mitte midagi.... ma lihtsalt üritasin ümber lükata teoreetikute väiteid ei saa ja ei ole võimalik.
Ja millepärst lasin auto ehitada oli see et me kõik võime mingi liikuri sõitma panna ja see sõidab ja liigub, aga kui hästi me seda teha suudame??? Las teevad seda mehed kes seda on aastaid teinud ja hästi teinud on minu suhtumine!
Samas kui täna mõtlesin ka selle sõiduki peale kust saadi sama vilega see 440 Hp siis ma pean tunnistama et näiteks ka sellest polnud juttu kas seda mootorit oli puuritud või mis seal sees tehtud oli, nii et minuarust kõik on võimalik
Postitatud: 12.01.2009 18:50
Postitas Maik
360hp-ga peaks ju 12,3 sõidetav olema, vähemalt corveti puhul. Mis on ometigi raskem.
Milles küsimus

Postitatud: 12.01.2009 19:16
Postitas Astrona
999ARX kirjutas:Samas kui täna mõtlesin ka selle sõiduki peale kust saadi sama vilega see 440 Hp siis ma pean tunnistama et näiteks ka sellest polnud juttu kas seda mootorit oli puuritud või mis seal sees tehtud oli, nii et minuarust kõik on võimalik
Ploki puurimine ei tee turbot suuremaks - pigem väiksemaks.
Kui 440 oli lihtsalt düno-numbrid, siis see veel ei ütle, et need päris õiged numbrid olid - kuni -10% tasuks kaheldavaks osaks jätta.
Samas see on vist 1 enamlevinumaid aftermarket turbosid üldse - ma ei imestaks, kui keegi sealt väikeste turbo modifikatsioonidega puht huvist 450HP välja ei ole pressind. Backpressure taha ei tohiks seal kah asi jääda, kuna .86 on sama koda, mis 2876R'il ja selle reiting on 480hp.
Postitatud: 12.01.2009 19:30
Postitas 999ARX
Ploki puurimine ei tee turbot suuremaks - pigem väiksemaks.
Kui 440 oli lihtsalt düno-numbrid, siis see veel ei ütle, et need päris õiged numbrid olid - kuni -10% tasuks kaheldavaks osaks jätta.
Mõtlesin mootori kubatuuri selle all
Postitatud: 12.01.2009 19:33
Postitas Astrona
999ARX kirjutas:Ploki puurimine ei tee turbot suuremaks - pigem väiksemaks.
Kui 440 oli lihtsalt düno-numbrid, siis see veel ei ütle, et need päris õiged numbrid olid - kuni -10% tasuks kaheldavaks osaks jätta.
Mõtlesin mootori kubatuuri selle all
Seda mainisingi, et kubatuuri muutmine ei muuda turbo suurust.
Kui puurida turbo kojad suuremaks, oleks teine teema - aga kompressori ratas jääb ikka samaks ja palju juurde ei tule.
Postitatud: 12.01.2009 19:37
Postitas 999ARX
Noo aga kubatuurist mootori võimsus tõuseb ju???
ja ka see on võimalik et oli turbot näpitud
Aga ühesõnaga point selles et ma ei tea sellest sõidukist sittagi mis temaga tehtud oli ja arvan et see oli mingi soomlaste rallikrossi projekt, millest ilmselt kuskil infot ei avaldata
Arx
Postitatud: 12.01.2009 19:44
Postitas Mihkel
Ei ole vahet kui suur kubatuur on, õhukogus konkreetse võimsuse saavutamiseks on sama nii 1 silindrilisel 0.1L mootoril kui 6L V12 mootoril.
Kui turbot näpitud oli, siis ei ole ta ka enam originaalkonditsioonis, mida ma silmas pidasin.
Ka HKS müüb sama turbo näpitud versiooni, küll veidi teise nimega vist.
Kokkuvõttes on 450hp saavutamine antud standard turboga väga ebatõenäoline aga mitte võimatu.
Lihtsalt väga vähe tõenäoline on, et kõik need ülihead asjad ühte mootorisse kokku satuvad.
Kui su eesmärk on 400+ hp siis oleks võinud juba GT28 seeria järgmise mudeli valida, oleks asi ka flow mapi effektiivsemas alas.
Praeguse jõu jaoks on asi väga hea ja spool-up versus hp peaks ilusti paigas olema.
Postitatud: 12.01.2009 20:03
Postitas 999ARX
Meie puhul pn see vähe tõenäoline aga soomlaste puhul mitte!
AGA siin auto vastu huvi ei tunta (see ei käi päris kõigi kohta) aga võib teema lukku panna!!!
Postitatud: 12.01.2009 20:10
Postitas Raceboy
999ARX kirjutas:Meie puhul pn see vähe tõenäoline aga soomlaste puhul mitte!
Point on rohkem selles, kas sellel mõtet on. Kunagi pole hea mingi asja viimasele piirile ajamine (nt turbot kasutada selle mapi äärmuses, väga kehva efektiivsusega alas).
Postitatud: 12.01.2009 21:04
Postitas hents99
Kamoon mehed, näete isegi, et need numbrid on võimalikud, juba närvikulu on meeletu olnud

Postitatud: 12.01.2009 21:06
Postitas riio
Egas siin polegi midagi, vut-vut eestisse stendi ja kaotaja kannab kulud;) ja ongi reaalsema numbrid käes. Ise kah ei usu muidu, et võimu rohkem kui turbo välja annab.
Postitatud: 12.01.2009 22:51
Postitas riio
Mina pole midagi väitnud....lihtsalt mainisin, et mida te vaidlete siin ja jahute 4 lehekülge päevas, et masin nii võimas ja pole nii võimas. Minge siis stendi ja kõik rahul. Üldiselt ei ole eriti võimalik kui speci järgi turbo jõudlus üle 100 hp väiksem kui saavutatu. Minul üks kõik olgu kas või 1000hp aga pole mõtet vaielda 4 lehekülge ühel päeval. Hääle järgi peaks ka mõnda vabalt hingatavat tuboks aga seda ta pole. Ju siis masinaga midagi rohkemat tehtud kui ise tead, et üle 400 hp ära tuleb selle fööniga.
Postitatud: 12.01.2009 23:49
Postitas Astrona
riio kirjutas:Ju siis masinaga midagi rohkemat tehtud kui ise tead, et üle 400 hp ära tuleb selle fööniga.
Mis tegemisi silmas pead?
Näiteks igasugu modimised, mis VE üles ajavad näivad üldiselt turbole, nagu oleks suurem mootor. Olgu see VE kasvõi 120%, aga sellest turbo tootlikus üle 3% ei kasva, ja seda mitte tänu suurenenud gaaside kogusele vaid pulsside tugevusele.
Korra oli juba teemaks Viljari 300ZX, kus GT3071R'id andsid mõlemad 508HJ, kui garrett ise lubas neile 280-480HP. Ja Kaardil on 47lbs/ft @ 65% eff. Sealt edasi langeb effektiivsus vaikselt ja turbo jookseb varsti kokku, aga hea cooleriga, võib peale seda joont ka veel võimsust tulla. See 65%->60% üleminek vähendab temperatuuri tõttu effektiivsuse languse tõttu võimsust mingi 0.5-1%, ja 55%ni minnes 1-2%, samas kui õhu mass kasvab 6%. Ja see 65%->55% pressimisega saaks 480->500HP. ARvutasin, et siis oleks kiirus va 150000RPM ja 71mm kompressori exducer'i tipud liiguvad kiirusel 557m/s - natuke veel ja vesi muutub laba peal vedelaks olenemata ta temperatuurist
mix dnyosheeti ei näidata? Üldiselt ilma graafikut näitamata on rääkijaid palju.