Kpt. Trumm kirjutas:Kaane tihendit vahetama ei pea. Kui Mahle pakuks Hondale kolbe siis mina ei paneks neid tappes ka sinna. Kui nad ei pea vabalthingaval Opelilgi vastu siis mida me turbost räägime.
Täpsustamata, millised kolvid ja mis tingimustel, on see jutt jura. Mahle suunas asjatundmatu üldistus.
Gary Gardella sõidab B18C6 mootoriga 1000kw rattast originaal kaane tihendi, saalede ja vändaga. Surveaste on tal 10.8. D16A6 peaks olema see sama mootor mille me lätti müüsime (Kaimo vana mootor) See sõitis kokku 130000 km ja alles nüüd tuli tagasi meile remonti. Lätis tõmbasid nad sealt 1.6bar (või oli 1.

400hj.
See asi kõlab natuke demagoogiavõtmes, andesta otsest ütlemist....
Sõidab mismoodi? 10 sekundit korraga stripil? Või sõidab igapäevasõite? See stripi seadistusega saadud kW pole küll mingi eriline mootori vastupidavuse näitaja. Toon sulle elulise näite - Ville Oksaneni turbo-mosse. Seal on vene plokk, väntvõll, plokikaan. Mootor on ise ca 800 hj. Muud pulgad on seal tänavaautodelt võetud, mitte spetsosad. Võib nüüd väita, et mosse mootor on jube vastupidav? Kõik siin on vist vene autodega sõitnud ja neid parandanud.
Toon sulle näite Brabham BMW BT54. 1,5 liitrit, kuni 1500 hj ja 12 000 rpm. Kasutatati romulast ostetud mootori alumisi otsi, Mahle kolvid, Carillo kepsud. Erinevalt sellest 1000 kW Civikust kestab see kaks tundi 10 000 rpm sõitu ja tagab vähemalt ca 50% juhtudest finishisse jõudmise (ajalooline statistka).
Neid kahte mootorit kõrvutades võtta veel arvesse
1. Brabhami mootor tuli välja 1982.
2. Kasutati seal mehhaanilist jagajat ning diiselmootori kõrgsurvepumbast/pihustitest tehtud pritset, mitte mingit progetavat aju (mis arvad, kui suur on seadistusvõimaluste vahe?)
3. Mingist kuullaagritel turbost, lambdast jne uuema aja asjadest ei teatud tollal veel midagi.
Honda mootorit esitleda sellisel kuhul (kõige suurema potentsiaaliga turbo projekt) on natike....noh..... Nagu sa näed, tehti võimsamaid ja vastupidavamaid mootoreid seeriaplokil juba 20 aastat tagasi.
Civiku mootor annab seepärast igal pool palju, et ta on USA-s enimlevinud impordimootor, mille taga on meeletu aftermarketi turg ja kuna ta on laialt levinud, siis on seal kõik ära leiutatud. See ei tee teda veel tehniliselt kõige paremaks.
1000 hj turbomootor on võimalik valmistada praktiliselt igast seeriaplokist, millel on sepistatud väntvõll ja enam-vähem kõva mootoriplokk. Honda pole siin midagi erilist, kui ringi vaadata, siis sellise võimsusega asju tehakse ka muudest mootoritest.
[/quote]