2. leht 3-st
Postitatud: 03.10.2008 12:37
Postitas jeff01
puna kirjutas:10K eest ei saa asja mis kestab järgmised 10aastat.
Liiga palju vaja osta korralikke asju mis selle aja vastu peaks.
isegi siis mitte kui teed tööd 100% ise
Kõik on nõus ma usun
aga keegi polegi tahtnud 10+a kestvust

Postitatud: 03.10.2008 13:57
Postitas Kuuno
defineerige mis tähendab töötav

Postitatud: 03.10.2008 15:22
Postitas ranz
Liitun henri (HP) arvamusega, mis mõte on seda teha kui vastupidavusest lugu ei peeta? Ütleme, et teedki selle asja töötavaks alla 10K raha eest ja saad teha mõned WOT kiirendused ja pada laiali... kas see ongi siis kogu selle asja eesmärk?
Postitatud: 03.10.2008 16:03
Postitas Toivoku
ranz kirjutas:Liitun henri (HP) arvamusega, mis mõte on seda teha kui vastupidavusest lugu ei peeta? Ütleme, et teedki selle asja töötavaks alla 10K raha eest ja saad teha mõned WOT kiirendused ja pada laiali... kas see ongi siis kogu selle asja eesmärk?
Asjal puudubki igasugune eesmärk, keegi pole vätinud,et tormab tegema kohe seda vaid pigem see ,et kas on võimalik see teha. NOh ja kui vedeleb kellelgi 141kw mootor nurgas millega tahab veidi pulli teha käeharjutamiseks siis miks mitte? Egas see turbotamine alati pea olema väga viiamsepeal lihvitud tegevus mis kestaks mitmeid aastaid, siin foorumis ju inimesi küll kes käima saanud asja ja siis sõitnud veidi ja lõpuks ikkagi mõelnud,et võtame maha süsteemi.
Postitatud: 03.10.2008 16:28
Postitas ranz
Nagu teemast on selgunud siis on see sellisena täiesti teostatav jah, aga 10K eest nalja teha? nujah, eks igaüks teab ise millega ega veedab ja mida teeb, kuskilt peavad ju need kogemused tulema :D
Postitatud: 03.10.2008 17:02
Postitas Mihkel
Eks need süsteemid mis maha on lõpuks võetud ongi parajalt pornod olnud, sest korralikult tehtud süsteemi vaevalt keegi auto pealt maha võtma hakkab.
Kui just mõni inimene oma raha ja hästi liikuva auto peale vihane pole.
Postitatud: 05.10.2008 14:06
Postitas hents99
...arvan, et saab, aga kas sel mõtet on. Enamjaolt on 2 erinevat lähenemist. Üks lähenemine on see, et tahetakse rohkem võimsust jne, teine variant on lihtsalt saada üks "linnuke kasti" turbo lahtri ees, et siis sellega tilli vibutada.
Üleeile sai oldud kohas, kus ühesõnaga VEMS`i arendustööd tehti jne. Seal oli projekte päris palju. Oli ka juttu umbkaudu samal teemal. Teha asja odavalt, samas hästi - ehk mitte priisata üleliigsetele mõttetutele juppidele. Ala 400hp saavutamiseks R4 mootorist ja kasutada nt sepis-sisu + meeletut sisselaset vms - pointless.
Alla 100k eelarvega turboka ehitamine? Mis selles nii keerulist on? Kas eesmärk on 800-1000hp "tänavaauto", millega kasutatakse max 40% ressursist? See on mõttetu. Eelis nt 400hp masina ees puudub, aga seda siis tänavamasinal. Ja tänavamasin on siis selline, mis sõidab tavalise rehviga, puurita, langevarjuta.
Kui teha bling bling värviliste vidinate, kalli elektroonikaga jne jne, siis saab tõesti 100k kiirelt otsa.
Võibolla kui valida õige toorik, siis pole see sugugi raske. Vihjeks on ebapopulaarsed autod, mis on tehtud kestma.
Edit: Kui arvestada sisse mootori juhtimine, siis kindlasti ei saa. Aga mistahes modifitseeritud mootoril on olemas juba korralik juhtimine.
Postitatud: 09.10.2008 23:32
Postitas onesuspect
Omast kogemusest võin öelda, et saab küll. Oli Opel rekord millel sai rõhk alla toodud vasest tehtud tihendiga...iirc, sinna läks disla garrett peale lõdvikud sai sõprade käest ja osa reka romulast, torud olid siis ja sealt üle jäänud. Ainus asi mis oli uus oli cooler mingi 2000 raha. Auto sõittis ja WOT ei olnud probleemiks.
Sai isegi mingil striidi ürituel käidud ja mõningatel tegelastel nahad kinni lastud

Ainus paha asi oli tagatihver aga seda sai ka modida kempiga ..irw, kurves oli nats paha. Aega võttis niipalju kui tööl oli kolmapäeviti "kekipäev" mingi 3 õhtupoolikut. Nalja oli nabani koguaeg. Algul sõbrad ikka norisid aga kui asi tööle hakkas siis oli jutt juba teine
Ühesõnaga saab küll, peab ainult nuppu olema ja käed ei tohi P¤%&t välja kasvanud olla! See kui 1 ütleb, et ei saa ei tähenda kohe et ei saa. Õnneks inimesed on erinevad ja mõtlevad erinevalt. Edu ehitamisel!!!!
Postitatud: 09.10.2008 23:44
Postitas crisp
jah opeli puhul võimalik. m50 puhul ei
Postitatud: 10.01.2009 23:46
Postitas Erki
Saab küll, kui valid õige tooriku ja tööriistad käest ära ei kuku. Aga enamus inimesi kaasa arvatud minuga ei hakkaks lihtsalt sellise masina ehitamise peale aega raiskama.
Sest täisprogetav aju 5k ja lairiba lambda 3k. Ongi 8k juba täis. Ilma korraliku mootori juhtimiseta on tulemuseks lihtsalt porno.
Postitatud: 11.01.2009 1:36
Postitas hents99
Erki kirjutas:Saab küll, kui valid õige tooriku ja tööriistad käest ära ei kuku. Aga enamus inimesi kaasa arvatud minuga ei hakkaks lihtsalt sellise masina ehitamise peale aega raiskama.
Sest täisprogetav aju 5k ja lairiba lambda 3k. Ongi 8k juba täis. Ilma korraliku mootori juhtimiseta on tulemuseks lihtsalt porno.
Nii ja naa. Porno pole just kõige sobivam sõna. Mis oli nt 10-15a tagasi? Kui paljud kasutasid progeaju ja kui palju oli töötavaid turboprojekte - päris palju siiski?
Elu on lihtsalt edasi läind, uued tehnilised lahendused. Ega aegu tagasi tehtud asjad iseenesest kehvemaks ei muutu.
Ja töötav süsteem ei tähenda maksimumi

Postitatud: 11.01.2009 1:47
Postitas ranz
hents99 kirjutas:Erki kirjutas:Saab küll, kui valid õige tooriku ja tööriistad käest ära ei kuku. Aga enamus inimesi kaasa arvatud minuga ei hakkaks lihtsalt sellise masina ehitamise peale aega raiskama.
Sest täisprogetav aju 5k ja lairiba lambda 3k. Ongi 8k juba täis. Ilma korraliku mootori juhtimiseta on tulemuseks lihtsalt porno.
Nii ja naa. Porno pole just kõige sobivam sõna. Mis oli nt 10-15a tagasi? Kui paljud kasutasid progeaju ja kui palju oli töötavaid turboprojekte - päris palju siiski?
Elu on lihtsalt edasi läind, uued tehnilised lahendused. Ega aegu tagasi tehtud asjad iseenesest kehvemaks ei muutu.
Ja töötav süsteem ei tähenda maksimumi

Aeg edasi tähendab ka rohkem ja rohkem know how-d. ehk siis, ennem kui miskit ülepeakaela tegema hakkad, konsulteeri inimestega kes selle ajajärgu on läbinud.
Postitatud: 11.01.2009 3:45
Postitas ivar
10k eest M50 turbo.
Ma teeks nii:
-otsiks võimalikult odavalt turbo, flantsid, torud, voolikud, klambrid, ic.
-lõikaks ja keevitaks ise kõik rauaosa kokku (kui sellejaoks vahendeid pole, siis odavalt niikuinii ei saa).
-surveastme alandamiseks kahekordne plokikaane tihend. Madalama surveastmega peaks mootor originaalaju süütekaardiga teatud boostini detonatsioonivabalt töötama.
-leiaks odavalt ~ 300cc/min pihustid.
-vahetaks õhukulumõõtja sobivama vastu või modifitseeriks olemasolevat, et segu paika saada.
Teoorias tundub lihtne

.
Viimased kolm punkti on tegelikult suht probleemsed ja ei pruugi õnnestuda.
Muidugi 10k eelarve puhul peab olema valmis igasugsteks tagasilöökideks, ja seeläbi ka suuremateks väljaminekuteks.
Postitatud: 11.01.2009 3:49
Postitas Mihkel
Selle surveastme madaldamiseks puudub vajadus kui kasutada korraliku mootorijuhtimist.
Miks torkida töötavat kompotti?
Elu on näidanud, et kõige paremini kestavad need mootorid, mis on tehasest saati sellises seisukorras nagu nad antud hetkel on.
Igasugu plokikaane tihendite vahelt ära lendamised tekivad ka kas vigasest mootorijuhtimisest või valesti valitud komponentidest mis tekitavad liigse backpressure.
Postitatud: 11.01.2009 4:11
Postitas ivar
Töötavat kompotti pole tõesti mõtet torkida kui muudmoodi saab, aga 10k sisse eriti ei mahu korralik mootorijuhtimine

.
MS-ga vist on võimalik odavalt, aga siis peab juba olema üle keskmise teadmisi progetavate ajude ja üldse mootorijuhtimise kohta.
Ja kes on võtnud vaevaks need teadmised omandada, see üldiselt enam 10k turboprojekti tegema ei hakka.