BMW e36 325i

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Postitus Postitas Robo »

Väga lahe projekt.
Hayabusa Turbo 281 RWHP/270 Tq @ 1.2 bar.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

Ivar, mis osasid täpsemalt mootoris kasutasite? mis tuli M50, mis M52'lt jne?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Tänud positiivsete sõnade eest.

Turbo on natuke suur jah. Algselt oligi plaan 2,8 teha ja sellejärgi on ka turbo valitud. Võibolla vahetab väiksema vastu hiljem.
0,9 bar boosti sai korra proovitud ja see tuli kätte umbes 5000 pöörde kandis.

2,2-ks tegemisel mitu põhjust.
Esiteks see, et 2,8 liitriseid on tehtud päris palju ja 2,2 variant tundus huvitavam. (momendijaotus jms)
Teiseks, kubatuuri vähendamisega saab rohkem hj/l kohta sama vastupidavuse juures. Võistlusüritusi silmas pidades annab see autole rohkem potensiaali, kui klassijaotus soodne on.
Surveastet oli lihtsam alandada küll. 2,8l puhul pidanuks kasutama paksemat tihendit või vaheplaati. Praegusel juhul piisas kolbide töötlemisest.
Miks valisite Vanos mootori?
Vanos sellepärast, et sama tippvõimsuse juures peaks saama rohkem madalapöörde momenti, võrreldes non-vanosega.
kas väljalaskekolle roostevaba?
Jah.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Mardo kirjutas:Ivar, mis osasid täpsemalt mootoris kasutasite? mis tuli M50, mis M52'lt jne?
Kirjutan selle nimekirja esimesse posti mingiaeg.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

tubli töö teil ikka ära tehtud ;)
jaksu teile!
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Er!k
Postitusi: 92
Liitunud: 15.10.2006 21:51
Asukoht: Tallinn,lasnamägi

Postitus Postitas Er!k »

Väljalaske kolle meisterdasid ise või lasid kellegil teha?
udune
Postitusi: 24
Liitunud: 12.04.2005 21:30
Asukoht: Jott

Postitus Postitas udune »

Er!k kirjutas:Väljalaske kolle meisterdasid ise või lasid kellegil teha?

väljalaske kolle on jah ise meisterdatud.
tmac
Postitusi: 175
Liitunud: 07.02.2006 2:22
Asukoht: Erinevad Eesti Lennuväljad

Postitus Postitas tmac »

väga meeldiv, mis puudutab klassijaotust siis väga soodne pill ,sest seal mahub ta ilusasti klassi. Mis puudutab dragi siis no ei tea veel,aga keep up the good work ja ootame varsti ka esimesi jõunumbreid
https://www.facebook.com/TeamIlmsMotorsport
Tartlan
Postitusi: 28
Liitunud: 09.10.2008 19:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tartlan »

hoia ikka asjaga kursis kuidas sul läheb seal autokallal,plaan endalgi siin turbiiniga mässama hakata siis saab küsida 8)
2.0T 4x4
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Ükspäev avastasin, et kahevanosega bmw mootoritel on mingisugune tõsisem väljalaske nukkvõll, duration 244 kraadi. Mõte oli kasutada teda sisselaskenukana, mis m50tu mootoril originaalis on 228 kraadi.

Reaalsus oli aga selline, et suuremad kraadid on saavutatud klapi aeglasema avamisega. Nuki tipu teravus ja klapitõus sama, mis 228-sel.

Vasakul 228, keskel 244 ja paremal 240 kraadine m50-non-vanos sisselaskenukk. Nagu näha, on viimasel nuki profiil laiem kõrvalolevatest. Klapitõus ka suurem.
Pilt


Muidu auto hetkel sõidukorras, aga ootab siiani uusi pihusteid.
Originaalpihustid lõpevad 0,5bar rõhuga umbes 5000rpm juures. Pöörete piiraja on sätitud 5300 peale.

Korralikult vedava momendi vahemik on sellise kombinatsiooniga ainult ~1000rpm. Kui rõhk nulli keerata ja piiraja minema visata, oleks auto vist isegi kiirem. :)
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Kütusesüsteemi ümberehitus - tehtud.
Originaalpump täidab reservuaari ja 044 toidab Siemens 630cc pihusteid.
Anum mahutab 2 liitrit.
Pilt

Varuratta jaoks sai piisavalt ruumi jäetud.
Pilt

Kapotialune on hetkel selline.
Pilt
Pilt

Auto ise.
Pilt
Pilt
c20xe
Postitusi: 45
Liitunud: 06.04.2008 16:46

Postitus Postitas c20xe »

Mõnusalt "sleeperi" välimusega. Väliselt tagasihoidlik, aga tehnika poole pealt päris vihane. :)
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Kui jämedad need vasktorud seal bensu surveliinis ja tagasivoolus on?
Kas ei teki hetkekski kõhklust, küsides endalt: "Kas need kummivoolikud ikka püsivad vasktoru peal sedasi klambriga ühendades ja kas kummivoolik on ikka bensiin kestev jne." ?
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Vasktorud on 8mm.
Voolikute kohapealt minul kõhklusi ei ole. Pole niisuguste ühendustega siiani probleeme olnud.

Tehasest on bmw-l samasugused voolikuühendused.

Mis alternatiivid muidu oleks?
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

ivar kirjutas:Vasktorud on 8mm.
Voolikute kohapealt minul kõhklusi ei ole. Pole niisuguste ühendustega siiani probleeme olnud.

Tehasest on bmw-l samasugused voolikuühendused.

Mis alternatiivid muidu oleks?
8x1mm vasktoru, või 8mm sisemõõdult?
Vasktoru on pealt sile ja tegu on ikkagi surve all oleva vedelikuga, mina sellise ühenduse kestvuse peale kindel ei oleks.
Kahjuks ei oskagi öelda, kuidas sellise liitmiku korrektne nimetus eesti keeles oleks, kuid siin on hydroscandi selliste niplite nimekiri, loodan, et on abi:
http://www.hydroscand.com/catalogues/pr ... lingar.pdf
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Vasta