BMW e36 325i
Tänud positiivsete sõnade eest.
Turbo on natuke suur jah. Algselt oligi plaan 2,8 teha ja sellejärgi on ka turbo valitud. Võibolla vahetab väiksema vastu hiljem.
0,9 bar boosti sai korra proovitud ja see tuli kätte umbes 5000 pöörde kandis.
2,2-ks tegemisel mitu põhjust.
Esiteks see, et 2,8 liitriseid on tehtud päris palju ja 2,2 variant tundus huvitavam. (momendijaotus jms)
Teiseks, kubatuuri vähendamisega saab rohkem hj/l kohta sama vastupidavuse juures. Võistlusüritusi silmas pidades annab see autole rohkem potensiaali, kui klassijaotus soodne on.
Surveastet oli lihtsam alandada küll. 2,8l puhul pidanuks kasutama paksemat tihendit või vaheplaati. Praegusel juhul piisas kolbide töötlemisest.
Turbo on natuke suur jah. Algselt oligi plaan 2,8 teha ja sellejärgi on ka turbo valitud. Võibolla vahetab väiksema vastu hiljem.
0,9 bar boosti sai korra proovitud ja see tuli kätte umbes 5000 pöörde kandis.
2,2-ks tegemisel mitu põhjust.
Esiteks see, et 2,8 liitriseid on tehtud päris palju ja 2,2 variant tundus huvitavam. (momendijaotus jms)
Teiseks, kubatuuri vähendamisega saab rohkem hj/l kohta sama vastupidavuse juures. Võistlusüritusi silmas pidades annab see autole rohkem potensiaali, kui klassijaotus soodne on.
Surveastet oli lihtsam alandada küll. 2,8l puhul pidanuks kasutama paksemat tihendit või vaheplaati. Praegusel juhul piisas kolbide töötlemisest.
Vanos sellepärast, et sama tippvõimsuse juures peaks saama rohkem madalapöörde momenti, võrreldes non-vanosega.Miks valisite Vanos mootori?
Jah.kas väljalaskekolle roostevaba?
Ükspäev avastasin, et kahevanosega bmw mootoritel on mingisugune tõsisem väljalaske nukkvõll, duration 244 kraadi. Mõte oli kasutada teda sisselaskenukana, mis m50tu mootoril originaalis on 228 kraadi.
Reaalsus oli aga selline, et suuremad kraadid on saavutatud klapi aeglasema avamisega. Nuki tipu teravus ja klapitõus sama, mis 228-sel.
Vasakul 228, keskel 244 ja paremal 240 kraadine m50-non-vanos sisselaskenukk. Nagu näha, on viimasel nuki profiil laiem kõrvalolevatest. Klapitõus ka suurem.

Muidu auto hetkel sõidukorras, aga ootab siiani uusi pihusteid.
Originaalpihustid lõpevad 0,5bar rõhuga umbes 5000rpm juures. Pöörete piiraja on sätitud 5300 peale.
Korralikult vedava momendi vahemik on sellise kombinatsiooniga ainult ~1000rpm. Kui rõhk nulli keerata ja piiraja minema visata, oleks auto vist isegi kiirem.
Reaalsus oli aga selline, et suuremad kraadid on saavutatud klapi aeglasema avamisega. Nuki tipu teravus ja klapitõus sama, mis 228-sel.
Vasakul 228, keskel 244 ja paremal 240 kraadine m50-non-vanos sisselaskenukk. Nagu näha, on viimasel nuki profiil laiem kõrvalolevatest. Klapitõus ka suurem.
Muidu auto hetkel sõidukorras, aga ootab siiani uusi pihusteid.
Originaalpihustid lõpevad 0,5bar rõhuga umbes 5000rpm juures. Pöörete piiraja on sätitud 5300 peale.
Korralikult vedava momendi vahemik on sellise kombinatsiooniga ainult ~1000rpm. Kui rõhk nulli keerata ja piiraja minema visata, oleks auto vist isegi kiirem.

Kui jämedad need vasktorud seal bensu surveliinis ja tagasivoolus on?
Kas ei teki hetkekski kõhklust, küsides endalt: "Kas need kummivoolikud ikka püsivad vasktoru peal sedasi klambriga ühendades ja kas kummivoolik on ikka bensiin kestev jne." ?
Kas ei teki hetkekski kõhklust, küsides endalt: "Kas need kummivoolikud ikka püsivad vasktoru peal sedasi klambriga ühendades ja kas kummivoolik on ikka bensiin kestev jne." ?
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
8x1mm vasktoru, või 8mm sisemõõdult?ivar kirjutas:Vasktorud on 8mm.
Voolikute kohapealt minul kõhklusi ei ole. Pole niisuguste ühendustega siiani probleeme olnud.
Tehasest on bmw-l samasugused voolikuühendused.
Mis alternatiivid muidu oleks?
Vasktoru on pealt sile ja tegu on ikkagi surve all oleva vedelikuga, mina sellise ühenduse kestvuse peale kindel ei oleks.
Kahjuks ei oskagi öelda, kuidas sellise liitmiku korrektne nimetus eesti keeles oleks, kuid siin on hydroscandi selliste niplite nimekiri, loodan, et on abi:
http://www.hydroscand.com/catalogues/pr ... lingar.pdf
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211