2. leht 2-st
Postitatud: 19.06.2008 17:35
Postitas jeff01
miil kirjutas:Üks väike nipp veel (võibolla kõik ei tea), et kui juhtmele tina kanda, siis tuleks tina sulatada vahetult juhtme juures, mitte nii, et kõigepealt tina kolvile ja siis kolvilt juhtmele (vanasti tegin nii).
Kui mõne klemmi peale hästi külge ei hakka, siis olen väikse viiliga hõõrund natuke.
Isegi omase vähese kogemuse juures sellest aru saanud et kui tina on spetsiaalne siis se keemia seal pikka kuumutamist ei taha. Omal veel selline lugu et pole korralikku jootejaama ja pean kolme kolvinässi vahel valima vastavalt juhtme läbimõõdule ja õhutemperatuurile

Kunagi jootsin toas 25w kolviga ja tundus väga hea ning ostsin omalegi....varsti selgus aga see, et kui õues puhub tuul või on jahedam ilm siis sellega ei jooda midagi. Ma loll mõtlesin, et owerkill just enough ja ostsin 100W´se

tulemus see et ilmad soojenesid ja 100ne põletas vaskjuhtme nii ära et tina se väga külge ei võtnud aga talvel õnnestus ka -10nega oma juhe ära joota

Viimase kolvi ostsin 40se ja see on saanud põhiliseks tööriistaks. Kuna mu tangid pole just parimad siis esialgu kasutan tähtsamates kohtades jootmise tehnikat ja tange nö ajutiste lahenduste korral, mis mõne aja pärast ikka veel ringi tegemata....
Postitatud: 19.06.2008 21:15
Postitas Marko
mitu vastanud inimest on nn profesionaalsed autoelektrikud??? oma töös puutun praktiliselt iga tööpäev kokku kodanikega kes teevad autotootjate ettekirjutuste järgi elektritöid ja on oma ala proffid. mis marki uutel masinatel on pistikud, klemmid, erinevad ühendused jne joodetud??? ärge rääkige harjumustest kuidas teie teeksite

peale pühi ma palun elektrikul kinnitada erinevaid klambreid ja juhtmete jätkamisi ning koostöös Kuunoga lisaksin siia teemase õpetliku video - Kuuno käib seni jõusaalis kuna hiljem püüab need juhtmete ühendused puruks rebida!
Postitatud: 19.06.2008 21:29
Postitas jeff01
mitu vastanud inimest on nn profesionaalsed autoelektrikud???
Olen käinud autoelektrik-diagnostiku õpipoisina proovitöid tegemas ja seal kasutatakse otste installiks tange aga juhtme kuhugi vahele panemist jootmis meetodit.
mis marki uutel masinatel on pistikud, klemmid, erinevad ühendused jne joodetud???
Se on juba öeldud, et tööstuses valitakse tihtilugu lihtsaim variant millega masinal ka kergem hakkama saada ja mis piisava aga ehk mitte parima tulemuse annab.
Kuuno käib seni jõusaalis kuna hiljem püüab need juhtmete ühendused puruks rebida!
Põhi eesmärk juhtmetel siiski võimalikult väikse takistusega ja kadudeta voolu juhtida.
Arvan, et nii tangid kui jootmine on elektri osas mõlemad väga OK lahendused aga kohas kus pinged rohkem elektronika poolele sarnased ma pigistatavaid ühendusi siiski ei kasutaks....näiteks VR sensori kaabli ühendus

Postitatud: 19.06.2008 21:40
Postitas Molotov51
Pidage nyyd hoogu natuke selle vaidlusega... yhe väga tähtsa asja olete mainimatta jätnud. Nimelt klemmide pressimisel on paljudel korralikematel klemmidel vastav määre sees, mis ei lase oksiidil tekkida, nagu on ka tehase juhtmestikud autodel mingit vastavat kuivamis ja kulumisvastast lima täis. Niiet kui öigeid riistu ja vötteid kasutada saab m6lemal viisil teha. Rohkem on pigistatavate jätkude probleemiks nende suurus, kui tuleb hunnik jätke täpselt yhe kohapeale, mis teeb r6veda kopsaga yhte kohta. Jootes ja termoryyga kattes on suuruse vahe originaal isolatsioonist tyhine ja pärast kimp kokku isoleerides ei tarvitse arugi saada, kus jätkude seeria yldse asub.
Nyyd kysiks ma parem, kas keegi teab, kus (tevalos?) ja mis nime all, sellist määret myyakse, mis juhtmetele enne punti isoleerimist peale lasta???
PS! Vabandan rate kirjastiili pärast, aga krdi soomekeelne läpakas.