2. leht 3-st

Postitatud: 23.05.2008 18:19
Postitas h4rz
Veljed on 17 X 8. Praeguses olukorras ei käi kusagile vastu. Madaldusega vist hakkaks vastu käima aga eks seda näha ole.

Postitatud: 25.05.2008 11:09
Postitas Turbopassat
selge siis, kena auto muidu ;)

Postitatud: 25.05.2008 11:13
Postitas Turbopassat
Aga selline küsimus veel ka, et kas stock velgi annaks ka kuidagi koopast veidi välja tuua. ET 45 peal kirjas oli ja jubedalt koopas need. Olen kuulnud kusagilt midagi niiöelda "vaheseibi" kohta mis pannakse siis velje alla ja siis omakorda stock poltide asemele väheke pikemad poldid sisse ? :roll:

Postitatud: 25.05.2008 11:28
Postitas cartman
Vale ETga velg akkab rattalaagritele, ei soovitax väga

Postitatud: 25.05.2008 11:29
Postitas KaroK
Igasugune vedrustusega mängimine toob kaasa selle geomeetria muutumise.
Muudad oma auto juhitavuse kehvemaks, rooli raskemaks ja hakkad silladetaile tihedamalt vahetama.
Muidu flantse saab vast tuuningupoest :-D või siis lased mõnel treialil teha.

Postitatud: 25.05.2008 11:35
Postitas Turbopassat
Kuna Passatile soovituslik ET on 35-45 ja hetkel stock velgedel on see just 45 siis sinna alla 1 cm paksune flants oleks vist suht mõeldav ? Ja siis ka cm pikemad poldid sisse. Mis hinnaga neid müüakse umbkaudu ?

Postitatud: 25.05.2008 11:52
Postitas puna
cartman kirjutas:Vale ETga velg akkab rattalaagritele, ei soovitax väga
Mina väga laagri pärast ei muretseks.
Eesti super head teed mõjuvad ka laagritele kehvasti.
Iga muutus auto juures muudab midagi ja võib nõrgemaks teha.

Postitatud: 25.05.2008 14:30
Postitas Mihkel
See laagri jutt ma vaatan on vist pooleldi juba linnalegend.
Olen ise kasutanud eri autodel eri confis velgi ja pole kordagi velje pärast küll rattalaagrit vahetama pidanud.
See on ju nüüd jube kadu küll, kui rattalaager velje tõttu 100k asemel näiteks 80k km vastu peab, lausa ropp ju.

Esivanema autol 18x8.5 ET30 veljed all, tehasest 16x7 ET45 ja vahetas mõlemad rattalaagrid 85k km pealt.
Originaal veljega oleks sama laager maybe natuke kauem sõitnud aga arvutage nüüd laagri hinna järgi
(~1500 eek koos paigaldusega, originaalvaruosa) näiteks 1km läbimise suhe uus velg vs vana velg.

Aga üldiselt ilu nõuab enivei ohvreid, eestis kindlasti kohe.

Vadake natuke mis näiteks Saksas toimub, seal vahetavad kõik teeääres rattalaagreid? :lol:

Postitatud: 26.05.2008 0:51
Postitas Turbopassat
Idee järgi võiks auto tulevikus välja näha midagi sinna kanti http://pilt.delfi.ee/picture/3223413/ Loomulikult ka tagumine toonaken...eeldatavalt hõbedane peegel.

Postitatud: 26.05.2008 12:18
Postitas rookierice
Kas see ranzi antud joonis on õige? Veljemüüjatel on vahel tabelis ET 35 ja 55 ja siis maasturi (jms laia randiga veljed) on 0 +10 ja +20.
Kas velje offset või keskkoha offset. Kui keskkoha siis need volkarid jms on +45 ja maasturid -10 kui velje offset siis 99% autodest on insetiga ehk neg offset. :oops:

Siiani on nagu kõikide velgedega hästi läinud aga alati tekib väike kahtlus ja siis saab backspacingut kysitud kui väga napp velg (5mm amordist ja 6mm koopaäärest :D ) peaks olema.

Muus osas teemas päris hea info algajatele ilmselt. :)

ja mihkel see 45 pealt 35 peale minek polegi minig muutus kuna laiem velg ulatub ju ikka omajagu sissepoole originaalist. AGA pane 7" 45 offseti asemele 7" 15offset siis ehk jõuab laagrile ka kohale.

Postitatud: 26.05.2008 13:02
Postitas Reims
mul oli ka kogemus 8" laia veljega,mille ET oli tiba väiksem originaalist.Kui olid laiad sussid all siis esimene vasak laager undas nagu udupasun-keerasin 15x6,5 alla ja kohe oli ka vaikus majas .Laager oli läbi nii ehk naa ja tuli vahetada välja ca pool aastat hiljem

Postitatud: 26.05.2008 13:03
Postitas Mihkel
Noh sa peaksid teadma, et ma olen läbi aegade igasugu lahendusi proovinud.
Jutt oli konkreetselt ju ET mõjust laagritele, mitte ET ja laiuse suhte mõjust.

Mina leian, et ei ole mingisugust mõtet põdeda laagrite pärast, kui kasutate mingeid tavalisi velgi.
Põdema tasub hakata siis kui tulevad ilusad ja normaalsed veljed, näiteks Passatile 10-11" laiad :-D

Reims, nagu sa ise kirjutasid, sa panid defektse laagri otsa selle velje ;)
Mul on ka paar korda eri autodega sama teema olnud, et minekul laager mingi lambi plekiga ei anna üldse tunda aga
nii kui teise velje alla viskad on kohe kuulda.
Siin pole velje vahetusega tegelikult mingit seost, igivanale laagrile tekitati veidi suurem koormus lihtsalt.
Jah koormuse erinevus on muidugi aga iseasi on see kui palju see koormuse tõus tegelikult laagri eluiga lühendab ja
kas see on üldse väga märkimisväärne suurus.

Postitatud: 26.05.2008 13:33
Postitas rookierice
No mihkel eks loodan suve jooksul hakata lugema mitu km kannatavad audi c3 rattalaagrid 11tollist velge. Usun et ikka vähemalt 2korda vähem kui originaali. :roll:

Postitatud: 26.05.2008 14:23
Postitas Reims
No fakt on ju ka see,et ega keegi neid masinaid endale ei ehita ju järgnevaks kümneks aastaks kulgemiseks ja läbima meeletuid vahemaid,kahtlen,et paljud oma nii nimetatud projektikatega üldse piiri ei ületagi,kui siis väga minimaalselt.

Postitatud: 26.05.2008 15:01
Postitas sada1000
Lk. 2
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Jätkub päris pikaks ajaks lugemist ja saab igasugu huvitavaid uusi asju teada :)