MS-ile saab ka andurit lisada aga see nõuab väikse lisaskeemi valmistamist.
Ma lihtsalt lootsin, et on mingi kergelt kalibreeritav seade, mis kindlustunnet tekitaks süüte seadistamisel.
Lihtsalt vahel tundub mõni heli õrna knockina aga ei pruugi seda olla, kuna kui tõmmata süüdet näiteks 5 kraadi tagasi selles punktis
siis tundub nagu midagi ei muutunud. Samas jääb ikka hinge kahtlus närima.
Detonatsiooni (Knocki) jälgimis seadmed
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Endal kah süüte seadistamine ees. Väikse rõhu või NA puhul usaldaks tõesti kõrva, aga kui tegemist on 1+2bar rõhkudega ja seega ka kordi kallimate mootoritega, võib deto kuulmisel olla juba hilja midagi ette võtta. Kindlasti annab enne sõitu ära seadistada, aga kui sul miski pärast järsku benarõhk langeb, segu lahjeneb, mootor kuumeneb, ei pruugi eelnevast seadistusest piisata.
Knocki peale peaks ikkagi elektroonika keerama süüte maha, segu rikkamaks ja vb ka boosti vähendama.
Võibolla peaks selles omaette teema püstitama, aga esialgu panen siia..
3a tagasi kui MS'iga tegelesin, räägiti juba päris pikalt msefi.com foorumites DIY ion-sensing projektidest. Siis oli see enamasti küll alles projekti staatuses, aga praeguseks peaks olema juba infot rohkem.
Peale knock detektimise saaks sellega teoreetiliselt teha ka "closed-loop" süüte juhtimise.
Selleks oli vaja vist kõigepealt süütesüsteem ümber vahetada CDI vastu, mida kasutati juba ammu saabidel ja kasutatakse enamasti bike'idel. Põhimõte oli vist selles, et küünal saab laksu kondekalt ja pole seega otse pooli külge ühendatud, mis tõttu on peale sädet võimalus ühendada küünlajuhtme külge ion-sensing'u ahel (süütepool võngutaks küünlajuhtmes kuni järgmise sädemeni mingit väikest voolu vms), ehk lasta sisse mingi 400V ja mõõta voolutugevust, mis omakorda räägib meile silindris olevast survest. Vist oli et lämmastikioonide hulk muudab küünla-elektroodi vahel oleva gaasi voolujuhtivust, ja see hulk sõltus silindri survest, u.nagu nitro, et lämmastikühendid hakkavad lagunema (tekivad ioonid) mingi 600C temp juures. Kuna silinder on töötakti ülemisessurnudseisus suletud anum, siis temp ja rõhk on otseses seoses. Tegelikult on asi küll natukese keerulisem, aga kaugel ulmest. Selle seadmega saaks siis teada mis vändanurga juures oli maksimaalse-surve-punkt (peak pressure point PPP). VAstavalt mootori geomeetriale jms peaks see PPP olema mingi 17deg juures, kui näiteks mõõdetakse aga 12deg juures, tuleks süüdet 5deg hilisemaks keerata. Keemias ma tugev pole ja füssat ei viisind kah õppida
, aga sissejuhatuseks peaks piisama.
Ühesõnaga on vaja palju lugeda, leida testitud skeemid, joota kokku, soft taha kirjutada ja võib katsetama hakata. Minu ja teie tutvusringkonnast võiks leida päid ja käsi küll mida selleks projektiks kasutada. Softi tegemise võiksin enda peale võtta.
Sorry et nii pikalt kirjutasin, loodetavast ei sodinud teemasse, kuna tundus, et nende universaalsete andurite leidmise teema hakkaski ammenduma.
Knocki peale peaks ikkagi elektroonika keerama süüte maha, segu rikkamaks ja vb ka boosti vähendama.
Võibolla peaks selles omaette teema püstitama, aga esialgu panen siia..
3a tagasi kui MS'iga tegelesin, räägiti juba päris pikalt msefi.com foorumites DIY ion-sensing projektidest. Siis oli see enamasti küll alles projekti staatuses, aga praeguseks peaks olema juba infot rohkem.
Peale knock detektimise saaks sellega teoreetiliselt teha ka "closed-loop" süüte juhtimise.
Selleks oli vaja vist kõigepealt süütesüsteem ümber vahetada CDI vastu, mida kasutati juba ammu saabidel ja kasutatakse enamasti bike'idel. Põhimõte oli vist selles, et küünal saab laksu kondekalt ja pole seega otse pooli külge ühendatud, mis tõttu on peale sädet võimalus ühendada küünlajuhtme külge ion-sensing'u ahel (süütepool võngutaks küünlajuhtmes kuni järgmise sädemeni mingit väikest voolu vms), ehk lasta sisse mingi 400V ja mõõta voolutugevust, mis omakorda räägib meile silindris olevast survest. Vist oli et lämmastikioonide hulk muudab küünla-elektroodi vahel oleva gaasi voolujuhtivust, ja see hulk sõltus silindri survest, u.nagu nitro, et lämmastikühendid hakkavad lagunema (tekivad ioonid) mingi 600C temp juures. Kuna silinder on töötakti ülemisessurnudseisus suletud anum, siis temp ja rõhk on otseses seoses. Tegelikult on asi küll natukese keerulisem, aga kaugel ulmest. Selle seadmega saaks siis teada mis vändanurga juures oli maksimaalse-surve-punkt (peak pressure point PPP). VAstavalt mootori geomeetriale jms peaks see PPP olema mingi 17deg juures, kui näiteks mõõdetakse aga 12deg juures, tuleks süüdet 5deg hilisemaks keerata. Keemias ma tugev pole ja füssat ei viisind kah õppida

Ühesõnaga on vaja palju lugeda, leida testitud skeemid, joota kokku, soft taha kirjutada ja võib katsetama hakata. Minu ja teie tutvusringkonnast võiks leida päid ja käsi küll mida selleks projektiks kasutada. Softi tegemise võiksin enda peale võtta.
Sorry et nii pikalt kirjutasin, loodetavast ei sodinud teemasse, kuna tundus, et nende universaalsete andurite leidmise teema hakkaski ammenduma.
Mina vähemalt universaalse lahenduse leidmisest loobusin.
Kui aeg aja huvi tekib teen MS-ile knock inputi ahela.
Aga mis puudutab detonatsiooni, siis kui seadistamisel juht ja seadistaja piisavalt normaalsed inimesed on,
siis hetkeline detonatsioon mootorit veel pauguga laiali ei tohik saata.
2s ei ole enam hetk, seega see arvesse ei lähe.
Viimasel korral seadistamas käies tuli idee panna stetoskoobi voolikule Y vahele, et nii sõitjal kui seadistajal oleksid klapid peas.
See vähendab tunduvalt reageerimisaega detonatsiooni korral.
Kui aeg aja huvi tekib teen MS-ile knock inputi ahela.
Aga mis puudutab detonatsiooni, siis kui seadistamisel juht ja seadistaja piisavalt normaalsed inimesed on,
siis hetkeline detonatsioon mootorit veel pauguga laiali ei tohik saata.
2s ei ole enam hetk, seega see arvesse ei lähe.
Viimasel korral seadistamas käies tuli idee panna stetoskoobi voolikule Y vahele, et nii sõitjal kui seadistajal oleksid klapid peas.
See vähendab tunduvalt reageerimisaega detonatsiooni korral.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mismoodi VEMSil panna tööle knock andurid? Hetkel on mootor veel vabalthingav ja knocki nagu vaja polekski, aga suvehooajaks on plaanitud turbosüsteemile üle minna. Mul on tehasepoolt 2 knock sensorit küljes ja ajugagi ühendatud. Kuna ma ise seadistamisega väga sina peal ei ole, siis uurin hetkel maad. VEMSil on knock võimalus olemas, aga kas selle järgi saab ka midagi muutuma panna?
Mootoriks siis Mersu M104 3.2 R6. Andurid ise muidu keset plokki(3.4silindri juures), üks silindri ülaotsas, teine veidi allpool.
Mootoriks siis Mersu M104 3.2 R6. Andurid ise muidu keset plokki(3.4silindri juures), üks silindri ülaotsas, teine veidi allpool.
knock tuleb megatunes ära häälestada
selle leidmiseks on paar erinevat varianti
1 valem mille abil saad enamvähem sageduse järgu
pead netist kontrollima aga oli midagi sellist nagu 900/(pi*r)
2lööd mingi esemega vastu plokki ja salvestad mikriga tekkiva heli ja vaatad arvutis mis sagedusel se on
3-lased mootori õrnalt detoneerima ja salvestad selle heli ning vaatad mis sagedusega on
ise ilmselt prooviksin 3 varianti aga enne arvutaks mingi väärtuse välja...
softis saab panna kuidas vems käitub kui tekib detonatsioon...
selle leidmiseks on paar erinevat varianti
1 valem mille abil saad enamvähem sageduse järgu
pead netist kontrollima aga oli midagi sellist nagu 900/(pi*r)
2lööd mingi esemega vastu plokki ja salvestad mikriga tekkiva heli ja vaatad arvutis mis sagedusel se on
3-lased mootori õrnalt detoneerima ja salvestad selle heli ning vaatad mis sagedusega on
ise ilmselt prooviksin 3 varianti aga enne arvutaks mingi väärtuse välja...
softis saab panna kuidas vems käitub kui tekib detonatsioon...
VEMS-iga on üldiselt nii, et riistvaraliselt on kõik ilus ja tore aga erifunktsioonidele võid softi ise kirjutada 
Kuuno vast oskab sulle ehk seletada, mis VEMS-i puhul teha tuleb, kuna tema on VEMS-iga rohkem sina peal.
Kõige asjalikum õpetus VEMS-i paigalduse kohta ja asjade ühendamise kohta on hetkel see --> http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... FUserGuide
Seal ka kirjas knock sensori seadistamine.

Kuuno vast oskab sulle ehk seletada, mis VEMS-i puhul teha tuleb, kuna tema on VEMS-iga rohkem sina peal.
Kõige asjalikum õpetus VEMS-i paigalduse kohta ja asjade ühendamise kohta on hetkel see --> http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... FUserGuide
Seal ka kirjas knock sensori seadistamine.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.