2. leht 3-st

Postitatud: 16.11.2007 22:56
Postitas mulk
Peale aju resetti alustatakse kõige varasema nurgaga ja vastavalt detonatsiooni esinemisele tõmmatakse süütenurka vähemaks.
Esmakordselt kuulen :shock:
Süütenurk on ikka kindel väärtus, mida siis IAT ja muude asjadega korrigeeritakse ja detonatsiooniga pole kindlasti taotletud seda muuta, tegu siiski kaitsefunktsiooniga äärmuslikes oludes.
Soft on tehtud siiski originaal cooleri võimetele, pisut antakse madalama IAT´ga paremat süüdet ... siinkohal võiks teisest äärmusest tuua näite, kus temperatuuridel alla -10C´kärbib originaal soft ja ka osad tuuningsoftid boosti.
Üldiselt mõjutab antud juhul ilmselt õhukogus rohkem tulemust, kuna külma õhku mahub mootorisse rohkem.
Kasu sellest on marginaalne.
Kõrge(m) IAT mõjutab enam siiski WOT sõites, max hj jääb tagasihoidlikumaks, väänet on siiski praktiliselt samal tasemel.

Cooleri upgrade on siiski hea, ei kahtle selles, puhtalt cooleri vahetusega saavutatud kasu on aga ...
Enam hobuseid raha eest annab kasvõi chipp, kui see eesmärgiks oli.

edit:
nagu juba enne mainisin, siis odavaim viis olemasolevat jahutust parandada on S4 bit. logar, mis võimaldab õhul coolerit läbida ja väljuda rattakoopasse.

Postitatud: 16.11.2007 23:05
Postitas Mihkel
Subaru aju toimib süüte poolelt näiteks nii nagu eelpool kirjeldatud.
Õpib vastavalt kütusele ehk siis detonatsiooni kuulates.
Need on nn. adaptiivsed ajud.

Chip ei tee eriti peale rõhu tõstmise suurt midagi, sätib ehk veidi süüte ja kütusekaarti ka.
Aga rõhku tõstes omakorda tõuseb sisselaske temperatuur, eriti veel stock mini turbiinidel.

Postitatud: 17.11.2007 16:48
Postitas TQ
Millegi pärast arvan sama, et peaks juurde andma. Kuna mootor/turbo kütab kapoti aluse üsna kuumaks, siis pole see 50 kraadi vist ime jh. Nt sellepärast ei meeldi mulle ka koonuse asukoht, mis on põhimõtteliselt väljalaske kolle kõrval :?
Aga siis nüüd selline küsimus..
Mingilt eesti lehelt leidsin chipi, millega lubati juurde anda 35 või 40 kW. Asi siis selles et kas selline võimsus on reaalne üldse? Hinnaks oli pandud 7500

Postitatud: 17.11.2007 22:12
Postitas raunz
TQ kirjutas: Mingilt eesti lehelt leidsin chipi, millega lubati juurde anda 35 või 40 kW. Asi siis selles et kas selline võimsus on reaalne üldse? Hinnaks oli pandud 7500
On, aga täiesti stock autoga vast mitte. Kui Sul näiteks juba väljalase tehtud ning ka vbl ka mingil määral sisselase, cooler, õhuvõtt, siis võib tulla lubatud 35kw, muul juhul arvan, et jääb 20kw juurde lisa. Samas on see siiski minu arvates parima hj/eek suhtega asi ja lisaks ka lihtsasti teostav.

Lisaks boonuseks on inimeste jutu järgi ka maantee kütusekulu vähenemine :) (kaotad mingil määral madalama otsa jõus, see-eest kõrgematel pööretel saad juurde)

Postitatud: 18.11.2007 16:38
Postitas TQ
noo väiksemast kütuse kulust pole kindlasti juttugi sest mida võimsam auto seda rohkem tarbib :roll:

Postitatud: 18.11.2007 17:10
Postitas ivar
Jutt oli ju maanteekulust, mitte kulust täisvõimsusel. Autol võib parem vahejahuti ja kõrgem turborõhk olla, aga kui seda rahulikul kulgemisel ei kasuta, siis ei tohiks kütusekulul küll eriti vahet olla.

Postitatud: 18.11.2007 17:43
Postitas TQ
minuteada suurem võimsus hakkab rakenduma ka madalamatel pööretel niiet pole see küttekulu midagi stock mootoriga sama.. aga võibolla ma siiski eksin ;)

Postitatud: 18.11.2007 20:30
Postitas ivar
Seda võimsust saab üsna edukalt reguleerida parempoolse pedaaliga :) .

Aga üldiselt mootori võimsuse tõstmiseks on ju mitmeid viise. Praegusel juhul ma saan aru, et on tegemist lihtsalt tehase poolt jäetud varu ära kasutamisega. Teine asi on juba plokikaane, sisselaske jm modifitseerimine, mis teatud reziimidel mootori effektiivsust vähendab.

Postitatud: 07.02.2008 23:55
Postitas TQ
tervist jälle.
teemast käis läbi progretav aju. põhimõtteliselt peaks see olema (vähemalt targemate inimeste arvates) kordades mõttekam panna kui lihtsalt chip, või ma eksin?(seda siis esialgu stock mootorile va. turbo)
järgmine probleem ongi turbo :? ei tea/leia sobivat turbot 1.8 mootorile. iseenesest võiks see olla ka kasutatud..

Postitatud: 08.02.2008 12:04
Postitas silver7
Väike küsimus.
Kuidas ja millega mõõta pidevalt õhu temperatuuri enne turbot ,peale turbot ja peale eeljahutit?

Postitatud: 08.02.2008 12:07
Postitas Mihkel
Võid kasutada igas punktis eraldi temp. sensorit ja kui oma tarbeks vaja mõõdad takistused ja hiljem vaatad graafikult temperatuurid.
Siis ei pea elektroonikat ise lisaks ehitama, kuigi vastava elektroonikaga, mis ise sulle temp-i arvutab ja näitab on asi kordades mugavam.

Võimalik, et saaks ka kasutada nö. toa/välis temperatuuride mõõtmiseks kasutatavaid seadmeid.
Ainuke probleem on anduri kinnitamine.

Postitatud: 08.02.2008 12:15
Postitas TQ
TQ kirjutas:tervist jälle.
teemast käis läbi progretav aju. põhimõtteliselt peaks see olema (vähemalt targemate inimeste arvates) kordades mõttekam panna kui lihtsalt chip, või ma eksin?(seda siis esialgu stock mootorile va. turbo)
järgmine probleem ongi turbo :? ei tea/leia sobivat turbot 1.8 mootorile. iseenesest võiks see olla ka kasutatud..

Postitatud: 08.02.2008 12:28
Postitas Mihkel
Progetava aju mõtekus oleneb ka automudelist.
Uuematel autodel on enamus asjad juba ajuga seotud ja progetavat aju installides jääd
poolest lisavarustusest ilma, kuna need käivad läbi originaal aju.

Sel puhul on tunudvalt mõtekam lasta originaal ajule vastavalt sinu confile re-map teha.

Postitatud: 08.02.2008 13:19
Postitas TQ
autoks 95a a4 1.8T AEB. mingeid erilisi lisasid tal polegi (abs,turvapadjad elekt. aknad kliima..)kas need võiksid siis mitte toimida enam?
Aga kuidas seda re-map-i tehakse ja seadistatakse :) ?

Postitatud: 08.02.2008 15:22
Postitas Mihkel
Dyno re-map-i saad Soomes teha.
Kliima võib olla üks asi mis ei pruugi progetavat aju kasutades enam töötada.
Ma ei ole Audidega nii kursis.