K: a4 intercooler

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Peale aju resetti alustatakse kõige varasema nurgaga ja vastavalt detonatsiooni esinemisele tõmmatakse süütenurka vähemaks.
Esmakordselt kuulen :shock:
Süütenurk on ikka kindel väärtus, mida siis IAT ja muude asjadega korrigeeritakse ja detonatsiooniga pole kindlasti taotletud seda muuta, tegu siiski kaitsefunktsiooniga äärmuslikes oludes.
Soft on tehtud siiski originaal cooleri võimetele, pisut antakse madalama IAT´ga paremat süüdet ... siinkohal võiks teisest äärmusest tuua näite, kus temperatuuridel alla -10C´kärbib originaal soft ja ka osad tuuningsoftid boosti.
Üldiselt mõjutab antud juhul ilmselt õhukogus rohkem tulemust, kuna külma õhku mahub mootorisse rohkem.
Kasu sellest on marginaalne.
Kõrge(m) IAT mõjutab enam siiski WOT sõites, max hj jääb tagasihoidlikumaks, väänet on siiski praktiliselt samal tasemel.

Cooleri upgrade on siiski hea, ei kahtle selles, puhtalt cooleri vahetusega saavutatud kasu on aga ...
Enam hobuseid raha eest annab kasvõi chipp, kui see eesmärgiks oli.

edit:
nagu juba enne mainisin, siis odavaim viis olemasolevat jahutust parandada on S4 bit. logar, mis võimaldab õhul coolerit läbida ja väljuda rattakoopasse.
Viimati muutis mulk, 16.11.2007 23:06, muudetud 1 kord kokku.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Subaru aju toimib süüte poolelt näiteks nii nagu eelpool kirjeldatud.
Õpib vastavalt kütusele ehk siis detonatsiooni kuulates.
Need on nn. adaptiivsed ajud.

Chip ei tee eriti peale rõhu tõstmise suurt midagi, sätib ehk veidi süüte ja kütusekaarti ka.
Aga rõhku tõstes omakorda tõuseb sisselaske temperatuur, eriti veel stock mini turbiinidel.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

Millegi pärast arvan sama, et peaks juurde andma. Kuna mootor/turbo kütab kapoti aluse üsna kuumaks, siis pole see 50 kraadi vist ime jh. Nt sellepärast ei meeldi mulle ka koonuse asukoht, mis on põhimõtteliselt väljalaske kolle kõrval :?
Aga siis nüüd selline küsimus..
Mingilt eesti lehelt leidsin chipi, millega lubati juurde anda 35 või 40 kW. Asi siis selles et kas selline võimsus on reaalne üldse? Hinnaks oli pandud 7500
raunz
Postitusi: 26
Liitunud: 14.01.2007 23:43
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas raunz »

TQ kirjutas: Mingilt eesti lehelt leidsin chipi, millega lubati juurde anda 35 või 40 kW. Asi siis selles et kas selline võimsus on reaalne üldse? Hinnaks oli pandud 7500
On, aga täiesti stock autoga vast mitte. Kui Sul näiteks juba väljalase tehtud ning ka vbl ka mingil määral sisselase, cooler, õhuvõtt, siis võib tulla lubatud 35kw, muul juhul arvan, et jääb 20kw juurde lisa. Samas on see siiski minu arvates parima hj/eek suhtega asi ja lisaks ka lihtsasti teostav.

Lisaks boonuseks on inimeste jutu järgi ka maantee kütusekulu vähenemine :) (kaotad mingil määral madalama otsa jõus, see-eest kõrgematel pööretel saad juurde)
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

noo väiksemast kütuse kulust pole kindlasti juttugi sest mida võimsam auto seda rohkem tarbib :roll:
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Jutt oli ju maanteekulust, mitte kulust täisvõimsusel. Autol võib parem vahejahuti ja kõrgem turborõhk olla, aga kui seda rahulikul kulgemisel ei kasuta, siis ei tohiks kütusekulul küll eriti vahet olla.
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

minuteada suurem võimsus hakkab rakenduma ka madalamatel pööretel niiet pole see küttekulu midagi stock mootoriga sama.. aga võibolla ma siiski eksin ;)
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Seda võimsust saab üsna edukalt reguleerida parempoolse pedaaliga :) .

Aga üldiselt mootori võimsuse tõstmiseks on ju mitmeid viise. Praegusel juhul ma saan aru, et on tegemist lihtsalt tehase poolt jäetud varu ära kasutamisega. Teine asi on juba plokikaane, sisselaske jm modifitseerimine, mis teatud reziimidel mootori effektiivsust vähendab.
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

tervist jälle.
teemast käis läbi progretav aju. põhimõtteliselt peaks see olema (vähemalt targemate inimeste arvates) kordades mõttekam panna kui lihtsalt chip, või ma eksin?(seda siis esialgu stock mootorile va. turbo)
järgmine probleem ongi turbo :? ei tea/leia sobivat turbot 1.8 mootorile. iseenesest võiks see olla ka kasutatud..
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas silver7 »

Väike küsimus.
Kuidas ja millega mõõta pidevalt õhu temperatuuri enne turbot ,peale turbot ja peale eeljahutit?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Võid kasutada igas punktis eraldi temp. sensorit ja kui oma tarbeks vaja mõõdad takistused ja hiljem vaatad graafikult temperatuurid.
Siis ei pea elektroonikat ise lisaks ehitama, kuigi vastava elektroonikaga, mis ise sulle temp-i arvutab ja näitab on asi kordades mugavam.

Võimalik, et saaks ka kasutada nö. toa/välis temperatuuride mõõtmiseks kasutatavaid seadmeid.
Ainuke probleem on anduri kinnitamine.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

TQ kirjutas:tervist jälle.
teemast käis läbi progretav aju. põhimõtteliselt peaks see olema (vähemalt targemate inimeste arvates) kordades mõttekam panna kui lihtsalt chip, või ma eksin?(seda siis esialgu stock mootorile va. turbo)
järgmine probleem ongi turbo :? ei tea/leia sobivat turbot 1.8 mootorile. iseenesest võiks see olla ka kasutatud..
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Progetava aju mõtekus oleneb ka automudelist.
Uuematel autodel on enamus asjad juba ajuga seotud ja progetavat aju installides jääd
poolest lisavarustusest ilma, kuna need käivad läbi originaal aju.

Sel puhul on tunudvalt mõtekam lasta originaal ajule vastavalt sinu confile re-map teha.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
TQ
Postitusi: 71
Liitunud: 15.11.2007 21:15
Asukoht: võru-tartu

Postitus Postitas TQ »

autoks 95a a4 1.8T AEB. mingeid erilisi lisasid tal polegi (abs,turvapadjad elekt. aknad kliima..)kas need võiksid siis mitte toimida enam?
Aga kuidas seda re-map-i tehakse ja seadistatakse :) ?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Dyno re-map-i saad Soomes teha.
Kliima võib olla üks asi mis ei pruugi progetavat aju kasutades enam töötada.
Ma ei ole Audidega nii kursis.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta