2. leht 2-st
Postitatud: 01.11.2007 1:00
Postitas meph
IvarR kirjutas:Aigo kirjutas:
väljalaskega ei saa vabsee kegi kobiseda kuna ainuke õigus on mõõta seda üv punktis kuid pole veel kohanud üv punkti kus oleks võimalik liigelda ühtlasel maantee kiirusel ja 400m kaugusel mõõtjast(kunagi oli see jutt auto24 ajalehe küsimuste rubriigis sees)
Hmm 400 meetrit :O? mis jutt see on?
Väljalaske heli mõõdetakse seisva auto puhul spetsiaalse DB mõõturiga 1 või oli 1.5meetri kaugusel(ei mäleta täpset vahemaad) otse sumbutitoru kõrguselt ja sirgjooneliselt torust. Ja gaasi vajutamisel ei tohi hetkekski ületada etteantud ülempiiri.
Olen oma autoga lihtsalt ajaviiteks käinud kontrollimas seda tuttava juures ARK-is.
IvarR
Jutt õige aga üks punkt on puudu jäänud. Nimelt suvalises ARK'i ruumis sellise mõõtmise saab vaidlustada helilainete peegeldumise pärast. Antud testi peaks teostama kusagil a'la heinamaal, kus mitusada meetrit igas suunas on vaba maa ilma ühegi heli peegeldava objektita. Teine variant on muidugi heli peegeldumist pärssivad seinad a'la muusikastuudio

Sellist ülevaatuspunkti tahaks lausa näha :D
Samas kui väljalaskest rääkida, siis politseinikul pole reaalset vajadust seda üldse mõõtma hakatagi. Saab teha linnukese "omavolilise väljalaskesüsteemi modifitseerimise" kastikesse ja ongi kordusülevaatus olemas. Nimelt meie praegune seadustik ei luba mitte kui mingisugust väljalasketuuningut, kui tähti närima hakata.
Postitatud: 01.11.2007 11:21
Postitas erikred
Mihkel kirjutas:Tegelikutl on Eesti teed nii persses, et isegi automaatselt ei jõua need tuledemootorid sul niipalju tulesid üles alla kerida, et tuled teistele silma ei näitaks.
Vaata näiteks tutikaid autosid xenonitega, IMO enamustel paistavad ebatasasel teel tuled vastusõitjale näkku.
Tegelt nad ei olegi ette nähtud ebatasase tee "silumiseks", sellepärast nad paistavadki ebatasasel teel silma. Peab ikka reaalselt tükk aega olema p...e allpool et nad ennast liigutama hakkaks.
Mihkel kirjutas:
Ja keegi ju ei käsi vastutuleva auto tuledesse passida, alati saab mõnda muud objekti terasemalt vaadata, et tuled ei häiriks.
Pigem on probleem selles, et need kes xenonid on ise paigaldanud vaatavad, et sitaks hästi näitavad ja keeravad nad veel üles ka.
Või siis ei reguleeri neid peale paigaldust üldse.
Millegipärast häirivad mind reguleerimata tavatuledega autod 10x sagedamini kui xenoonid, isepaigaldatud või mitte ei oska alati öelda.
Pigem on tõesti probleem inimestes kes vahivad vastutuleva auto tuledesse nagu vasikad uut aiaauku.
terv
erich
Postitatud: 01.11.2007 15:00
Postitas Moss
Noh heaküll, olgu teil siis õigus aga võtke teadmiseks et silma valgustundlikkus ei ole suurim objektile otse vaadates! Aga see selleks.
No aga mõtleme siis välja lahenduse, kuidas tuuningut legaliseerida. Tuleks mingi survegrupp luua ja/või BHRA/BTCA kaudu seda asja ajama hakata, ma arvan. Mingi lahendus peab olema ju olukorrale. Et kroomitud summutiotsad poleks enam illegaalne ümberehitus jne. Muidu ainult kirume oma banaaniriiki ja laiutame käsi.
Postitatud: 01.11.2007 15:22
Postitas Miq
inimesed, kes te tegelete aktiivsemalt ümberehitamistega ja modifitseerimistega, hakake ARK'i helistama iga asjaga, et "kas ikka võib" või " kuidas oleks õigem". Esialgu na jäävad tõenaoliselt sõnatuks osa küsimuste kohta. Pikemas perspektiivis peaks vastavad inimsed end kurssi viima ja vastavas osakonnas asjad paika panema. Ega muud moodi ei saagi. Tuleb katse-eksitus meetodil paika panna kuid võib. Tõenaolisem oleks, et pika pinda käimise tagajärjel võetake mingid EL-ümberehitud nõuded omaks vms. Et oleks kindlad ettekirjutused.
Postitatud: 01.11.2007 18:16
Postitas marten28
Selles suhtes olge õnnelikud, et Eestis ei ole asi nii nagu Saksamaal.
Kui ikka "anti" tiiva tüübikinnitust pole, et see näiteks konkreetsele autole on TÜV poolt hinnatud, siis ülevaatusel on asi peetis. Samuti kui tänaval politsei kontrollib ja tehnilises passis puudub kirjeldus "antitiib nr xxx-yyy see ja too mark" siis kõrvaldatakse teid samuti kohe liiklusest. Isegi rehvimõõt on seal ju passis kirjas (uuematel autodel ka eestis vist). Sama jutt kõik kõiksugu summuti püttide ja muu kila kola kohta.
Müra mõõtmine - ei mäleta enam, aga nõutud oli, et 50 m radiuses ei oleks segavaid objekte (puud, majad, teised sõidukid jne). Samuti oli midagi räägitud sõidumürast, aga vana pea ei mäleta enam. Kõigis ülevaatuspunktides on metoodikad olemas ja kliendil on ÕIGUS neid lugeda.
Postitatud: 28.11.2007 23:46
Postitas junsu
inimesed, kes te tegelete aktiivsemalt ümberehitamistega ja modifitseerimistega, hakake ARK'i helistama iga asjaga, et "kas ikka võib" või " kuidas oleks õigem". Esialgu na jäävad tõenaoliselt sõnatuks osa küsimuste kohta. Pikemas perspektiivis peaks vastavad inimsed end kurssi viima ja vastavas osakonnas asjad paika panema.
siin pole midagi küsida ju.sisselaske ja väljalaskesüsteemide ümberehitus on absoluutselt keelatud!!.sellise vastuse saategi.õhufiltri vahetus vabama vastu on lubamatu,turbo install vabalthingavale mõeldamatu,kati eemaldus lausa lastelaste saatusele kanduva mõjuga jne.saatsin ARK ümberehituste osakonna ühele tegelasele meili ja vastu tuli selline jura umbes.EI TOHI! mittemidagi ei tohi! lubamatu,mõeldamatu,keelatud,ei ole ette nähtud,arusaamatu,absoluutselt vastuolus,jne
mida se võistlusautoks registreerimine endast täpselt kujutabki?? detailselt?