2. leht 3-st

Postitatud: 05.09.2007 20:05
Postitas mulk
Silwer kirjutas:Õige seadistus oleks selline kus dünos seadistatakse enamik ära ja siis edasi tuleb autot ikkagi teel seadistada kuna dünos lihtsalt ei suuda kõiki olukordi läbi mängida. Lisaks on mõtetu loota et vaid ühest seadistamisest piisab. On vaja ju ka erinevatel temperatuuridel käivitused paika saada, külmast peast rikastused jne.

Kui ikka väljas on +25 kraadi seadistamise ajal siis -25 kraadi käivituse seaded pannakse küll suht huupi.
Siin tulebki ehk(?)esile erinevate ajude võimed, konkreetselt hesteci puhul on väljapääsmatu ca 3 seadistuskorda, talv, suvi ja kuum suvi vms. mille pidi tingima kompensatsiooni kaartide jäikus, kõik see vaatamata sellele, et Seppo Harinen on väga hea ja kogenud seadistaja.
tatechil pidavat aga asjad paremini sujuma

ps. see ei ole isiklik kogemus, vaid ühe põhjanaabrist motronicu guruga pärinevast jutuajamisest

Postitatud: 06.09.2007 0:12
Postitas Silwer
Noh need järgnevad seadistamised on rohkem sellised kompensatsioonitabelitega tegelemised ja võib katse/eksituse meetodil ka ise korda ajada. Peaasi et "originaal" seade on ennem arvutisse ikka salvestatud. Siis vähemalt on midagi kasutada kui oma "tuunimine" rappa kisub... :)

Postitatud: 06.09.2007 0:53
Postitas Mihkel
Eestis on ka elektripiduriga mootoridyno olemas.
Specki ma muidugi peast ei mäleta aga asi on ~aasta tagasi soetatud tutikana.
Antud dyno eeldas omajagu elektrikappe.

Vabadel lennuväljadel saab ka IMO piisavat seadistust teha teisi ja ennast ohtu seadmata.
Kui on endal huvi asja vastu, siis miks 20k seadistusse investeerida ja ka osalisest seadistamislõbust ilma jääda.
Mõistusega peab asja muidugi võtma, muidu tuleb tõesti odavam lasta seadistada (hilisema remondi tõttu).

Ise seadistajad on üldiselt Eestis sellised inimesed, kes ei tegele 100k+ maksvate mootoriprojektidega.

Postitatud: 06.09.2007 8:13
Postitas henri
Tuleb välja et see Eesti ei ole midagi nii vaene.

Peab ikka rohkem ringi liikuma.

EDIT: Kirjavead

Postitatud: 06.09.2007 17:24
Postitas KungLao
et nagu 100k mootorisse on vähe?

Postitatud: 07.09.2007 12:41
Postitas marten28
KungLao kirjutas:et nagu 100k mootorisse on vähe?
Kõik on suhteline. Ühele vähe teisele ülepalju. Ma usun, et Mihkli kommis puudus igasugune halvistamise maik vaid lihtsalt olid faktid.

Postitatud: 07.09.2007 12:51
Postitas Mihkel
Mina rääkisin lihtsalt enda eest, et mul ei ole lambist panna 20k seadistamise alla ja
kuna mul on endal huvi asja vastu, siis oma autod seadistan ise.
Selle 20k eest saaks palju muud huvitavat soetada.
Kui lendab midagi laiali, siis pean ise ka tagajärjed kõrvaldama.
Aga samal tulevad ka kogemused, mida teinekord vältida.

Enda autole sai ka selle tõttu VEMS soetatud, kuna Sommid küsisid Subaru remappimise eest ~20k, mis on IMO täielik absurd.
Ainuke töö on seal originaal ajus süüte ja kütuse tabelit natuke näppida vastavalt uuele turbiinile.

Postitatud: 07.09.2007 14:24
Postitas Jesper
See ise vs. teha lasta küsimus on tuuningu kontekstis üleüldine. Kes nokib ise, laseb asju õhku ja saab targemaks, kes ütleb et phäh, kui juba nii palju pappi on magama pandud, siis on totrus spetsialistile makstavast kokku hoida. Omamoodi õigus on mõlemal leeril, aga minu jäägitu respekt kuulub isearetajatele, sest nii asi ju ei arene kui kõiki asju muudkui Soomes teha lastakse. Kui meil lennuväljadel mootoreid ei seadistataks, siis poleks ilmselt ka dünot, sest pole nõudlust. Kui rahvas ise kaasi ei pordiks poleks flowbenchi, kui kõik ostaksid välismaalt komplektseid mootoreid (rahaliselt tihti väga mõistlik tegevus muideks), poleks tuuningjuppide müüjaid.

Eesti võidusõidutööstusel on väga pikad traditsioonid, on väga vinge kui kerkib esile nende jätkajaid. Maailmas on väga vähe tipptasemel ehitajaid, kes pole kunagi midagi õhku lasknud, näiteks David Vizard kirjutab kogu aeg et vot jah sealt edasi ärge parem minge, hammustab :)

Postitatud: 07.09.2007 14:37
Postitas Mihkel
Üldiselt mulle meeldibki just see iseehitamise protsess.
Bolt on tükkide külgekeeramine on muidugi kõige mõnusam aga selleks ei loeks ma komplektset mootorit.
Palju on selliseid inimesi, kes käivad ja laiavad, et kui kõvad ehitajad nad on aga ise ei tea mis neil mootoriruumis täpselt toimubki.
Seda siis selletõttu, et kõik on kuskil ehitada lastud.

Muidugi siit jõuame tagasi sinna punkti, et ehitamiseks on vaja aega ja raha aga raha teenimiseks on ka aega vaja.
Ehk siis paljudel on lihtsam teenida raha ja lasta ehitada autot.

Postitatud: 07.09.2007 14:52
Postitas Jesper
Jah, mõlemad variandid on õiged. Igaüks peab lihtsalt tegema valiku, et mis temale on õige.

Ma saaks aru kui mingi F1 või Le Mansi mehaanik tuleks torisema et mis te neid ajusid ise susite, lõhute ära, aga nemad ei tule, sest nad on samamoodi oma ala fännid ja saavad aru.

Postitatud: 07.09.2007 16:52
Postitas KungLao
mihkel sul siis impreza nüüd vems ajuga?

Postitatud: 07.09.2007 17:01
Postitas RICE BURNER
Kuidas kujutate ette 600+hp autot maanteel, mida on vaja seadistada võistlusseadesse. Autole on paigaldatud A/F , EGT, väljalaske vastusurve, kütuse pulsseerimise jälgimise andur, sisseimetava õhu temperatuuri ja mõned kellad veel ning mis peamine detonatsiooni kuulamiseks kõrvaklapid. Proovige nüüd 230+km/h sedasi sõita ja seadistada.
Arvan, et seadistaja peab olema ikka väga kõva mees. :)
Rullidel saab katsetada samuti erinevaid koormusi ja tavalist sõitu. Isegi 400m aega saab mõõta.
Pärast võib lihtsalt kontrollimise eesmärgil tänaval proovida.
Isegi võin oma autot seadistada ja näppida, kuid 500+hp võistlusseadesse lasen seadistada ikkagi inimesel, kes tunneb konkreetset mudelit ja aju. Et 150hp per kolb mootor püsiks koos, siis on vaja teada mida näppida ja mida mitte. Kui on oma auto ja oma raha, siis palun väga. Kogemused nii tulevadki. Loodan väga, et saaks varsti mõne mehega eesti keeles nõu pidada.

Arvan, et Eestis on ka kindlasti varsti mõni pädev mees, kellel on võimalus olnud aastaid klientide autode peal katsetada ja öelda, et ups bensu pump ütles ülesse või mootoris oli midagi valesti, et laiali läks.Aga kui vastutama panna, siis ega naljalt meest ei leiaks, kes ütleb, et seadistab minu auto võistlusseadesse.
Veidi läheb veel aega, et väikeses Eestis leiduks sellised mehed, kes nina püsti iga auto juurde astuda võivad ja öelda, et pole probleemi.

Postitatud: 07.09.2007 20:44
Postitas hents99
Asi on suhtumises. Ka Eestis on tegelasi, kes saaks vabalt hakkama 500+hp mootoritega.
See asi, et kes vastutab ja kes mitte - seadistaja peaks olema kursis iga mootoris tehtud detaili/muudatusega, ühesõnaga peaks läbi ja lõhki olema teadlik mootoris olevaga.
Näiteks Peep seadistas minu VEMSi väga eeskujulikult, romulamootorist VEMSiga +30hp/+50Nm - pole viga, pole ka ülemõistuse kallis, pigem soodne ja pidev tagasiside/tugi olemas, juhuks kui miskit vaja küsida.
Seadistatud sai nii dünos kui ka teedel.

Postitatud: 07.09.2007 21:42
Postitas RICE BURNER
Asi on suhtumises. Ka Eestis on tegelasi, kes saaks vabalt hakkama 500+hp mootoritega.
Ei ole suhtumises, vaid kogemuses. Mina isiklikuks ei lähe, kuid arvan, et kõik, kes endale on põhitõed selgeks teinud ja asja proovinud, ei ole veel seadistaja. Usun, et Peep ei pea end profesionaalseks seadistajaks, või eksin? Siin foorumis on teisigi asjalikke vendi, kes kõik püüdlevad profesionaalsuse suunas, kuid see on ka kõik. Seda ei õpita töö kõrvalt ja laupäeviti. Enamus harrastajatega olen muide eestis ka asju ajanud.
Kui keegi arvab, et suudab teha seda paremini, kui need vennad, kelle juures mina olen käinud Soomes, siis ootan huviga. Mujal maailmas on muidugi pädevaid mehi palju, kuid neil on see ema piimaga sisse söödetud.Lihtsalt pikad traditsioonid.
Omal on plaanis seda Soome õppima minna ja omandada ka praktiline kogemus. Soovitan kõigile huvilistele mõne profi kuuris kaia kaemas.
Soomes olles sain kogemuse 500hp autoga(Toomase 300zx) tänaval seadistamise osas.Mina istusin roolis. Polnud mingit probleemi isegi kolmanda kõiguga põhjagaasiga lasta ja kõik vajalikud parameetrid ära muuta. Ei olnud lihtsalt vajadust maximumi võtta.
Pärast enda 750hp autoga seda teha ei tahtnud. Sa lihtsalt ei reageeri sellele, kas segu oli 5650prm juures lahja, või 6200prm juures. Kas detonatsioon on 5500 või 5000prm juures. Mutkui katsetad ja katsetad kuid iga hetk võib midagi juhtuda. Ja kalli bensiini ja rehvikulu on metsik tänaval seadistades. Mis peamine, ühtegi vajalikku andmekogu kuskil ei salvestunud, et saaks pärast analüüsida ja vastavad muudatused ajus teha.
Igal juhul jõudu kõigile õppijatele.

Postitatud: 07.09.2007 23:46
Postitas hents99
Asi ongi selles, et Soomes on kindlasti kogenum ja parem seadistaja, kuid saadakse ka Eestis hakkama.
Ei pea seadistama kas tänaval või dünos, vaid nii ühes kui ka teises kohas.
Eelpool mainitud mersu mootor seadistatakse samuti pingis, kuid siiski tuleb teda pärast seadistada ka teel. Ja eks varsti on näha, mis jõunumbrid sealt tulevad.
Ja lõppude lõpuks keegi ei ütle kellelegi, kus või kellel ta peaks laskma oma mootorit seadistama.
Edu kõigile!

RICE BURNER kirjutas:
Asi on suhtumises. Ka Eestis on tegelasi, kes saaks vabalt hakkama 500+hp mootoritega.
Ei ole suhtumises, vaid kogemuses. Mina isiklikuks ei lähe, kuid arvan, et kõik, kes endale on põhitõed selgeks teinud ja asja proovinud, ei ole veel seadistaja. Usun, et Peep ei pea end profesionaalseks seadistajaks, või eksin? Siin foorumis on teisigi asjalikke vendi, kes kõik püüdlevad profesionaalsuse suunas, kuid see on ka kõik. Seda ei õpita töö kõrvalt ja laupäeviti. Enamus harrastajatega olen muide eestis ka asju ajanud.
Kui keegi arvab, et suudab teha seda paremini, kui need vennad, kelle juures mina olen käinud Soomes, siis ootan huviga. Mujal maailmas on muidugi pädevaid mehi palju, kuid neil on see ema piimaga sisse söödetud.Lihtsalt pikad traditsioonid.
Omal on plaanis seda Soome õppima minna ja omandada ka praktiline kogemus. Soovitan kõigile huvilistele mõne profi kuuris kaia kaemas.
Soomes olles sain kogemuse 500hp autoga(Toomase 300zx) tänaval seadistamise osas.Mina istusin roolis. Polnud mingit probleemi isegi kolmanda kõiguga põhjagaasiga lasta ja kõik vajalikud parameetrid ära muuta. Ei olnud lihtsalt vajadust maximumi võtta.
Pärast enda 750hp autoga seda teha ei tahtnud. Sa lihtsalt ei reageeri sellele, kas segu oli 5650prm juures lahja, või 6200prm juures. Kas detonatsioon on 5500 või 5000prm juures. Mutkui katsetad ja katsetad kuid iga hetk võib midagi juhtuda. Ja kalli bensiini ja rehvikulu on metsik tänaval seadistades. Mis peamine, ühtegi vajalikku andmekogu kuskil ei salvestunud, et saaks pärast analüüsida ja vastavad muudatused ajus teha.
Igal juhul jõudu kõigile õppijatele.