Standalone aju Fordi BOB cosworth mootorile

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Vot nüüd tuli lõpuks üks korralik ülevaatlik vastus mis selguse majja tõi.

Uurisin natuke nende komplektsete versioonide saadavuse kohta netis ning paljud välismaa lehed pakuvad neid nii müügiks, et korvi pannes valid mis funktsioone tahad. Nt wasted sparki juhtimine, nitrousi-, wastegate kontroll jne. Teine asi on muidugi see, kui palju selliseid lehti tellimise kohapealt usaldada võib.

Kuidas juhtmestikuga kõige targem talitada oleks? Võtan vanad pundid lahti niikuinii ja viskan üleliigse minema, kuid kas on mõtet siiski uued ja "paremad" juhtmed panna või võib lihtsalt vanad korraliku riideisoleeriga kattes jätta? Krt tehase plastikkõri on üks põrunud asi tehase tüüpidel - läheb kuumaga kõvaks, siis murdub mõnest kohast puru ja siis need puru mineku kohad söövad juhtmete isolatsioonid ära...
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Ma soovitan kindlasti uued juhtmed panna. Ma ise mootorit vahetades jätsin vanad juhtmed, vaatasin kah, et mõned on paremad jne. Nüüd aga VEMSi paigaldades eemaldasin vanad juhtmed - no enamusel oli isolatsioon maha pudenenud, imestan, et süsteem üldse töötas.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Aga kas see ei ole lahendus, kui panna igale kiule eraldi niiöelda peenike rüüs peale põhimõtteliselt nagu lisa juhtme isolatsioon või hakkab ikka liiga palju "lekkima"? Mõraseks on ka mul see jama kiskunud*
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mootori juhtmestiku kiud murduvad seest pideva liikumise tõttu ajapikku ära.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Mõttetu mingi vana juhtmestikuga jantida. Niiehknaa on enamikul autode juhtmestik tehtud odavast plastikjuhtmest, mis rabedaks muutub. Parem kasutada pehme kattega juhtmeid, mis kestavad.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Nonii nüüd ma nõustun täielikult vana juhtmestiku minema viskamisega. Nimelt sellel mootoril asub mootori juhtmestik plokikaante vahel põhjas ja kuumaga on isolatsioon nii rabedaks läinud, et kõigilt juhtmetelt pudenes see lihtsalt maha kui natuke neid masseerisin :roll:
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

squirdile pakuvad ka need lehed valmis juhtmekomplekte pmt...st et eri pikkusega kimbud, kus juhtmed markeeritud ja pistik otsas... ;) vanade juhtmete eraldi rüüga katmine tuleb ehk isegi kulukam kui uuega asendamine....lisaks säästad omi närve sest originaal juhtmestikus pole alati mitte kõik sama värvi juhtmed otse ja sirged ja muude sildadeta mida sa ei näe kuna need on kusagil rüü sees....mõtlen seda et kui leiad kummastki otsast juhtme mis on samat värvi ja vool tuleb läbi siis se võib vabalt millegagi märkamatus sillas olla. Minumeelest vajab ms suht vähe juhtmeid ja uusi vedades ei teki mingit segadust. Soovitan esmalt vaadata üle eelarve mis ajule paned, vastavalt sellele saad valida plaadi, prose, süüte, juhtmestiku, releekarbi versioon ja asi ära tellida...igasugu vaakumi võtud jne on kõik köömes. Usast ostes ära unusta tolli....ligi veerand hinnale otsa) JA nagu juba öeldi siis kui juba ise suudad juhtmestiku valmis teha siis kasvõi telefoni teel abi paludes saad auto ka ise käima et lasta ta osavamatel seadistada.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Nonii uurisin silikoonjuhtmeid ja tevalo pakkus mingeid muid juhtmeid ka mis on -55 kuni + 155 ning õli, bensiini ja lahustite kindlad... kuid võibolla kujutavad need endast ka silikoonjuhtmeid. Muidugi eelisena meeldib mulle see, et juhtmed on jube head pehmed ja elastsed kogu selle asja juures niiet läheb vist silikoonjuhtmete peale siis mootoripeal olev osa, kuni pea pistikuni.

VR sensorile peaks panema varjestuse ümber, kuid kui kaugele oleks soovitatav... kuni ajuni - tehas oli pannud vaid mootoripeal olevale osale?
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

VR sensorile pane kuni ajuni korralik varjestusega kaabel, nt mikrikaabel, ma ise kasutasin sama kaablit.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

VR panin ABS anduri kaabli. Varjestusega suht korralik kaabel tundub olevat.

Kas fordi IAC valve mis scorpiol ja enamusel euroopa fordidel kasutatakse on tüüpiline ON-OFF tüüpi ehk kas seal läheb käiku relee? Ja kas MS saadab välja + signaali et releed juhtida? Vaatasin ja vaatasin neid skeeme megasquirti.info lehelt aga mitte ei saanud konkreetset selgust.

Kuidas tuvastada lamda juhtmed ja nende funktsioon. 4 juhtmega lambda on. 2 valget, hall ja must on juhtmete endi värvid. Või oskab keegi äkki asukoha järgi selgeks teha mis täpselt heateri otsad ja mis signaal.
Kas lamdade küttekehadele tasuks mõlemale eraldi kaitsmed panna või võib rahumeeli mõlemad nt 10A kaitse alla visata?

Nagu ma aru saan ei toeta MS SEFI-t vaid juhib kõiki pihusteid 2 kontrolleriga? Kui on tõesti nii, kuidas ma peaksin siis pihustid gruppidesse jagama, et asi paremini toimiks või võib täiesti panna parem mootoripool ühe alla ja vasak teise alla? Ja ühe pihusti kohta peaks arvestama kaitse suurust 2.5 amprit ehk kui 3 koos siis 7.5 kaitse?

Kas MS-il midagi üldse on teha nukkvõlli asendi anduriga võib jätan selle lihtsalt vedelema?


Tekkis siis hunnik küsimusi ehitamise käigus, äkki keegi oskab vastata oma knowledgest. Paljud kohad väidavad erinevaid asju netis ja ei tahaks kõike päris uskuda.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Fordi IAC valve on PWM, just eile sättisin ühele Zetecile aju peale ja tööle, IAC toimis hästi. Aju juhib massiga, +12v tuleb mujalt läbi kaitsme. Ise kasutasin juhtimiseks vaba süüteväljundit, sest IAC takistus oli 14 Ohm ja see tähendaks nõrga koormustaluvusega väljundile surma.

Lambda kütte võid ühe kaitsme alla jätta, otsad saad teada aju pinouti vaadates, kuid seda kahjuks pole mul kuskilt anda.

Nuka asendi anduriga pole midagi teha, kuna süüde ju wasted spark ja väntvõllil multitooth ratas ja eraldi silindreid juhtida ei saa.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Seda, kuidas gruppidesse jagada pead vaatama V6 mootori töö/süüte/pihustamis järjekorra järgi :roll: Lambda kohta julgen küll ainult pakkuda ja tõestust sellele pole, aga arvan et valged on küte, must on signaal ja hall on mass :roll: sest 3me juhtme korral on valged küte ja must on signaal, ühe juhtme korral on siis ainus juhe ehk signaal musta värvi. Ja selline tähelepanek veel et nissanil poleks 4lja juhtmega lambda justkui töödanud kui hall poleks massis olnud nii et siit ka mu järeldused.
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pihusteid pole sul tegelikult vaja ka grupeerida, kuna MS on batch fire, kus niikuinii kõik pihustid korraga pihustavad, lihtsalt elektroonika tõttu on seal 2 kanalit.

PWM klapi juhtimiseks pead sa tegema TIP122 mod-i.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Tundub tõesti et valged on küte, sest hall ja must on kullatud klemmidega. Küttel pole vahet kumb kumb on niikuinii. Krt peaks vaatama aga igaks juhuks, et üks neist "massi" pole lastud.

PWM idle klappi juhitakse nagu ma aru saan transistoriga mis saab ka vahepealset asendit klapile tagada seda lihtsalt sisse/välja klõpsides teatud vahedega? Ja kuidas oleks tark lahendada asi Megasquirt'N'Sparkiga? Lihtsalt üks "suvaline" vaba kanal transistorit juhtima ja läheb asi lahti?

Kas MSn'S tunneb ka 2 NB lambdat korraga või tuleb seal ikka seda "vanakooli" ümberlülitust teha nagu kuskil MS lehel välja pakkus?

Palju lolle küsimusi ootab vastuseid, aga tahaks juhtmestiku võimalikult valmis teha ära enne kui MS muretsetud/kokku saan...
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Sa võid ju summuti 1-eks suureks toruks kokku viia ja lambda sinna panna.
Kui sa NB lambdat kasutad, siis selle ainuke otstarve on cruisimise ajal closed loopi-is segu sättida, performance-iga pole tal mingit pistmist.

PWM-i juhid ikka IAC väljundi kaudu, lihtsalt paned sinna kangema transistori ja viskad ebavajalikud asjad minema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta