2. leht 2-st

Postitatud: 08.04.2009 12:39
Postitas RKsilver
Mihkel kirjutas:Omavoliline sisse ja väljalaske muutmine on keelatud.
See jääb ju kohe silma.
Kas hakkame su autot lähemalt uurima ? ;)

Postitatud: 08.04.2009 15:34
Postitas hents99
Mihkel kirjutas:Omavoliline sisse ja väljalaske muutmine on keelatud.
See jääb ju kohe silma.
On muudetud ja jääb silma, aga kas ülevaataja on nii pädev poiss ütlema, et nii võib ja nii ei või ? Silma võib hakata, aga kuidas ta tõestab, et laadurit ei ole ette nähtud/või just on. Ükski dokument seda ei argumenteeri. Kehitad õlgu ja ütled, et nii on.

Postitatud: 08.04.2009 15:40
Postitas _siim_
kas siis autodatas pole kirjas?
pole hetkel siin arvutis käepärast kah

Postitatud: 08.04.2009 16:05
Postitas Mihkel
No ise keevitatud kollektor ja originaalile mitte vastav summuti võiks sellele ju viidata, et on midagi muudetud.
Samuti koonusfilter ilmselt enamustel kasutusel.
Või siis BOV.
Mitte originaalse cooleri ja torustiku tunneb ka suht vaevata ära.

Iseasi jah kas muidugi ülevaataja nii pädev on, et sellest aru saab.

See ongi mulle veidi arusaamatu, et vanu ronte kuhu keegi raha ei raatsi investeerida ja milles ma isiklikult sõidu ajal istudagi ei julgeks on terve linn täis.
Aga korralikult ehitatud auto kuhu on nii hoolduse kui tuningu alla raha maetud on Eesti Vabariigis täiesti TABU.
Eriti antud ajahetkel, kus ilmselt on selliseid uuemaid hooldamata ronte teine samapalju, sest inimesed ei jaksa oma kalleid autosid hooldada enam.

Postitatud: 08.04.2009 16:24
Postitas _siim_
mul on ammu tekkinud küsimus,kuskohast tuleb tüv mingile aastast 1980-2000 läbiroostetanud ning sumpast õli tilkuvale saanile millel pooled rattadki ei pidurda? neid pole mitte vähe teedel,kui ma lähen vähe moditud aga korraliku asjaga siis saadavad treilal koju... :x

Postitatud: 09.04.2009 13:37
Postitas george16v
Kunagi ammu sai ka endale ülevaatus tutvuse kaudu tehtud , sest ei olnud keevitust käepärast et katt alla panna. Ülejäänud korrad olen ikka ametlikult teinud. Ja ei ole ka väga palju sõimata saanud , sest auto on ju ikkagi suht tagasihoidlik , stock välimusega , kõik pidurid amordid vahetatud jne. Osad ülevaatajad suhtuvad sellesse mootori ehitamisse paraja huumoriga ka , nii et võib isegi päris palju kildu saada ülevaatusel. Korrakaitsjad pole õnneks ka veel nokkima hakanud ja nende käest ei pääse ka korraliku stock autoga kui neil ikka vaja eelarve täita.

Postitatud: 09.04.2009 15:58
Postitas Astrona
Tuuning jubinate eest on ikkagi päristihti käibemaks makstud, ja riik on oma raha saanud. Milleks nöökida, kui eesmärk on ainult turvalisuse ja saastamise kontrollimine.
Mõni väike tuunitud mootor võib ju 3x rohkem saastada, aga ta saastab ikkagi vähem, kui 3x raskem auto ja müriseb kah vähem kui iga teine reka. Seadused peavad olema, ja karmid, aga õnneks enamus ametnikke tõlgendavad neid mõistlikult.
Mihkel kirjutas:No ise keevitatud kollektor ja originaalile mitte vastav summuti võiks sellele ju viidata, et on midagi muudetud.
Samuti koonusfilter ilmselt enamustel kasutusel.
Eelmine aasta kui üv'l olin, siis sinna oli just faxitud, et mingist kuupäevast saadetakse kõik koonusfiltriga masinad tagasi.
Sama lugu peaks olema ka sportsummutiga, et kui väga tahavad, siis su tagasi kutsuda.
_siim_ kirjutas:ilma katita pole co paigas
passis kirjas ka bens-kat
Kat leiutati ikkagi selleks, et võiks lahjema seguga sõita, ilma et NO ühendite sisaldus laes oleks. Korralik süütesüsteem ja pritsung lambdaanduri abiga hoiab CH madala ja tekitab palju NOx, mille kat ära lõhub ja saastamist ei toimu.
Ja mina pole veel näinud, et ülevaatusel üldse NO taset mõõdetakse.
_Muidugi mõjutab väjlalaskesüsteemi muutus ka mootori hingamist gaaside temperatuuuri jne, mis omakorda mõjutab CH taset. Korralikult timmis mootoriga saab ilma katita CO ja CH alla küll.

Kiirem auto jätab endast ikkagi vähem heitgaase maha kui sama võimas ja sama CO-tasemega aeglasem auto :) Ja võimsama autoga tihit peale kulutatakse rohkem kütust ja jällegi riik saab aktsiisi.
Joomine on küll loodussõbralikum, aga rohkem kütuseaktsiisist maksavad inimesed tihti peale maksavad ka rohkem nii tulu-, käibe ja ka muid makse.
Raceboy kirjutas:Käisin just ülevaatusel Porschega, millele hiljuti turbo peale panin ja keegi ei köhinud midagi. Heitgaasid normis (progetav aju) ja kogu muu auto samuti.
Kohta ei hakka siin laialt kuulitama, muidu mõni instants saab meestel nööbist kinni haarata :)
Mõistlik!
Paraku on üv üsna terav teema, ja ülevaatuspunktidel ligipääs andmetele, kus mingi auto on kunagi üldse ülevaatuse teinud, ja nende andmete põhjal võiks iga korraliku projektika eelnevate ülevaatuste tegemise putkad kinni panna - millega kaotab ainult riik nii otseselt kui kaudselt.
Korrektne oleks ümberehitustele luba võtta, aga minu teada puudub näiteks eestis vastav ekspertiis, kes tõendaks et antud pöördemomendi kõver on turvaline vms :)

Üldiselt peab teadma, millal on üv-mehe naisel paremad päevad, ja ei tohiks probleeme olla, kui auto on korras. Nagu juba mainitud, siis ka ametnik on inimene, ja ka neil on hea meel näha, kui autol on ikkagi palju paremad pidurid ja CO madalam kui tehases andmetel.

Omast kogemusest veel. Käisin 1991a 1.1L karpa mootoriga ülevaatusel - kõik gaasid olid kirjade järgi paigas, midagi kellelegi ei maksnud, aga ausalt seal ülevaatus-hangaaris enam hingata ei saanud, kuna õhk oli sinine :) Ja oli tunda ka "klient on kuningas" suhtumist.

Postitatud: 09.04.2009 22:14
Postitas R129
Jah oleme õnneseened kuna Eestis asi nii lõdva veel on.

Saksas on isegi vanematel pillidel passis rehvi mõõt. Kui tahad madalamat vedru panna - passi kirja. Tahad teist filtrit - passi kirja. Põhimõtteliselt kui mingi torujupil pole TOOTEKOODI peal siis see ongi tõestus, et a´la tuuning ja ei kuulu TÜV saamisele. Sportsumpsi jaoks peab spetsiaalne TÜV luba/sertifikaat olema ette näidata.

Endal lasin passi ümberhituse teha kuna ei taha autot kinni maksta kui keegi peaks sisse lajatama. Autol ei ole lisavarustust mis selle klausli alt välja läheks kuid ma katkuks silmad peast kui keegi mul ette otsa sellise littri paneks, et vaja uus mootor/auto muretseda (ning kui kindlustus ei maksa). Mõelge selle peale kui üüratuid summasid investeerite - minu jaoks oli see igatahes argument ümberehituseks.

Postitatud: 09.04.2009 22:26
Postitas hents99
Sul polnd ilmselt mingit probleemi ümberehitusloa saamiseks, kuna sinu auto kerele on sedasama mootorit ka tehasest paigaldatud. Ma ise pikalt plaanind asja ametlikuks ajada, aga enne peab kõvasti maad uurima, mida täpselt nõutakse. 3.2`ga peaks ära vormistama, siis hiljem lihtsam 5.0 kompressoriga ringi vuristada.

Postitatud: 10.04.2009 14:55
Postitas R129
hents99 kirjutas:Sul polnd ilmselt mingit probleemi ümberehitusloa saamiseks, kuna sinu auto kerele on sedasama mootorit ka tehasest paigaldatud. Ma ise pikalt plaanind asja ametlikuks ajada, aga enne peab kõvasti maad uurima, mida täpselt nõutakse. 3.2`ga peaks ära vormistama, siis hiljem lihtsam 5.0 kompressoriga ringi vuristada.
Tegelikult on seda mootorit paigaldatud - kuid ilma föönita. 500+hj on AMG tüübikiinituses mitte minu originaalautos (6 liitrisel on max 400 hj) - nii et selles suhtes oli muutusi. Kirjutasin mida teha tahan - uus mootori juhtplokk, uued õhufiltrid, uus süütesüsteem, uus käigukast, kompressori jahutussüsteem jne. Eks pisike tutvus aitas ka võibolla kaasa, aga kui isegi seda poleks olnud oleksin ilmselt asja niikaua utsitanud kuni luba käes.

Postitatud: 10.04.2009 16:22
Postitas Astrona
R129 kirjutas:
Tegelikult on seda mootorit paigaldatud - kuid ilma föönita. 500+hj on AMG tüübikiinituses mitte minu originaalautos (6 liitrisel on max 400 hj) - nii et selles suhtes oli muutusi. Kirjutasin mida teha tahan - uus mootori juhtplokk, uued õhufiltrid, uus süütesüsteem, uus käigukast, kompressori jahutussüsteem jne. Eks pisike tutvus aitas ka võibolla kaasa, aga kui isegi seda poleks olnud oleksin ilmselt asja niikaua utsitanud kuni luba käes.[/quote]
Kui palju aega ja raha läks enne kui paberid kätte said? Kas tehti ka tehniline ekspertiis või piisas bürokraatiast? sul on arvatavasti ka peale-tuunimist-väärtusega ka kasko peal?

Ise uurisin kunagi kuidas 35hj 1.1L karpa mootoriga 1968a Kadettile saaks 1.8L 115hj mootor vormistada. Kuna vanu pole saada, siis uuematüübi mootor on põhjendatud. Antud keretüübi suurim mootor oli 1.9L (malm plokikaanega) - seega kubatuuri ega mootorimassi probleemi polnud, ja kuna see suurim variant 1.9L oli 90hj, siis 115hj jäi täpselt lubatud piiresse. Kuna aga autosse ei tohi väidetavalt ka ühtegi sisse lõiget teha, ja mootorit üle esisilla ei tahtnud panna, siis põhimõtteliselt loobusin. 30000eek projekti puhul, millest 20K läks kere ja keretööde peale, pidasin kalliks ekspertidele veel 2-3K bürokraatia eest maksta. Samas AMG jms projekti puhul maksaks vast isegi 20K mõnele ekperdile, kes paar head nõu annaks :)