2. leht 2-st
Postitatud: 15.11.2006 12:29
Postitas Carla
Ar21 kirjutas:Audi puhul on tänaseks Quattro nime all kasutatud vist erinevaid süsteeme.
Quattro on traditsiooniliselt olnud jah Torsen diffriga, aga A3 ja TT on ntx Haldex. Niiet selline liba-nelivedu kah sisse lipsanud.
Torsen on siis suuteline jagama 5 korda rohkem veojõudu sinna sillale, millel on pidamist.
Postitatud: 15.11.2006 13:45
Postitas Jaak
Carla kirjutas:Lauri_s kirjutas:igaksjuhuks mainin ära ka, et passat käib ka sinna alla:) st kasutab audi veoskeemi.
Passat kohe kindlasti ei kasuta Audi neliveoskeemi ehk siis Torsen diffriga nelivedu. VW pärusmaa ikka rohkem Visco (Syncro) süsteemiga möllamine... Ja viimastel mudelitel Haldex (4motion) ka.
Siiski-siiski, uuematel Passatitel on kindlasti Torsen keskdifferentsiaaliga püsiv 4-vedu. Golfid ja Borad peaksid siiani Haldexi peal olema.
Postitatud: 15.11.2006 15:05
Postitas Carla
Jaak kirjutas:Siiski-siiski, uuematel Passatitel on kindlasti Torsen keskdifferentsiaaliga püsiv 4-vedu. Golfid ja Borad peaksid siiani Haldexi peal olema.
Ja ongi nii
kopi-peist VW enda lehelt:
Volkswagen bietet derzeit im Golf, Passat, Sharan, Touareg und Phaeton einen Allradantrieb an. Dabei kommen aufgrund der stark unterschiedlichen Anforderungen drei verschiedene Differenzial-Typen zum Einsatz:
Haldex-Kupplung
Torsendifferenzial
Zentraldifferenzial mit elektronisch geregelter Lamellensperre
Jälle targem

Postitatud: 15.11.2006 16:05
Postitas Lauri_s
Passat kohe kindlasti ei kasuta Audi neliveoskeemi ehk siis Torsen diffriga nelivedu. VW pärusmaa ikka rohkem Visco (Syncro) süsteemiga möllamine... Ja viimastel mudelitel Haldex (4motion) ka.
Nagu näen jõudsid juba targemaks saada:) aga jah, see passat, mis 97 tuli kasutab torsen keskdiffi ja audi 4wd, seal veel nimi syncro (nagu vanadel liba4wd-l) ja 2000 lükati lihtsalt nimetuseks 4-motion ja kogu moos. põhimõte sama neil!
Lauri @ passat 4wd roolija vahest

Aga ütlen ausalt, passatil see 1600kg tühimass on ikka liiast, et kusagile rajale minna

Postitatud: 15.11.2006 17:40
Postitas peepp
Evo'l on läbi aegade erinevaid neliveoskeeme kasutatud aga viimase otsa tänavasõidumudelitel koosneb nelivedu kolmest komponendist:
esisillas: torsen
keskel: elektrohüdrauliline sidur (ACD - Active Center Differential)
taga:
aktiivdiffer (AYC - Active Yaw Control)
Veojõud jaguneb normaaloludes 50:50 ja muutub vahemikus kuni 100:0, st. kogu jõud võib olla suunatud esisillale aga tagasillale ei lähe kunagi üle 50 % Selles osas on suur erinevus Subaru STi'ga, mis normaaloludes jaotab 35:65 ja muudab veojõudu vahemikus kuni 50:50, st Subaru üle 50% esisillale ei saada.
Aktiivne tagadiffer suudab arvuti poolt juhituna muuta veojõudu auto parema ja vasaku tagaratta vahel, toimimisprintsiipi saab lugeda ülaltoodud lingi tagant.
Kogu süsteemi ilu, võlu ja valu seisneb nende difrite integreeritud juhtimises, mille aluseks on suurelt arvult eri sensoritelt laekuv info.
Postitatud: 15.11.2006 18:05
Postitas altz
Kuidas käituvad eelpool nimetatud veoskeemid kui nendega natuke jõulisemat sõitu harrastada? Mida arvab Evo/Sti käigu(vahe)kast piirajas clutch-drop startidest jne? tugev/nõrk?
Tean ,et audi vanad 6-käigulised on ikka suht pommikindlad, vähemalt arvestades seda kuidas nendega välismaal ja ka eestis strippi sõidetakse...
Üks hea näide on USA 034motorspordi Audi, millel üle 800hp vändal (praegu üritavad juba 4 kohalisi numbreid) ja stripil startis 4xM/T drag
rehvidega 2 käigul , kasutati stardis "anti-lag" süsteemi...Tulemus oli 2 sõlmes veoõlli ja üks purunenud veovõlli ots aga kast kestab siiani...

Postitatud: 15.11.2006 18:58
Postitas sada1000
Pole ka kuulnud et oleks taolisi asju juhtunud. Veovõlle siiski küll

aga see kulumaterjal

Postitatud: 15.11.2006 19:55
Postitas Raivo
Üks päris hea video, kummutamaks väiteid, et uute isemõtlevate nelivedudega ei saa
jäärada sõita

Tegemist on uue X5-ga.
Postitatud: 16.11.2006 0:11
Postitas tt
Raivo kirjutas:Üks päris hea video, kummutamaks väiteid, et uute isemõtlevate nelivedudega ei saa
jäärada sõita

Tegemist on uue X5-ga.
Mina küll siin videos midagi eriti uuendusliku ja erilist ei näinud.
Neljaratta libisemisse on võimalik kõik nelikveod ajada ja see 2 ratast asfaltil, 2 ratast jääl on ületamatu vaid esimese põlvkonna MB 4 maticutele, X-Drive programmeerijad on otseloomulikult mõelnud sellisele situatsioonile.
Oskad sa öelda, mis kiirusel lülitub X-Drive ümber tagaveoks?
Postitatud: 16.11.2006 3:31
Postitas Raivo
Mõned väidavad, et alates 120km/h.
Samas veidi imelik, kui igasugu kontrollid väljas ja jäärajal hullad siis peaks ju teoreetiliselt kasvõi kiirusel 60kmh/h see juhtuma, kui pedaal väga sirgeks vajutada?
Tean, et vanematel MB-del lülitus see ca 40km/h välja.
Muide ütlevad, et ka naerehv kaotab oma pidamise(nael kontakti teepinnaga) ca 100km/h juures.
Võta siis näpust, keda uskuda
EDIT: sa TT vist oled jällegi liiga Audi qvattro usku, et veenduda ka teiste autode 4 veo süsteemides.
Aga sry, ma ei taha siin mingit fleimi tekitada. Vajaduse korral võib mu postid kustudata.
Postitatud: 16.11.2006 13:06
Postitas tt
Ei tee ühtegi 4WD varjanti maha, veel vähem X-Drive-i, pigem on see "BMW X-Drive über alles" bemmimeeste teema oma ego upitamiseks.
See, et ma quattrousku olen, ei tähenda veel seda, ilma ise järele proovimata mõne teise ehitusega 4WD-d maha tegema hakaksin.