2. leht 3-st

Postitatud: 24.10.2006 22:10
Postitas Raceboy
Miq kirjutas:niipalju kui neid sissesõidu eemasid olnud on, siis kokkuvõtvalt:

100km veerand gaasiga
100km poole gaasiga
võlivahetus ja mootori pesu
100km kolmveerand kaasiga
100km täis gaasiga
võlivahetus ja mootori pesu
Unustate ära ühe olulise asja: esimene õlivahetus tuleb teha juba pärast pooletunnist mootori käimist!

Postitatud: 25.10.2006 1:28
Postitas Kuuno
Lauri_s kirjutas:sissesõites tuleb siiski autole anda tunda, mis teda järgnevalt ees ootab, kuna kepsud jms tahavad tunda seda koormust, mis neil kannatada tuleb...kui vaikselt töristada ja hiljem minna anda, võib tekkida olukord, kus miski detail järgi annab...loomulikult ei tohi võtta viimast, aga väga tagasi hoida ka ei tasu...võimalikult erinevaid koormusi mootorile anda, siis ok ;)
sellist asja ei saa olla nagu tahavad tunda mis neid ees ootab..kui midagi hakkab järgi andma siis annab ta nii või naa järgi. Õige sissesõit mootori detaile seest tugevamaks ei tee :P Mina näengi ainukest eesmärki et kolvirõngad korralikult mootori seinaga kokku käima hakkaksid.
Kui kepsu saaks tugevaks õpetada tugevama sissesõiduga poleks ma endale pautereid ostnud :P

Postitatud: 25.10.2006 10:24
Postitas Lauri_s
sa ei õpetagi tugevamaks:P vaid kuidas ma ütlen... kui sõidad 2aastat ühe vedrustusega ning paned jäigemasd vedrud...amordid jätad samad...sis amort ei kesta enam...ma sulle hetkel seda teooriat täpselt ei mäleta öelda, ag apoint jh selles, et sissesõitu ei saa teha ainult rahulikult kärutades! peace ;)

Postitatud: 25.10.2006 10:30
Postitas Kuuno
kuidas sa võrdled amorti ja kepsu? :P
kui mootori sees on midagi pahasti, siis rahulik, ega tempokas sissesõit seda ei paranda. Arvan et ainuke asi mida mõjutatakse on kolvirõngad ikkagi... :)

Postitatud: 25.10.2006 11:38
Postitas Lauri_s
see amordi/kepsu võrdlus oligi pigem piltlik näide, mitte 1:1-e võrdlus. Loomulikult, kui mootoris midagi valesti on siis ei aita üleüldse mingi sissesõit ega midagi...vaid tuleb viga likvideerida, aga kui sul on põhimõtteliselt kõik detailid uued (uus mootor) siis ikkagist ei saa teha sissesõitu töristades...samamoodi võiks ju sissesõidu asemel auto õues tiksuda nii 3-4h ja siis rajale võistlema minna :roll: aga nii ju ei saa.. mootor peab saama tunda juba algusest erinevaid koormusi, tee v tina :p kui kõik on ok, siis ei juhtu midagi (ei ole ülemäärast kulumist ega midagi) ning peale sissesõitu võid rahuliku südamega hakata igapäevaselt vaikselt kulgema, nagu sul kombeks:) ja eks iga mootor tuleb "lahti" sõita kusagil maanteel, aga see juba peale sissesõitmist ;)

Postitatud: 25.10.2006 13:02
Postitas Kuuno
ma olen sellise sissesõiduga nõus, ainuke asi mis mind praegu siin vaidlema pani oli see "sissesõites tuleb siiski autole anda tunda, mis teda järgnevalt ees ootab, kuna kepsud jms tahavad tunda seda koormust, mis neil kannatada tuleb..."

et mida need kepsud tunnevad ?:)

Postitatud: 25.10.2006 13:23
Postitas Lauri_s
kepsud tunnevad koormust:)

Postitatud: 25.10.2006 14:47
Postitas Mihkel
Seda tunnevad nad paugutamisel ka.

Oskad sa oma väidet ka füüsikaliselt tõestada?
Ilma tõestuseta on sellistel väidetel vähe kaalu.

Postitatud: 25.10.2006 18:28
Postitas Miq
Sissesõit on ju ikka selleks, et kuluv detailid omavahel kokkusobitada(eriti siis kui tegu ei ole uute tükkidega, mis ei ole peegel siledad) nagu nt kolvirõngas silindri seinaga, vändasaaled vändaga, kepsusaaled kepsuga jne..
..aga see jutt kepsu "tugevaks sõitmisest" on küll pläust.
Ning mis puutub piltlikusse näitesse amordiga, siis tulgu taevas appi - vahet ei ole kui vana aul amort on, kui ta on loodud pehme vedru jaoks siis kange vedru tapab ta niiehknaa ära.

mihkel.

Postitatud: 25.10.2006 18:37
Postitas Kuuno
üks asi veel millele vaidlen vastu..saaled vändaga kyll kokku ei tohiks töötada...õlikile on ja jääb sinna vahele korras mootori puhul :)

Postitatud: 25.10.2006 19:17
Postitas Lauri_s
aga see jutt kepsu "tugevaks sõitmisest" on küll pläust
Ma ei ole kordagi öelnud, et sõidad kepsud tugevaks! :? minu jutt käis selle kohta, et ei saa sissesõitu teha töristades, andmata kordagi valu. See kepsu näide on lihtsalt meelde jäänud, seepärast ei oska siinkohal ka täpselt füüsikaliselt seletada, ses mõttes my bad,et üle kontrollimata väite tõin, aga niipalju kui mäletan oli tegemist metalli väsimusega. Aga katsun järgi vaadata kas mäletasin õigesti. See oli ennemuistel ajal, kui ladasid sisse sõideti 2000km max 3500rpm-i ja maitea mis veel :roll:

Postitatud: 25.10.2006 20:29
Postitas Kuuno
siinkohal ma arvan et ei tohiks võrrelda lada kepsu ja eagle või pauteri toodet :)

Postitatud: 25.10.2006 22:16
Postitas Mihkel
Mis saaledesse puutub, siis sai ühel VW 16V mootoril kunagi saaled vahetatud ja kohe peale vahetust ka korralikult minna antud (ei mõelnud tol hetkel selle peale millegipärast, et saaled peaksid sisse töötama).
Saalede kohta olen kuulnud nii seda juttu, et neil ei ole kuhugi sisse töödata ja õlikile tõttu väntvõll ja saale kokku ei puutugi kui ka seda, et on vaja sisse sõita.
Igatahes sai peale kokkuladumist kohe talda antud ja see mootor sõidab minuteada ilma probleemideta siia maani. Iseasi palju selle ajaga sõidetud on.

Postitatud: 25.10.2006 22:20
Postitas Lauri_s
siinkohal ma arvan et ei tohiks võrrelda lada kepsu ja eagle või pauteri toodet Smile
oeh! ma ei võrdlegi lada kepsu millegiga! Ehk loed enne natuke kui kommenteerid :p se lada jutt oli sissesõidu kohta, et vanasti tehti sissesõitu madala pöördega ning iga mingi aja tagant reguleeriti karburaatorit hooldusjaamades :D

Postitatud: 25.10.2006 22:24
Postitas Kuuno
sain nii aru kuisa rääkisid ennemuistsest ajast ja lada kepsust:D
aga kokkuvõtteks et sissesõitu vajavad ainult kolvirõngad...? :)