Millest sõltub turbo vilina tugevus?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

anti555
Postitusi: 29
Liitunud: 27.03.2006 23:10

Postitus Postitas anti555 »

henri kirjutas:
anti555 kirjutas:samas mix ta peaks rohkem puhuma puhub IC täis ja kõik ega mul IC paigaldades rõhk ei suurene rõhk ja õhukogused jäävad ikka samaks minu ainuke loogiline seletus sellele on et IC hakkab lihtsalt kõlakasti rolli mängima ja võimendab seda vilet
kust kohast sul õhukogused samaks jäävad. Kas IC on ILUASI??? Õhk muutub IC tõttu jahedamaks ja mootorisse mahub sama rõhu juures rõhkem õhku ja seetõttu peab turbo hakkama rohkem õhku puhuma.

Või on sul mõni teine teooria miks IC pannakse???. Või kahtled et jahedam õhk võtab vähem ruumi. Tee katse, pane toas täispuhutud õhupall külmkappi, vaata mis tulemus on.

sellest ma saan aru ju mis jaoks ta on ja et silindrisse mahub külma õhku kõvasti rohkem. aga seleta mis moodi see turbo su arust rohkem õhku hakkab puhuma?
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

anti555 kirjutas:
henri kirjutas:
anti555 kirjutas:samas mix ta peaks rohkem puhuma puhub IC täis ja kõik ega mul IC paigaldades rõhk ei suurene rõhk ja õhukogused jäävad ikka samaks minu ainuke loogiline seletus sellele on et IC hakkab lihtsalt kõlakasti rolli mängima ja võimendab seda vilet
kust kohast sul õhukogused samaks jäävad. Kas IC on ILUASI??? Õhk muutub IC tõttu jahedamaks ja mootorisse mahub sama rõhu juures rõhkem õhku ja seetõttu peab turbo hakkama rohkem õhku puhuma.

Või on sul mõni teine teooria miks IC pannakse???. Või kahtled et jahedam õhk võtab vähem ruumi. Tee katse, pane toas täispuhutud õhupall külmkappi, vaata mis tulemus on.

sellest ma saan aru ju mis jaoks ta on ja et silindrisse mahub külma õhku kõvasti rohkem. aga seleta mis moodi see turbo su arust rohkem õhku hakkab puhuma?
Kui silindrisse mahub rohkem õhku peab ju turbo rohkem õhku puhuma. Sest kui õhukogus samaks jääks peaks turbo rõhk langema.

Seleta kust sinuarust see lisaõhkugus mis silindrisse satub pärineb? IC ise õhku juurde ei "tooda".
anti555
Postitusi: 29
Liitunud: 27.03.2006 23:10

Postitus Postitas anti555 »

no aga vaata kui ma panen ilmatu suure ICsiis sinu jutust saan aru et mingit lägi ei tule ja turbo puhub lihtsalt rohkem õhku IC tegelt tulebki see viivitus sisse sellega sewst kust turbo peaks aru saama et IC pandi vahele kui teda ennem polnud igast tahes subarule vahele panime siis saavutas oma rõhu natuke hilisematel pööretel
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

anti555 kirjutas:no aga vaata kui ma panen ilmatu suure ICsiis sinu jutust saan aru et mingit lägi ei tule ja turbo puhub lihtsalt rohkem õhku IC tegelt tulebki see viivitus sisse sellega sewst kust turbo peaks aru saama et IC pandi vahele kui teda ennem polnud igast tahes subarule vahele panime siis saavutas oma rõhu natuke hilisematel pööretel
Kas ma rääkisin siin lägist. Mina rääkisin et tänu ic-le õhk muutub jahedamaks ja et jahedamat õhku mahu sama rõhu juures rohkem mootorisse peab turbo ka rohkem õhku puhuma.

Kas ma üldse olen maininud sõna LAG varem???

Ja kas keegi rääkis ilmatuma suurest ic-st ennem.

Arutelu oli turbo vilina valjenemiseset kui ilma IC-ta autole IC panna. Ja fakt on see et õhk jaheneb, silindrisse mahu rõhkem õhku ja tagajärg on see et turbo peab rohkem tööd tegema. Aga millest sina rääkisid. Mingist lagist :shock: .

MASENDAV
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

niipalju kui mina aru sellest loost sain, siis pandi IC vahele, mistõttu oli vaja ka turbo rõhku tõsta, et lõppkokkuvõttes jõuaks sama palju õhku silindrisse nagu ilma IC`ta.
järelikult vilin tuli suurematest pööretest.
anti555
Postitusi: 29
Liitunud: 27.03.2006 23:10

Postitus Postitas anti555 »

egas siis selle pärast närvama ei pea ma kirjutasin oma nägemuse ja kuidas ma sellest aru saan jne igas tahes sai subarule IC vahele pandud turbo rõhk kõik jäi samaks jne ja vile tule ennem puudus vile täienisti.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Närvi minek ei ole just see kõige parem omadus. Kuid siinsed kasutajad peaksid ikkagi kogu selle teooriaga ennast kurssi viima. On olemas väga palju häid raamatuid ning ka suur kogus huvitavaid artikleid on eesti keelde tõlgitud. Milleks siin tühja juttu rääkida, pigem lugeda lugeda ja natuke veel lugeda ja alles siis teiste probleemidega tegelema hakata. Tean kogu selle selgeks tegemine võtab aega. Ning kui aega ei ole ning tahtmist ka mitte siis milleks üldse selle foorumiga pistmist teha. Tihtilugu ei ole võimalik asjatundmatu küsimusele vastata sest see eeldab ikkagi mingeid eelteadmisi.
CIS
Postitusi: 31
Liitunud: 18.11.2005 13:50

Postitus Postitas CIS »

Endal on vilinast selline kogemus: sõites max. 0.9bar rõhuga, erilist vilinat polnud kuulda, kui sai proovitud ca. 1.2-1.3bar rõhku, tuli ka selline terav õhuvilin. Autoks Audi 200 10VT ja turboks KKK K26. Cooler on stock.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

ok.. kui on suurem cooler, siis turbo ei PEA kuidagi moodi rohkem puhuma, aga kuna põlemine on effektiivsem, kui enne ja turbo on seotud väljalaske gaasidega, siis loogiliselt võttes mingisugused pöörlemiskiiruse muutused tulevad.

teiseks, vilisevad igasugused üleminekud ja kohad, kus turbulents tekib.Takistavad kohad jne... IC vilin on selline suhteliselt madala sagedusega ja seda ei saa eriti "vilinaks" nimetada.

kolmandaks, rõhk ei jää intercoleri lisamisel kindlasti samaks, kuna rõhu kadu on otseselt seotud õhu takistusega. IC avaldab väga suurt takistust, võrreldes lihtsalt torudega. See rõhu lagnusest tulev kadu on tavaliselt väiksem, kui õhu temperatuur langusest tulev lisa, muidu poleks ju cooleril mõtet. Kui cooler ei takista, ei saa ta ka jahutada... (va igasugused imeasjad, aga ma räägin jämedas pildis praegu)

vile põhimõtet teame ju kõik... suur õhu kiirus + kitsenev koht.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

Fos kirjutas:ok.. kui on suurem cooler, siis turbo ei PEA kuidagi moodi rohkem puhuma, aga kuna põlemine on effektiivsem, kui enne ja turbo on seotud väljalaske gaasidega, siis loogiliselt võttes mingisugused pöörlemiskiiruse muutused tulevad.

teiseks, vilisevad igasugused üleminekud ja kohad, kus turbulents tekib.Takistavad kohad jne... IC vilin on selline suhteliselt madala sagedusega ja seda ei saa eriti "vilinaks" nimetada.

kolmandaks, rõhk ei jää intercoleri lisamisel kindlasti samaks, kuna rõhu kadu on otseselt seotud õhu takistusega. IC avaldab väga suurt takistust, võrreldes lihtsalt torudega. See rõhu lagnusest tulev kadu on tavaliselt väiksem, kui õhu temperatuur langusest tulev lisa, muidu poleks ju cooleril mõtet. Kui cooler ei takista, ei saa ta ka jahutada... (va igasugused imeasjad, aga ma räägin jämedas pildis praegu)

vile põhimõtet teame ju kõik... suur õhu kiirus + kitsenev koht.
Turbo peab rohkem puhuma ja ma olen seda korduvalt seletanud. Vastasel korral jääks parema cooleri lisamisel ka võimsus samaks. Põlemise efektiivsus küll ei ole temperatuuriga seotud, miks siis talvel meie autod üliefektiivsed ei ole (võimsamad võivad nad jahedama ilmaga küll olla).

Viliseda võivad ka vabalt laagrid, ning need ülemineku kohad küll suuremat vilet ei tekita. Otsi mulle mõni tunnustatud artikkel, raamat kust on võimalik järeldada et IC võib "vilistada". Enamus juhtudel on tegu ikkagi turbo enda vilinaga ja see vilin tuleb enamus juhtudel läbi õhufiltri välja. IC on raske alumiiniumi kamakas mis neelab erinevaid helisid vägagi hästi. Igast helid on põhjustatud ikkagi võngetest (helilained) ja raske IC neelab need võnked endasse.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

henri kirjutas:
Fos kirjutas:ok.. kui on suurem cooler, siis turbo ei PEA kuidagi moodi rohkem puhuma, aga kuna põlemine on effektiivsem, kui enne ja turbo on seotud väljalaske gaasidega, siis loogiliselt võttes mingisugused pöörlemiskiiruse muutused tulevad.

teiseks, vilisevad igasugused üleminekud ja kohad, kus turbulents tekib.Takistavad kohad jne... IC vilin on selline suhteliselt madala sagedusega ja seda ei saa eriti "vilinaks" nimetada.

kolmandaks, rõhk ei jää intercoleri lisamisel kindlasti samaks, kuna rõhu kadu on otseselt seotud õhu takistusega. IC avaldab väga suurt takistust, võrreldes lihtsalt torudega. See rõhu lagnusest tulev kadu on tavaliselt väiksem, kui õhu temperatuur langusest tulev lisa, muidu poleks ju cooleril mõtet. Kui cooler ei takista, ei saa ta ka jahutada... (va igasugused imeasjad, aga ma räägin jämedas pildis praegu)

vile põhimõtet teame ju kõik... suur õhu kiirus + kitsenev koht.
Turbo peab rohkem puhuma ja ma olen seda korduvalt seletanud. Vastasel korral jääks parema cooleri lisamisel ka võimsus samaks. Põlemise efektiivsus küll ei ole temperatuuriga seotud, miks siis talvel meie autod üliefektiivsed ei ole (võimsamad võivad nad jahedama ilmaga küll olla).

Viliseda võivad ka vabalt laagrid, ning need ülemineku kohad küll suuremat vilet ei tekita. Otsi mulle mõni tunnustatud artikkel, raamat kust on võimalik järeldada et IC võib "vilistada". Enamus juhtudel on tegu ikkagi turbo enda vilinaga ja see vilin tuleb enamus juhtudel läbi õhufiltri välja. IC on raske alumiiniumi kamakas mis neelab erinevaid helisid vägagi hästi. Igast helid on põhjustatud ikkagi võngetest (helilained) ja raske IC neelab need võnked endasse.
Põlemise effektiivsus On temperatuuriga seotud, enne just keegi mainis siin ja kindlasti tead ka ise, et külmal õhku mahub silindrisse rohkem, tänu millel on põlemine effektiivsem. Need asjad käivad koos. Sellepärast on ka meie autod talvel võimsamad, sa lihtsalt ei saa aru sellest, kuna vahe on mega väike. Muide, mina väitsin just, et IC ei tekita vilinat, loe hoolikamalt.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

ok, põmst mul pole midagi enam lisada
krss
Postitusi: 16
Liitunud: 19.04.2006 0:50
Asukoht: Turboklubi

Postitus Postitas krss »

Selline huvitav tähelepanek, et pea kõikidel mootoritel, millel Xadot kasutanud, on hakanud turbo valjemini vilistama. Üsna loogiline, kuna kui asi käib kergemalt ringi, muutuvad nii turbo rõhud kui turbo järgi tulemise pöörete piir. On keegi märganud sama asja või on äkki vastupidiseid kogemusi? See vilin ei tundu omavat samas mingit seost turbo eluaega :?:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Minul hakkas auto hääle poolest tõsiselt elama Disco Potato ja Apexi koonusfiltriga.
Salongis on mõnusad helid ja ega tänaval jalutajadki kostitamata jää HKS-i Replicaga koostöös.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

krss kirjutas:Selline huvitav tähelepanek, et pea kõikidel mootoritel, millel Xadot kasutanud, on hakanud turbo valjemini vilistama. Üsna loogiline, kuna kui asi käib kergemalt ringi, muutuvad nii turbo rõhud kui turbo järgi tulemise pöörete piir. On keegi märganud sama asja või on äkki vastupidiseid kogemusi? See vilin ei tundu omavat samas mingit seost turbo eluaega :?:
rõhk on ju mehaaniliselt piiratud vastava WG vedruga, seega rõhk ei saa muutuda suuremaks sellest, et teise õliga sõidad.!
Vasta