2. leht 8-st

Postitatud: 06.05.2006 23:05
Postitas Fos
Chris kirjutas:
xjan kirjutas:10% 8)
:shock: See on ikka mõnusalt palju. Siis peaks järgmise asjana kati minema viskama ja puhta toru vist panema. Samas mul katis lambda andur ka vist, et siis puhta toru sisse lihtsalt integreerima selle lambda anduri ja kõik ?
eieiei, päris nii ka see asi ei käi. Kui sa paned peale kati oleva lambda tühja toru sisse, siis esiteks läheb ta lolliks, kuna on tavaliselt 0 kuni 0.5 või 0.6 voldine. Teiseks hakkab ta näitama ajule, et katt on läbi omadega ja süttib "check engine" tuli. Seegi, kui sul tegelt ka midagi juhtub mootoriga, siis sa pmst ei tea, sest "check engine" on kogu aeg peal.

Lahendus: tuleb minna poodi ja osta 1 kondekas ja 1 takisti, need omavahel rööbiti ära ühendada ja panna lamda asemele (mitte küttekeha juhtmete külge.)

ma küll ei tea, mis lamda sul on seal, aga pakun, et proovi 1 mikrofarad kondekas ja 1 megaohm takisti. Kui sul on ka küttekeha ja aju karjub, kui see lahti on, siis asenda see 12 ohmise (peaks olema ka 12W võimsusega umbes) takistiga. Ja woilaa, lamda simulaator olemas.

Head ehitamist,
Fos

Edit: küttekeha simuleeriv takisti võib olla ka kombineeritud väiksematest takistitest, kuid tuleb silmas pidada, et kupatus peab kannatama 12W, muidu riskid maha põlemisega.

Postitatud: 07.05.2006 8:47
Postitas preparaator
Fos kirjutas:
Chris kirjutas:
xjan kirjutas:10% 8)
:shock: See on ikka mõnusalt palju. Siis peaks järgmise asjana kati minema viskama ja puhta toru vist panema. Samas mul katis lambda andur ka vist, et siis puhta toru sisse lihtsalt integreerima selle lambda anduri ja kõik ?
eieiei, päris nii ka see asi ei käi. Kui sa paned peale kati oleva lambda tühja toru sisse, siis esiteks läheb ta lolliks, kuna on tavaliselt 0 kuni 0.5 või 0.6 voldine. Teiseks hakkab ta näitama ajule, et katt on läbi omadega ja süttib "check engine" tuli. Seegi, kui sul tegelt ka midagi juhtub mootoriga, siis sa pmst ei tea, sest "check engine" on kogu aeg peal.

Lahendus: tuleb minna poodi ja osta 1 kondekas ja 1 takisti, need omavahel rööbiti ära ühendada ja panna lamda asemele (mitte küttekeha juhtmete külge.)

ma küll ei tea, mis lamda sul on seal, aga pakun, et proovi 1 mikrofarad kondekas ja 1 megaohm takisti. Kui sul on ka küttekeha ja aju karjub, kui see lahti on, siis asenda see 12 ohmise (peaks olema ka 12W võimsusega umbes) takistiga. Ja woilaa, lamda simulaator olemas.

Head ehitamist,
Fos

Edit: küttekeha simuleeriv takisti võib olla ka kombineeritud väiksematest takistitest, kuid tuleb silmas pidada, et kupatus peab kannatama 12W, muidu riskid maha põlemisega.
Ma olen kaks päeva ilma katita sõitnud (lambda torus),check engine ei põle ja kõik tundub toimivat normaalselt. Kuigi nii palju kui ma olen küsinud asjatundjate käest siis öeldi, et aju läheb lolliks kui kat eemaldada.
Aga kui ei proovi siis ei tea.

Postitatud: 07.05.2006 8:49
Postitas preparaator
xjan kirjutas:Kliendi Audi TT, originaalis 165Kw

2.75" sumpa, katalüsaatorid eemaldatud, uus turbo GT28RS, uued pihustid, custom väljalaskekolle, CAI kitt, Forge Motorsport FMIC, Sachs Race Engineering korv ja sidur (orgaaniline siiski) ja veel nipet-näpet...
Seda kõike toetamas Turbotec-i custom chip, mis täpselt nendele modifikatsioonidele valmistatud Soomes pingis.

Tulemus ca. 350+ Hj ja 400+Nm - täpseid andmeid pole kuna seadistus/mõõtmine 2wd pingis ja transmissiooni ning õhusolevate rataste kulu on arvestuslik.


edit by panter-järgnenud OT postitused läksid kustutamisele
Kas mootori sisu (kepsud, kolvid, vänt) on stock?

Postitatud: 07.05.2006 10:44
Postitas IbizaCupra
See tehnika läks 165kw TT-le peale. Minuteada tollel on mootori sisemus teistsugune kui seda 110kw ning 132kw on.

Aga jah, alla GT28RS-i pole mõtet mõelda niivõinaa.

Postitatud: 07.05.2006 11:30
Postitas Fos
preparaator kirjutas: Ma olen kaks päeva ilma katita sõitnud (lambda torus),check engine ei põle ja kõik tundub toimivat normaalselt. Kuigi nii palju kui ma olen küsinud asjatundjate käest siis öeldi, et aju läheb lolliks kui kat eemaldada.
Aga kui ei proovi siis ei tea.
Ja kust sina tead, et ta ei ole sul lolliks läinud? Oma tagumikutunde järgi?
Ega see päris nii pole, et aju läheb "lolliks" ja tõrgub ja üldse ei liigu.

Aga mis su segu näitab? Ma pole kindel, kuid kui teine lambda näitab tema kohta üli kanget segu, siis võibolla hakkab aju stft kaardis muudatusi tegema ja tänu sellele muutub ka ltft ja lõpptulemus on see, et segu on lahja, süüde on tiba vale ja mootor detoneerib. Rooli taga istudes muidugi sellest aru eriti ei saa, detonatsioon võib juhtuda ka mingi 5-6 korda rpm vahemikus 3k kuni mingi 5k näiteks, AGA ikkagi detoneerib.

Ma parem raiskaks see paar kopikat sinu asemel ja paneks simulaatori.

Postitatud: 07.05.2006 20:35
Postitas preparaator
Fos kirjutas:
preparaator kirjutas: Ma olen kaks päeva ilma katita sõitnud (lambda torus),check engine ei põle ja kõik tundub toimivat normaalselt. Kuigi nii palju kui ma olen küsinud asjatundjate käest siis öeldi, et aju läheb lolliks kui kat eemaldada.
Aga kui ei proovi siis ei tea.
Ja kust sina tead, et ta ei ole sul lolliks läinud? Oma tagumikutunde järgi?
Ega see päris nii pole, et aju läheb "lolliks" ja tõrgub ja üldse ei liigu.

Aga mis su segu näitab? Ma pole kindel, kuid kui teine lambda näitab tema kohta üli kanget segu, siis võibolla hakkab aju stft kaardis muudatusi tegema ja tänu sellele muutub ka ltft ja lõpptulemus on see, et segu on lahja, süüde on tiba vale ja mootor detoneerib. Rooli taga istudes muidugi sellest aru eriti ei saa, detonatsioon võib juhtuda ka mingi 5-6 korda rpm vahemikus 3k kuni mingi 5k näiteks, AGA ikkagi detoneerib.

Ma parem raiskaks see paar kopikat sinu asemel ja paneks simulaatori.
Segukell pendeldab normaalselt sõites edasi-tagasi. Kiirendamisel püsib rohelises alas. Sellel mootoril peaks olema detonatsiooniandur, s.t kui midagi valesti on peaks ikkagi check engine põlema hakkama. Mida see simulaator siis parem on? Ilmselt annab ta ajule mingit kindlat signaali kuigi reaalne olukord on hoopis teine.

Postitatud: 07.05.2006 21:53
Postitas Fos
preparaator kirjutas: Segukell pendeldab normaalselt sõites edasi-tagasi. Kiirendamisel püsib rohelises alas. Sellel mootoril peaks olema detonatsiooniandur, s.t kui midagi valesti on peaks ikkagi check engine põlema hakkama. Mida see simulaator siis parem on? Ilmselt annab ta ajule mingit kindlat signaali kuigi reaalne olukord on hoopis teine.
No vaata, segukell paneb edasi tagasi küll jah ja see on täitsa tavaline asi ja ei puutu üldse konkreetse teema alla. Segukell on ju esimese lambda külge ühendatud, me räägime praegu sellest lambdast, mis sul oli peale katti.

Nii, pane tähele nüüd. Esiteks, kui detonatsiooni andur annab signaali ajule, siis ei hakka sul mitte mingi "check engine" tööle, vaid keeratakse süüdet, et mootor ei detoneeriks. check engine annab teada fataalsetest vigadest, veakoodidest (ka mitte kõigist) enamus asjade peale ta ei reageeri üldse. See, et sul see a/f kell näitab rohelises alas, ütleb seda, et sul pole konkreetselt ptsis midagi, selle järgi ei saa pmst mitte midagi muud vaadata, ta on väga ebatäpne, eriti veel arvestades sellega, et see roheline ala on neil poe kelladel eriti suureks venitatud. signaal ju varieerub ainult 1 voldi piires, järelikult, kujutame ette, et ta saab signaali 0,4 kuni 0,7 volti ja ongi roheline ala.

Mida mina üritan selgeks teha on see, et kui sul teine lambda, mis on ette nähtud pmst kati kontrollimiseks hakkab ajusse saatma signaale, mida ei peaks ja mis võivad põhjustada muudatusi fuel trimis, kell näitab sul jah rohelist ala, samas võibolla lahutatakse mapis iga pöörde vahemiku pealt 5% kütust maha. see narrowband ei saa sellest arugi, samas mootor ei käi ideaalselt mingi mõttetu asja pärast.

Simulaator on selles suhtes targem asi, et ta on nii tehtud, et aju ei muuda oma seadistust, sest näeb, et kõik on kombes. Vastupidiselt sinu praegusele seadistusele.

EDIT: viska mingisugune logger järgi, kui võimalik ja ma vean kihla, et sul on fuel trimid paigast ära, mai tea, kuidas sinu mootoril on, aga pmst peaksid nad olema kas 100% või 0% (+/- 5% on ka normaalne), Pmst näitab, et kõik on 100% korras.

EDIT2: mõtlesin pisut järgi ja jõudisn järeldusele, et kui oled rahul sellega, siis pole mul mõtet siin vaielda sinuga, sinu auto. Pealegi on see v äike viga, võrreldes sellega, kuidas osad tüübid tuunivad oma mootoreid.
Kui ükskord oma asjadega nii kaugele jõuad, et hakkad fine'tuunima ja ei saa aru, miks trimmi paika ei saa, siis tuleta meelde seda teemat.

Seniks head ehitamist.

Fos

Postitatud: 07.05.2006 23:55
Postitas Samvel
milleks on autol üldse lmbda-andur või antud juhul isegi 2tk, millest teine isegi WB? Ainsal põhjusel - keskonnakaitse. Ükski katalüsaator ei pea ilma lambdata kaua vastu. WB on autodel mida läänes nimetatakse lean-burn autodeks, ehk autod millel light-load / cruise-load üritatakse teha võimalikult ökonoomseks. Segu viiakse üsna kriitilisele piirile, mis on kaugel ideaalsest 14.7:1 ja seal tavaline lambda on out of range. Loomulikult sellistel autodel on oluline roll knock-controlil, ehk mõlemad süsteemid toimivad käsikäes.
Kui auto väljub light-load alast ei kuula aju ei lambdat ei knock andurit! Closed-loop täiskoormusel on liiga ohtlik. Ei välista, et mõnel autol on koos WB (!) anduriga ka closed-loop täiskoormusel. Teoorias on see võimalik ning ka mõned managemendid toetavad ka sellist setupi.

Postitatud: 08.05.2006 0:24
Postitas Fos
555vrx kirjutas:milleks on autol üldse lmbda-andur või antud juhul isegi 2tk, millest teine isegi WB? Ainsal põhjusel - keskonnakaitse.
oot oot. Seda juttu, et lambda on ainult keskkonna kaitseks, mina nii õigeks ei peaks. Pmst toimib lambda kui järelkontroll mootori töö üle. Kui lambdat pole, siis ei tea sa ööd ega mütsi, kas segu tegelt ka lahja või kange on, samuti ei tea seda aju. Ausaltöeldes ei kujuta ette turbo autot, millel pole lambdat üldse peal.... jõle raske on seda korralikult käima saada ma pakun.
Kisume lambdad maha ja siis lähme tagasi aega, kus segu kontrollimine ja sättimine käis süüteküünla värvi järgi? :roll:
555vrx kirjutas:Kui auto väljub light-load alast ei kuula aju ei lambdat ei knock andurit!
emmm... minul näiteks, kasutab ecu "Long Term Fuel Trim" mapi. Iga pöörde vahemiku jaoks on seal kütuse kogus kirjas + liidetakse või lahutatakse igast kogusest "Short Time Fuel Trim" mis koostatakse lambda abil. Seega, kui mul on STFT's kirjas, et -5% ja LTFT's on näiteks igale vahemikule juurde liidetud 25% kütust (et kompenseerida suuremat turbot näiteks), siis mootorisse jõuab ainult 20% rohkem kütust täis gaasiga pigistamise ajal. Ei ütleks just, et aju lambdat ei kuula.

Ei kuula knocki?? emm... kui mul loeb 0-3 knocki, siis ecu keerab varajasemaks süüdet (kõik ok), kui 4-7 knocki, siis jätab süüte samaks. Kõik üle 7 knocki, aju keerab süüdet maha, üritades detonatsiooni vältida. (auto poob kinni kiirendades).... ütleks, et kuulab küll knock andurit.

Milleks veel lambda hea on? Nii... ütleme näiteks on sul Apexi SAFC, siis mille järgi sa seadistad kütuse koguseid? sul peab olema kas 1) logger, parem variant, saad pärast ka uurida ja täpselt vaadata, 2) wideband lambda, millelt näed, kas mõnes pöördevahemikus oleks vaja lisada/eemaldada pentsu. Ilma lambdata suht võimatu minumeelest käima saada.

Postitatud: 08.05.2006 0:48
Postitas Samvel
Fos kirjutas: Ausaltöeldes ei kujuta ette turbo autot, millel pole lambdat üldse peal....
1v lambda järgi on seda suht nukker ikka teha.
Kas sa ei räägi iseendale vastu? :)

Pole vahet kas N/A või laadega auto, täiskoormusel target A/F mõlema puhul on anduri skaalast out of range. Jutt siis STD (0-1V) andurist mis tüüpiliselt autodel kasutuses.

PS! Täiesti vabalt seadistan ilma katita auto managemendiga ilma igasuguse permanentse lambdata (seadistamiseks ainult WB loomulikult) nii, et auto käib ilusti kõigil koormustel ;)
Kui on Kat, siis peab olema ka lambda...
STD lambda closed-loopis koormusel on ohtlikum kui ilma andurita.

Postitatud: 08.05.2006 0:57
Postitas Fos
555vrx kirjutas:
Fos kirjutas: Ausaltöeldes ei kujuta ette turbo autot, millel pole lambdat üldse peal....
1v lambda järgi on seda suht nukker ikka teha.
Kas sa ei räägi iseendale vastu? :)

Pole vahet kas N/A või laadega auto, täiskoormusel target A/F mõlema puhul on anduri skaalast out of range. Jutt siis STD (0-1V) andurist mis tüüpiliselt autodel kasutuses.

PS! Täiesti vabalt seadistan ilma katita auto managemendiga ilma igasuguse permanentse lambdata (seadistamiseks ainult WB loomulikult) nii, et auto käib ilusti kõigil koormustel ;)
Kui on Kat, siis peab olema ka lambda...
STD lambda closed-loopis koormusel on ohtlikum kui ilma andurita.
ei mai räägi enda vastu, räägin, et mingisugune lambda peab ikkagi olema. Sa ise ütled, et lambdat on vaja ainult kati ja keskkonna pärast.... samas räägid ise, et seadistad widebandiga... mis see siis on? polegi lambda v?

Managemendiga käitatud autodest ma eriti lugu ei pea, kui ma just ei taha iga hommikul pool tundi mässata, kui ilm muutub või kui vihma sajab ja auto enam ei käi. Managemendid on siiski racing autode jaoks minumeelest. Pole tal aimu õhu rõhust ega niiskusest.

EDIT: lisasin ka eelimisesse posti, muidu oleks liiga segaseks läinud.

Postitatud: 08.05.2006 1:01
Postitas Mihkel
Sam pidas silmas ilmselt seda, et peale seadistamist pole autol vaja igapäevaselt lambda andurit küljes hoida.

Äkki mainid mis asjad on tava ECU-l, mida enamustel EMS-idel pole?
Kõik asjad on olemas ja isegi rohkem veel.

Postitatud: 08.05.2006 1:07
Postitas Fos
M-Tech kirjutas:Sam pidas silmas ilmselt seda, et peale seadistamist pole autol vaja igapäevaselt lambda andurit küljes hoida.

Äkki mainid mis asjad on tava ECU-l, mida enamustel EMS-idel pole?
Kõik asjad on olemas ja isegi rohkem veel.
tsiisas... seda ma räägingi, et vaata meil ei ole iga päev sama ilm, sama õhu temp, sama õhu niiskus jne. Ma ei tea küll ühtegi EMS'i praegu, mis arvestaks õhu niiskuse või õhu paromeetriline rõhuga? Põlemise tingimused muutuvad ju pidevalt. Mei ei saa "panna paika" auto talvel ja sõita sellega aasta läbi? See oli küll räme näide, aga point peaks ju välja tulema.

Postitatud: 08.05.2006 1:12
Postitas Samvel
no ma ei viitsi kogu teooriat ka kirjutama hakata...

seadistamine ja mootori töötamine on eri asjad. Kui mootor on juba seades pole tavaliselt mingit lamdat enam vaja. Tavaliselt sellepärast, kuna on ka erandeid...

Ilusti seadistatud management töötab samahästi või paremini kui tehasemanagement...

Õhurõhk vajalik ainult N/A autodel tavaliselt ning selle kompenseerimine asjalikel EMSidel täiesti olemas.

Turboautol on oluline õhutemp ja rõhk (MAP) - järjekordselt no problem.

Postitatud: 08.05.2006 1:21
Postitas Mihkel
Minu arust nagu ka on EMS-idel erinevate tegurite CORRECTION-id olemas.