Subaru Impreza GT-RS ::: 1998 ::: Mihkel
Originaal kuumakoda on A/R 0.60
Eks originaal kollektoril on jah suht odavuse peale ehitatud.
Täna sai Taavi auto peal natuke spool-up-i nähtud ja selle A/R-iga mis praegu on ma ise lootsin liiga palju.
Taavi autol ei tule see boost ka mitte nii kiirelt üles kui ma arvasin. Kuigi tunduvalt kiiremini kui mul.
Kollektor üks ei saa nii palju mõjutada.
Lugesin ka mitut turbotamise raamatut ja ka Garretti oma kodulehelt infot.
Mina olen seisukohal, et Subaru puhul on see 0.84 A/R liiga suur, kuna kollektori maht tänu torude pikkusele on nii suur.
Vaata näiteks Ragz-i kollektorit ja võrdle seda selle pildil tooduga.
Mina tahan autolt sellist erksust nagu ta oli originaal turboga ainult jahedamat õhku ja suuremat õhukogust.
Mul on eesmärk omada kiiret linnaautot mitte drag-i autot.
Vana turboga oli mul 2800rpm teise käiguga 1.2bar.
Tahan saada samasugust spool-up-i.
Praegusel hetkel ei ole mul tuju üldse mingi kollektori peale mõelda.
Auto arvas jälle, et et võiks nagu normaalse jõulukingituse saada ja mind mõneks ajaks uuesti BMW rooli istutada.
Õnneks järved vist enne Veebruari jäässe ei lähe, selleks ajaks saab ehk jälle nelikvedu nautida.
Tänud veel siin kohal Taavile kes viitsis mind veidi aidata.
Eks originaal kollektoril on jah suht odavuse peale ehitatud.
Täna sai Taavi auto peal natuke spool-up-i nähtud ja selle A/R-iga mis praegu on ma ise lootsin liiga palju.
Taavi autol ei tule see boost ka mitte nii kiirelt üles kui ma arvasin. Kuigi tunduvalt kiiremini kui mul.
Kollektor üks ei saa nii palju mõjutada.
Lugesin ka mitut turbotamise raamatut ja ka Garretti oma kodulehelt infot.
Mina olen seisukohal, et Subaru puhul on see 0.84 A/R liiga suur, kuna kollektori maht tänu torude pikkusele on nii suur.
Vaata näiteks Ragz-i kollektorit ja võrdle seda selle pildil tooduga.
Mina tahan autolt sellist erksust nagu ta oli originaal turboga ainult jahedamat õhku ja suuremat õhukogust.
Mul on eesmärk omada kiiret linnaautot mitte drag-i autot.
Vana turboga oli mul 2800rpm teise käiguga 1.2bar.
Tahan saada samasugust spool-up-i.
Praegusel hetkel ei ole mul tuju üldse mingi kollektori peale mõelda.
Auto arvas jälle, et et võiks nagu normaalse jõulukingituse saada ja mind mõneks ajaks uuesti BMW rooli istutada.
Õnneks järved vist enne Veebruari jäässe ei lähe, selleks ajaks saab ehk jälle nelikvedu nautida.
Tänud veel siin kohal Taavile kes viitsis mind veidi aidata.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Lisaks veel see, et selle uue kollega kaob ära Subarule iseloomulik müdin (vähemalt nii väidab koduleht ja ka paljud teised), millest ma ei ole nõus loobuma.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
-
- Postitusi: 570
- Liitunud: 22.12.2004 10:17
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Auto ehitamine ongi üks kompromisside tegemine..Subarule iseloomulik müdin tulebi sellest et väljalaske kollektor on erineva pikkusega.. Siit leiad ka ehk vastuse miks spoolup nõnda nadi on....
GT28RS on OLULISELT suurem turbo kui sul originaalis.. seega rõhk vs RMP ei oma siin mingit tähtsust, suurem turbo ei saagi vähemalt selles seadase sama rõhku lüüa suurema õhukoguse puhul mis originaal..
MIs omab tähtsust on see kuidas auto liigub, millisel hetkel vääne hakkab kasvama jne.. Suurema turbiiniga liigubki väändegraafik pööretel ülespoole.
Kui eesmärgiks on performance, hea broad powerband.. aga mitte müdin..siis pead olema valmis kollest loobuma.. Väiksem kuumaosa RS tekitab sul lisaks veel ka backpressure ja kõrge EGT..
GT28RS on OLULISELT suurem turbo kui sul originaalis.. seega rõhk vs RMP ei oma siin mingit tähtsust, suurem turbo ei saagi vähemalt selles seadase sama rõhku lüüa suurema õhukoguse puhul mis originaal..
MIs omab tähtsust on see kuidas auto liigub, millisel hetkel vääne hakkab kasvama jne.. Suurema turbiiniga liigubki väändegraafik pööretel ülespoole.
Kui eesmärgiks on performance, hea broad powerband.. aga mitte müdin..siis pead olema valmis kollest loobuma.. Väiksem kuumaosa RS tekitab sul lisaks veel ka backpressure ja kõrge EGT..
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Miks see väiksem kuumaosa üldse siis antud turbole leiutatud on?
Oleks pidanud siis mingi direct fit STI turbiini võtma, kui see RS nii suure LAG-iga antud auto peal on.
Need on tunduvalt väiksemad, ja toodavad isegi vaata et rohkem HP. Tekib tunne, et see GT28RS on lihtsalt üles haibitud.
See ei ole normaalne mis seal praegu on ja mina olen 99% veendunud, et uus väljalaskekolle seal nii metsikult midagi paremaks ei tee.
Isegi maanteel ei saa hetkel normaalselt sõita. Stock kollega 200SX on nagu öö ja päev Subaruga võrreldes.
Kuigi ka SX-i spool võiks IMO tunduvalt parem olla.
Ja ega enne teada ei saagi, kui seda teist A/R-iga kuumakoda ei proovi.
Targad raamatud väidavad, et see A/R-i sobitamine ongi trial&error teema ning seda aitavad leevendada ainult kogemused konkreetse mootoritüübiga.
Eestis boxermootri tuunijaid nagu mina ei näe eriti kuskil (kes reaalselt ~20 autot teiste turbode peale ehitandu oleks).
Oleks pidanud siis mingi direct fit STI turbiini võtma, kui see RS nii suure LAG-iga antud auto peal on.
Need on tunduvalt väiksemad, ja toodavad isegi vaata et rohkem HP. Tekib tunne, et see GT28RS on lihtsalt üles haibitud.
See ei ole normaalne mis seal praegu on ja mina olen 99% veendunud, et uus väljalaskekolle seal nii metsikult midagi paremaks ei tee.
Isegi maanteel ei saa hetkel normaalselt sõita. Stock kollega 200SX on nagu öö ja päev Subaruga võrreldes.
Kuigi ka SX-i spool võiks IMO tunduvalt parem olla.
Ja ega enne teada ei saagi, kui seda teist A/R-iga kuumakoda ei proovi.
Targad raamatud väidavad, et see A/R-i sobitamine ongi trial&error teema ning seda aitavad leevendada ainult kogemused konkreetse mootoritüübiga.
Eestis boxermootri tuunijaid nagu mina ei näe eriti kuskil (kes reaalselt ~20 autot teiste turbode peale ehitandu oleks).
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
IMHO kollektor ei mängi kohe päris kindlasti nii suurt rolli, seda enam, et võrdse pikkuse juures kolde ruumala ju kasvab, mitte ei kahane.
Ma ise pole veel kohanud ühtegi võrdse kollektori pakkumist, kus tootja julgeb väita, et spool up paraneb. Ise ma olen proovinud üht ja ainuke vahe, mis ma tundsin oli ühtlasem spool up, mis ma usun oli tegelt rohkem tingitud VF34-jast. Nii palju kui foorumeid lugeda siis valdav seisukoht on, et selle võit on nii väike, et tasub seda teha viimase upgradena.
leidsin ka ühe kodaniku, kel on selline turbo ja kes väidab, et full boost on 3700rpm
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ht=JDM+WRX
Ma ise pole veel kohanud ühtegi võrdse kollektori pakkumist, kus tootja julgeb väita, et spool up paraneb. Ise ma olen proovinud üht ja ainuke vahe, mis ma tundsin oli ühtlasem spool up, mis ma usun oli tegelt rohkem tingitud VF34-jast. Nii palju kui foorumeid lugeda siis valdav seisukoht on, et selle võit on nii väike, et tasub seda teha viimase upgradena.
leidsin ka ühe kodaniku, kel on selline turbo ja kes väidab, et full boost on 3700rpm
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ht=JDM+WRX
Taavi autol on jah see alguse väike puudumine pärast kuhjaga tasutud selle minekuga mis alates 4k pöördest tuleb.
Minu oma on nagu tunudvalt tuimem. Alguse ots ka Taavil tunduvalt erksam.
Linna jaoks oli see originaal setup ikka väga ideaalne.
Ja minu eesmärk on võimalikult originaali sarnaseks asi tagasi saada.
Põhjagaasiga otse paugutamine ei paku mulle eriti pinget.
Tagaveolisega on see mineku tunne ka hoopis teine, kuna autot surutakse ainult tagant edasi.
Minu oma on nagu tunudvalt tuimem. Alguse ots ka Taavil tunduvalt erksam.
Linna jaoks oli see originaal setup ikka väga ideaalne.
Ja minu eesmärk on võimalikult originaali sarnaseks asi tagasi saada.
Põhjagaasiga otse paugutamine ei paku mulle eriti pinget.
Tagaveolisega on see mineku tunne ka hoopis teine, kuna autot surutakse ainult tagant edasi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
-
- Postitusi: 570
- Liitunud: 22.12.2004 10:17
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Mul on muide Porschel sama probleem, väljalaske portidest turboni on peaagu 2m toru.. Tõsi Porschel on originaalis juba torukolle ja suht hästi tehtud. Subaru häda ongi see et ühelt poolt mootorit jõuavad gaasid oluliselt varem turboni.
Muide kas turbo paigaldamine oli n.ö bolt on töö või pidid mingi flantsi ratsima? See võib ka mõjutada. Üks asi veel mis võib saada kriitilisemaks 0,63 ar-ga on surge.. Aga kui raatsid katsetada siis why not..
Tasub tuhnida igast inglise scooby foorumites. seal peaks sitaks infi olema.. Gt28RS ei ole teab mis suur turbo.. kui originaal annab 300hj siis see max 350..
Muidu kannataks veel selline swap et mingi JDM STI type.4 väljalaske kolle ja sumps.. peaks olema suht originaalilähedane spoolup aga ca 320hj..
Markus
Muide kas turbo paigaldamine oli n.ö bolt on töö või pidid mingi flantsi ratsima? See võib ka mõjutada. Üks asi veel mis võib saada kriitilisemaks 0,63 ar-ga on surge.. Aga kui raatsid katsetada siis why not..
Tasub tuhnida igast inglise scooby foorumites. seal peaks sitaks infi olema.. Gt28RS ei ole teab mis suur turbo.. kui originaal annab 300hj siis see max 350..
Muidu kannataks veel selline swap et mingi JDM STI type.4 väljalaske kolle ja sumps.. peaks olema suht originaalilähedane spoolup aga ca 320hj..
Markus
IMHO kollektor ei mängi kohe päris kindlasti nii suurt rolli, seda enam, et võrdse pikkuse juures kolde ruumala ju kasvab, mitte ei kahane.
Ma ise pole veel kohanud ühtegi võrdse kollektori pakkumist, kus tootja julgeb väita, et spool up paraneb. Ise ma olen proovinud üht ja ainuke vahe, mis ma tundsin oli ühtlasem spool up, mis ma usun oli tegelt rohkem tingitud VF34-jast. Nii palju kui foorumeid lugeda siis valdav seisukoht on, et selle võit on nii väike, et tasub seda teha viimase upgradena.
leidsin ka ühe kodaniku, kel on selline turbo ja kes väidab, et full boost on 3700rpm
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
See GT2860RS on bolt on-ist kaugel.
Vahele tuli teha väike torujupp.
Originaal turbo külm osa on RS-i omast vähemalt 2x väiksem.
Mulle ei mahu siiani pähe, kuidas see originaal turbo üldse kuni 280hp puhuda suudab.
Miks peaks surge tekkima 0.64 A/R-iga?
Seda turbiot müüakse komplektsena mõlemat varianti A/R-iga.
Vaevalt nüüd kasutajad Garrett-i inseneridest targemad on.
Sõidetakse ka 200sx-idega ilusti 0.64A/R-iga.
Mingi 320hp rattast vist oli ühel ja tehti katse vahetades A/R 0.86 vastu ümber ja tulemus oli 390hp rattast.
Jah seal oli see väike kuum koda takistuseks aga minu jaoks ta ei ole takistuseks.
See 320hp rattast on üle 350hp mootorist, seega eesmärk täidetud.
Originaal turboga Subaru insenerid ei leidnud, et high backpressure oleks neile probleemiks olnud.
Vaevalt suurema trim-i ja natuke suurema (0.60 vs 0.64) A/R-iga backpressure suurem oleks kui originaalis.
Mul on vaja linna sõidus erksat reageerimist aga see ei ole normaalne, et pead vahele süstimiseks esimese käigu sisse lükkama,
kuna teine käik enne 70km/h boostima normaalselt ei hakka.
Vahele tuli teha väike torujupp.
Originaal turbo külm osa on RS-i omast vähemalt 2x väiksem.
Mulle ei mahu siiani pähe, kuidas see originaal turbo üldse kuni 280hp puhuda suudab.
Miks peaks surge tekkima 0.64 A/R-iga?
Seda turbiot müüakse komplektsena mõlemat varianti A/R-iga.
Vaevalt nüüd kasutajad Garrett-i inseneridest targemad on.
Sõidetakse ka 200sx-idega ilusti 0.64A/R-iga.
Mingi 320hp rattast vist oli ühel ja tehti katse vahetades A/R 0.86 vastu ümber ja tulemus oli 390hp rattast.
Jah seal oli see väike kuum koda takistuseks aga minu jaoks ta ei ole takistuseks.
See 320hp rattast on üle 350hp mootorist, seega eesmärk täidetud.
Originaal turboga Subaru insenerid ei leidnud, et high backpressure oleks neile probleemiks olnud.
Vaevalt suurema trim-i ja natuke suurema (0.60 vs 0.64) A/R-iga backpressure suurem oleks kui originaalis.
Mul on vaja linna sõidus erksat reageerimist aga see ei ole normaalne, et pead vahele süstimiseks esimese käigu sisse lükkama,
kuna teine käik enne 70km/h boostima normaalselt ei hakka.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mitte kasutajad ei ole targemad vaid teatud mootoritele ei sobi selline kooslus, eelkõige puudutab see kehvapoolse voolamisomadustega portidega kaasi.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Postitusi: 570
- Liitunud: 22.12.2004 10:17
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kui kiirendad 4. käiguga WOT mis pöördel max rõhk tekib ja mis on max rõhk?
AR ei ole ainuke mis siin rolli mängib, samuti on oluline turbiinwheeli läbimõõt labade geomeetria jne. V
Surge tekib - kui mootor ei suuda neelata piisavalt õhk mida turbo jõuab pakkuda ehk siis low rpm ja turbo oma kõige magusamas alas. Seda kas surge tekib või ei teki oleneb mootori hingamisest... seda ei saa garretti insenerid sulle garanteerida..
Backpressure tekib sul aga sellest et kõrgel pöördel ei mahu kuumakojast piisavalt gaase läbi, ehks siis madalalt on response parem aga alates mingist 4500-5000 rpm hakkab juba kinni pooma. tegelt... seda oskad sa öelda mitu mm oli originaal ja RS-i turbiinwheelide vahe? võibolla on see oht olematu..
Originaalturbo ja GT28RS on nii erinevad et AR 63 ühe ja AR 60 teise turbiini küljes ei oma mingit tähtsust need on täiesti erinevad turbod. Selle loogika järgi võiks ka Gt35r-i su autole panna mida tehakse ka 63 ar-ga..
Viljar Mäeseppa autol on sama Ar-i kohta 1,5 liitrit ja minuteada tema auto spoolis päris kiirelt..ehk teisisõnu temal on kaks sellist turbot nagu sinu autol.
Igast torujupid.. ühendused jne.. mängivad ka suurt rolli.. suure turbo paigaldusel on see veel eriliselt oluline.. kuna iga pisemgi valeliiguts mõjuta juba spoolup-i
AR ei ole ainuke mis siin rolli mängib, samuti on oluline turbiinwheeli läbimõõt labade geomeetria jne. V
Surge tekib - kui mootor ei suuda neelata piisavalt õhk mida turbo jõuab pakkuda ehk siis low rpm ja turbo oma kõige magusamas alas. Seda kas surge tekib või ei teki oleneb mootori hingamisest... seda ei saa garretti insenerid sulle garanteerida..
Backpressure tekib sul aga sellest et kõrgel pöördel ei mahu kuumakojast piisavalt gaase läbi, ehks siis madalalt on response parem aga alates mingist 4500-5000 rpm hakkab juba kinni pooma. tegelt... seda oskad sa öelda mitu mm oli originaal ja RS-i turbiinwheelide vahe? võibolla on see oht olematu..
Originaalturbo ja GT28RS on nii erinevad et AR 63 ühe ja AR 60 teise turbiini küljes ei oma mingit tähtsust need on täiesti erinevad turbod. Selle loogika järgi võiks ka Gt35r-i su autole panna mida tehakse ka 63 ar-ga..
Viljar Mäeseppa autol on sama Ar-i kohta 1,5 liitrit ja minuteada tema auto spoolis päris kiirelt..ehk teisisõnu temal on kaks sellist turbot nagu sinu autol.
Igast torujupid.. ühendused jne.. mängivad ka suurt rolli.. suure turbo paigaldusel on see veel eriliselt oluline.. kuna iga pisemgi valeliiguts mõjuta juba spoolup-i
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Originaal turbo compressor-i andmed (peaks olema õiged):
inducer - 40.64mm
exducer - 56.01mm
tip width - 4.98mm
Hub length - 26.2mm
number of blades - 12
Turbiini osa:
inducer - 46.8mm
exducer - 51.1mm
tip width - 7.7mm
inducer - 40.64mm
exducer - 56.01mm
tip width - 4.98mm
Hub length - 26.2mm
number of blades - 12
Turbiini osa:
inducer - 46.8mm
exducer - 51.1mm
tip width - 7.7mm
Viimati muutis Mihkel, 18.12.2006 22:42, muudetud 1 kord kokku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
tere,
The 2.0 L (1998 cc) SR20VET was the first turbocharged engine from Nissan with variable timing and lift control. It produces 280 PS (206 kW) @ 6400rpm and 309 nm @ 3200rpm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine
kodutööd tehke
olavi
The 2.0 L (1998 cc) SR20VET was the first turbocharged engine from Nissan with variable timing and lift control. It produces 280 PS (206 kW) @ 6400rpm and 309 nm @ 3200rpm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine
kodutööd tehke

olavi
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - KÕIGE SOODSAMAD VARUOSAD !
telefon 6701222 www.carshop.ee 24H | päringud ja hinnasoovid info@carshop.ee
telefon 6701222 www.carshop.ee 24H | päringud ja hinnasoovid info@carshop.ee