10. leht 14-st

Postitatud: 06.09.2009 12:06
Postitas RFL
Astrona kirjutas:RFL'il TEKKIS MINGI TAOLINE KALA POOLE VÕISTLUSE PEALT.
Minu võistlus oli jah murederohke, kuid tänu sellele jällegi väga põnev. Kriban nüüd hunniku offtopicut siia selgituseks.
Teises paaris läksin rajale ja tulemuseks 11.99, kuid hr. Raud märkas, et stardis tuli mul ratta alt tolmu ja käskis veidi oodata, kuni rada puhtamaks läheks.
Teises sõidus käis teise käigu alguses törin läbi ja aega ei parandanud.
Kolmandas sõidus töristasid kõik käigud ja kahtlustasime küünlaid. Neid vahetades jäi aga kahe piibu sisu küünla külge :shock: Surusin nad sisse tagasi, kuid neljandas sõidus oli üks silinder ikkagi tagant ära.
Pausi ajal tegime piipudele lahkamise, Andre surus nad uuesti kokku, kuid ühte neist avades olin lõiganud veidi sügavale ja sisemine isolatsioon murdus ka ära. Isoleer peale ja eliminaatorisse.
Enam ei töristanud ja tulemuseks 11.76@194kmh.
Järgmises raundis oli vastaseks 11.5-11.7 liikuv Andrese Audi. Sain parema stardi ja jõudsin mõelda "olemas", kui teisega lõi törina sisse ning poolkuu mu näos läks tagurpidi ja pidu oligi läbi.

Kuid kokku võtta võiks tõesti nii, et kui pooltel juhtmetel tuli sisu lahti ja teiste töövõimekus on teadmata, siis tegu on sittade juhtmetega ning ei soovitaks kellegil nende kvaliteedi pealt kokku hoida.

Postitatud: 06.09.2009 12:22
Postitas Astrona
RFL kirjutas:
Astrona kirjutas:RFL'il TEKKIS MINGI TAOLINE KALA POOLE VÕISTLUSE PEALT.
Minu võistlus oli jah murederohke, kuid tänu sellele jällegi väga põnev. Kriban nüüd hunniku offtopicut siia selgituseks.
Päris huvitav oleks lugeda seda teksti välikäimla seina pealt :lol:
Täpsustan, RFL ei sõitnud päris 3 pütiga, aga boosti all jättis küll 1 pütt ilusti kõik paugud vahele. Kolmandaga võis ta sul isegi enamus paugud siiski õigest panna, ega muidu tippkiirus nii vähe poleks kukkunud. Mul olid piibud juba profülaktika mõttes ghetto-stiilis "tuunitud".
Loodan, et viga paraneb sul uute juhtmetega. Ja järgmiseks hooajaks ostame siis üheskoos :) korralikud näpujämedused juhtmed.

Postitatud: 06.09.2009 12:41
Postitas mart154
Kurat ma ei mõista :)
Mul on küünlajuhtmed aastast 87 ja JAGAJA aastast 89.

Juhtmed peksavad mõnuga üle... ja särtsu saab kah tihti :)
Aga töötab ja vahele ei jäta :)


Äkki peaks mootori/autovahetusele mõtlema? :D

Postitatud: 06.09.2009 19:56
Postitas Astrona
mart154 kirjutas:Kurat ma ei mõista :)
Mul on küünlajuhtmed aastast 87 ja JAGAJA aastast 89.

Juhtmed peksavad mõnuga üle... ja särtsu saab kah tihti :)
Aga töötab ja vahele ei jäta :)

Äkki peaks mootori/autovahetusele mõtlema? :D
Mul eelmine aasta polnud kah ühtegi süüteprobleemi. Mu süütesüsteem on KMS, VW/audi, iq24 - soovitad BMW jagaja installida?
Sul on vedanud ja pealegi on sul 2 pütti tagavaraks - aga kui sul pooled pütid mõnuga üle taovad, küll sa siis kah vahelejätmisest rääkima hakkad :)

Postitatud: 06.09.2009 20:24
Postitas mart154
Astrona kirjutas:
mart154 kirjutas:Kurat ma ei mõista :)
Mul on küünlajuhtmed aastast 87 ja JAGAJA aastast 89.

Juhtmed peksavad mõnuga üle... ja särtsu saab kah tihti :)
Aga töötab ja vahele ei jäta :)

Äkki peaks mootori/autovahetusele mõtlema? :D
Mul eelmine aasta polnud kah ühtegi süüteprobleemi. Mu süütesüsteem on KMS, VW/audi, iq24 - soovitad BMW jagaja installida?
Sul on vedanud ja pealegi on sul 2 pütti tagavaraks - aga kui sul pooled pütid mõnuga üle taovad, küll sa siis kah vahelejätmisest rääkima hakkad :)
Ma soovitan terve mootori installida :D

Kui mul kolm pütti vahele jätavad, kolin 1992 aasta juhtmetele üle :D

Postitatud: 06.09.2009 23:26
Postitas Astrona
mart154 kirjutas:Ma soovitan terve mootori installida :D
Kui mul kolm pütti vahele jätavad, kolin 1992 aasta juhtmetele üle :D
Vabandust, unustasin, et sa oled ju samas staadiumis, mis minagi eelmine aasta Tartu Dragi ja OMC vahel :evil:
Ainus BMW jupp, mis mu autodel küljes on, on BMW 2002 küljepeegel mu 68a Kadetti küljes. Loodan et see ka nii jääb :lol:
Nüüd kus sain teada, et viimane kalatamine oli küünalde süü, võiksin jälle 1990a COP'ide peale üle minna - saaks lahti küünlajuhtmetest ja vw 16v coilpackist, vb on auto siis vähem solvunud :)

Postitatud: 06.09.2009 23:32
Postitas mart154
Minu OMC on ka läbitud.
Kahjuks küll pärnu maanteel ja One asemel võiks öeda MultiMileChallenge :)

Postitatud: 06.09.2009 23:48
Postitas KaroK
mart154 kirjutas:Minu OMC on ka läbitud.
Kahjuks küll pärnu maanteel ja One asemel võiks öeda MultiMileChallenge :)
Palju mõõdeti ? :-D

Postitatud: 07.09.2009 0:06
Postitas mart154
kuna gps oli mul välja lülitatud ja spido viimane number on 220, siis võib oletada ainult :)

Kui sama sammuga spidol numbreid edasi arvutada, siis võis mingi 270 kellal vast olla...

Tahho järgi (mis ka lõpeb 5000rpm järel ära ja võib ainult oletada edasi) läbi ülekannete arvutades võis reaalne kiirus jääda 240 ja 260 vahele..



Nagu diisel, rsk :D

Postitatud: 07.09.2009 0:44
Postitas KaroK
mart154 kirjutas:kuna gps oli mul välja lülitatud ja spido viimane number on 220, siis võib oletada ainult :)

Kui sama sammuga spidol numbreid edasi arvutada, siis võis mingi 270 kellal vast olla...

Tahho järgi (mis ka lõpeb 5000rpm järel ära ja võib ainult oletada edasi) läbi ülekannete arvutades võis reaalne kiirus jääda 240 ja 260 vahele..



Nagu diisel, rsk :D

Tallinn-Tartu mnt 73. kilomeetril saab kiirust mõõta.
Tulemus saadetakse postiga koju. :-D

Vabandan OT pärast

Postitatud: 07.09.2009 12:59
Postitas Astrona
KaroK kirjutas:Tallinn-Tartu mnt 73. kilomeetril saab kiirust mõõta.
Tulemus saadetakse postiga koju. :-D

Vabandan OT pärast
Andeks antud :lol:

Postitatud: 11.09.2009 15:05
Postitas Astrona
Eile õhtu sai rohkem testitud - proovisin süüdet seadistada jne.
1. käiguga läheb tahho ilusti 8000'ni (mis peaks olema reaalselt 7000-7500, aga piiraja peaks olema 7700 peal, seega nagu piir tuleb ikkagi ette)
2. käiguga hästi kerge jõnksakas tahho @7000 (6500rpm) ja siis 8000'ni minnes kah vahepeal käristab.
3. käiguga pea igakord käristab natuke kui tahho liigub 6000-6700 vahel ja suurem jõnksakas kui tahho @7000 (6500rpm)

Keeransin süüdet 3deg hilisemaks - tõmme läks 5-10% kehvemaks ja kala oli ikka olemas. Keerasin algsest +2-3deg ja tõmme läks natuke paremaks aga kala ajal kukkus tõmme umbes samma kohta kui hilise süüte+kalaga - seega jõnksakas ise tundub hullem.
Esialgu rohkem ei tahtnud varasemaks keerata (kuigi pole kordagi rõhu all detot kuulnud) - juba on algseadest 1.4bari peal 6-8kraadi varasem. Nissani chipi tabeli järgi juba ~+4 kraadi. noh kui enne oli 1.1bar 7000RPM 18deg siis nüüd on 27deg, no ja 6000 on ~24deg ja 5000 ~22deg

Rõhk oli testimise ajal 1.4spaik vaikse sekundiga 1.2 ja siis 1.1'ni. Rohkem ei saanud paraku rõhku peale keerata mbc juba põhjas-vaja veits remontida.
Nii Stop and Go stiilis sai sõite omavahel võrrelda, aga kui tegin maanteel väikse tuulutus-tiiru, ja siis kiirendusrajal 3'ndat kasutasin - tuli tõmme a la 10% tugevam (0.39G vs 0,35G (autol oli kogu õhtu +150kg lisamassi peal :) )). Esiteks on maanteel kõik algselt jahedam, teiseks sai enne kiirendus-rajale jõudmist veeretud 4000RPM'iga mingi 5sekki.

Viimase sõiduna keerasin dwell'i 3.1 pealt 3.9ms peale ja tundus et kõik läks paremaks - stopngo'dega võrreldes oligi parem, aga too kiirendusrajale tulek andis ikkagi parima tulemuse.

Palju oleks normaalne dwell sellel VW 16V coilpack'ile? 4 tundub juba niigi suur. Poes käimiseks piisab mul ka <2ms ja alla 7000RPM piisab 2.4ms'ist vms. Hea meelega hoiaks tolle alla 3.8ms siis on alla 50% töös - ja kui kahel coili kanalil tekib laadimis-ajal ülekatte - et see võib kah probleeme tekitada. Samas pole ma veel proovinud, mis ta a la 6ms'ga teeb. Pihustid on kõik "ühe juhtme küljes" ja seal üle 50% minek ei tohiks anomaaliaid tekitada.
Eks paista, mis täna garaazis toimuma hakkab :lol: homme ju tartusse minek - pole kalast lahti saand, pole rõhku üles saand, pole rattaturvapoldivõtit üles leidnud...pikk öö :lol:

Postitatud: 11.09.2009 16:11
Postitas Raceboy
Enamik wasted spark coilpacke ongi tehasest mõeldud 4ms pealt töötama, seda siis @ 13.8v.

Kas KMS toetab overlapping dwelli? Kui jah, siis ei valmista ülekate mingit muret ju.

Postitatud: 11.09.2009 17:37
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:Enamik wasted spark coilpacke ongi tehasest mõeldud 4ms pealt töötama, seda siis @ 13.8v.

Kas KMS toetab overlapping dwelli? Kui jah, siis ei valmista ülekate mingit muret ju.
Tänx 4ms'i eest! Keeran nüüd 5ms peale :shock:
KMSi manualis pole kirjas, et see dwell oleks piiratud. Lihtsalt soovitatakse kasutada 3-3.5ms. Aga see manual on kah pigem vihaga kirjutatud.

Lihtsalt mõtlesin, et kui 2 pooli, mis on sama toite all, pannakse korraga tööle, siis tõmbab pinge hetkeks alla :), või vähemalt üritab tekitada müra. Loomulikult ei tohi see olla mingi probleem ja tuleb vastavalt vajadusele poolide-toitesüsteem kõvemaks teha ja teistest eraldada.

Täna sättin veel juhtmeid. Võtan korra turbo maha, muugin rattamuttrid lahti, ja kui aega üle jääb, milles kahtlen, panen launchcontroll'i nupu - 1 asi juures, mis saab kalasid põhjustada :)

Postitatud: 14.09.2009 9:43
Postitas Astrona
Astrona kirjutas:Täna sättin veel juhtmeid. Võtan korra turbo maha, muugin rattamuttrid lahti, ja kui aega üle jääb.... :)
Rattaturvapoldivõtme leidsin üles. GT30't maha kruvides, et kolle-flantsist pooleks polti puurida, kuna boost ei tahtnud enam tekkida, läks aga 1 tikkpolt veel pooleks - samuti ka 1 downpipe'i polt. Seega võtsin GT28 turbo koos teise kollektori ja summutiga. Auto nüüd palju vaiksem, võib vabalt politseikõrval kruisida, kartmata uut ülevaatusele minekut, ja pasundab alles boosti all, aga ei mingit skriimerit, sujuvamalt sõidab jne :)
1. testsõidud ei näidanud ka kala, aga boost oli väike spaik 1.2 ja siis 1bar, millega polnud ka algselt probleemi. Eile panin ka EGT kella külge, mille juhtme on metallist sukk - ja kui mootor käis, läks see korra vastu akumassi, mille peale too hakkas sädelema :shock: - teisel katsel seda ei juhtunud, ja rohkem ei tahtnud proovida. Positiivne uudis, kuna jälle on lootus, et kala on leitud...
Täna ärgates turgatas :lol: kala lõhnab selle järgi, et plokikaanemass on kehv - sealt oste tulemüüri minev massi sukk on ka üsna roostne, summuti ei saa kerest massi. Ja põhi-mootorimass tuleb SL-kollektori külge, millelt on eemaldatud kõik plokki toetuvad kronsad jms - ühesõnaga võib olla, et kaanemass, kuhu peaks jooksma säde, on kehvalt ühendatud SL kollektoriga vms (ei saa veel aru, miks SL kolle poldid massi ei anna :) - võibolla sellepärast, et kollektor on kahes tükis).
Ühesõnaga, kui ma nüüd õigesti aru saan, siis süüte voolu teekond oleks kehva ühenduse korral järgmine:
aku -> süütepoolitoitejuhe -> pool (primaar?) -> süütevõimendi -> süütepooli massi-juhe -> SL kollektor -> jäme mootorimassi-juhe -> aku. OK, aga mida teeb teine mähis... küünlajuhtmed -> küünlad-> massielektroodid, kaas, zzzühendus tulemüüri -> mööda plekki kk-tunneli kaudu selle peal olevasse väiksesse akusse -> SL kollektori külge -> süütepooli, kui mass ei pea tulema just pooli korpusest.
See võib olla ka põhjuseks, miks see väike massisukk üldse nii roostes on...
Peaks piisama kaane ja SL-kollektori vahelisest massi juhtmest, ja juhuks kui pool kasutab ka korpuse massi, siis mootori ja tulemüüri vahele korralik massijuhe panna.
Peale selle on vaja boost üles tagasi saada - eile sai vaikselt juba MBC põhja keeratud ja lõpuks voolik üldse lahti võetud :lol:, väheke boost kasvas, aga üle 1.4 isegi ei spaigi ja seda jäi vaid kord hoidma, ja nii paukus vaid 3-4 korda 10'st tõmbest, aga suht iga kord põristas kui tahho @8000 (7500RPM) enne piirajat. Arvatavasti on BOV ära väsinud - läheb sinna pime ette tagasi, kuigi on kuulda surget ka juba sellega, samas gaasipedaali tõstmisel boosti alas on susin nagu vaiksemaks jäänud.

Meenus, et vanadel piltidel on näha, et coilpack istub otse kaane peal....