10. leht 32-st
Postitatud: 12.10.2007 12:33
Postitas pprz
Bäädäss oldschool.
Pikemalt ja suuremalt juba järgmises Autolehe numbris.
ja rohkem pilte.
S
Postitatud: 12.10.2007 13:01
Postitas sada1000
Pole nii kena E30 kunagi näinud!
Postitatud: 12.10.2007 14:53
Postitas jeff01
Õlisurvega muret pole?
Kuna sellel bmw mootoril on jagaja koha ja õlivõtu asukoha suhtes suur sarnasus ühe vana porsche mootoriga siis meenus raceboy jutt, et porschel on seal jagaja pesas mingi õlikanal mille lahti jätmisel väheneb õlisurve umbes ühe bari võrra.
Loodan et neid pilte nähes saab ka mõni rullnokk aru mis on ilus ja mis mitte ja muudab suunda kuhu püüelda. Velg, tuli ja madaldus on täpselt need, millest praegu paremat varianti eriti ette ei kujutagi.
Postitatud: 12.10.2007 14:56
Postitas E28-535
Väga ilus masin

Postitatud: 14.10.2007 0:02
Postitas Mihkel
Paar päeva kollitas autot mingi anomaalia, nimelt ei läinud auto enam käima, ujutas küünlad üle suhtkoht hetkega.
Täna sain lõpuks asja uuesti käima ja sõitma, ~10x sai küünlaid maha keritud ja kuivatatud, nüüd saan juba 1. silindri küünla suht kiiresti kätte

Loomulikult jõudsin ka aju enne autopealt maha kruvida ja stim boardiga testida, kartes pihusti draiverite viga.
Põhjus siis ilmselt küünaldes, mis olid küll ainult 200km sõitnud.
Nimelt panin algul in case detonatsiooniläve ülespoole viimiseks 2 kraadi külmemad küünlad külge.
Esimesed 3 päeva töötas ja sõitis auto ilusti, käivitus ka ilusti.
Üks hetk enam garaažis käima ei läinud.
Lõpuks aitas originaal kuumusastmega küünalde külge kruvimine ja auto oli võimalik gaasiga mängides töös hoida.
Loomulikult olin vahepeal ka pihustite takistid ära installinud ja see keeras alumise otsa segu ka puutaha.
Huvitav on see, et originaal küünaldega ei ole seda effekti enam, et auto on peale kohapeal pikemalt tiksumist alt otsast väga uimane.
Ilmselt olid 2 kraadi külmemad küünlad liiga karmid ja ei suutnud segu täielikult süüdata.
Sõidan veidi aega originaalidega ja vaatan mis nägu nad on.
Prooviks võib nüüd peale seade uuesti paika saamist neid 2 kraadi külmemaid küünlaid uuesti proovida ja vaadata mis nägu nad peale 100km läbimist on.
Aga mõtekam oleks vist 1 kraad külmemaid küünlaid proovida.
Sidur libiseb nüüd veel hullemini kui enne, tunudb nagu küünlad mõjutasi veidike mootori erksust ka.
Vaja ju enda naha peal ära proovida, ka skülmematest küünaldest ka reaalset kasu on.
Postitatud: 14.10.2007 0:25
Postitas bacteria
krt pprz-i pildid on ikka mega kenad .. ja auto on veel kenam .. just meeldib see et auto on orginaali lähedaseks jäetud

Postitatud: 14.10.2007 0:45
Postitas Mihkel
Just meenus küünalde teemal see, et garaazis riiulil vedelevad veidi kasutatud Denso Iridium IW20 küünlad.
Need on väliselt täpselt identsed minu auto mootori originaalidega.
Kuumusaste vastab NGK nr. 6-ele, originaalis nr. 5, seega täpselt see mida vaja.
Need mis liiga külmad olid on sisi NGK nr. 7.
Kui homme viitsin, siis teen ehk väikse testi erinevate küünaldega ja üritan lugeda, mida küünlad peale mõningast sõitu räägivad.
Postitatud: 14.10.2007 11:03
Postitas jeff01
ehk veidi OT juba kuna said veast jagu aga meenus, et kunagi eelmisel aastal ei suutnud ma oma porschet käivitada ja viga ei leidnud, küünlaid ei kahtlustanud, kuna need olid peal olnud vaid nädala jagu ja üsnagi kallid.......vahetasin ära jagaja kaane, rootori ja juhtmed, kontrollisin vr sensorite seisundit ja kontakti ja ikka ei halligi, vahetasin ära ka süütepooli lootuses et uuel on vool tugevam.....kuigi koguaeg olin sädet ka kontrollinud ja se oli olemas......lõpuks ei viitsinud enam künlaid kõiki maha keerata ja proovisin lisa küünalt kasutades. kui auto oli juba 2 nädalat seisnud ja mina peast poole hallim lükkasin sisse seal juba varasemalt aasta jagu põletatud 27.- maksnud küünlad ja oh imet auto käivitus teisest pöördest kui mitte esimesest. omal oli kah häbi

Postitatud: 14.10.2007 11:14
Postitas Askonz
Väga ilus auto ja ilusad hääled :P õhtul kimasime kõrvuti paldiski mntl. mul oli tume galant xenonitega :D
Postitatud: 14.10.2007 13:21
Postitas Mihkel
Märkasin jah seda Galanti, sõitsid päris pikalt kõrval/sabas

Postitatud: 14.10.2007 23:00
Postitas Mihkel
Kruttisin täna IW20 Denso Iridiumid peale ja tundub, et madal ots läks veidi erksamaks.
Iridiumil ikkagi vähem energijakulu, et sädet tekitada ja sellevõrra kõvem säde vast.
Paari päeva pärast peaks prooviks küljest ära keerama Iridiumi ja vaatama mis nägu on.
Originaal küünalde järgi tundus, et kuumusaste võiks 1 aste külmem olla aga oli selline kahe vahel.
Külgelektrood oli üle poole ulatuses puhtaks põlenud.
Postitatud: 23.10.2007 23:07
Postitas Mihkel
Vahepeal sai sidurikomplekt välja vahetatud. Sidur koos ja kast all tagasi.
Tundub, et lahutab ka ilusti (käega proovides oli OK).
Loodame, et peab ka paremini kui originaal.
Käiguhoovastikule ostsin ka mõned uued vidinad UM-ist.
Tundub, et sai palju parem aga ideaalseks saaks asja ilmselt alles pronks/polüretaan pukse kasutades.
Originaalid on juba päris suure lõtkuga jäetud (uued).
Siduripedaali käiku peab ka kuidagi tagasi tõmbama, enne pedaali lõpuasendit on korv juba oma lõppasendis.
Hommsega peaks auto jälle liikuma, vaja veel ajus üks näpukas ringi teha.
Siduriks hetkel siis Saab 900 Turbo sidurikorv ja pidurimeistri katetega (kõige vängemad mis neil on) originaal ketas.
Korv sai hooratta suhtes pressure testi andmete põhjal paika aetud, seega peaks hetkel sellest korvist maksimum võetud olema.
Kõige kangemal Saabil selle korviga tehasest 270nm ja 129kw.
Suureks abiks oli Mattias oma know-how ja soovitustega.
Postitatud: 24.10.2007 9:32
Postitas mart154
pedaali all peaks olema ju mingi raudjunn, sinna saad paraja pikkusega jublaka otsa keerata
Sul vist see junn vaiba sees ainult

Postitatud: 24.10.2007 10:47
Postitas Mihkel
Hmm, üritan täna uurida mis seal siduripedaali juures toimub.
Postitatud: 24.10.2007 13:51
Postitas Mihkel
Esimesed proovisõidud tehtud ja tundub, et on parem kui varem

Ei julgenud väga palju veel stressi tekitada sidurile, las töötab sisse kõigepealt.
Panen vist prooviks töösilindrile mõned seibid alla, et siduripedaali liikumist suurendada.
Praegu lahutab ka suht keskelt, võiks veidi põhjapoolt lahutada.