Mihkel kirjutas:
See juba väga offtopic, aga ehk on abix.
Vat eks inimesed on erinevad, mõni läheb enne "reaalselt" tegema kui teooriat uurinud on. Teooria on kah reaalne, ta pole küll praktika, aga see ei tähenda, et ta kohe halb on. Kõikidel ei ole mõtlemine seotud valu-aistinguga

pigem vastupidi. Ja mõni ei usalda "by default" teiste teooriaid ja tahab ise läbi mõelda. ( ei näita kellelegi näpuga! )
Üldiselt on teooriaga väga midagi teha pole. Insenerid, kes tuuningjuppide tootmise juures on töötanud, teavad asjast ikka rohkem. Vahel arva tuleb ta aga kasuks. Näiteks õige turbo, nukkvõlli või surveastme valimine masinale nõuab teooriat enda taha. Või näiteks: kui tegemist on üsna ebastandartse lahendusega.
Ausalt öelda ma ei hiilga kah väga oma kuldsete kätega, ja eelmine projekt pole veel läbi kui võtsin juba uue peale :D. ehk siis kaldun kah "foorumiteoreetikute" alla klassifitseeruma. Eks see on u sama, kui see et enamast lähevad targad hulluks, mitte lollid. Täiesti mõistetavalt võib mõtlemine segada garaazi minemast, või hoopis põhjustada mõne teooria ebaõnnestunud katsetamist.
Tean tean

, et std kütusesurveregullaator muudab kütuse rõhku vastavalt sisselaske kollektori rõhule, et pihusti peal oleks konstantne rõhu-vahe. Ja sellest pole eriti mõtet rääkida, kuna see toimib. Sa mainisid rõhu tõusmist, eeldasin progressiivset regullaatorit, nagu näiteks mu masinal on - mis tõstab kütuse rõhku rohkem kui SL-rõhk tõuseb.
Terminid:
Noh saad ju aru et surveASTE pole mitte surve vaid mingi suhe, mis on seotud natukese survega. Lühend CR.
CR 10:1 tähendab lihstalt seda, et töömaht on 10x suurem kui põlemiskambrimaht (seal juures kogu silindri maht on 1+10=11).
Turbo mootoritel surveastmed väiksemad, aga surved pigem kõrgemad kui NA mootorite. Surve ei tõuse lineaarselt, st et kui 1bar suruda kokku 10x väiksemasse ruumi, siis rõhk pole 10bar vaid pigem 15bar - oleneb temperatuurist jms. Mida kõrgem surve seda parem kütus peab olema, et detonatsiooni ära hoida! Turbomoto'del madalam CR, et survet madalamal hoida. Survet saab gaasipedaaliga valida aga surveastet mitte
VE'ga pole aga asjad nii lihtsad, ja selle üle vaieldakse ka mujal maailmas päris tõsiselt. Aga kui räägime eesti keelsest sõnast TÄITEASTE, siis selle kohta käib analoogne teooria nagu surveAstmelgi.
Aste on ilma ühikuta asi (ei ole bar KPa ega cc), näitab vaid mitu korda või mitu protsenti on 1 asi teisest suurem-väiksem.
Tõsiselt plaanin (raha ja aeg on eraldatud) juba varakevadel dragi- või ringrajal olla. Kuigi masinat ehitan "for pure fun".
Et mitte saada foorumiteoreetiku tiitlit, üritan vait olla

või ainult küsimusi esitada. Kuni mõned karikad riiulil :D, siis räägin edasi :D
Äää, mis teema oligi. A praktikas olen MegaSquirti u. 500h progragrammeerinud ja ühele masinale paigaldanud. Aga eks abi on ikka vaja, sellest ajast juba aastaid möödas.
Proovin edaspidi teemas püsida.