VW 1300 ´69 "jeff01"

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Type 4 mootorile (Mitte praegusele)
Kolvid + silindrid + rõngad + tagavaraks ühed rõngad + STD saaled + väntvõll (Kõik uued asjad...miski sõjaväe tehnika pealt Rootsist) annavad töömahuks küll vaid ~1800cc kuid kuna 55mm silmaga kepsud olemas siis peaks vist vända kohe lihvimisse saatma ja 66 asemel 71 stroke peale lihvima :roll:
Pilt

Kere mis musta tuiske uuesti saab sest lahusti sulatas paberist läbi ja aber jäi kohati musta külge kinni. Laon enamvähem kokku ära....värvib veel uksed ja luugid oranziks ja siis katan komplektse auto kinni ja tuiskan mustaga üle.

Pilt

Pilt

EDIT:
Täna hommikul, enne raadil käimist sai mootoriruumi võõbatud ja mootor kasti otsa tõstetud ja näpuga kinni kruvitud. Kuna mul mootoripukki pole siis kasutan auto keret sellena :-D Ikka inimlikum kui maas teha :)

Eile kuulsin ka seda, et uued aknatihendid unustati teisel pool maakera pakki panna ja pannakse nüüd taaskord siiapoole teele ja kompenseeritakse siis sellega, et teist korda saatekulu ei võeta :kill
Pilt
Pilt
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Made in brazil tihendid saadeti kiirpostiga tagant järgi :-D

Klaasid ees uute tihenditega, armatuuris auk kaetud, uus kapoti tihend paigas. Uued (polditavad) pooltelje kattekummid paigaldatud
Rooli vardalt eemaldasin üleliigse ja võitsin ninast paar-kolm kg :)

Pilt
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Mardo »

rool klapitakse kindalaekast välja nagu robocopi jalg? :-D

Värvilahendus on väga vinge ;) Käisin Salos Vw Openil
viimane laupäev ja seal oli ka igasugu vidinaid müügis.
Kui jääb silma järgmine kord sis mida sul oleks tarvis?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Tänud kaasa mõtlemast ja abi pakkumast kuid mootori ehitus on siuke nõme teema, et ühte asja justkui muuta ei saa ja originaal kola on mul küllalt. Tahaks high-rev vedrud panna aga need ei sobi mu ise lõigatud stock nukaga, kui nukka osta siis ei taha jälle liiga tagasihoidlikku osta ja siis peaks juba ka nookurid vahetama...ja lihtsalt tugevamaid jälle ei tahaks kui suurema ülekandega variandid pole kah palju kallimad. Kogu see kangem kompott nõuaks ka uusi tõukureid ja tõukurvardaid. Aga ikkagi ei saa ma pööretega hulluks minna sest väntvõll ei tuleks sellega kaasa....vastukaaludega vänt tahaks juba pikemaid kepse ja kuna hind on sama siis juba valiks suurema stroke ja kuna stroke on suurem siis võtaks kõrgema sõrmeasetusega kolvid ja siis jääb ikka kõik kaante ja klapimõõdu taha :lol:

Praegune stock kuni 6000 pööret käiv mootor on siuke lollikindel ja odav...las ta olla siis selline nagu 41a tagasi tehasest tulles. Kui miskit ehitada tuleks seda komplektina teha ja suurem rull alla panna.

Säästureziimil sai mootorit koostatud:

Kolbideks valisin need vanad MAHLEd kuidagi julmalt kergemad ja samas ei näe ka nõrgemad välja.
Rõngad osaliselt eelmisel hooajal ~100km sõitnud ja siis ülejäänud niiskust saanud ja roostes kuid uue komplekti seast.
Plokikaaned võtsin esmakordselt lahti ja need sisaldasid uusi klappe ja uusi väljalaske klappide juhtpukse. Pesin need korralikult läbi, sooveldasin ära ja panin kokku....varem on kaan kergelt porditud. Küünlapesad puuriti ja keermestati suuremaks ja neis kasutan nüüd pronks pukse ja esmakordselt sellel mootoril ka pikki küünlaid (nende valik on keeruline, kuna pikki pole neile ette nähtud ja marki ükski kataloog ei näita)
Tõukurvarraste torud on eelmisest aastast...pesin bensuga eelmise värvi maha ja lasin veljesprayga üle, et rooste ei läheks.

Turbo ja kolde tõstsin külge ja kaane vahele panin originaal metalltihendid....siiski jäi aga kripeldama ja nüüd plaan vist ikkagi lahti võtta ja teha raudasbestist uued sest originaalid on sisemõõdult 1-1,5mm väiksemad ja jääb ühenduskohta rant mis pole vist hea. ;)
Pilt
Pilt
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

väga väga väga väga kiired ajad... :ohshit
Kuna minu juhendamisel käib kolme auto ehitus, mis kõik tahavad raadile tulla.
Venna 335 (autol puudub põhi ja selle keevitus on hetkel aktuaalseim teema...samuti suurema radika ja vendi install + kasti remont + diffri vahetus)
Jakobi silvia : Mootori remont kus kõik mida saada on läheb uus aga raua pool jääb originaal sest fj20 on sepistatud mootor ja austraalias sõidavad need neljasilindrilised kahe liitrilised kuni 600hp stock stock sisuga. mild setupe on ka lähemal...300+kw tagarattast 1,4 barise rõhuga mootoris midagi muutmata
Ja minu põrnikas: auto sai nädala jooksul musta osas üle värvitud, mootor enamvähem kokku, uksed värvitud ja läbi raskuste külge. Kapott värvitud ja paigaldatud, tagaluuk värvitud. Kahjuks muud ei jõudnudki, kuna silvia nõudis suure osa ajast.

ToDo list:
ustesse lingid, klaasid, lukud, tihendid, polstrid (Teha ja paigaldada)
Kõik Dzusid paigaldada.
iste, vöö ja paar kella ehk.
Pidurid korda teha
Rattad leida.
tagasillale piirajad teha....et kui kunagi peakski külg ette minema ei veaks rattaid kõhu alla kokku, et end katusele keerata.
Kogu auto juhtmestik + aju justmestik nullist teha (+ tuled, lülitid ja muud viled)
mootor lõpetada (turbo õlitustorud muuta, IC lahendus ja õhu torustik välja mõelda ja teostada, klapivärk kokku ja reguleerida, sidur sobitada ja kokku panna, mõni andur lisada väljalaskesse 6 tihendit teha ja kokku panna)

ja siis loota ei kõik töötab......NOT se pole ju kunagi nii olnud...

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Läbi siis ka minu jaoks se kohutav nädalavahetus :?

Kui reede õhtuks tundus et jõudsin enamvähem mäele oma asjadega ja et sõidan eelmise aasta seadega aga liigun rõhuga alt üles siis seda ei juhtunud.

Justkui sõitis eelmise aasta seades küll, kuid üle 5k RPM ei käinud....paukus ja vahepeal resettis. Kuna VR juhe oli halvasti joodetud ja triger viskas omajagu siis kahtlustasin esimese asjana seda, et ei loe pöördeid korralikult (arvasin, et spaike ei näe kuna logib vaid 3x sekundis) Absoluutselt ei pööranud rõhku aga segule...see paistis 10,5 kandis olevat ja tean, et seda on palju aga pidasin seda trigger errorite süüks ja maha ei julgenud kohe tõmmata sest eelmisel aastal oli selle seadega segu enamvähem talutav (11-12) Tegelikkus oli aga nii, et 10,5 oli piir millest allapoole lambda ei näidanud ja segu oli ikka oluliselt madalamal ja tagasi 12 juurde toomiseks kulus ~10 sõitu ja 3x pidurite keema ajamist tagumisel rajal õppesõidu platsi ääres. Nii kui lõpu paika sai nii hakkas ka liikuma kuid siis oli võistlus minu jaoks ka läbi. Kui päeva jooksul ei saanudki aega 15nest allapoole siis rada kokku panevatele meestele sai lõpus vähemalt korragi näidatud et sain liikuma. Logi järgi neljanda käigu pööretega lõppkiirust kuni 170km/h (võistlussõitudes vaid 158)

Veidi arusaamatuks jääb see, kuidas eelmise aasta seade seekord nii rikas saab olla :? See PEAB olema pumba viga.
(plaan on välja vahetada pump + paak + paigalada küttesurve manomeeter) Pump teeb eelmisest aastast juba imelikke hääli ja pärineb tundmatult vabalthingavalt ja oleks kui maa alt välja kaevatud

Stardid on kohutavad.....lihtsalt haigelt väristab wheelhopiga KINDLASTI ja KIIRESTI tuleb sellega midagi ette võtta (vaja leida suhteliselt lühikesed coilid või vähemalt jäigemad amordid kui uued originaalid

Ainus asi mis hästi töötas oli mu IC lahendus.
kuni 1 barini sõites töötas see lausa suurepäraselt. 20 kraadise sisselaske tempiga startides käis see sõidu jooksul ära 17nel kraadil ja peale 400m läbimist oli tõusnud 19nele :-D Esimesel päeval sai ühe cooleri täitmisega teha ~7-8 sõitu (igakord andsin pähe ka tagasiteel) enne kui sisselaske temp õhutemperatuuriga võrdustus. Teise päeva hommikul tegin 3 rajavälist testisõitu eelmise päeva veega ja sisselaske temp tõusis 40neni (õhk 33) Siis lasin kasti tühjaks ja täitsin servani jääga. Näha sai temperatuure alates -15nest. Siis tõstsin aga boosti oma 250nese mapi lakke ja sisselase kuumenes juba oluliselt rohkem (turbo väljas oma effektiivsest alast)

Tehnilise käigus sai auto ka kaalutud ja kirja läks kaaluks 819kg
See sisaldas: auto (711kg) + mina (vaid 68kg) + 15L bensiini (ehk umbes 10kg) + läppar oma raamiga (6kg) Poolenisti täidetud intercooler (20 kg) + tagaluuk mida mult sõitudes ei nõutud 4kg

Autol on taga tavaklaasid. Kõik keredetailid on metallist, iste on üsna raske originaal ~17kg Veljed on üsna rasked bemmi 17" kolakad, aku on täismõõdus 60ah isend. Kuna jahutusrihm kadus ära ja viimased sõidud tegin ilma selleta polnuks vajadust ka 15kg kaaluvale jahutusmehhanismile mootori küljes (genekas + turbiin + plekid) Auto saab tulevikus kaaluma alla 700kg ja midagi rohkem ära lõigata pole plaanis.....kogu kandev osa on originaal + paksust plekist astmelauad tugevduseks. Lihtsalt see tundub mingi piiri ületamisena, kui auto kaal algab numbriga 6 ja see on vaid kolme kohaline :-D Plast keredetailidele ei mõtle enne kui tekib vajadus turvakaare järele.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas ivar »

Väga hea näeb välja auto.
Palju IC kast vett mahutab?
Kas on ka pilte valmis lahendusest?
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

vett kasutan seal vaid seepärast, et jäätükkide vahelt temperatuuri ic ribide vahele juhtida....ei gaas ega tahke jää ei juhi nii nagu vesi.
IC ise on sama mis eelmisel aastal (tilluke ja diisel opeli oma) õhk-õhk coolerina sai temaga kuni 68 sisselaske tempi näha :D
Kasti täpset mahtu ei tea....aga see sai üsna suur ja jahedat tempi jätkub servani täites terveks kiirenduspäevaks.

Väga ropp pilt :
Pilt
Pilt
Pilt


Ja väike teaser:
Pilt
V8 mehed tulevad mulle ilmselt kallale kui oma sakslasele need alla topin :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
GasGas
Postitusi: 45
Liitunud: 03.08.2009 22:04
Asukoht: raplamaa

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas GasGas »

Väga kena ja suur rant! Mitu tolli laiad on?
Audi 200turbo & Bmw e30 335turbo 350hp
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

15x10
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Palu
Postitusi: 82
Liitunud: 10.03.2010 22:29
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Palu »

Päris mõnus võib olla kui mootor istub niiviisi lahtiselt seljataga :-D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Astrona »

Eeldan, et seal vahel oli vähemalt tehnilise ajal mingi tulekindel kate/vahesein vms. Sest juba ainuüksi aku paiknemine salongis on keelatud (ilma välja ventileeritud kastita) - mootori ja kütusevoolikustes pole vast mõtet rääkidagi.
Miks su autol numbrit peal polnud?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Alumisel pildil on näha, et klaasil on tehnilise läbimise kleeps ja vasakpoolsel tagumisel on võistlusnumber...mis neid kleepse ikka rohkem vaja :)

Kui keegi mulle uued 10" tänavalegaalsed rehvid ostab siis olen nõus loomulikult autole ka kellegi kleepsud lisama :)

ja vahesein on loomulikult olemas....millimeetrisest alumiiniumist ja need 2 salongi jäävat toru on kenasti sisse lõigatud. Kuna neis liigub vaid õhk ja kastis on kõigest jää ja kast ja selle kaas kinnituvad koormarihmaga randi külge siis polnud tehnilises probleemi. Veidi aega kulus küll seletamiseks et tegu EI Ole jahutusvedeliku torudega ja EI ole tegu ka bensiinipaagiga :-D Kastis katab jäävett ka 5cm paks poroloon mis välistab vee välja loksumise.

Ehk saab aju lähiajal omale VRi lugemise, süüte väjundid ja kui aega jääb siis ka muu pudipadi nagu shiftlight, launch jne.

ToDo List selleks suveks:
*Kõik 4 ratta pidurid lahti võtta ja teha mis teha annab, et pidureid parandada. Kui jõuab siis esisillale ketaspidurid paigaldada.
*10" rehvid leida ja tagarattad alla sobitada....miskit muud ka ette leida, sest sooviks neist 3cm paksudest raudflantsidest loobuda kui võimalik.
*aju modifikatsioonid.
*Väljalaske tihendid kõik uued teha (eelmisel aastal isetehtud kestsid, sel aastal poe omad mitte)
*Teine küttepaak ja võimalusel ka teine pump paigaldada
* Ehk ka kergem/turvalisem juhiiste ja vööd leida.
Korralikult ära seadistada
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas Astrona »

jeff01 kirjutas:*Väljalaske tihendid kõik uued teha (eelmisel aastal isetehtud kestsid, sel aastal poe omad mitte)
Mul muutusid tihendi kapriisseks kui TIP lakke tõusis. TIP vs Boost 2:1 pole väga müstiline, aga kui 1.75bar boost ja 3-4bar TIP lõpupööretel, siis on tihendite elu kah raskem.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitus Postitas jeff01 »

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

See kere on nii paigast ära keevitatud kui vähegi saab olla ja sellega seoses tuleb vähemalt tagaosa uuesti lahti lõikuda. Ühel pool on ratas koopa servaga tasa ja teisel pool on ratas 45mm tiivast väljas. Kahjuks ei pannud seda enne värvimist tähele kuid püüan hakkama saada vaid ära võetava tagaosa muutmisega + võibolla küljekarpide otsad.

nüüd näiteks 265/50/15 rehve vaja....nendega saaks 170 lõppkiirust kätte ja pole ehk väga kitsad sellele veljele. Siis vaja 60 feetid 2,4 pealt 1,4 ljale saada :-D NALI!!! (Kuigi soomlased seda raadil suutsid.....1,38s@60f Tegelikult pole 60 feetid niivõrd rehvides kui vedrustuses kinni kuid alla 2s peavad need igal juhul ka tänavarehviga olema.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta