Oijah, eks tuleb see igaaastane reeglimuudatuste üle arutelu üle elada...
Mõned punktid:
1. Samvel
Minu arvates on ta Eesti turboautode dragis konkurentsitult #1, teinud korralikult kodutööd ja saavutanud nii mõndagi, ehk võib-olla tasub tema postitused uuesti üle lugeda ja natuke järele mõelda...
Kui oleks olukord, et Samvel vs kogu muu Turboklubi liikmeskond, siis minu raha on Sami peal.
Olen veendunud, et vähegi korraliku eelarve korral teeks Sam 7 sek @ 300 km/h asja.
2. Viljar
Minu jaoks igati lahe inimene ja seda ka tiimi kohta, kahepäevastel üritustel õhtuti pakkusid "karastusjooke" ja varjualust. Alati saab asju rääkida ja teineteist aidata kui vaja.
See aasta vast võttis EMV tiitlivõitu tõsisemalt kui keegi teine, aga oleks ikka võinud varumootor olla ja võimalus selle vahetamiseks sõitude vahel, eriti arvestades, et eelarve oli suht korralik.
Minu egoistlik soov oleks, et tehtaks spetsiaalauto.
3. BHRA ei kuula
Lihtsalt üks näide, et Sam esitas Pro Street klassi reeglite "eelnõu" järgides sobivaid reegleid ja see võeti arutusele alakomitees. Ehk saadeti eksperthinnanguks minule

. Mõned nüansid olid, aga kõik teavad, et Sam oskab asja ja pandi OK tempel.
Ehk asjatundlikud ettepanekud on alati teretulnud.
4. EMV
Eesti Meistritiitel peaks ka midagi väärt olema.
Minu arvates, ei ole ülekohtune kui selle saavutamiseks kulub nii mõnigi aasta kõva tööd ja päris mitu miljonit.
Maailma kõige võidukam, 14 Funny Car'i meistritiitlit võitnud John Force sõitis laenatud rahadega 10+ aastat enne esimest etapivõitu. Kaotas 9 finaalisõitu, enne kui kümnendal võitis.
Siis sai kaubale maailma parima tiimipealiku Austin Coil'iga, tagajärjeks NHRA meistritiitel 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006
Minu arvates osavõtutasu üle nurisemine on kohatu, see peaks olema selline, et on tribüünid, permanentne kiirabi ja tuletõrje jne jne.
Tõsise konkurentsi korral oleks asi ikka nii, et paar aastat teed kõva tööd aga tulevad kogu aeg DNQ'd, ja siis on jõudu jätkata eliminaatorisse pääsemise nimel. Ja siis 10 aasta pärast saad ka etapivõidu ja võid tiitlist unistama hakata.
5. Raha
Autod ei sõida mitte kütuse, vaid rahaga. Rohkem raha võidab. Meeldivaid erandeid on, aga need on ka erandid.
6. Tänavaautod
Tänavaautode ehitamine on kõige tüütum ja kulukaim ettevõtmine.
Igaühel on oma arusaam tänavaautost.
Kohe tuleb spetsiaalauto teha.
7. Reeglid
Kahjuks on "reeglid peavad olema sellised, et mina võidaks, muidu ma ei mängi!" lähenemine üsna sage.
Järelkasvu jaoks on olemas klubiüritused jne. EMV peaks olema ikka kogenematele. Kui järelkasvul on edu ja tekib rahalisi võimalusi, siis vähemalt mina võtan nad kahe käega vastu!
8. Teised sarjad
Igati toetan teiste sarjade tegemisi, kui turvanõuded on täidetud.
USA's on mustmiljon street, OL street, Pro Mod jne sarju.
Samas on ainult üks NHRA.
Ehk uutel entusiastidel on mitmeid võimalusi.
Kui tuleb võimalusi Eesti Meistritiitli peale võistelda, siis saab samm üles teha.
9. Streetman, 11.5 sek
Meil läks 11.5 sek tulemuseks u. 600 hj vaja, nüüdse know-how'ga muidugi vähem.
See on ikkagi päris kiire sõit, mitte mingi häbi.
Probleem ei ole reeglites, vaid egodes, mis on eestlastele suht levinud.
Et, "mingit streetmani ma küll ei sõida".
Võiks nagu aru saada, et sinna see auto kuulub.
9. Reeglimuudatused
Tuleb ikkagi arvestada, et pragu on kehtivate reeglite alusel autosid ehitamas rohkem kui üks inimene.
Mistahes reeglimuudatus ei tekita teistele igaühele 10,000,000.- drag race eelarveks.
Reeglimuudatus ei tekita uusi võistlejaid, vaid sunnib loobuma olemasolevaid.
10. Kokkuvõte:
Võtaks Samveli juttu vähe tõsisemalt.
Süüdi pole mitte reeglid, vaid kõn rahakott. Tuleb mitte kiruda reegleid, vaid hankida rohkem raha, ja siis ei takista ükski reegel Eesti Meistritiitli võidus.
Minu üldine positsioon on, et reegleid mitte muuta. Kui on mõjuvaid põhjusi, siis vaatan asjad üle.