9. leht 23-st

Postitatud: 20.09.2009 19:41
Postitas zoom1
arne13 kirjutas: Ägedam on siis vaadata autosid mis püüavad võimalikult väikest reaktsiooniaega ja siis vuravad 16 seki??
Same here.
Seeaasta kõik EMV dragi üritused läbi käies jäi silma et "breketi" ajal on burksijärjekorras kõige rohkem rahvast?

Postitatud: 20.09.2009 20:22
Postitas jeff01
Bracket on pealtvaatajaile tõesti igav vaatemäng. Veidi bracketit sõitnuna võin aga öelda et se on tegelikult väga kaasakiskuv ja nauditavam kui lihtsalt kotti saamine teistes klassides. Superfinaalid meeldisid ju kõigile, kannatage se bracket kah ära....enne tehke bikedele oma sari.

Postitatud: 20.09.2009 20:40
Postitas KaroK
arne13 kirjutas: Ei saa aru mis teil Streetmani vastu on?? Sõitsin ise terve hooaja Streetmanis! Mida ma oleks 12,5 ajaga B klassis peale hakanud??
Ägedam on siis vaadata autosid mis püüavad võimalikult väikest reaktsiooniaega ja siis vuravad 16 seki??
Mismoodi sa ülevaatuselt läbi said ? 8)
jeff01 kirjutas:Bracket on pealtvaatajaile tõesti igav vaatemäng. Veidi bracketit sõitnuna võin aga öelda et se on tegelikult väga kaasakiskuv ja nauditavam kui lihtsalt kotti saamine teistes klassides. Superfinaalid meeldisid ju kõigile, kannatage se bracket kah ära....enne tehke bikedele oma sari.
Bracket on minumeelest palju huvitavam, kui Streetman. Saab ka seal klassis vaatemängu pakkuda ala. Marko Narits ja tema käekell stardis.
Bracketi maksimum ET võiks muidugi 14 või 15 sekundi peale nihutada, et päris iga aparaadiga sõita ei saaks, kuid ka 16 sekundi auto võib huvitav olla, kui selleks ongi näiteks turboga mosse või musta suitsu mattuv näpitud diiselmaastur.
Praegu pole isegi bike enam igav: pikad kiiged, nitrod, turbod, 9 sekundi ajad nii suurte kui väikeste tsiklite klassis.

Postitatud: 20.09.2009 20:56
Postitas mart154
Kas ma olen ainuke loll autopede, kes arvab, et kiired tsiklid dragil on väga põnevad? :)

Postitatud: 20.09.2009 21:32
Postitas Raceboy
mart154 kirjutas:Kas ma olen ainuke loll autopede, kes arvab, et kiired tsiklid dragil on väga põnevad? :)
IMO oli nt turboga chopper väga lahe, samuti sommide kiireimad eelmisel aastal, sõitsid alla 9 sekundi teised. Eesti meestest on nt Mati Põlluste sõidud lahedad (600 cm3 tsikliga 9.5s aega sõidab), ei teagi miks ta sel aastal ei sõitnud.
Tsiklimeestel võiks veidi laiem silmaring olla, turboga riistapuid võiks rohkem olla :)

Postitatud: 20.09.2009 22:37
Postitas jeff01
Ilmselt on minus sellise negatiivsuse tekitanud mõned nende käitumisreeglid millede tõttu on mul jäänud mõned testisõidud sõitmata, on mind häirinud nende pealtvaatajate vahel tõmblemine või reeglitele vilistamine või miskit muud sellist. Millalgi nägin küll ühe käega venda turbo chopperil ja seda pidasin tasemeks aga laias laastus mind ei tõmba, sorry.

Postitatud: 21.09.2009 1:30
Postitas Astrona
Olgu kasvõi 100lk, kui suudetakse teemas püsida.
KaroK kirjutas:Mismoodi sa ülevaatuselt läbi said ? 8)
Mismoodi see küsimus dragi hooajale kaasa võiks aidata? Sa siis ei tea, et käid ülevaatusel ära, ja peale seda hakkad masinat ehitama - ühe õhtuga jõuab päris palju ümber ehitada, ja aastast või kolmest ei tasu rääkidagi. Ülevaatuse nõude võiks igaltpoolt ära kaotada - tehnilisest kontrollist piisab.
Bräkit võib olla huvitavam kui C klass, aga huvitavaid asju, mis pole kiirendusvõistlus on veelgi - seda klassi suurendama ei hakka, ja võibolla peab kunagi piirama hakkama (näiteks 11...14sek ET), kui hakkavad võidu sõitmist segama.

Postitatud: 21.09.2009 11:02
Postitas jk
KaroK kirjutas:Mismoodi sa ülevaatuselt läbi said ? 8)
Lugesin BHRA tehnilisi mitu korda ja mina ei leidnud punkti, mis ütleb, et autol peab kehtiv ülevaatus olema.

Alustajate väike turboklass võiks olla tänavaautodele, st auto peab ise kohale sõitma. Kui kohale sõidetav maa on väiksem kui 50km, siis läheb auto tehnilise ajal 25km kaugusele piima tooma. Auto saab arvele võtta sportautona ja sellega saab siis võístlustele, treeningutele ja testimisele sõita. Käigukasti ei ole mõtet piirata, sest siis jääks igast turbo mossed ja wheelisid tegevad sapikad ära. Ühtlustada võiks ka väikse turbo klassi kaalusid, sest praeguse reeglite järgi on suurema mootoriga autodel eelis. Nt kõik väikses turbo klassis sõitvatate autode miniiumkaal: 850 kg + iga algav 100 cm3 üle 2001 cm3 lisab 20 kg.

Praeguse B ja C võiks kokku lükata ja jätta tõsistele treila pillidele.

Minu kõige eredamad mälusted dragi võistlustelt on turbo sierra ja turbo mosse.

Edit: turbo mosse video

Postitatud: 21.09.2009 12:11
Postitas pr8
Oijah, eks tuleb see igaaastane reeglimuudatuste üle arutelu üle elada...

Mõned punktid:

1. Samvel

Minu arvates on ta Eesti turboautode dragis konkurentsitult #1, teinud korralikult kodutööd ja saavutanud nii mõndagi, ehk võib-olla tasub tema postitused uuesti üle lugeda ja natuke järele mõelda...

Kui oleks olukord, et Samvel vs kogu muu Turboklubi liikmeskond, siis minu raha on Sami peal.

Olen veendunud, et vähegi korraliku eelarve korral teeks Sam 7 sek @ 300 km/h asja.

2. Viljar

Minu jaoks igati lahe inimene ja seda ka tiimi kohta, kahepäevastel üritustel õhtuti pakkusid "karastusjooke" ja varjualust. Alati saab asju rääkida ja teineteist aidata kui vaja.

See aasta vast võttis EMV tiitlivõitu tõsisemalt kui keegi teine, aga oleks ikka võinud varumootor olla ja võimalus selle vahetamiseks sõitude vahel, eriti arvestades, et eelarve oli suht korralik.

Minu egoistlik soov oleks, et tehtaks spetsiaalauto.

3. BHRA ei kuula

Lihtsalt üks näide, et Sam esitas Pro Street klassi reeglite "eelnõu" järgides sobivaid reegleid ja see võeti arutusele alakomitees. Ehk saadeti eksperthinnanguks minule :). Mõned nüansid olid, aga kõik teavad, et Sam oskab asja ja pandi OK tempel.

Ehk asjatundlikud ettepanekud on alati teretulnud.

4. EMV

Eesti Meistritiitel peaks ka midagi väärt olema.

Minu arvates, ei ole ülekohtune kui selle saavutamiseks kulub nii mõnigi aasta kõva tööd ja päris mitu miljonit.

Maailma kõige võidukam, 14 Funny Car'i meistritiitlit võitnud John Force sõitis laenatud rahadega 10+ aastat enne esimest etapivõitu. Kaotas 9 finaalisõitu, enne kui kümnendal võitis.

Siis sai kaubale maailma parima tiimipealiku Austin Coil'iga, tagajärjeks NHRA meistritiitel 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006

Minu arvates osavõtutasu üle nurisemine on kohatu, see peaks olema selline, et on tribüünid, permanentne kiirabi ja tuletõrje jne jne.

Tõsise konkurentsi korral oleks asi ikka nii, et paar aastat teed kõva tööd aga tulevad kogu aeg DNQ'd, ja siis on jõudu jätkata eliminaatorisse pääsemise nimel. Ja siis 10 aasta pärast saad ka etapivõidu ja võid tiitlist unistama hakata.

5. Raha

Autod ei sõida mitte kütuse, vaid rahaga. Rohkem raha võidab. Meeldivaid erandeid on, aga need on ka erandid.


6. Tänavaautod

Tänavaautode ehitamine on kõige tüütum ja kulukaim ettevõtmine.

Igaühel on oma arusaam tänavaautost.

Kohe tuleb spetsiaalauto teha.

7. Reeglid

Kahjuks on "reeglid peavad olema sellised, et mina võidaks, muidu ma ei mängi!" lähenemine üsna sage.

Järelkasvu jaoks on olemas klubiüritused jne. EMV peaks olema ikka kogenematele. Kui järelkasvul on edu ja tekib rahalisi võimalusi, siis vähemalt mina võtan nad kahe käega vastu!


8. Teised sarjad

Igati toetan teiste sarjade tegemisi, kui turvanõuded on täidetud.

USA's on mustmiljon street, OL street, Pro Mod jne sarju.

Samas on ainult üks NHRA.

Ehk uutel entusiastidel on mitmeid võimalusi.

Kui tuleb võimalusi Eesti Meistritiitli peale võistelda, siis saab samm üles teha.

9. Streetman, 11.5 sek

Meil läks 11.5 sek tulemuseks u. 600 hj vaja, nüüdse know-how'ga muidugi vähem.

See on ikkagi päris kiire sõit, mitte mingi häbi.

Probleem ei ole reeglites, vaid egodes, mis on eestlastele suht levinud.

Et, "mingit streetmani ma küll ei sõida".

Võiks nagu aru saada, et sinna see auto kuulub.

9. Reeglimuudatused

Tuleb ikkagi arvestada, et pragu on kehtivate reeglite alusel autosid ehitamas rohkem kui üks inimene.

Mistahes reeglimuudatus ei tekita teistele igaühele 10,000,000.- drag race eelarveks.

Reeglimuudatus ei tekita uusi võistlejaid, vaid sunnib loobuma olemasolevaid.

10. Kokkuvõte:

Võtaks Samveli juttu vähe tõsisemalt.

Süüdi pole mitte reeglid, vaid kõn rahakott. Tuleb mitte kiruda reegleid, vaid hankida rohkem raha, ja siis ei takista ükski reegel Eesti Meistritiitli võidus.

Minu üldine positsioon on, et reegleid mitte muuta. Kui on mõjuvaid põhjusi, siis vaatan asjad üle.

Postitatud: 21.09.2009 12:51
Postitas Kummitus
pr8 kirjutas:Oijah, eks tuleb see igaaastane reeglimuudatuste üle arutelu üle elada...

Mõned punktid:

1. Samvel

Minu arvates on ta Eesti turboautode dragis konkurentsitult #1, teinud korralikult kodutööd ja saavutanud nii mõndagi, ehk võib-olla tasub tema postitused uuesti üle lugeda ja natuke järele mõelda...

Kui oleks olukord, et Samvel vs kogu muu Turboklubi liikmeskond, siis minu raha on Sami peal.

Olen veendunud, et vähegi korraliku eelarve korral teeks Sam 7 sek @ 300 km/h asja.

2. Viljar

Minu jaoks igati lahe inimene ja seda ka tiimi kohta, kahepäevastel üritustel õhtuti pakkusid "karastusjooke" ja varjualust. Alati saab asju rääkida ja teineteist aidata kui vaja.

See aasta vast võttis EMV tiitlivõitu tõsisemalt kui keegi teine, aga oleks ikka võinud varumootor olla ja võimalus selle vahetamiseks sõitude vahel, eriti arvestades, et eelarve oli suht korralik.

Minu egoistlik soov oleks, et tehtaks spetsiaalauto.

3. BHRA ei kuula

Lihtsalt üks näide, et Sam esitas Pro Street klassi reeglite "eelnõu" järgides sobivaid reegleid ja see võeti arutusele alakomitees. Ehk saadeti eksperthinnanguks minule :). Mõned nüansid olid, aga kõik teavad, et Sam oskab asja ja pandi OK tempel.

Ehk asjatundlikud ettepanekud on alati teretulnud.

4. EMV

Eesti Meistritiitel peaks ka midagi väärt olema.

Minu arvates, ei ole ülekohtune kui selle saavutamiseks kulub nii mõnigi aasta kõva tööd ja päris mitu miljonit.

Maailma kõige võidukam, 14 Funny Car'i meistritiitlit võitnud John Force sõitis laenatud rahadega 10+ aastat enne esimest etapivõitu. Kaotas 9 finaalisõitu, enne kui kümnendal võitis.

Siis sai kaubale maailma parima tiimipealiku Austin Coil'iga, tagajärjeks NHRA meistritiitel 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006

Minu arvates osavõtutasu üle nurisemine on kohatu, see peaks olema selline, et on tribüünid, permanentne kiirabi ja tuletõrje jne jne.

Tõsise konkurentsi korral oleks asi ikka nii, et paar aastat teed kõva tööd aga tulevad kogu aeg DNQ'd, ja siis on jõudu jätkata eliminaatorisse pääsemise nimel. Ja siis 10 aasta pärast saad ka etapivõidu ja võid tiitlist unistama hakata.

5. Raha

Autod ei sõida mitte kütuse, vaid rahaga. Rohkem raha võidab. Meeldivaid erandeid on, aga need on ka erandid.


6. Tänavaautod

Tänavaautode ehitamine on kõige tüütum ja kulukaim ettevõtmine.

Igaühel on oma arusaam tänavaautost.

Kohe tuleb spetsiaalauto teha.

7. Reeglid

Kahjuks on "reeglid peavad olema sellised, et mina võidaks, muidu ma ei mängi!" lähenemine üsna sage.

Järelkasvu jaoks on olemas klubiüritused jne. EMV peaks olema ikka kogenematele. Kui järelkasvul on edu ja tekib rahalisi võimalusi, siis vähemalt mina võtan nad kahe käega vastu!


8. Teised sarjad

Igati toetan teiste sarjade tegemisi, kui turvanõuded on täidetud.

USA's on mustmiljon street, OL street, Pro Mod jne sarju.

Samas on ainult üks NHRA.

Ehk uutel entusiastidel on mitmeid võimalusi.

Kui tuleb võimalusi Eesti Meistritiitli peale võistelda, siis saab samm üles teha.

9. Streetman, 11.5 sek

Meil läks 11.5 sek tulemuseks u. 600 hj vaja, nüüdse know-how'ga muidugi vähem.

See on ikkagi päris kiire sõit, mitte mingi häbi.

Probleem ei ole reeglites, vaid egodes, mis on eestlastele suht levinud.

Et, "mingit streetmani ma küll ei sõida".

Võiks nagu aru saada, et sinna see auto kuulub.

9. Reeglimuudatused

Tuleb ikkagi arvestada, et pragu on kehtivate reeglite alusel autosid ehitamas rohkem kui üks inimene.

Mistahes reeglimuudatus ei tekita teistele igaühele 10,000,000.- drag race eelarveks.

Reeglimuudatus ei tekita uusi võistlejaid, vaid sunnib loobuma olemasolevaid.

10. Kokkuvõte:

Võtaks Samveli juttu vähe tõsisemalt.

Süüdi pole mitte reeglid, vaid kõn rahakott. Tuleb mitte kiruda reegleid, vaid hankida rohkem raha, ja siis ei takista ükski reegel Eesti Meistritiitli võidus.

Minu üldine positsioon on, et reegleid mitte muuta. Kui on mõjuvaid põhjusi, siis vaatan asjad üle.
Sa tood näiteid ainult USAst ja Usarauast, vaata oma mättotsast ikka vähe lähemale.
Meie riigis on see ala arenenud suhteliselt kiiresti, ära too siia ulmelisi 10 000 000 eelarveid, hea kui sponsoritelt 100 000 saab !!! Vaata rohkem ikka Euroopasse.
Ala arendamiseks on vaja teha, kas eraldi võistlussari või muuta klasse, et saaks võistlejaid ja publikut juurde.
Kui luua eraldi võistlussari siis kui palju jääb EMV sarja osalejaid alles ?
Tartu Autoklubi üritustel osavõtjaid olnud samapalju kui EMV ja pole keegi nurisenud ja seal on olemas nii tuletõrje kui kiirabi. Ja ma mis põhiline osavõtu tasudega suudetakse korraldada korralik võistlus ja auhinnafond.

Postitatud: 21.09.2009 13:20
Postitas MazdaGTI
Ikka üritavad kõik BHRA poolt tegelased endiselt sidruni koorest ka mahla välja pigistada, mitte ei otsi võimalust uute sidrunite saamiseks. Seletage mulle ära miks ja kas tõesti loodate et uusi võistlejaid toob kurg või leitakse neid kapsalehtede alt? Miks krt ei võiks te õppust võtta teistelt spordialadelt mis on suudetud viia meie vähese rahavaarvu ja rahavõimalustega nii kaugele et publiku ja osa võtta soovijate huvi on taevas. Unustage ükskord juba see USA, seal on raha rohkem kui meie riigis ratsahobuste sõnnikut!!! Meie oleme pisike banaani vabariik ja raha on meil nagu kerjusel USA-s, vabandust enamus sealseid kerjuseid elab kah paremin kui paljud meist siin.

Seni kuni BHRA üritab Eestist USA teha, seni ei laiene ei kandepind ega ka huviliste hulk, te tuletate seda lauset millalgi veel meelde.

Postitatud: 21.09.2009 13:45
Postitas Astrona
pr8 kirjutas:... Süüdi pole mitte reeglid, vaid kõn rahakott. Tuleb mitte kiruda reegleid, vaid hankida rohkem raha, ja siis ei takista ükski reegel Eesti Meistritiitli võidus.
Minu üldine positsioon on, et reegleid mitte muuta. Kui on mõjuvaid põhjusi, siis vaatan asjad üle.
RAHA, jah. Aga ka FIA üritab teha piiranguid, et ei saaks puhtalt eelarvega võita. Ka B-klassis juhtus suht koht nii - 1. koha eelarve oli suurem kui 4-10. koht kokku. Markel kaotas kõigile, kes kõik vähegi 4 etappi kohal käisid :) Ma ei tea, mis ta mõtleb, aga mina sellega rahul poleks. Hea oleks näha tema taga vähemalt paari korralikku 9.8-10.3sekundi masinat, kes siis igal korral osaleks.
4. - 10. koha said kõik, kes võtsid vaevaks ühel etapil osaleda. 7. ja 8. koht jagati katkestatud võistlusele kohale sõitnute vahel. Ka A ja C klassi kolmas koht kaotasid kõigile, kes kõik 4 etappi kohal käisid. Ja ega peale BR'i muudes klassides parem seis polnud.
RICE BURNER kirjutas:.....Nagu EMV välised võistlused näitavad, siis see ei ole masu, mis võistlejate rivi kahandab!!!....
On ikka masu, 2. järgulised võistlused on odavamad, eriti just sealsed autod on odavamad.
Hetkel on sõitjatel enamasti rohkem pappi kui pealtvaatajatel, aga miks peavad võistlejad, tehes rahvale show, riskides oma tehnikaga, maksma kinni tribüünid jms? OK osalustasu kõrgus hoiab eemale tühikargajad, aga kas seda ei tuleks mitte reeglitega reguleerida. Soovijatel on alati olemas võimalus BHRA'd või üritust rahaliselt toetada. Isegi kui osalustasu ei oleks, siis kaudselt makstakse kogu pull kinni just sõitjate poolt.
Küsimus polegi selles, kuidas oleks õige headel aegadel, vaid selles kuidas antud seisus mitte lasta ala populaarsusel kahaneda. Enamus, kes see hooaeg kõik etapid kohal käisid, tulevad ka järgmine aasta olenemata reeglitest. Kõige rohkem võtavad siin tõesti sõna need kel parasjagu kiire <2.2T masin olemas, aga klassi pole, aga see ei tähenda et nad ei vaata publiku ja ala-arenemise mätta otsast. Tuleb tõdeda, et RAHA taha jääb see, et kasvõi 3tk neist talvega toruraamil V8 ehitaks. (Ise saaks võibolla raha kokku - teeks rohkem tööd :), kui rohkem pointi oleks). Selge see, et on 2 erinevat asja tuunida tänavamasin 3-4sek kiiremaks või ehitada spetsiaal auto. Ja drag on spetsiaalauto jaoks, aga seda vähe parematel aegadel. Hetkel pooldaks väikest tagasiminekut.
Ala on arenenud sammuke euroopa ja usa poole, aga seda publiku arvelt. Nii on varsti 1 auto, ja see kah ei sõida eestis :).
Selge see, et mida hiljem reegleid muuta seda valusam see on, milleks venitada. Ka eelmine aasta tehti sügisel muudatusi. Mina võibolla järgmine aasta tegelen millegi muuga, aga te peate ju kogu pulli ise kinni maksma, kui publikut pole. Moto: Rahulolek on tagasiminek.

Postitatud: 21.09.2009 14:03
Postitas hents99
Ise mittesõitjana, vaid kõrvaltvaatajana annan oma 10p Pärtel`ile.

Tegelikult ongi üks suur hala kogu aeg. Nagu põllumehed - kui on sitt suvi, siis on vähe saaki, kui on saak suur, siis jälle madalad turuhinnad.

Ja alati on kohtunik süüdi. Alati on süüdi keegi teine, peeglisse ei julge keegi vaadata.

Loodetavasti, kui omal auto vähegi valmis saab, siis on võimalik kasvõi streetman`is proovida ja ehk ka alustada klassidesse pääsemist.

Postitatud: 21.09.2009 15:37
Postitas KaroK
pr8 kirjutas:Oijah, eks tuleb see igaaastane reeglimuudatuste üle arutelu üle elada...
Ongi nii või ?
Varsti seisad siis üksi seal raja ääres.

Peakski jätma ainult absoluutarvestuse, vaataks, kes sõidab 7 sek ja 300 km/h ja ülejäänud klassid on mõtetud.
Miks inimesed valivad endale valed toorikud ja ei võta kaasa varumootoreid jne. :lol:

Turboklubiliste seisukohalt peaks tegema väikeste turboautode klassi, kus sõidaks Datsun 200sx, audi 2,2T, BMW 325 T.
Tänu juba tehtud ümberehitusele ei ole peaaegu ükski neist autodest tänavalegaalne, niiet selle sõna võib üldse ära unustada.

Postitatud: 21.09.2009 17:21
Postitas jeff01
Mina näen asja nii, et Pärtel on pukis ja reeglite muudatusi erilisi ei tule. Väikesed autod sõita ei saa ja teevad oma sarja (Kasvõi paar etappi tartu autoklubi sarjale juurde) mida soosib edu.
EMVl uusi tulijaid pole, mõned senisedki väiksemad üritajad loobuvad ja sõidavad ehk uues sarjas edasi EMVl jääb alles viljari telk mille all saab "karastusjooke" pruukida sest kiirabi on ju käeulatuses. + veel paar tasemel tegijat. Publikut jääb järjest vähemaks sest kes viitsib vähem kui kümmet autot vaatama minna mida kümneid kordi samas asendis nähtud. ....rääkimata sponsoritest. Aasta viimaste etappide toimumine muutub küsitavaks ja üldiselt ongi kõik mokas aga Pärtlil on ego (Nagu meil kõigil) ja ikka ei muudeta reegleid ja milleks peaks? uus ja toimiv sari on olemas autodele mis ei vaja spetsiaalrada. Mina ilmselt lähen appi, kasvõi väravaid tassima,et väiksed kah sõita saaks :-D EMV etappidele minu paltvaatajana ilmumise määrab suuresti registreerida jõudnud inimeste nimekiri. Tahaks ju küll käia ja kõiki põnevaid meistrikate etappe kasvõi pealtvaatajana vaadata aga elame näeme kas õnnestub või kolivad tegijad soome radadele ja jokk. Hetkel on meie betoonradadel otse sõitmisel käsipidur peal kuna puudub võimalus end mujal kui linnaliikluses välja elada kui auto just kurvisuutlik pole.