K:Turbo minu autole

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Noh vahe on ehk selles, et mul ei olnud see teps mitte esimene vabalthingav, mida ma turbotasin.

Tasuks arvestada seda, et kui ise asjast üle ei ole, siis tööraha võib suuremaks küündida kui juppide maksumus (jupid ei ole samuti odavad).
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
illukas
Postitusi: 11
Liitunud: 28.06.2006 18:52

Postitus Postitas illukas »

paneks ka siis ühe nati lolli küsimuse...
nimelt, et mis juhtub siis kui panna turbo vabalthingavale mootorile, ilma, et surveastet alandaks?

Kas se turbo ei hakka lihtsalt käima, kuna suurema surveastme tõttu põleb silindris enamus väljalaske gaasidest ära ja väljuvad gaasid on jahedamad, ning need ei suuda turbot vajalikule kiirusele liigutada... või mis siis ikkagi sündima hakkaks?
Chris
Postitusi: 75
Liitunud: 02.05.2006 20:35

Postitus Postitas Chris »

Ja compressor map on ka ainuõige asi turbo valimiseks, ideaaljuhul on langeb sinu soovitud rõhk* mootori poolt tarbitav õhuhulk kõige efektiivsemasse vahemikku.
Kuidas arvutada mootoripoolt tarbitavat õhuhulka ? Võtame mootoriks CA18DET ning 1mm oversize kolviga. Kindlasti on seda keegi kuskil arvutanud aga hetkel nagu ei osanud õigete sõnadega otsida. Ja see rõhk* tähendab et rõhk korda mootori poolt tarbitav õhuhulk ? Ehk siis mingi 1.2 bar * jne ?
MB C230 K
san4ela
Postitusi: 5
Liitunud: 07.11.2007 22:15
Asukoht: tartu

Postitus Postitas san4ela »

KillFrenzy kirjutas:Lihtsam ja odavam on sinna 2.5 vahele tõsta, 192hp ja 245nm.
noh siis paju raha l2heb sellele et turbot panna 318le?
KillFrenzy
Postitusi: 110
Liitunud: 21.08.2005 14:17

Postitus Postitas KillFrenzy »

san4ela kirjutas:noh siis paju raha l2heb sellele et turbot panna 318le?
50 000.-
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Tere,

Tahtsin veidi nõu et kas olen oma arvestustes õigel teel kui sain sellised tulemused :

Mootor 1600 cm3 (98 cid) ja võimsus 91 kw - soovitud võimsus 224 kw ehk 300 bhp. seega võimsuse kasv 246% ja vajaolev ülelaade rõhk 146% ja seega rõhk 21,4 psi ehk 1,46 bar. Vile tootlikuseks sain et peaks olema vähemalt 502 cfm. Samas kui tootlikus oleks suurem kas siis saaks rõhu madalamaks tagasi tuua kuna 1,4 bari minu jaoks ilmselt on palju esimese hooga? Suurema tootlikuse poolelt jäi silma nt Garrett T3 60-1 with .82AR.

Sellel Compressor Specs:
- T04S
- Housing flow: 61 lbs/min 781cfm
- .70 A/R housing
- 60 TRIM wheel

Turbine Specs
- T3
- .82 A/R housing
- High Flow 76 Trim Stage3 wheel

ja nagu vabalt suudaks ära toota minu vajaminevad 502 cfm-i?
Kui nagu kuskil jube mööda olen pand siis ärge palun kõvasti naerge :)
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

pets4524 kirjutas:...Samas kui tootlikus oleks suurem kas siis saaks rõhu madalamaks tagasi tuua...
Nii see asi ei käi. Sul lihtsalt peab nii palju pressungit olema, et vajalik õhukogus sellesse mootorisse sisse puhuda.


1. otsi oma mootori vabalthingav dünograafik.
2. arvuta selle pealt täiteastmed erineval pöördel. (max jõu pöördel, redline-l, ja mõned veel allpool.)
3. võta http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?version=4 see kalkulaator ette. ja täida ära.
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Tänud viimati vastanule selle kalkulaatori lingi kohta. See annab mulle küll aga etteantud teema kohta rõhu vajaduseks isegi 27,5 psid minu 21 asemele :shock: õhukulu 14 kanti minutis on samas suurusjärgus minu 14,21 ga sega see on nagu paigas :)
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

pets4524 kirjutas:Tänud viimati vastanule selle kalkulaatori lingi kohta. See annab mulle küll aga etteantud teema kohta rõhu vajaduseks isegi 27,5 psid minu 21 asemele :shock:
1. kõige suurem kurjajuur on õhk, mis temperatuuri tõustes paisub, ja päris tublisti.
Hapniku hulk väheneb näituseks 55 kraadise temperatuuri tõusu puhul 17%. Sinu poolt pakutud rõhu puhul korruta see temperatuur heaga kahega.

2. Seda 27,5 sa vähendada eriti ei saa, arvesta lihtsalt, et nii on turbo väljundis. Kui lisad süsteemi korraliku vahejahuti, saad rõhku umbes 20% maha (selleks peab vahejahuti kasutegur olema üle 60%). Selline rõhk jõuab siis vahejahutist mootorisse, turbo väljundis on sul ikka 28psi.

Turbiini valimiseks on sul kaks kriteeriumit: Rõhk ja Tootlikus. Mootori suurus jms on pseudosuurused. Vaata samalt lingilt näiteks T04E-"50 Trim"
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Uurisin veidi aga silma ei hakand siis vastust sellisele küsimusele et - Kuidas on mõistlikum teha väljalaske kollet? :-D Tegelt teema selles et enamik teeb mingitest põlvedest kokku keevitamise teel st on palju keevitusi aga väga vähe on neid mis on ühest tükist painutatud torudest tehtud. Isiklikult imponeerib oluliselt rohkem see ühest jupist välja väänatud aga nagu juba ette arvata võib siis on seda teha tiba raskem kui lihtsalt põlvedest kokku keevitada soovitud väänikuid aga keevitades jäävad ikka ju mingid jäljed ja iga keevitus on ju ka lisa murekoht minu silmis vastupidavuse kohalt? Igasugu arvamused oodatud siinkohal :)

Terv Pets
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

pets4524 kirjutas:...Kuidas on mõistlikum teha väljalaske kollet...
Juppidest keevitamine ongi "mõistlik" variant. Loomulikult saavutad "custom mandrel bent" variandiga parema tulemuse, aga see pole "mõistlik" ei aja ega rahaliselt.
Keevitus on 99% isetegijate garaazidest, "mandrel" painutuspink kuhu 2 tolline trupka mahub aga 1%. Pealegi, enne painutamist pead prototüübi nagunii kokku keevitama ning hiljem lahti lõikama.

Kui minul mõranemise probleem oleks, siis ilmselt keevitaks täpselt peale istuvast torust "kraed" peale.
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Kas 1,5 mm seinapaksusega roostevaba toru on piisava seinapaksusega või peaks olema paksem?
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

ise olen teinud 1,5 ja 2mm torust jamõlemad toiminud!
pead vaatama et korralikult seotud oleks, et vibratsioon mõranema ei paneks!
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Ok selge siis, teen ära ja loodan et peab :)
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Kas keegi oskab komenteerida kas sellise kujuga ja lahendusega kolle on normaalne lahendus? Hetkel wastegate toru laisalt pandud aga hilisemalt oleks igast torust vaba pääs sinna suht koht ehk väikse nurgaga allapoole :)

http://nagi.ee/photos/pets4524/3638303/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638275/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638227/

Kõik torud 35 cm pikad ja 44,5 mm läbimõõduga ja niimoodi oleks ju suht lihtne teha ning ma saaks nad ka ühest tükist välja painutada :)
Vasta