K:Turbo minu autole
Noh vahe on ehk selles, et mul ei olnud see teps mitte esimene vabalthingav, mida ma turbotasin.
Tasuks arvestada seda, et kui ise asjast üle ei ole, siis tööraha võib suuremaks küündida kui juppide maksumus (jupid ei ole samuti odavad).
Tasuks arvestada seda, et kui ise asjast üle ei ole, siis tööraha võib suuremaks küündida kui juppide maksumus (jupid ei ole samuti odavad).
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
paneks ka siis ühe nati lolli küsimuse...
nimelt, et mis juhtub siis kui panna turbo vabalthingavale mootorile, ilma, et surveastet alandaks?
Kas se turbo ei hakka lihtsalt käima, kuna suurema surveastme tõttu põleb silindris enamus väljalaske gaasidest ära ja väljuvad gaasid on jahedamad, ning need ei suuda turbot vajalikule kiirusele liigutada... või mis siis ikkagi sündima hakkaks?
nimelt, et mis juhtub siis kui panna turbo vabalthingavale mootorile, ilma, et surveastet alandaks?
Kas se turbo ei hakka lihtsalt käima, kuna suurema surveastme tõttu põleb silindris enamus väljalaske gaasidest ära ja väljuvad gaasid on jahedamad, ning need ei suuda turbot vajalikule kiirusele liigutada... või mis siis ikkagi sündima hakkaks?
Kuidas arvutada mootoripoolt tarbitavat õhuhulka ? Võtame mootoriks CA18DET ning 1mm oversize kolviga. Kindlasti on seda keegi kuskil arvutanud aga hetkel nagu ei osanud õigete sõnadega otsida. Ja see rõhk* tähendab et rõhk korda mootori poolt tarbitav õhuhulk ? Ehk siis mingi 1.2 bar * jne ?Ja compressor map on ka ainuõige asi turbo valimiseks, ideaaljuhul on langeb sinu soovitud rõhk* mootori poolt tarbitav õhuhulk kõige efektiivsemasse vahemikku.
MB C230 K
-
- Postitusi: 110
- Liitunud: 21.08.2005 14:17
Tere,
Tahtsin veidi nõu et kas olen oma arvestustes õigel teel kui sain sellised tulemused :
Mootor 1600 cm3 (98 cid) ja võimsus 91 kw - soovitud võimsus 224 kw ehk 300 bhp. seega võimsuse kasv 246% ja vajaolev ülelaade rõhk 146% ja seega rõhk 21,4 psi ehk 1,46 bar. Vile tootlikuseks sain et peaks olema vähemalt 502 cfm. Samas kui tootlikus oleks suurem kas siis saaks rõhu madalamaks tagasi tuua kuna 1,4 bari minu jaoks ilmselt on palju esimese hooga? Suurema tootlikuse poolelt jäi silma nt Garrett T3 60-1 with .82AR.
Sellel Compressor Specs:
- T04S
- Housing flow: 61 lbs/min 781cfm
- .70 A/R housing
- 60 TRIM wheel
Turbine Specs
- T3
- .82 A/R housing
- High Flow 76 Trim Stage3 wheel
ja nagu vabalt suudaks ära toota minu vajaminevad 502 cfm-i?
Kui nagu kuskil jube mööda olen pand siis ärge palun kõvasti naerge
Tahtsin veidi nõu et kas olen oma arvestustes õigel teel kui sain sellised tulemused :
Mootor 1600 cm3 (98 cid) ja võimsus 91 kw - soovitud võimsus 224 kw ehk 300 bhp. seega võimsuse kasv 246% ja vajaolev ülelaade rõhk 146% ja seega rõhk 21,4 psi ehk 1,46 bar. Vile tootlikuseks sain et peaks olema vähemalt 502 cfm. Samas kui tootlikus oleks suurem kas siis saaks rõhu madalamaks tagasi tuua kuna 1,4 bari minu jaoks ilmselt on palju esimese hooga? Suurema tootlikuse poolelt jäi silma nt Garrett T3 60-1 with .82AR.
Sellel Compressor Specs:
- T04S
- Housing flow: 61 lbs/min 781cfm
- .70 A/R housing
- 60 TRIM wheel
Turbine Specs
- T3
- .82 A/R housing
- High Flow 76 Trim Stage3 wheel
ja nagu vabalt suudaks ära toota minu vajaminevad 502 cfm-i?
Kui nagu kuskil jube mööda olen pand siis ärge palun kõvasti naerge

Nii see asi ei käi. Sul lihtsalt peab nii palju pressungit olema, et vajalik õhukogus sellesse mootorisse sisse puhuda.pets4524 kirjutas:...Samas kui tootlikus oleks suurem kas siis saaks rõhu madalamaks tagasi tuua...
1. otsi oma mootori vabalthingav dünograafik.
2. arvuta selle pealt täiteastmed erineval pöördel. (max jõu pöördel, redline-l, ja mõned veel allpool.)
3. võta http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php?version=4 see kalkulaator ette. ja täida ära.
1. kõige suurem kurjajuur on õhk, mis temperatuuri tõustes paisub, ja päris tublisti.pets4524 kirjutas:Tänud viimati vastanule selle kalkulaatori lingi kohta. See annab mulle küll aga etteantud teema kohta rõhu vajaduseks isegi 27,5 psid minu 21 asemele
Hapniku hulk väheneb näituseks 55 kraadise temperatuuri tõusu puhul 17%. Sinu poolt pakutud rõhu puhul korruta see temperatuur heaga kahega.
2. Seda 27,5 sa vähendada eriti ei saa, arvesta lihtsalt, et nii on turbo väljundis. Kui lisad süsteemi korraliku vahejahuti, saad rõhku umbes 20% maha (selleks peab vahejahuti kasutegur olema üle 60%). Selline rõhk jõuab siis vahejahutist mootorisse, turbo väljundis on sul ikka 28psi.
Turbiini valimiseks on sul kaks kriteeriumit: Rõhk ja Tootlikus. Mootori suurus jms on pseudosuurused. Vaata samalt lingilt näiteks T04E-"50 Trim"
Uurisin veidi aga silma ei hakand siis vastust sellisele küsimusele et - Kuidas on mõistlikum teha väljalaske kollet?
Tegelt teema selles et enamik teeb mingitest põlvedest kokku keevitamise teel st on palju keevitusi aga väga vähe on neid mis on ühest tükist painutatud torudest tehtud. Isiklikult imponeerib oluliselt rohkem see ühest jupist välja väänatud aga nagu juba ette arvata võib siis on seda teha tiba raskem kui lihtsalt põlvedest kokku keevitada soovitud väänikuid aga keevitades jäävad ikka ju mingid jäljed ja iga keevitus on ju ka lisa murekoht minu silmis vastupidavuse kohalt? Igasugu arvamused oodatud siinkohal 
Terv Pets


Terv Pets
Juppidest keevitamine ongi "mõistlik" variant. Loomulikult saavutad "custom mandrel bent" variandiga parema tulemuse, aga see pole "mõistlik" ei aja ega rahaliselt.pets4524 kirjutas:...Kuidas on mõistlikum teha väljalaske kollet...
Keevitus on 99% isetegijate garaazidest, "mandrel" painutuspink kuhu 2 tolline trupka mahub aga 1%. Pealegi, enne painutamist pead prototüübi nagunii kokku keevitama ning hiljem lahti lõikama.
Kui minul mõranemise probleem oleks, siis ilmselt keevitaks täpselt peale istuvast torust "kraed" peale.
Kas keegi oskab komenteerida kas sellise kujuga ja lahendusega kolle on normaalne lahendus? Hetkel wastegate toru laisalt pandud aga hilisemalt oleks igast torust vaba pääs sinna suht koht ehk väikse nurgaga allapoole
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638303/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638275/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638227/
Kõik torud 35 cm pikad ja 44,5 mm läbimõõduga ja niimoodi oleks ju suht lihtne teha ning ma saaks nad ka ühest tükist välja painutada

http://nagi.ee/photos/pets4524/3638303/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638275/
http://nagi.ee/photos/pets4524/3638227/
Kõik torud 35 cm pikad ja 44,5 mm läbimõõduga ja niimoodi oleks ju suht lihtne teha ning ma saaks nad ka ühest tükist välja painutada
