9. leht 9-st

Postitatud: 23.01.2008 11:46
Postitas Siim
Kuuno kirjutas:
patrik kirjutas:
onesuspect kirjutas:gt28rs-si ei tahaks sest 350hp on juba piirimail(Mingi varu peaks ikka olema) ja samas ei tahaks üle 1.4 bar-i ka boosti tõsta. Õigus on see, et süües kasvab isu selle pärast olengi vaadanud teiste poole. Samas olen lugenud gt3076 kohta, et jääb nats liiga suureks tänavale.T25 sellepärast, et ei ole just kuigi palju ruumi seal T3 jaoks ja ei tahaks välja laske kollet teist panna kuna stock voolab kuni 400hp.
Aga antke arvamustel tulla eks siis otsustab kui oleme kuhugi konkreetselt jõudnud!
mismoodi tahad sa kuni 1,4 baarise boostiga ja 2 l motoga saavutada 350hp?

kustkohast võetakse selliseid mõtteid üldse?
et asja huvitavamaks teha luban ma sulle, et saavutan kuni 1,4 bariga 350hp:)
vaatame kas hyunda allub v ei allu fyysikaseadustele :)
Lätlane saavutas 1.4bar-ga 333whp ja 343nm ja seda 1.8 16V mootoriga. http://www.200sx.lv/members/1/
http://www.200sx.lv/forum/modules.php?s ... _photo.php

Spool-up jätab soovida. E-manage juhib ECU tegevust.

Postitatud: 23.01.2008 13:34
Postitas zoom1
Graafikul on max power 326kw mitte hp, ja 456 Nm?

Postitatud: 23.01.2008 13:42
Postitas Astrona
Nüüd on tõestatud, et teoorias on suured numbrid võimalikud. Kuigi siin vähe näiteid praktikast 76R kohta.

Tegin uue teema, mis tooks välja need praktised pudelikaelad, millepärast kellelgi on jäänud teoreetilised tulemused praktikas kaugele kättesaamatuks. Teeks listi u. nagu tuuningfirmade pakkumised, aga kus on kirjas hoopis, kui palju võib võimsust kaotada :evil:

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?p=30346#30346

Re: Kas gt2876r v gt3071r?/kas turbo suurus omab tähtsust?

Postitatud: 23.01.2008 13:55
Postitas patrik
kerime teema algusesse
inimene tahab tänava autot ehitada
mitte dyno queeni
onesuspect kirjutas:Pange siia siis oma arvamus kumb oleks parem(otstarbekam) valik.
gt2876r t25 flants ar .70 .86 ja gt3071r t25 .71 .86. mõlemad siis garrett-ti toodang.
Eesmärk on kiire spool up ja võimalikult väike lag. Läheb 2L mootori peale.
Kui on vaja muid spece siis võin need ka lisada!

aga edu teile tänavakõlbulike 200hp/l mootorite ehitamisel. niikuinii keegi ei vaevu mind kuulama mis loogiline oleks teha

Re: Kas gt2876r v gt3071r?/kas turbo suurus omab tähtsust?

Postitatud: 23.01.2008 14:04
Postitas parm
patrik kirjutas: aga edu teile tänavakõlbulike 200hp/l mootorite ehitamisel. niikuinii keegi ei vaevu mind kuulama mis loogiline oleks teha
tere,

ei tasu segamini ajada hobi ja võistlusautot, enamus meist siiski ehitab hobikorras autot - omandamaks kogemusi ja teadmisi(ja kui kunagi auto valmis saab ning pauku teeb siis ka "sõidunaudingut"). üldjuhul toimub see õppides teiste vigadest (foorumid,raamatud,sõbrad jne) aga eks suuremad jõunumbrid tähendavad vahel ka enda vigadest õppimist.

loogikal on vähe pistmist reaalses elus toimuvate protsessidega. ma ei hakka teile näiteid tooma, nendest asjadest saab igaüks aru vastavalt enda hariduse ning harituse tasemel.

minule isiklikult see konkreetne teema meeldis ning kui iga asja üle suudetaks nii põhjalikult ja argumenteeritult diskuteerida siin, annaks see foorumile kui infokogumine väärtust kindlasti juurde.

olavi

Postitatud: 23.01.2008 14:24
Postitas patrik
minumeelest see teema ei viinud ju kuhugile?
sai pikalt ja laialt vaieldud selle üle miks üks turbo on parem kui teine- keegi ei suutnud sisuliselt ära seletada miks see nii on, hakati võrdlema turbot mingi ballooniga mis õhku sisse puhub :shock:
tahetakse hobiautot tänavale aga lajatatakse peale turbo, mille kompressor istub enamus ajast surges. kui ma ütleks et pane 2l motole tänavasõiduks gt28r väiksema kojaga, naerdakse välja. tänavale on ju oluline tippvõimsus 7000rpm juures, see et sellise setupi turbo alles 4500rpm juures korralikult tööle hakkab pole ju tänaval oluline. peaasi et kapoti tõstes kõik vennad ahhetaksid- äge suur turbo!

ei saa mina aru inimeste turbo lag-i soovist tänavaauto puhul. minu jaoks see "sõidunaudingut" ei paku

Postitatud: 23.01.2008 14:27
Postitas ivar
Üks asi veel.
Kuuno kirjutas: minu point on see et me ei ela ideaaltingimustes koguaeg ja väiksem turbo teeb rohkem tööd ja kuumutab sellega rohklem õhku üles ja seega sama rõhu juures on teine kogus õhku
räägime reaalmaailmast mitte sellest mis võiks olla... :)
Väike turbo võib, aga ei pruugi kuumutada rohkem õhku. Üle 3l mootorite peal küll, aga tavalise 2l mootori peal vaadates on efektiivsus praktiliselt võrdne, kohati suurema kahjuks isegi. Seda näitab kompressori flow map.

See oli 1bar laaderõhuga. Kui nüüd laaderõhk 1,5 peale tõsta, tekib jälle suuremale eelis. Nii, et suuremal turbol on pointi küll, kui seda kõrgematel rõhkudel kasutada.

Täiendasin ka skeemi.

Postitatud: 23.01.2008 14:49
Postitas Kuuno
reaalelu näidet t ahaksmuidu pole mõtet:)
mul on vastupidine kogemus ja ma lähtun sellest ükskõik kas teooria räägib vastu v mitte :)
peace;)

Postitatud: 23.01.2008 15:12
Postitas ivar
On üks päris äärmuslik reaalelu näide ka, aga ei hakka seda siia postitama, sest põhines tagumikudünol. Pole just väga veenev.

Postitatud: 23.01.2008 15:21
Postitas Mihkel
Patrik tahtis tähelepanu juhtida ilmselt sellele, et ideaalsüsteemi pole olemas.
Millegi arvelt tuleb lõivu maksta.
Kui tahad vinget spool-upi ja võimsat linnaautot, siis võid ära unustada selle, et turbo sul 7000-8000 rpm lõpuni samal tootlikusel püsiks.
Kui tahad kõvasti võimsust ja ilusaid numbreid ning et turbo lõpuni tootlikust hoiaks siis võid linnasõiduks normaalse spool-upi ära unustada.
SINU enda valik on kas loovutad ALGUSE või LÕPU otsa.
Neid kahte korraga ühe turboga saavutada on 99% võimatu.
Jah ärme hakka arutama nüüd milline spool-up kellegile normaalne on, võtkem asja üldiselt.

350hp piiridesse jäävana on GT2860RS lihtsalt 2L mootori puhul ilmselt üks parimaid variante.
Kõigepealt tuleb endale selgeks teha, mida sa autolt ootad ja kuidas sa teda kasutad.
Mina läksin Subarule turbovalikuga natuke alt, kuna ma ei teinud selles osas kodutööd, kuidas turbiini trim peab Subaru puhul olema.
Lootsin sinisilmselt, et nüüd uue turboga on mul max boost alla 3k rpm üleval ja lasen lahedalt 7k piirajani välja.
Karm reaalsus on kahjuks selline, et isegi väikse kuumakojaga ei toimu alla 4k rpm mingit elu ja selle elu saavutamise hetkel on kiirused ammu linnalimiitidest väljas.

Normaalse linna spool-up-i all pean mina silmas seda, et turbo saavutab oma kasutaja poolt kasutatava rõhu alla 3000rpm-i.

Postitatud: 23.01.2008 15:30
Postitas Kuuno
patrik kirjutas:kerime teema algusesse
inimene tahab tänava autot ehitada
mitte dyno queeni
onesuspect kirjutas:Pange siia siis oma arvamus kumb oleks parem(otstarbekam) valik.
gt2876r t25 flants ar .70 .86 ja gt3071r t25 .71 .86. mõlemad siis garrett-ti toodang.
Eesmärk on kiire spool up ja võimalikult väike lag. Läheb 2L mootori peale.
Kui on vaja muid spece siis võin need ka lisada!

aga edu teile tänavakõlbulike 200hp/l mootorite ehitamisel. niikuinii keegi ei vaevu mind kuulama mis loogiline oleks teha
onesuspect kirjutas:gt28rs-si ei tahaks sest 350hp on juba piirimail
ja nagu patrik tõi välja ühe tsitaadi- et võimalikult väike lag, siis siin sooviti ka midagu muud peale gt28rsi niiet võta näpust

Postitatud: 23.01.2008 20:29
Postitas Astrona
Põhimõtteliselt on mootorite puhul ka mingi näitaja dünaamilisus või paindlikkus vms.
* masin1: idle @ 800RPM ja redline @ 6400RPM, ehk sama käiguga sõites saab kiirust kasvatada kuni 8 korda. Aga
* masin2: idle @ 1200RPM ja redline @ 7200RPM, ehk sama käiguga sõites saab kiirust kasvatada kuni 6 korda.
Viimase autoga kui kõik muu on sama, peaks olema "ebamugavam" sõita.

Siin teemas võiks arvestada mingit kitsamat vahemikku, näiteks 75% väänet.
Näiteks: 3000-7500RPM on halvem kui 2000-6000RPM, kui võimsus on sama suur (7500rpm masina pöördemoment on 25% väiksem). Ütleme, et viimase masina puhul on kiirused vastavalt 20-60kmh. Et neid parem võrrelda oleks, tuleb 7500RPM masinale panna 25% aegalasem differ, ja tema >75% Nm kiiruse vahemik oleks siis 24-60KMH. Ehk 20-24kmh oleks tal mootori pöördemoment alla 75%. Ratta pöördemoment tänu aeglasemale diffrile on tal nüüd 25% suurem kui enne ehk siis suht võrdne 6000rpm masina ratta pöördemomendiga.
Seega 6000RPM masin on parem, ka selle poolest et peaks vähem kütust võtma, müra tekitama ja kauem vastu pidama.
Niii, aga 7500RPM masinal on ikkagi teoorias ca 20-25% rohkem võimsust kah ja seega oleks ka kiirendus parem. :)

"Tänavamasin" on muidugi omaette teema, 1. käiguga ületaks juba linnas kiirust, ja kes selle 350hj maasse suudab panna, kui ülekanded nii suured on, et 7000RPM = 50kmh.

"Maantee jaoks ehitada" on teine asi. Õnneks pole kiirenduspiiranguid ja kiirusepiirangud ei kehti mootorile vaid autole. Keegi ei keela maantee peal 2. või 3. käiguga ohutult möödasõitu teha.

Loomulikult läheb kõrgema pöörde masinaga tihemini saalesid ja rohkem kütust, aga kas see on siin argument.

Et mida suurem seda uhkem :)
Ei taha jälle fleimi :)

Postitatud: 23.01.2008 20:43
Postitas ivar
Üks hea link:http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ch103.html
Vaadake just alumist poolt, kus 2l ja 5l mootoritele turbot valima hakatakse.