9. leht 18-st

Postitatud: 28.05.2007 22:09
Postitas henri
Raceboy kirjutas:Põlenud väljalaskeklapid viitavad suhteliselt üheselt toimunu põhjustele.
Üldiselt on see põhjustatud lahjast segust, kõrgest EGT-st.

Kuid kas sellised klapid ongi siis põlenud klapid? Igatahes on detonatsioon oma tööd klappide kallal tublisti teinud ning kunagisest konditsioonist on vähe alles.

Võibolla tõesti viimased silindrid saavad rohkem õhku, vähem kütust.

nissan 300ZX TT

Postitatud: 28.05.2007 22:16
Postitas devilman
KUULE TARKPEAD äkki tegelete millegi asjalikuga ja annate soovitusi mida teha, et seda viga ei korduks.
PS jutt käib juu nissan 300zx twin turbost.
ja ärge solvuge, juhtus mis juhtus nyyd on see mööduv. ja tuleb hakkata neid vigu ennetama, nii et laske enda soovitustel tulla. OLEN ÜKS SUUR KÕRV
;) ;)

Postitatud: 29.05.2007 0:18
Postitas henri
Kui mootor maas tuleks nii palju kui võimalik vaadata jahutuskanaleid, et kusagil valujäägid ei takistaks vee voolamist. Siis veel see sisselaske ja kütuse peale vool kriitilise pilguga üle vaadata. Kas plokikaane pordid voolavad ühtlaselt. Jne.

Hea oleks jälgida ka nt 6 silindri EGT-d. See ütleb suht palju segu ja süüte kohta..


See oleks minupoolne soovitus.

Kahjuks pole vg30dett mootoriga suur kogemust. Olen ainult lugenud nende ehitamistest kuid mitte saavutustest.

Postitatud: 29.05.2007 1:12
Postitas Marko
veepihustid otse silindrisse, see hoiab det. suht palju ära.
hakata ise oma autoga sõitma :lol: :lol: :lol: ok, ei nori.

Postitatud: 29.05.2007 8:47
Postitas RICE BURNER
Kes tahab end veidi harida selle auto koha pealt, siis on selleks hea võimalus olemas.
http://www.twinturbo.net/net/viewforum. ... l&theme=01

Siit leiab peaaegu kogu saadaoleva info.

Kuna sai äsja mõlema autoga seadistamas käidud, siis ei pannud rõhku ei AF-i ega EGT jälgimise peale võistluse ajal. Olen 100% veendunud, et AF oli ka korras, kuid EGT tõusis mitme halva asja koosmõjul kindlasti lakke.

Toomasel soovitan mitte provokatsioonidega kaasa minna, sest need inimesed, kes ei ole antud auto mootoriga süviti end kurssi viinud, ei tohiks soovitusi lahmida. Kuigi siin arvustustes ja nõuannetes on omajagu tõtt sees ka.
Üks näide:
Kaane voolamine ei olnud Toomase autol ültse teema. (Liig magal ülelaaderõhk)
Pakun, et põhjus oli:
Liig kõrge temp viimastes silindrites
Võibolla ka veidi lahjem segu, sest antud pihusti oli latis viimane.
Veidi kehvem bensiin ja madalam välistemperatuur seadistamise ajal.
Raske öelda, mis on põhjus, kuid kõik need pisikesed tegurid tuleb hoolikalt üle käija.
Minu auto reageeris 0,1 bar rõhu kasvule 44hp kasvuga. See aga tähendab ,et pole siin takistustest juttugi.
Põhjus ilmselt sama, kuid on veel oletatav põhjus, seadistamatta
+0,2 bar(1,8bar), mida sai keeratud juurde.

Üks link veel.
http://www.dragtimes.com/Nissan--300ZX-Drag-Racing.html

Postitatud: 29.05.2007 9:00
Postitas Raceboy
Viljar, minu meelest pole keegi provotseerinud siin midagi.

Kahjuks/õnneks pole siin VG30DETT mootori omapäradega kuidagi pistmist ja põlenud väljalaskeklapid on suhteliselt ühese põhjus-tagajärg seosega mootorilt mootorile. Pole vahet, kas tegu on R4 või V8-ga. Kõrge EGT on tagajärg, mille sümptomiks ongi kole klapp ja küünlad.
Põhjustest, mis selle kõrge EGT tekistasid, mainisid ka paar tk ise:
Võibolla ka veidi lahjem segu, sest antud pihusti oli latis viimane.
Veidi kehvem bensiin ja madalam välistemperatuur seadistamise ajal.
Lisan veel, et kõrge EGT tekib ka liiga hilisest süütest.

Postitatud: 29.05.2007 9:04
Postitas RICE BURNER
Vihje edaspidisteks soovitusteks.'

Toomase autol 17c ,mis on väga tagasihoidlik.
Minul on tänaval 19c ja võistlustel 23c

Postitatud: 29.05.2007 9:09
Postitas Kuuno
enda puhul võin näite tuua et 4-5kraadi varasemaks keeramist tõi EGT'd ligi 100 kraadi alla :)
OMC käisin platsi taga veel seadistamas :D ja EGT tõusis 1000kraadini
näppisin niikaua kuni sain sinna 900 juurde ja süütenurk jäi kuskil 16 kraadi juurde ja detonatsiooni kuulda polnud...
Viljar kas sa tead kuidas annab pingis nissani det andurit seadistada? et palju ja mis reageerimisiajaga ta syydet keerab kui midagi ilmneb...

Postitatud: 29.05.2007 9:12
Postitas RICE BURNER
Nissan ei keera detonatsiooni korral süüdet enam peale 3500prm
Enne seda keerab ta küll hilisemaks ja originaal solenoididega võtab ka rõhku maha. Kui palju seda ma ei tea. Kusagilt olen lugenud, et vajalikul määral.

Postitatud: 29.05.2007 9:26
Postitas Kuuno
siis pole sellest ju palju kasu? enne 3500rpm on asi veel suht safe sõltuvalt rõhust muidugi...

Postitatud: 29.05.2007 12:07
Postitas Samvel
kas teist keegi kompressori flowmapi ka vaatas ennem kui 1.8b peale keerasite?

Pilt

Postitatud: 29.05.2007 12:14
Postitas Samvel
Kuuno kirjutas:siis pole sellest ju palju kasu? enne 3500rpm on asi veel suht safe sõltuvalt rõhust muidugi...
Sellel määral on, et madalas otsas juba saadakse aru mis kvaliteediga kütus on ja minnakse vastavale süütekaardile (neid on ZX ajus 2tk).
Ülemises otsas pole det-contr tõesti kasu, niikuinii ei jõua midagi päästa ja teatud olukordades võib hoopis segada norm mootori tööd.

Postitatud: 29.05.2007 12:17
Postitas RICE BURNER
Sellest ma enne rääkisingi.

Üks turbo 3sil peale ja 6 silindri peale kahepeale kokku ei ole see sama, mis üks turbo 4 silindri jaoks.
30 PSI-d(2bar) on viimane efektiivne piir sellel autol kahe GT28RS turbo jaoks.
Mõni hull on ka 36 psi-ga sõitnud.

Postitatud: 29.05.2007 13:50
Postitas Kuuno
RICE BURNER kirjutas:Sellest ma enne rääkisingi.

Üks turbo 3sil peale ja 6 silindri peale kahepeale kokku ei ole see sama, mis üks turbo 4 silindri jaoks.
30 PSI-d(2bar) on viimane efektiivne piir sellel autol kahe GT28RS turbo jaoks.
Mõni hull on ka 36 psi-ga sõitnud.
mul jooksis kah korraks mõte kokku aga kui rõhk on 1,8bar siis on ta seda mõlemalt turbolt? mõlemad puhuvad samapalju ikka välja...ehk temp läheb lakke ikka või ei ole nii?

Postitatud: 29.05.2007 14:07
Postitas RICE BURNER
Muidugi ei saa neid rõhkusid kahekordistada, aga nad puhuvad mõlemad ühte kollektorisse. Ma ei leiuta jalgratast, vaid võtan eeskujuks mõned väga edukad projektid. Kui auto reageerib igale 0,1barile suure võimsuse kasvuga, siis ei ole siin efektiivsuse langusest märkigi!
Mõned suured valemiteadlased oskavad seda ehk paremini seletada siin foorumis.

Twin turbo kogemustega spetsialisti Eestist naljalt ei leiagi.

Toomase GT28R on muidugi veidi väiksema tootlikusega.
Aga rõhk ei olegi nii oluline, kui võimsus, mis saavutatakse just ilma müstiliste ülelaaderõhkudeta.