Moss kirjutas:Astrona tahab ka
nii lõpetada?

Tänan küsimast! Pole plaanis.
Meeldivaks ajaviiteks ja parkinsoni peletamiseks käisin exceli abiga veel kord selles teemast üle....
S14 stock LSD visko 3.69:1
S14 kasti 2. käik 1,902:1
kokku 7.022:1
235/45R17 r888 510rev/km = 1.961m
8356,571RPM
139.3 rev/s
19.8347 rattapööret/s
=38.89m/s
=
140.0000kmh

S13 kasti 2. käik on 2.057:1 ja tuleks 9038RPM peenestada.
Tagumisse kurvi tuleb minna juba 2. käiguga. Kurvi lõpus peab saama nii ruttu otseks kui võimalik, et vältida pidamise külgepidi raiskamist ja kurvist väljudes saaks täis-võimsust kasutada. Oletame, et kui kurvi hästi lailalt võtta saaks masina kurvi alguseks 100% sirgeks 60kmh'ga (oletus). See sirgeks kiirendamine võib olla ka sujuvam, aga arvutuse lihtsustamiseks jääb praegu nii. Ütleme, et keskmine sirge koos lauge kurviga on 130m (oletus ja googlemaps). Kui sirge lõpus 30m jätta pidurdamiseks, võib ehk veel paremale algava kurvi tee laiust ära-kasutades pidurdada 40m. Keskmise pidurdusjõu 1.2G'ga (oletus) 1.275s'iga saab 140->86kmh peale, ja sealt edasi mööda kurvi tagumist serva ~50kmh peale, et tagasipöördesse kinni pidurdades see läbida või juba peatuda.
Tuginedes kolmele oletusele

ja kümnele faktile on seal 100m kiirendusmaad. 60->140kmh = +80km/h. Selleks on vaja keskmiseks kiirenduseks saada 0.6295G ehk 6.173m/s2.
Kui lisada kiirendusele ja pidurusele üleminekud 30/2m, jääb ainult 85m kiirenduseks ja jõud peaks olema juba 0.74G.
Tuleb ka veenduda, et rõhk oleks juba 60kmh/3600RPM üleval, muidu peab lõpus boosti veelgi tõstma, et keskmine kiirendus püsiks.
Et 1100kg täismassiga autol oleks selline kiirendus, peab olema jõud 10787N, ja selle 0.312m'se raadiusega rattal peaks olema 3366Nm, mis tähendaks antud ülekandega 479Nm rattast mõõdetud mootori pöördemomenti. Lisame siia 10hj tuule- ja 10hj veeretakistust @ 100kmh/5967RPM (hj = nm * rpm / 7143.... Nm=7143*hj/rpm), mis teeb 20hj x 7143/5967 = 24Nm. Seega on vaja 503rwNm, mis pole ulme.
Ei pea kindlasti kasutama keskmist sirget. Mul kolmada käigu sünkrod lendasid, seega igas kohas, kus oleks pidanud, ma käiku ei vahetanud. Aga 3. käigu kohti oli seal põhimõtteliselt 4: stardi sirge keskel ja kohe peale S'i, ja siis keskmisel sirgel ning viimasel "betooni"-sirgel enne finishi joonele pööramist. Lõiku valides tuleks arvestada just pidurdus maaga peale sirge lõppu algavas kurvis.
Kes oskab/teab, võiks täpsustada neid oletusi, siis saab ka täpsemalt arvutada. Ja kui arvutused täpsed, siis juba teab paremini mida oleks vaja selle teomiseks ehitada.
Võib öelda, et see on üsna raske ülesanne, aga mina risti ette ei lööks ja pükse ei sööks, öeldes, et see on võimatu.
Peale arvutusi ja neid sõnavõtte siin, olen mõelnud, et võis olla, pükse ei söö, et panin 3. käigu varem (~95kmh pealt) ja täiskiirendust peale seda 3-4sek asemel 2-2,5sek (0.4g = +2x14kmh), siis reaalne kiirus oli pigem 125-130kmh. Arvan et Albert eksis oma mc2'ga. Pigem on nii et t = a2, ehk kiindusega ei muutu mitte ajataju, vaid aeg-ruum paindub. Peale korraliku kiirendust on nii mõnigi leidnud end ootamatult mõnes teises punktis ja hetkes, nagu näiteks Moss
