8. leht 23-st

Postitatud: 18.09.2009 17:49
Postitas MazdaGTI
Endiselt on kõik lühinägelikud ja üritavad ka sidrunikoorest mahla veel välja pigistada. Arutelu uue hooaja üle on mõtetu kui ei kaasata sinna ka kasvulava tekitamise vajalikkust ja sellega seotud asjad. See on sama nagu pensioni ea tõstmine et töökohad täidetud saaks, selle asemel et tekitada uut tööjõudu.

Niikaua kuni ei teki kasvulava, seni jääbki see iga uue hooaja eel paaniline muudatuste otsimine et kalssid täis saaks. Nutke või naerge aga paraku selline on reaalsus kuna tegu alaga milles omal rahakotil paraku läbi ei löö ja sponsorid siniste silmade eest raha ei anna.

Postitatud: 18.09.2009 18:29
Postitas KaroK
MazdaGTI kirjutas:...Pole vaja muuta reegleid vaid nagu juba varem mainitud, luua madalam nn. kasvulava e. street sari. See on koht kus oleks võimalik headel sõitjatel jahtida omale sponsoreid. Kui tuled kohe hetkel olevatesse klassidesse ja jõlgud seal sabas siis ju kindel et ei leia sponsoreid ning ka rahakott varsti tühi...
Mitte kellelgi, kes oleks sõitmisest huvitatud, ei ole autot, millega legaalselt ülevaatuselt läbi saaks ja mida kiiruse poolest oleks rahval huvitav vaadata.



Praegu lugesin Turboclub'i lugejate autode esimeselt kahelt lehelt üle järgnevad üle 2,5 liitrise töömahuga turboautod:

1. Nissan 300 ZX Twin Turbo - Arne
2. BMW 338i Turbo E30 ::: 1988 ::: Reno
3. BMW 525eT - Mart154
4. Toyota Supra 3.0T Markel
5. BMW 328iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo
6. Nissan 300zx Viljar
7. Toyota Supra 3.0T 92/87 wilson
8. Toyota Supra 1990: Paap
9. NISSAN 300ZX z32 1991a.- skylinegtt
10. Toyota Supra MKIV T 6spd ::: 1993 ::: $upr@
11. BMW Z3 Coupe 2,8 -> turbo. Erik
12. Mihkli E30, millele on oodata turbolaetud BMW M seeria 3,.. liitrist mootorit.

Lisaks ca. 80 kuni 2,5 liitrilist ülelaetud pilli, kellest nii mõnigi sõidab madalat 12'st.
Lisaks võib märkida seda, et ainult mõned üksikud vastaks Streetmani reeglitele.
Puhtalt sellele statistikale toetudes võiks oletada, et jätkuks võistlejaid 2,5 liitrise töömahu ülempiiriga ülelaadeautode klassi.

Reegleid ei saa teha ette ainult üheks aastaks ja kuna Eesti dragrace oli sel aastas suhteliselt kehv, siis peab uuendustele mõtlema igaljuhul.
2,5...4.0 klassi turboautode vähesus on ravitav, kuna ka nendele on nii Euroopa kui Jaapani päritolu toorikuid hulgaliselt ja nii mõnelgi turboklubilisel seisab juba laua all M30B3... plokk.

Postitatud: 18.09.2009 18:34
Postitas Astrona
Ei saanud hästi Fogi arvutuskäigule pihta, aga unustasid arvesse võtta, kui palju oli võistlejaid eelmine aasta ja palju on võistlejate arvu vähenemise trend :) Kui järgmine aasta võistlejate arv ei vähene, siis oli muudatustest kasu.
Suuri muudatusi ei tehta, äärmisel juhul tehakse paar piirangut juurde, mis muudab B klassi kasvulavaks paarile autole. Suht mõtetu, kui B klassi tõmmatakse C'st ja SM'ist 4.0TN vs 1.8T sõitma - a la Luuserite klass, aga 3.0T masinad võistlevad omaette.
SMi 1 mõte peakski olema "2. liiga asendaja" vms. Kui SM'is oleks punktiarvestus, siis võiks sellest veel asja saada. Kõik kubatuurid küll ühte patta, aga 11.50s võivad ka väiksed sõita, sellegi poolest mitte piisav motiiv väikseid mootoreid seal piinata, kui suured on lubatud. See aasta väiksed-kiired eelistasid SM asemel millegipärast C klassi - järgmine aasta on valik B ja SM vahel ja kaldun arvama, et valik tuleb SM või "F1" :) kasuks, kui SM ja B ei muutu.
Raskel ajal ikka restode käive langeb ja burximüüjad ei kurda - võibolla tulekski ala püsimise huvides latt korraks madalamale lasta. Ja tekitada 1 klass juurde või mõne muu klasi asemele: näiteks SM2.0T ja SM4.0T klass.

Postitatud: 18.09.2009 18:37
Postitas zoom1
Streetman klass ongi loodud eesmärgil kus oma auto võimeid proovile panna, muud seal pole.

Kui te klassijaotuses muudatusi ei tee, siis viimane varjant osalejaid juurde saada oleks osalustasu veidikene langetada. Streetman igav, et seal sõita, aga õiges klassis kolme sõidu eest 1500 maksta on palju.

Postitatud: 18.09.2009 18:49
Postitas KaroK
zoom1 kirjutas:Streetman klass ongi loodud eesmärgil kus oma auto võimeid proovile panna, muud seal pole.

Kui te klassijaotuses muudatusi ei tee, siis viimane varjant osalejaid juurde saada oleks osalustasu veidikene langetada. Streetman igav, et seal sõita, aga õiges klassis kolme sõidu eest 1500 maksta on palju.
Auto võimeid saab proovile panna rajapäevadel, Streetrace avalaksul ja muudel teisejärgulistel üritustel, mitte EMV etapil.

6000 krooni hooaja peale on vaesele mehele suur raha, aga see on täpselt selline summa, mille võiks sponsoritelt küsida esimesel aastal.

Postitatud: 18.09.2009 20:21
Postitas rosco
Streetman kaheks lüüa, väiksed ja suured. Ning punktiarvestus kah kaasata. Arvan,et liituks nii mõnigi uus nägu.

Postitatud: 19.09.2009 0:03
Postitas wirx
See on kõigest minu arvamus:
Olles käinud mõnel välismaisel dragi võistlusel, siis kohtasin seal suht arva inimesi, kes tulid dragi vaatama ajaviiteks, valdav enamus olid siiski fännid, kes hingega asja juures. Hetkel praeguste klassidega asja kenasti proffesioonalsena hoides ning vahepeal vastu rinda tagudes, et vot meil on baltimaade parim üritus, on mõne aasta jooksul plats suvalistest alkolembelistest jorssidest puhas ning kohal on täpselt need samad tulihingelised fännid nagu ntx Soomes või USA-s nägin. Aga siin on üks tiny-winy AGA, nimelt Soome on rikas riik ja rahval palju raha, lisaks on neil ka palju rahvast, USA-st ei tasu üldse rääkida, samas Eestis on rahvast vähe(ehk siis potensiaalseid fänne) ning rikkamaid, kes tahaks lihtsalt suve jooksul paarsada tuhat ära põletada pole ka just palju. Ning siit tekibki probleem, kui tahta asja korraldada väga proffesionaalselt jäävad vaatajateks-sõitjateks ainult tõelised fännid, kuid kahjuks on neid Eestis vähe ja nagu see aasta kenasti ka näitas jääb järjest vähemaks, sest kõik mis oli uus ja huvitav "Onu Jaanile" või "Narkar Vasjale" 2-3 aastat tagasi, pole teps seda enam mitte hetkel ning ta valib mõne muu ürituse, mida vaatama minna.
Kui just kuldmune sadama ei hakka või aafriklasi poole hinnaga konteineritega sisse ei toode, siis Eesti olukord jääb selliseks nagu ta on suht pikaks ajaks. Minu arvates aitab kiirenduse elus hoidmiseks ainult asja rahva tasemele tagasi toomine, sest ma ei nõustu väitega, et alla 13 sekundi autod on ainult huvitvad, rahvas on alati kaasa elanud, kui sõidab kasvõi siks 15 sekundit või zapikas 18. Publikule meeldib näha midagi sellist, mida igapäev ei näe ja selleks sobib edukalt nitrosi täis topitud sierra või suurte turbodega mosse, see et keegi võõras sai nüüd 9.4 või purustas oma isikliku rekordi 9.3 sisse ei anna keskmisele vaatajale suurt midagi. Ja kui pole publikut pole ka sponsoreid ning ilma sponsoriteta kaovad suht kiirelt miljoni kanti maksvad dragsterid.
Aga pole halba ilma heata, väga paljud, kes kiirenduses pettunud on üle läinud drifti- või ringraja võistlustele nii vaatajad, kui ka sõitjad... k.a. mina ise :)

Postitatud: 19.09.2009 13:10
Postitas Kummitus
wirx kirjutas:See on kõigest minu arvamus:
Olles käinud mõnel välismaisel dragi võistlusel, siis kohtasin seal suht arva inimesi, kes tulid dragi vaatama ajaviiteks, valdav enamus olid siiski fännid, kes hingega asja juures. Hetkel praeguste klassidega asja kenasti proffesioonalsena hoides ning vahepeal vastu rinda tagudes, et vot meil on baltimaade parim üritus, on mõne aasta jooksul plats suvalistest alkolembelistest jorssidest puhas ning kohal on täpselt need samad tulihingelised fännid nagu ntx Soomes või USA-s nägin. Aga siin on üks tiny-winy AGA, nimelt Soome on rikas riik ja rahval palju raha, lisaks on neil ka palju rahvast, USA-st ei tasu üldse rääkida, samas Eestis on rahvast vähe(ehk siis potensiaalseid fänne) ning rikkamaid, kes tahaks lihtsalt suve jooksul paarsada tuhat ära põletada pole ka just palju. Ning siit tekibki probleem, kui tahta asja korraldada väga proffesionaalselt jäävad vaatajateks-sõitjateks ainult tõelised fännid, kuid kahjuks on neid Eestis vähe ja nagu see aasta kenasti ka näitas jääb järjest vähemaks, sest kõik mis oli uus ja huvitav "Onu Jaanile" või "Narkar Vasjale" 2-3 aastat tagasi, pole teps seda enam mitte hetkel ning ta valib mõne muu ürituse, mida vaatama minna.
Kui just kuldmune sadama ei hakka või aafriklasi poole hinnaga konteineritega sisse ei toode, siis Eesti olukord jääb selliseks nagu ta on suht pikaks ajaks. Minu arvates aitab kiirenduse elus hoidmiseks ainult asja rahva tasemele tagasi toomine, sest ma ei nõustu väitega, et alla 13 sekundi autod on ainult huvitvad, rahvas on alati kaasa elanud, kui sõidab kasvõi siks 15 sekundit või zapikas 18. Publikule meeldib näha midagi sellist, mida igapäev ei näe ja selleks sobib edukalt nitrosi täis topitud sierra või suurte turbodega mosse, see et keegi võõras sai nüüd 9.4 või purustas oma isikliku rekordi 9.3 sisse ei anna keskmisele vaatajale suurt midagi. Ja kui pole publikut pole ka sponsoreid ning ilma sponsoriteta kaovad suht kiirelt miljoni kanti maksvad dragsterid.
Aga pole halba ilma heata, väga paljud, kes kiirenduses pettunud on üle läinud drifti- või ringraja võistlustele nii vaatajad, kui ka sõitjad... k.a. mina ise :)
Olen sinuga samal nõul, et tuleks astuda samm tagasi, kuna siis anatkse võimalus ka uutele võistlejatele.

Postitatud: 19.09.2009 21:13
Postitas arne13
KaroK kirjutas:
zoom1 kirjutas:Streetman klass ongi loodud eesmärgil kus oma auto võimeid proovile panna, muud seal pole.

Kui te klassijaotuses muudatusi ei tee, siis viimane varjant osalejaid juurde saada oleks osalustasu veidikene langetada. Streetman igav, et seal sõita, aga õiges klassis kolme sõidu eest 1500 maksta on palju.
Auto võimeid saab proovile panna rajapäevadel, Streetrace avalaksul ja muudel teisejärgulistel üritustel, mitte EMV etapil.

6000 krooni hooaja peale on vaesele mehele suur raha, aga see on täpselt selline summa, mille võiks sponsoritelt küsida esimesel aastal.
Ei no muidugi, sponsoreid sajab taevast meil nagu mannat viimasel ajal!

Postitatud: 20.09.2009 12:50
Postitas Astrona
arne13 kirjutas:Ei no muidugi, sponsoreid sajab taevast meil nagu mannat viimasel ajal!
Raha pole maailmast otsas. Paljud ( rohkem kui 30 inimest me miljonisest rahvaarvust) võiks ise enda <12s projekti sponsoriks olla, kui sponsoril (endal) piisavalt motivatsiooni tekiks. Ja küsimus ongi selle tekitamises, mis see läbi tooks ehk ka pealtvaatajaid jms. Ega soovitud pealtvaatajad polegi narkar jaan ja onu vasja - kõigepealt tulekski dragi huvilised tribüünidele ja tõsised huvilised tribüünilt, tänavalt või muudelt võistlustelt rajale meelitada.
Kuhu klassi me paneme nos-sapakad ja turbo mossed? Võiks teha ka turu-uuringut - "keda tuldi vaatama" - iga pileti ostja paneb paar masinat kirja. Peale lihtsalt info hankimise, saaks võistlus lõpus välja kuulutada publiku lemmiku, ja kui "sapaka-huvilised" tõid kasvõi 3000eek, siis poleks patt anda talle auhinnaks tasuta osalustasu, kasvõi alles järgmisele üritusele. Samas olenemata, et rahval on vaja tsirkust jms, ei saa dragi muuta päris tsirkuseks.

* 1 reegli muudatus võiks ka olla muidugi sponsor-kleepekate puudumine (kasvõi ainult SM klassis).
võtke seda kui väike pühapäevane-UP

Postitatud: 20.09.2009 13:59
Postitas wirx
No kui soovitud pealtvaatajad on ainult tõsised fännid, siis on selliste suuremate, kui 1000 pealiste üritustega ka lõpp ja egas neid sponsoreid just palju pole, kes on nõus maksma 10000 selle eest, et äkki keegi tuhande seast märkab ta logo teiste vahel, pigem valib ta selle raha eest ntx nädalase raadioreklaami, mida kuuleb 50000 inimest.
Samuti ei saa teha mingit turu-uuringut kohapeal, sest hetkel käivad vaatamas siiski dragi fännid ja sekka mõni suvakas.

Postitatud: 20.09.2009 14:20
Postitas Astrona
wirx kirjutas:No kui soovitud pealtvaatajad on ainult tõsised fännid, siis ...
Ei, kirjutasin ju, et tõsised fännid rajale. Preagu "mitte väga tõsised fännid" ei jõua tihtipeale isegi tribüünidele. Kõigepealt tuleks saada tõsised huvilised rajale, niisama huvilised tribüünidele ja kolmandaks huvilisi juurde tekitada. Kindlasti pole eesmärk tribüünidele panna ainult praegused drag fännid. Vastupidi - praegud mitte fännid tuleb muuta fännideks. Ja selleks on vaja asi ajada põnevaks - mikrimehed peavad valgustama rahvast hetke punkti seisudega jms'ga - et rahvas ka teaks mis antud sõidust sõltub jne. Platsil võiks olla üleval tahvel eelmise võistlus-järgse seisuga jne. Praegu seis selline, et võistlejad ei tea, kes ta klassis eelviimane on ja kes teises klassis 3. koha peal on jne rääkimata sellest, et kui punktide vahe on väike, ei teata alati mitmenda koha peal ta on hooajalõikes enne konkreetset sõitu ja kas antud sõiduga tõuseb hooajalõikes poodiumile või kas kaotab kaotuse puhul poodiumi koha :) Niisama võib tartu maanteel bussipeatuses kah istuda ja õlle näpus kaasa elada :)

Postitatud: 20.09.2009 14:46
Postitas jeff01
Drag tuleb muuta rahvusspordiks. :-D Peab inimestes selle vastu huvi tekitama ja siis tuleb ka publikut ja sponsoreid...Hetkel se asi veel vaevu koriseb ja varsi kustub ka korin. Samm, mis tehti paar aastat tagasi praeguste klasside loomisel tuleb astuda tagasi, et võtta kaasa kaasa järelkasv ja edasi DRAGi suunas saame liikuda alles siis kui meil on rada. Niikaua kui pole dragirada peame sõitma autodega mis betoonil sõita suudavad ja peame leppima sellega, et meie drag sisaldab ka tänavaautosid. Peab tegema ettevalmistustööd selleks, et raja valmimisel oleks olemas miski kogus huvilisi mitte paar alles jäänud fanatti kes konkurentide puudumise tõttu varsti soome kolivad.

* Vaja on postitiivset meediakajastust mis teeks lammastelegi selgeks, et drag on sport mitte tänaval inimeste vahel kihutamine. (Mis sai reporteri kajastusest, dragi autost ja dragirattast....päris otse tehti tünni tegelikult)
* Vaja on lisaatraktsioone millega täidetaks võimalikud tekkida võivad pausid (Pausid tekitavad lihtsalt palju negatiivset kriitikat ja vastukaja stiiilis, et järgmine kord ma ei lähe)
* Vaja tekitada järelkasvu, illusiooni näol, et maru lihtne ja odav on kuulsaks saada :-D ....Kui ära proovitakse siis ollakse juba ka nakatunud. Selleks võimalikke variante on mitu:

a) Väikestele mootoritele on vaja leida rakendus EMV arvestuses(2L na ja 2L turbokaga pole mitte midagi teha aga neid on üsna palju) Kasvõi A-sse väikeste kuni 2l turbokate lubamine Väiksemaid mootoreis soosiks ka väiksem miinimumkaal sest praegused reeglid sunniks mitmeid autosid raskemaks muutma.
b) Streetman muuta atraktiivsemaks "võistlemise" näol
c)Vaja muuta võistlusel osalemine (sh ka litsentsid) taskukohasemaks (kiiretel tänavaautodel on se tõesti suur osa võistluskuludest....saan aru et õigetel dragiautodel se vaid murdosa kuludest.
d) Luua eraldi sari kas siis täiesti eraldi seisvana või mulle meeldiks hoopis EMV etappidega käsikäes. (Näiteks peale meistrikate finaale või kuidagi teisiti kombineerituna.....vahepeal oli ju ühe päevaseid üritusi kahele päevale venitatud nii, et vaheaegadel ja vabadel hetkedel oleks võinud Maximum boosti läbi lugeda või muud tarka jälgida.
või mis iganes...variante on palju.....

Postitatud: 20.09.2009 17:37
Postitas KaroK
wirx kirjutas:No kui soovitud pealtvaatajad on ainult tõsised fännid, siis on selliste suuremate, kui 1000 pealiste üritustega ka lõpp ja egas neid sponsoreid just palju pole, kes on nõus maksma 10000 selle eest, et äkki keegi tuhande seast märkab ta logo teiste vahel, pigem valib ta selle raha eest ntx nädalase raadioreklaami, mida kuuleb 50000 inimest.
Samuti ei saa teha mingit turu-uuringut kohapeal, sest hetkel käivad vaatamas siiski dragi fännid ja sekka mõni suvakas.
Ma arvan, et Laptopid.ee on küll su bemmi ja Porsche peal olnud kleepsudest kõvasti tuntust kogunud. Ka see on pmst. sponsorlus :)

Peaaegu kõik kasutavad oma postides sõna STREETMAN.
Ma ei saa endiselt aru, milleks on vaja meistrivõistluste etappidele mingeid pereautosid, kes oleks huvitatud oma 400m aja teada saamisest.
Tehasekonditsioonis autode hoovõtuaegasid saab vaadata mudeli reklaambrošüürist, manuaalist või http://carfolio.com/ netilehelt.
Kas stretmanis sõitis seeaasta mõni auto, mis oli seaduse piires järgi aidatud(Eestis kontekstis aitamata) ?
Streetmanis käivad autod sõitmas ühe korra, keegi ei tea midagi nendest meestest, ega autodest.

Bracket on ju igatpidi huvitavam ja bracketis võib sõita ükskõik millise tehnikaga. Lisaks on tänu EMV'le igal etapil platsis samad autod ja samad mehed, kellest mõni on tuntud juba vanast ja ilusast ajast, kui Pärnu lennuväljal Rock Race nimelisre ürituse raames olid mõlemal pool rada pea 100 meetri pikkused tribüünid ning stardikaart kaunistas umbes sama suure diagonaaliga liikuv pilt :)

KaroK @ pidev jälgija ajast, kui Ford Sierra sõitis natuke kiiremini Mustast Camarost ja 2 sekundit kiiremini, kui punane Camaro 8) Ajast, mil sinist Opelit kutsuti Porschekilleriks 8)

Postitatud: 20.09.2009 18:19
Postitas arne13
KaroK kirjutas:
wirx kirjutas:No kui soovitud pealtvaatajad on ainult tõsised fännid, siis on selliste suuremate, kui 1000 pealiste üritustega ka lõpp ja egas neid sponsoreid just palju pole, kes on nõus maksma 10000 selle eest, et äkki keegi tuhande seast märkab ta logo teiste vahel, pigem valib ta selle raha eest ntx nädalase raadioreklaami, mida kuuleb 50000 inimest.
Samuti ei saa teha mingit turu-uuringut kohapeal, sest hetkel käivad vaatamas siiski dragi fännid ja sekka mõni suvakas.
Ma arvan, et Laptopid.ee on küll su bemmi ja Porsche peal olnud kleepsudest kõvasti tuntust kogunud. Ka see on pmst. sponsorlus :)

Peaaegu kõik kasutavad oma postides sõna STREETMAN.
Ma ei saa endiselt aru, milleks on vaja meistrivõistluste etappidele mingeid pereautosid, kes oleks huvitatud oma 400m aja teada saamisest.
Tehasekonditsioonis autode hoovõtuaegasid saab vaadata mudeli reklaambrošüürist, manuaalist või http://carfolio.com/ netilehelt.
Kas stretmanis sõitis seeaasta mõni auto, mis oli seaduse piires järgi aidatud(Eestis kontekstis aitamata) ?
Streetmanis käivad autod sõitmas ühe korra, keegi ei tea midagi nendest meestest, ega autodest.

Bracket on ju igatpidi huvitavam ja bracketis võib sõita ükskõik millise tehnikaga. Lisaks on tänu EMV'le igal etapil platsis samad autod ja samad mehed, kellest mõni on tuntud juba vanast ja ilusast ajast, kui Pärnu lennuväljal Rock Race nimelisre ürituse raames olid mõlemal pool rada pea 100 meetri pikkused tribüünid ning stardikaart kaunistas umbes sama suure diagonaaliga liikuv pilt :)

KaroK @ pidev jälgija ajast, kui Ford Sierra sõitis natuke kiiremini Mustast Camarost ja 2 sekundit kiiremini, kui punane Camaro 8) Ajast, mil sinist Opelit kutsuti Porschekilleriks 8)

Ei saa aru mis teil Streetmani vastu on?? Sõitsin ise terve hooaja Streetmanis! Mida ma oleks 12,5 ajaga B klassis peale hakanud??
Ägedam on siis vaadata autosid mis püüavad võimalikult väikest reaktsiooniaega ja siis vuravad 16 seki??