8. leht 13-st

Postitatud: 12.05.2009 21:58
Postitas RICE BURNER
Said oma mootorist lahti. :(
Ärge pange stock mootorile selliseid rõhkusid, kui pole dynos detot kuulanud ja korralikult seadistanud.
Mõõda surved ära.

Postitatud: 12.05.2009 22:15
Postitas Mihkel
Natuke naljakas, et nii uuel mootoril probleemid on.
Põhimõtteliselt oleks siis pidanud kohe esimese tõmbega mehhaaniline purunemispiir mõnel detailil tulema.

Auto ju seadistatigi järk järgult tänaval antud rõhule alustades madalast rõhust.
Seadistuse protsess iseenesest sama nagu dynos.

Eks mõõda kompresssioonid ära, saad mingi pildi silmeette.
Kui kõik mootoris puru on arvatavalt, siis peaks ammu ju ka suitsu kuskilt otsast tulema.

Postitatud: 12.05.2009 22:19
Postitas RICE BURNER
Kas mitte 1,6bar selle turboga veidi palju pole sellele autole?

Postitatud: 12.05.2009 22:27
Postitas RICE BURNER
Mulle meenus üks postitus, kus klaasipesu mootorisse lasti!? :shock:
See ei sisalda ainult alkoholi!!

Postitatud: 12.05.2009 22:52
Postitas Mihkel
RICE BURNER kirjutas:Kas mitte 1,6bar selle turboga veidi palju pole sellele autole?
GT2876R ei ole ju veel väga suur imeloom.
Muidugi TIP-i oleks võinud enne sellise boosti keeramist veidi jälgida.

Mina olen oma GT2860RS-iga 0.64A/R kuumakojaga piiraja juures 1.2bar-iga täpselt 1:2-ele suhtel.
Selle kuumakojaga rohkem keerata ei tasugi, hakkab mootori sisule käima.
Samas pole olnud võimalust ka stock confis TIP-i jälgida.

400hp ei tohiks sellele stock mootorile veel fataalne olla.
Ega need tehasetükid nüüd nii nõrgad ka pole, ikka oma lollus tapab neid üldiselt.

Postitatud: 12.05.2009 23:20
Postitas Marko
Surveid oligi plaanis järgmiseks mõõta. MM`is Jussi sõnul ei pidavat need kolvid üle 1.4bari kannatama ja hakkabki survet karterisse peksma. Veider on see, et mootor iseenesest töötab ideaalselt... ei suitse ja masin nagu liigub ka viisakalt. Originaalis sellel mootoril 0,6-0,7bari rõhk. Karteri tuulutusest imetakse vaakumi korral õhk sisselaskesse - seal klapp ees, et rõhu alas punn kinni. Minul aga peksab sirgest torust ülesse. Kui surved korras siis teen tuulutuse sisselaskesse läbi õli püüdja ja õli ärajooksu suunan karterisse.
Klaasipesu kasutavad vennad ka rallikatel, selles küll probleem ei ole. Loomulikult seal palju muud veel kui metanoli.
Seadistamine käis ikka rahulikult rõhku tõstes ja klapid peas. Praegu süüde ja segu väga turvalises seades.
Subarul plokk hülssidega, seega saab lihtsamalt hakkama, võimalik et plokid üle puurida ja uued kolvid sisse. Enne kui mootorit lammutama on vaja 100% teada, et viga rõngastes on. Ühe poole omasi saab lihtsalt mõõta, juhipoolne külg on väga ebameeldiv tegevus :x
Viljar, teil on surve mõõtmiseks seade olemas?

Postitatud: 12.05.2009 23:39
Postitas Mihkel
Mis moodi nad kolbe klassifitseerivad, et üle 1.4bar ei kannata???
Et siis normaalse kuumakojaga võin sellest mootorist 1bar juures 600hp võtta :-D

Postitatud: 13.05.2009 0:01
Postitas RICE BURNER
On olemas kompressomeeter.

Postitatud: 13.05.2009 0:11
Postitas george16v
Hakake siis pakkumisi tegema miks laiali läks :-D

Postitatud: 13.05.2009 0:15
Postitas pr8
Mihkel kirjutas:Mis moodi nad kolbe klassifitseerivad, et üle 1.4bar ei kannata???
Et siis normaalse kuumakojaga võin sellest mootorist 1bar juures 600hp võtta :-D
Võib-olla seda, et teatud boosti tagajärjel tekkiv rõhk silindris moonutab seda tüüpi kolbi nii, et rõngad enam ei pea, ning siis ongi kütuselõhnaline surve karteris.

Võimsamatel ülelaadimisega kiirendusautodel on blowby nii suur, et peale sõitu on karteris kütuse ja õli segu.

Meilgi oli vaid 1400 hj kandis metanoolilõhn üle pea.

Postitatud: 13.05.2009 0:20
Postitas george16v
Aga ülelaade rõhk ei anna üldse mingit ettekujutust sellest palju silindritesse tegelikult õhku sisse tuleb ja kui suured surved seal tekivad. Selles suhtes on 1.4 bar-i ikka väga lai mõiste. Näiteks rootslaste korralik 1 bar 2 liitrise peal on juba 400 jõudu , samas samasugune stock mootor vajab sama jõu saavutamiseks 1.6 bari ja natuke peale. Ja kolvile mõjuvad jõud sõltuvad ikka sellest palju seal peal reaalselt segu ära põletatakse , mitte sellest kui palju midagi on ennem klappe , loeb ikka see mis silindrisse jõuab.

Postitatud: 13.05.2009 9:02
Postitas Raceboy
Seda Mihekl ütleski, et .64 turbiinikojaga on 1.4bar hoopis väiksem, kui nt .82 kojaga. Võimsusevahe aga samal rõhul on täitsa lambist pakkudes pea kahekordne.

Postitatud: 13.05.2009 9:40
Postitas uhti
Kui kolvid,hülsid peetis oleks siis ju suitseks tagant ka .

Postitatud: 13.05.2009 10:01
Postitas Mihkel
No seda ma nagu imestangi, et kui siin foorumis vennad kannavad juba mootorit jupphaaval maha, kuidas Marko siis auto ümber hingata veel saab (toss ja suits).

Marko, mul on ka kompressomeeter olemas.

Postitatud: 13.05.2009 10:05
Postitas Astrona
Mul oli 1 kord kaanetihend katki täpselt nii, et mujalt ei suitsenud, aga õlivarda august peksis kogu õli välja.