8. leht 9-st

Postitatud: 22.01.2008 20:09
Postitas Mihkel
Kokkuvõttes siis ikkagi null punktis tagasi. :-D

Tegelikult liikusid ju autod võrdselt mitte ei olnud võimsused võrdsed.
Ragnari auto puhul mina eeldaksin et oli antud hetkel vähemalt 300hp mootorist.
Kuuno omal vähemalt 250hp mootorist.
Seega saab arutelu jätkata :)

Tänasega on mu mõtteid piisavalt kõigutatud ja peab nüüd veidi raamatutesse süübima, et ise endas uuesti täiele kindlusele jõuda :-D
Sellepärast mulle ei meeldigi sellist tüüpi vaidlused, need segavad õndsas teadmises/teadmatuses elamist :-D

Postitatud: 22.01.2008 20:10
Postitas patrik
minu point on see et me ei ela ideaaltingimustes koguaeg ja väiksem turbo teeb rohkem tööd ja kuumutab sellega rohklem õhku üles ja seega sama rõhu juures on teine kogus õhku
ma täiendaks seda pointi arvutustega:

kui meil on 2l moto siis
4000rpm 1 bar juures kompressorite erinevusel 75 ja 60 on temperatuuride erinevus 70% ic puhul

48c ja 180hp (100% ve)

vs

54 ja 177 hp

kuid

kui comp eff jätta samaks (näit 68%)


siis 90% ve puhul 161hp
ja
100% ve puhul 179hp


järelikult kõige rohkem võimsust mõjutab antud setupi ve, mis omakorda sõltub sellest kui palju õhku mahub sisselaskest silindrisse ja kui palju väljalaske gaase jääb alles pärast seda kui vl klapp on sulgunud.

et seda kindlaks teha kas turbo tekitab takistust väljalaskegaasidele ja kui palju tuleb võtta tavaline manomeeter ja lihtsalt ära mõõta
niikaua kuni sl ja vl kolles on rõhk enam vähem 1:1 ongi kõik korras
( muide, gtrs-iga on see 2,5l bmw m20 mootoril kuni 0,8 baarini!)
suuremate turbotega on võimalik saavutada ka seda et sisselaskes on suurem rõhk kui väljalaskes ning vot sellisel juhul hakkab dynos ägedaid numbreid tulema. samas tänaval selliste setupidega on ikka väga jama sõita.

nüüd minu väite juurde tagasi:
2876r 0,82ar t25 kojaga on tõesti väga haige variant sest kuigi kompressori tiivik on piisavalt suur et puhuda 450hp on ta ühenduses väikese turbiiniga mis vajab selle ringi ajamiseks suuremat energiat kui suurem turbiin. kui seda veel kasutada 1,8 liitrise mootoriga kuni 6500rpm siis 1 baari puhul suudab see moto u 240 hp välja anda- mispärast seda seal kasutada ja kes tarkpea seda soovitas jääb mulle arusaamatuks

Postitatud: 22.01.2008 20:50
Postitas Astrona
patrik kirjutas:nüüd minu väite juurde tagasi:
2876r 0,82ar t25 kojaga on tõesti väga haige variant sest kuigi kompressori tiivik on piisavalt suur et puhuda 450hp on ta ühenduses väikese turbiiniga mis vajab selle ringi ajamiseks suuremat energiat kui suurem turbiin. kui seda veel kasutada 1,8 liitrise mootoriga kuni 6500rpm siis 1 baari puhul suudab see moto u 240 hp välja anda- mispärast seda seal kasutada ja kes tarkpea seda soovitas jääb mulle arusaamatuks
Lihtsalt väidad neid numbreid või on ka mingit materiali?
Mis VE puhul see nii oleks? Portimata kaanega originaal cooleriga võibolla tõesti.
21% suurema VE puhul oleks 1bar juures juba 300hj. Ja 1.5bar juures 375hj, mis polegi ju enam nii paha.

Postitatud: 22.01.2008 21:07
Postitas patrik
andsin kalkulaatori aadressi ja spetsiaalselt võtsin viimase arvutuse 90%ve

kontrolli üle kui ei usu.



1,8l moto
100% ve
70% ic
70% comp eff
2 baari ülerõhku annab 350hj

375 hj? 1,5 baari juures? 208 hj/l ?
unista edasi

Postitatud: 22.01.2008 21:33
Postitas patrik
onesuspect kirjutas:gt28rs-si ei tahaks sest 350hp on juba piirimail(Mingi varu peaks ikka olema) ja samas ei tahaks üle 1.4 bar-i ka boosti tõsta. Õigus on see, et süües kasvab isu selle pärast olengi vaadanud teiste poole. Samas olen lugenud gt3076 kohta, et jääb nats liiga suureks tänavale.T25 sellepärast, et ei ole just kuigi palju ruumi seal T3 jaoks ja ei tahaks välja laske kollet teist panna kuna stock voolab kuni 400hp.
Aga antke arvamustel tulla eks siis otsustab kui oleme kuhugi konkreetselt jõudnud!
mismoodi tahad sa kuni 1,4 baarise boostiga ja 2 l motoga saavutada 350hp?

kustkohast võetakse selliseid mõtteid üldse?

Postitatud: 22.01.2008 21:37
Postitas Raceboy
Nagu ennist juba ragzi ja Kuuno autode võrdlusest selgus, ei olene kõik vaid VE'st, rõhust, ja efektiivsusest. Elementaarne asi nagu süütenurk on ka olemas, ja nimetatud mootor võib 3bari juures ka 240 hj ainult tekitada, kui süüde piisavalt vale on.

Aga väike näide:
töömaht: 2l, 8v
VE: maksimaalselt 85% (vabalthingavana)
boost: 1,5 bar
turbo: GT3071
võimsus: 374 hj @ 6000 rpm

Pilt

Rohkem pilte (mootor Superflow mootoridünos) siit: http://www.pixbox.se/alb_show_id4595_page0.html

Samast mootorist saavutati 375 hj @ 1.45 bar juba 1980 aastal, autoks 924 Carrera GTR ja turboks K26/3LDZ hübriid.

Postitatud: 22.01.2008 21:46
Postitas patrik
sorry
porsched ei allu füüsika seadustele
















































:-D
me ei saa võrrelda proffide tehtud autosid internetispetsialistide omadega

Postitatud: 22.01.2008 21:54
Postitas Raceboy
patrik kirjutas:sorry
porsched ei allu füüsika seadustele
:-D
me ei saa võrrelda proffide tehtud autosid internetispetsialistide omadega
Ma ilmselt ei saanud su mõttele hetkel pihta :roll:

Minu point oli lihtsalt see, et sinu toodud rõhu ja kubatuuri juures on võimalik saavutada 350 hj+ võimsusi.

Joakim (lingil toodud mootori autor) on samasugune entusiast, nagu mitmed meist siingi ja see, et Porschel tehasest selline mootor väljus (õigemini kokku 19 autot ja umbes 100 mootorit), on samuti fakt.

Postitatud: 22.01.2008 22:09
Postitas patrik
point oli selles et ei ole seda nii lihtne saavutada kui paberil kirjas on.
eks sa võta astrona auto ja düno välja see jõud, sellise budgetiga nagu ta nõus on

Postitatud: 22.01.2008 22:35
Postitas lynx
edit . . .

Postitatud: 22.01.2008 23:19
Postitas Astrona
patrik kirjutas:andsin kalkulaatori aadressi ja spetsiaalselt võtsin viimase arvutuse 90%ve
1,8l moto
100% ve
70% ic
70% comp eff
2 baari ülerõhku annab 350hj

375 hj? 1,5 baari juures? 208 hj/l ?
unista edasi
Ega ma ise kah ei usu, piisab ühest asjast ja teooria muutub praktikaks.
Proovisin kah kalkulaatorit. Täpsustades.
1831cc (0.5mm remontmõõt)
72% compr eff (PR3.0 @ 40lbs/min gt2876)
73% ic eff (600x300x76 ei tea täpselt)
RPM 6750
29 psig
AFR 13
ja kui VE panna 93% on tulemus 375HP (tegelik ve vüib olla madalam, sportnukid, porditudkaas ja NA'na 140hj@1.8L)
Korralik WaterInj annaks veel selle calcu järgi 25hj juurde :D. Loomulikult ma ei usu ise kah seda, aga siin väideti nagu oleks see ka teoreetiliselt võimatu.
:x

Postitatud: 22.01.2008 23:54
Postitas Raceboy
patrik kirjutas:point oli selles et ei ole seda nii lihtne saavutada kui paberil kirjas on.
Seda ütlesin mina ka, et arvutamisest pelgalt ei piisa ja olemas on küllaga muid parameetreid.

Mina tõin näited praktikast lihtsalt töömahust, rõhust ja võimsusnumbrist lähtuvalt (st. et see on võimalik), tõsi ei oska S13 mootori koha pealt väga sõna võtta.

Aga siin on CA18DET mootorist küll suht ok numbrid võetud:

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ttisNissan

Turboks GT2871

Pilt

Postitatud: 23.01.2008 0:13
Postitas RFL
patrik kirjutas:
mismoodi tahad sa kuni 1,4 baarise boostiga ja 2 l motoga saavutada 350hp?

kustkohast võetakse selliseid mõtteid üldse?
Ragnari 2l gtrs @ 1,3bar:
298whp@ 5000rpm
345lbs-ft @ 3800rpm
Mootorist peaks siis olema 342hj ja 466nm.

Postitatud: 23.01.2008 0:16
Postitas Mihkel
Astrona kirjutas: AFR 13
Turbomootorile AFR 13 põhjagaasiga vast veidi lahja juba, AFR 12 võiks selline kuldne kesktee arvutustes olla.

Postitatud: 23.01.2008 2:58
Postitas Kuuno
patrik kirjutas:
onesuspect kirjutas:gt28rs-si ei tahaks sest 350hp on juba piirimail(Mingi varu peaks ikka olema) ja samas ei tahaks üle 1.4 bar-i ka boosti tõsta. Õigus on see, et süües kasvab isu selle pärast olengi vaadanud teiste poole. Samas olen lugenud gt3076 kohta, et jääb nats liiga suureks tänavale.T25 sellepärast, et ei ole just kuigi palju ruumi seal T3 jaoks ja ei tahaks välja laske kollet teist panna kuna stock voolab kuni 400hp.
Aga antke arvamustel tulla eks siis otsustab kui oleme kuhugi konkreetselt jõudnud!
mismoodi tahad sa kuni 1,4 baarise boostiga ja 2 l motoga saavutada 350hp?

kustkohast võetakse selliseid mõtteid üldse?
et asja huvitavamaks teha luban ma sulle, et saavutan kuni 1,4 bariga 350hp:)
vaatame kas hyunda allub v ei allu fyysikaseadustele :)