8. leht 14-st

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 21.12.2010 17:46
Postitas Marko_N
Päris äge race iseenesest

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 21.12.2010 21:17
Postitas jeff01
Kui tegu sama autoga siis sel juhul oli videos ta vaid 2 liitrise NA mootoriga, millel originaalis 92kw.

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 22.12.2010 10:20
Postitas uzzac
jeff01 kirjutas:Kui tegu sama autoga siis sel juhul oli videos ta vaid 2 liitrise NA mootoriga, millel originaalis 92kw.
Just nii. Tegu Läti Nacionali klassiga, kus mu teada Raceboy oli tiimi liige.
Sellepärast kirjutasingi eelmises elus. :)

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 22.12.2010 12:07
Postitas Raceboy
Lahe video, tänud postitamast!

Tegu oli tõesti 2liitrise NA mootoriga, surveastet oli veidi tõstetud, reaalselt oli sellel tol ajal umbes 130-135 hj. Mootorite vahe oli sarjas tuntav ja reeglid olid suht vabad: BMW-de M20B20 mootoritel vahetatid/porditi kaasi ja chipiti ajusid (tegelikult oli see keelatud aga keegi ei kontrollinud) ja need arendasid vabalt 160-170 hj.

Golfidel olid 16v jõuallikad praktiliselt sama võimsad (nn underground tuuninguga), aga 924 mootori vabalthingavana tuunimine oli ikka suht mõttetu ja igasugune konkurents sirgel praktiliselt puudus. Kurvides oli 924 aga seevastu väga kiire, paaris kohas on videos näha ka, kus Alfreds auto võimete kohaselt sõidab :)

Ahjaa, tühimass võis olla minimaalselt 1100 kg, seetõttu olid olemas kõik originaalklaasid jm.

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 03.04.2011 10:13
Postitas Raceboy
Vahepeal olen aega- ja jõudumööda masinat edasi teinud ja kui lumi ära sulaks, saaks vabalt ka sõita.

Paigaldasin boosti solenoidi ja tegin selle salongist lülitatavaks: kui high/low boost, mis tähendab seda, kas solenoidile tuleb toitepinge peale või mitte. Kui mitte, siis sõidab masin lihtsalt WG vedrule vastava rõhuga (0.8 bar). Kui on high boost, siis kuskil 1,4-1,5 bari kandis.

Kojamees on ka küljes ja töötab, tagaosa elektrisüsteem ka valmis (tuled, kütusepump).
Stange sai ka külge ja hetkel käsil aero "arendamine" seoses kõiksugu soojusvahetite efektiivsuse tõstmisega. Lihtsamalt lahtiseletatuna siis vahejahuti ja radikate õhuvoolud käsil.
Paigaldasin ka uksetahvlid, kunagi plaanis need välimuse nimel süsinikplastist tehtute vastu ümber vahetada.

Paar pilti ka:

Summuti väljuva otsa ümber tegin alumiiniumist ümbrise:
Pilt

Kaitsmetele said informeerivad kleepsud peale:
Pilt

Samuti lülititele:
Pilt

Ja juhikoht ise näeb nüüd selline välja:
Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 08.04.2011 20:39
Postitas Raceboy
Täna läks auto sillastendi treilaga. Plaan nägi küll ette, et tuleb sealt täna ka tagasi, kuid Carbox'ist kus sildasid reguleeritakse öeldi, et stendi tarkvara hakkas jantima ja saab alles esmaspäeval teha. Õnneks saab autot siseruumis oodata lasta.
Aretasin ka stange ette, lõikuda, sättida, kohendada ja värvida vaja veel nii stanget kui kapotti ja ka keret paarist kohast.

Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 16.04.2011 15:38
Postitas Raceboy
Täna sai väike proovisõit tehtud, kuid nagu kiuste oli eelmised viis päeva kuivana pidanud ilm täna täiesti nahkas ja mingist häälestamisest ei olnud juttugi. Juba baasrõhuga loopis kolmanda käiguga abitult külge aga õnneks oli auto nüüd vähemalt kontrollitav pärast sillastendis käiku.
Adrenaliinilaks on ikka tohutu selle autoga iga kord sõites.

Veendusin, et kojamees töötab väga hästi, kuid mingitsorti ventikas on kindlasti vaja aknale puhuma organiseerida, kuna kippus märja ilmaga uduseks minema. Samas autos külm ei olnud, kuna summuti tunnel andis piisavalt sooja :)

Nüüd on autol ka 17tollised rattad, millele varsti lähevad slikid peale. Pikemas perspektiivis on plaan 16tollised BBS-id 17tollisteks teha, aga niikaua kuni doonor-velgi pole, sõidan praegustega.

Uuel nädalal saab esistange ilmselt ka värviga üle plätserdatud.

Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 24.04.2011 18:03
Postitas Raceboy
Esimene rajakogemus siis seljataga, käisin Audrus AG Suvekarikal. Läks hästi ja halvasti: halvasti selles suhtes, et üks süütetransistor ütles pärast kokku umbes 10 ringi üles (kasutasin ajutiselt VB921 transse, mis ei ole sobivaimad). Tulemuseks 1. ja 4. silindri sädeme kadumine.
Hea aga selles suhtes, et autol on jõudu isegi 0,9bariga piisavalt (võiks öelda lausa ülearu), midagi tõsist katki ei läinud, kõik temperatuurid jm olid normis ja fun'i pakkus auto täie raha eest.
Uskumatult ergas on mootor ITB'dega ja mootori hääl on selline, et ega eriti ei usuks, et seda teeb vana 924 turbomootor :)

Sõidu osas nagu arvata oligi on kõige nõrgem lüli rooli taga, aga ega muud midagi, tuleb lihtsalt palju sõita ja autot tundma õppida.

Üks pilt paari päeva tagusest Raadil häälestamisest. Kui keegi tänasest üritusest pilte paneb, lisan uuemaid in-action pilte ka.

Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 26.04.2011 12:27
Postitas Corrado
Ei lugenud kusagilt välja, aga oled mingeid jõunumbreid ka mõõtmas käinud või midagi ennustada mõistad?
Pole küll eriline porsche fänn, aga huvitav masin, eile nägin ka aardla tänaval kusagil hoovis ühe treila peal seismas :P

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 26.04.2011 13:17
Postitas Raceboy
Seisiski minu hoovi peal pärast Pärnus käiku.

Pole kuskil dünos käinud, aga baasrõhuga (0,9 bar max), millega sõitnud olen, arendab umbes 280-290 hj mootorist.

Võimalik, et kunagi lähen dünosse ka, aga hetkel pole see kindlasti prioriteet nr 1.

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 26.04.2011 13:33
Postitas murjam
Summuti-lahendus teeb kadedaks :) Tänava-masinale oleks ainult liig raske sellist aretada, et kedagi ei häiriks ja salongi polstrit põlema ei paneks.

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 26.04.2011 18:54
Postitas Raceboy
Lõikumist-jantimist on jah küllaga, kuid suurimaks probleemiks on summutit ümbritseva karbi hermeetiliseks saamine. Rinka-masinal pole eriti lugu, kuna ta on niiehknaa hõredam, kuid tänavaautol jääb ving kohe polstritele jm külge.
Lisaks on sellist suht raske piisavalt vaikseks saada (mitte et nt igasugu chopperid ja baigid ka jube vaiksed oleksid või midagi).

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 26.04.2011 21:57
Postitas Raceboy
Leidsin mõned pildid. Loodetavasti fotograaf Kaire ei pahanda, et otse lingin neid.

Pilt
Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 12.05.2011 12:31
Postitas Raceboy
Mõned pildid veel:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Porsche 924S/931 2.0T "Gulf" '82, Raceboy

Postitatud: 16.05.2011 19:46
Postitas Raceboy
Laupäeval tõstsin veidi rõhku mida nüüd on 1,3 bari. Algul mõistliku süütenurgaga tahtis käiguvahetustel sidurit libistada, kuid võtsin igaks juhuks 6 kraadi süüdet tagasi, enam ei libistanud. Ei viitsi autot remontima hakata sõiduhooajal hakul, las see teema jääb talve peale.
Pööretepiiraja on praegu 7000, kuid plaanis 7600 peale tõsta kui veidi rohkem kilomeetreid läbitud on ja veidi nukaajastusega mängitud.

Käisin korra peale tööd Raadil sõitmas, rada oli nii ja naa, praktiliselt kuiv, aga külm betoon pidamist just ei andnud. Tegin väikese video ka, lasin 235 slikid veidi soojemaks ja 1. käiguga hoidsin poolt gaasi, kuid ikka võttis 3. käiguga lappama:

http://www.youtube.com/watch?v=mcSrS2wLZpY" onclick="window.open(this.href);return false;