8. leht 9-st

Postitatud: 10.01.2008 3:02
Postitas stockrider
onesuspect kirjutas:
stockrider kirjutas:nii siis sai asi endale kah ära paigaldatud kiirendusele andis üsna kõvasti juurde nüüd on tunne et sõidaks 2,0 turboga ennem oli nagu 1,6 vabalt hingav :-D :-D
Aga üx lisa jama tekkis kui mootor soe ja kõik muu sinna juurde kuuluv on kenasti soojaks sõidetud .Siis hakkab esimese käiguga kohalt võttu ajal vibrama justkui mingi asi ei pea korralikult? Kas on siis tegu libisemisega et siis kas tugevataud siduri libisemine väljendub seda moodi erinevalt tavalise siduri puhul endal see sport siduri kohapealt esimene kogemus :) äkki keegi teab midagi tarka selle kohta :?:
Ei tea kas see ketas(siduri) on ilma leevenditeta?? Kui ja siis auto käitub õigesti!
krt nüüd jään vastuse võlgu :-D kas on või ei ole aga millised nad peaks välja nägema kui nad ka on seal :?: Ja kui neid ei ole kuidas neid võimalik sinna aretada või osta :-D

Postitatud: 10.01.2008 9:37
Postitas Jõuvanker
Kui keegi oskab soovitada, kust on võimalik hankida hooratta toorikut, malmist, ca 100mm paks ja 350 - 400mm läbimõõduga, oleksin tänulik. Hea, kui oleks sepisttoorik või survevalutoorik. Peab olema tihe, ühtlase struktuuriga.

Postitatud: 10.01.2008 11:46
Postitas onesuspect
stockrider kirjutas:
onesuspect kirjutas:
stockrider kirjutas:nii siis sai asi endale kah ära paigaldatud kiirendusele andis üsna kõvasti juurde nüüd on tunne et sõidaks 2,0 turboga ennem oli nagu 1,6 vabalt hingav :-D :-D
Aga üx lisa jama tekkis kui mootor soe ja kõik muu sinna juurde kuuluv on kenasti soojaks sõidetud .Siis hakkab esimese käiguga kohalt võttu ajal vibrama justkui mingi asi ei pea korralikult? Kas on siis tegu libisemisega et siis kas tugevataud siduri libisemine väljendub seda moodi erinevalt tavalise siduri puhul endal see sport siduri kohapealt esimene kogemus :) äkki keegi teab midagi tarka selle kohta :?:
Ei tea kas see ketas(siduri) on ilma leevenditeta?? Kui ja siis auto käitub õigesti!
krt nüüd jään vastuse võlgu :-D kas on või ei ole aga millised nad peaks välja nägema kui nad ka on seal :?: Ja kui neid ei ole kuidas neid võimalik sinna aretada või osta :-D
Aretada :roll: Aretatda saad nii kui ostad uue ketta mis juba leevenditega on! Aretada ei saa(mina ei suudaks vähemalt ja ei näe mõtet). Kui ketast vaatad siis on seal keskmise augu ümber ringis vedrud- leevendu vedrud :)

Postitatud: 10.01.2008 11:51
Postitas onesuspect
Jõuvanker kirjutas:Kui keegi oskab soovitada, kust on võimalik hankida hooratta toorikut, malmist, ca 100mm paks ja 350 - 400mm läbimõõduga, oleksin tänulik. Hea, kui oleks sepisttoorik või survevalutoorik. Peab olema tihe, ühtlase struktuuriga.

Ma prooviks http://www.enimormet.ee/ neid algatuseks :)

Postitatud: 10.01.2008 12:14
Postitas stockrider
onesuspect kirjutas:
stockrider kirjutas:
onesuspect kirjutas: Ei tea kas see ketas(siduri) on ilma leevenditeta?? Kui ja siis auto käitub õigesti!
krt nüüd jään vastuse võlgu :-D kas on või ei ole aga millised nad peaks välja nägema kui nad ka on seal :?: Ja kui neid ei ole kuidas neid võimalik sinna aretada või osta :-D
Aretada :roll: Aretatda saad nii kui ostad uue ketta mis juba leevenditega on! Aretada ei saa(mina ei suudaks vähemalt ja ei näe mõtet). Kui ketast vaatad siis on seal keskmise augu ümber ringis vedrud- leevendu vedrud :)
aaaah või need ongi leevendid nüüd tean ise kah :-D tuleb meelde et olen kusagilt kuulnud ! Aga need olid minu arust ikka olemas :)

Postitatud: 10.01.2008 12:22
Postitas hents99
Ühemassilisel hoorattal on reeglina leevendustega ketas, kahemassilisel leevendusteta, sest hooratta sees on leevendusvedrud ja süsteem.
Viimased on siis veidi raskemad ja vähem töökindlad. (BMW, Mersu kasutavad, teised ka kindlasti)

Postitatud: 10.01.2008 13:02
Postitas Jõuvanker
hents99 kirjutas:Ühemassilisel hoorattal on reeglina leevendustega ketas, kahemassilisel leevendusteta, sest hooratta sees on leevendusvedrud ja süsteem.
Viimased on siis veidi raskemad ja vähem töökindlad. (BMW, Mersu kasutavad, teised ka kindlasti)
Audi näiteks kasutab varianti: Hooratas kahemassiline, leevenditega seega, ketas leevenditega, korv samuti leevenditega ;)
Seda konkreetselt mudelil: Audi RS4/B5 2.7 V6 biturbo 2000 - 2001a.
Pehme, mugav, kuid ei kesta "valule" vastu. Tegin hooratta täisjäiga, ühemassilise, ketas sai 6-laba ja leevendiga ning korv samuti n-ö jäik.
Vana, st originaal kahemassiline hooratas:
Pilt
sees olnud, libisev ketas, originaal, Luki saast:
Pilt
Leevenditega korv, originaal, Luki saast:
Pilt
Janimetis treitud hooratas, stal3-st:
Pilt
Pilt
6-laba siduriketas, leevenditega:
Pilt
N-ö jäik korv:
Pilt
kogu kupatus:
Pilt

Postitatud: 10.01.2008 13:21
Postitas stockrider
ookei kui ma nüüd õieti mäletan siis korvil ma küll ei täheldand mingeid leevendeid !
Siis see vibra ka ilmselt sellest tulebgi kuna korvil need leevendid puudu :!:
muud pole midagi see väristab varsti terve auto sisu lahti :-D ja kuna hetkel üsna talvised tingimused siis ei kannata kohalt võttes väga pööret ka anda sest siis ei saagi kohalt minema :-D

Postitatud: 10.01.2008 13:36
Postitas Jõuvanker
stockrider kirjutas:ookei kui ma nüüd õieti mäletan siis korvil ma küll ei täheldand mingeid leevendeid !
Siis see vibra ka ilmselt sellest tulebgi kuna korvil need leevendid puudu :!:
muud pole midagi see väristab varsti terve auto sisu lahti :-D ja kuna hetkel üsna talvised tingimused siis ei kannata kohalt võttes väga pööret ka anda sest siis ei saagi kohalt minema :-D
Väga raske, kui ei saa ise aru suurt + padajutu ajamine.

Mis materjalist kettakattematerjal sul sai?

Kui panid jäiga hooratta või oli see algselt sees ning lisasid ka keraamilisekateega ketta siis peabki väristama, kuna savikattel on hoopis teine hõõrdetegur + kui jäi vana hooratas ja vana korv, siis need on sooniliseks kulunud, uued kettakatted ei ole veel kohanud ja rabistabki, kuna ei ole 100% liibuvust pindade vahel.
Inimene paneb n-ö "sportsiduri", teadmata, mis see on jne, ei ole mõtet hiljem vinguda, siit ei saa enam mugavust loota. Kui on saviketas, siis unusta ära mugav kohaltvõtt. kui veel täisjäigad ,siis on pmts on-off süsteemiga juba tegemist.

Postitatud: 10.01.2008 18:56
Postitas onesuspect
True, true! Ja kes ütleb, et "on-off" tüüpi siduriga linna tingimustes sõitta ei saa on: kas ise saamatu või lihtsalt loll kui pani selle sinna :badgrin:
Pilt
selline siis minu autol

Postitatud: 11.01.2008 0:12
Postitas stockrider
Ma väga vabandan et ei sündind mutrivõti peos :x
Kui loed mõned postitused kõrgemalt siis saada vast aru mu küsimusest :x Küsisin nõu ehk siis kas see on normaalne et ta nii vibrab kuna endal puudub kogemus ! Ja siis olen loll kohe kui puudub kogemus !
NB esilehelt leidsin sellise sisse juhatuse Turboclub on loodud eesmärgil jagada asjakohast informatsiooni
entusiastidele ja lihtsalt turbo
huvilistele läbi foorumi.

Ja sx il ei s13nel ei s14nel pole kummalgi stociks ei hooratta ega korvi küljes ühtegi leevendust ja täitsa normaalselt läheb kohapealt ära ja ma pole lootnudgi et asi peaks mugav olema.Ja pole ka sellel komplektil mille enda masinale alla keerasin ühtegi leevendust peale ketta !
Muude autode hoorataste kohapealt ei oska sõna võtta kuna puudub JÄLLGEI KOGEMUS pole lähedalt näind käega katsund jne

Postitatud: 11.01.2008 11:55
Postitas onesuspect
Mina pole sind konkreetselt lolliks sõimanud. Mina pidasin silmas neid tegelasi kes sellest räägivad "et, sellega ei saa normaalselt liigelda ja n.e)
Jah, S-ssidel pole korviküljes leevendeid ainult kettal on. Küsimus siis selline. Kas hooratas on kergemaks tehtud(kui ei ole , kas siis on vana tööpind on sirgeks treitud), kas ketas ja korv on korraliku firma omad, kas on õigesti paigaldatud???
Pahandada pole mõtet, sest läbi vaidluste jõuab tõeni!(või midagi sellist) :)

Postitatud: 11.01.2008 13:57
Postitas Mihkel
IMO pole vähemalt 90% autodel korvi küljes leevendust.
Samamoodi on suht vähestel autotootjatel kahemassilised (leevendiga) hoorattad.
Vähemalt vanematel automudelitel.

Postitatud: 13.01.2008 16:21
Postitas silver7
Hooratas on mootori käiguühtluse tagamiseks.Hoorattasse pandud energia soodustab sujuvat kohaltvõttu.Kahekordne hooratas on mõeldud väntvõlli väänete leevendamiseks samuti kahekordne rihmaratas väntvõlli teiselpool otsas kus on väntvõlli väändevõnked kõige suuremad.Rimaratas koos sellega on lihtsalt sellepärast et konstruktsiooniliselt on see mõtekas lahendus. Siduri kettas olevad vedrud on samal põhjusel ,eraldada mootori ebaühtlust käigukastist ja vastupidi.Hallmalmist on hoorattad valmistatud sellepärast:hõõrtetegur peaks olema suurem,kuumenedes ei muuda kuju niipalju kui terased,valmistamisel saab kasutada valamise tehnoloogiat mis on tunduvalt odavam kui terasvalu.,töötlemine on kergem.
Kerge hooratas vajalik võidusõidu autodel ,et saavutada mootori poolt arendatud pöördemoment kadudeta maksimaalselt teele.Kui rattad ei pea on juba muud probleemid.Tänavasõidu autole kergema hooratta paigutamine ainult sellisel juhul mõtekas kui tahad tüdrukute ja sõprade ees esineda.Kergemat hooratast valmistada ikka terasest ja ikka sitkemast. näiteks teras 45.ei tekki seal mingisuguseid karastus efekte sest kunagi ei kuumene sidur 830 kraadini ja kunagi ei toimu kiiret jahutust.Malm hoorattast ei ole võimali maksimaalselt kergendada sest ta puruneb kildudeks.Võib ka alumiiniumist.Tasakaalustused tuleb teha kindlasti.piisab isegi staatilisest kuna hooratas õhuke.
Käigukast on käigukast millises järjestused hammasrattad on ei oma tähtsust.Käigukangi liikumisskeem samuti mitte .Hammasrattad on külghammastega või sünkronissaroritega.Viska sünkronisaatorid välja ja ongi peaaegu külgnukkidega hammasrattad.Tahad oma auto eluiga vähendada ära kasuta vahesidurit ära kasuta vahegaasi.Võidusõidu auto eluiga tunduvalt lühem kui tavaautol.

Postitatud: 13.01.2008 21:46
Postitas Aare
Igasugu teadmata omadustega materjalist hooratta ja võimsa auto korral ei teeks paha vastav kevlarist turvakate ümber sidurikoja? Vähemalt kui lendab, siis jäävad varbad terveks.