rumalad küsimused...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

No aga koormus on ka ju perf. mootoril suurem mis rõhub saalele.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:Mis põhjusel kasutavad performance mootorid kõvemaid saalesid? Minu arusaamist mööda ei tohi saale ju kunagi metalliga kokku puutuda.. Kui puutub, on juba midagi kardinaalselt viltu ja kõvem saale teeb vaid vändale rohkem liiga.
Peaks jah hoopis suuremat lõtku ja paksemat õli kasutama.
Kas tootjad mainivad, et pind on kõvem?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

Astrona kirjutas:
RKsilver kirjutas:sõltuvalt mootorist vaja lihtsalt pööretepiiraja tuua alla ca 5200-5500 juurde

G60 juhtimisega 2042cc Stroker mootor
Saan aru, et kardad, et su stroker ei kannata pöördedid? Kas mõtekam poleks panna stock vänt ja lasta 20-40% rohkem pöördeid?
See shift-light'i lahendus töötab kindlasti, aga siis vaja ju sellist tahhokat.
Tegelikult tehakse ju stock tahhokas kah pööretesignaal pinge-signaaliks. Sinna vahele vaja siis üks 1-30eek pinge-komparaator ja veel natuke ( :lol: ) - et teatust pingest käib klõps ära :)
Vanadel autodel saaks selle sama tahho-juhtme, mis on tegelikult süütepooli miinus, ühendada otse tahhoka juurest massi (piirajat ju vaja lühiajaliselt - ja pool ei tohiks sulada kui alla 2minuti piirajas lased :) ). või midagi sellist
Tegemist ongi suhteliselt vana autoga ja pöörte signaali saab otse süütepoolilt, mis jookseb siis näidikute plokki .
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

RKsilver kirjutas:
Astrona kirjutas:...või midagi sellist
Tegemist ongi suhteliselt vana autoga ja pöörte signaali saab otse süütepoolilt, mis jookseb siis näidikute plokki .
Põhimõte on selles, et süütepoolil hoitakse voolu peal enne "sädeme tulistamist". Teisi sõnu: ühendatakse poolile mass taha (dwell time) ja lahti ühendamisel tekib säde.
Kui nüüd sinu lisa-skeem, teatud tahhoka seieri mähise pingest alates, kui pöörded on kõrged, lühistab suure (IGBT) transiga või veel parem releega süütepooli massi (opelitel hele-roheline), siis enam ühtegi sädet ei teki, kuni relee jälle lahti lasta.
Tahhoka pinget jälgiks komparaator, mille aktiveerumise pöördeid relee lülitamiseks saad reguleerida potekaga.

Probleem:
* mis juhtub praeguse süütejuhtimisahelaga, kui see omasoodu massi panneb? Arvatavasti ei midagi.
* Mis teeb süüte pool, kui relee avaneb? Loomulikult käib seal pütis säde, juhul kui süütejuhtimisahel pole aktiveerinud massi pooli laadimiseks (dwell time). Kuidagi tuleks vältida relee avanemine, kui süüteahelas ei hoita massi. Ei tohiks keeruline olla, aga ei viitsi hetkel edasi mõelda.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Astrona kirjutas:
murjam kirjutas:Mis põhjusel kasutavad performance mootorid kõvemaid saalesid? Minu arusaamist mööda ei tohi saale ju kunagi metalliga kokku puutuda.. Kui puutub, on juba midagi kardinaalselt viltu ja kõvem saale teeb vaid vändale rohkem liiga.
Peaks jah hoopis suuremat lõtku ja paksemat õli kasutama.
Kas tootjad mainivad, et pind on kõvem?
Tootjate kohta ei ole kindel, kuid edasimüüjad reklaamivad küll selliselt.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

murjam kirjutas:
Astrona kirjutas:
murjam kirjutas:Mis põhjusel kasutavad performance mootorid kõvemaid saalesid? Minu arusaamist mööda ei tohi saale ju kunagi metalliga kokku puutuda.. Kui puutub, on juba midagi kardinaalselt viltu ja kõvem saale teeb vaid vändale rohkem liiga.
Peaks jah hoopis suuremat lõtku ja paksemat õli kasutama.
Kas tootjad mainivad, et pind on kõvem?
Tootjate kohta ei ole kindel, kuid edasimüüjad reklaamivad küll selliselt.
Kes mainib?
See kui keegi ütleb "kõvem", ei tähenda, et material on kõvem. Asi võib olla pehmem ja elastsem, et mitte puruneda kõvema koormuse all :) Ega kõva mees pole lihtsalt paksu nahaga :lol:
Võibolla on saale sisu kõvem.
1 asi on see, et kui hakkab kuluma, siis oleks hea, kui on pehmem, teine asi on see, et üldse kuluma ei hakkaks. jne

Aga ega ma ei tea kah, kuda täpselt on, lihtsalt mölepidamatus. Head nädalavahetust :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Astrona kirjutas:Kui nüüd sinu lisa-skeem, teatud tahhoka seieri mähise pingest alates, kui pöörded on kõrged, lühistab suure (IGBT) transiga või veel parem releega süütepooli massi (opelitel hele-roheline), siis enam ühtegi sädet ei teki, kuni relee jälle lahti lasta.
Milleks midagi lühistada? Võib sama hästi ju lahutada, ehk siis relee lihtsalt pooliga jadamisi. Pealegi, kui räägid massi lühistamisest, siis kuhu sa ta lühistad? Et nagu hoiad kogu aeg poolil massi küljes? Siis jah vabastades on kohe säde. See on valel hetkel äärmiselt ohtlik- nimelt nn. eelsüttimine, ehk et säde sisselasketakti lõpul. Täisgaasil võid nii ühe laksuga kolvist vabaneda.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

murjam kirjutas:Mis põhjusel kasutavad performance mootorid kõvemaid saalesid? Minu arusaamist mööda ei tohi saale ju kunagi metalliga kokku puutuda.. Kui puutub, on juba midagi kardinaalselt viltu ja kõvem saale teeb vaid vändale rohkem liiga.
Saalede pinnal kasutatav babiit on segu pliist ja antimonist. Neist viimane moodustab pliimassis ülikõvad kristallid. Plii aga annab pinnale hea sissetöötavuse, lihtsalt muljudes õigekujuliseks. Ehk et kõva materjal saalepinnal pole probleem. Sellist liugematerjali kasutatakse koos surveõlitusega üldsegi suuresti hoopis tööpindade piisava jahutuse tagamiseks, plii teatavasti sulab väga madalal temperatuuril. Hea libisemisega oleks saale ka ilma õlita.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:...
Milleks midagi lühistada?
1 mõte oli selles, et kõik paigaldada tahho sisse ja juhtmeid vedama ei peaks. Põhimõtteliselt paigaldus oleks lihtne, saata skeem hiinasse, ja lasta dollar/tükk toota, ning lükkata 10dollariga jebaysse üles :) kui 10tk päevas müüa, võiks vana ameti maha panna ja 8h päevas seda mõtet edasi arendada :lol:
Eks katkestada võib ju ka pooli+, pihusti+ või -, aju toide, pööretesignaali (hall, vr).
Ega kui õigesti teha, siis mingit eelsüütamist ei tohi tekkida - kui ajud oleks kah valesti tehtud, laseksid nad kah 2 kolbi sekundis.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

või vastupidine asi, kas järsku poolilt ei saa hoopis toidet ära pealt tõmmata mingi nipiga ?
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Astrona kirjutas:Ega kui õigesti teha, siis mingit eelsüütamist ei tohi tekkida - kui ajud oleks kah valesti tehtud, laseksid nad kah 2 kolbi sekundis.
See õieti tegemine eeldab siis ju, et piiraja maha tulek peaks toimuma sünkroonis kolvi liikumisega. Kuidas sa seda lihtsate meetoditega saavutaksid? Süüte katkestamisega ju veel omadki jamad- põlemata jääv kütus hakkab siis torustikus hullama.
Äkki hoopis kütusepumba releed katkestada?
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

taxu kirjutas:
Astrona kirjutas:Ega kui õigesti teha, siis mingit eelsüütamist ei tohi tekkida - kui ajud oleks kah valesti tehtud, laseksid nad kah 2 kolbi sekundis.
See õieti tegemine eeldab siis ju, et piiraja maha tulek peaks toimuma sünkroonis kolvi liikumisega. Kuidas sa seda lihtsate meetoditega saavutaksid? Süüte katkestamisega ju veel omadki jamad- põlemata jääv kütus hakkab siis torustikus hullama.
Äkki hoopis kütusepumba releed katkestada?
Pumpa?? Sellel on ju inerts, võtab aega, kui surve trassist langeb, ja siis lähvadki kolvid.

Sünkrooni saabki nii, et jälgida praeguse süütesüsteemi signaali. Ehk teisisõnu võid massi lasta lahti siis kui süütesüsteem hoiab massi peal, ehk reaalselt massi lahtilaskmist poolil ei toimu.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Pihustitel ja süütepoolidel mõlemal toide maha võtta peaks ikka kõige valutum olema.
marr234
Postitusi: 16
Liitunud: 12.12.2007 0:14
Asukoht: tallinn-saaremaa

Postitus Postitas marr234 »

siuke rumal küsimus. Tahaks orig. HKS metall tihendit paksemaks saada. Laseks lõigata uue keskmise paksus lehe, mis materjalist see olla võiks? HKS enda leht on mingist terasest.
supra mk3, terrano, a4b6. honda cbr900rr
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

Miks paksemaks?
Rohkem rõhku?
Vasta