rumalad küsimused...

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Sportlane
Postitusi: 78
Liitunud: 09.04.2009 20:16
Asukoht: Pärnu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Sportlane »

ulme valdkonnast

Kui pagassis oleks mega suur plahvatuskindel tank, sinna surutakse mega rõhu all eelnevalt vajalik kogus õhku sisse(näiteks jaguks 2 km läbimiseks), see oleks cooleri ja jms niiskusega seonduv agregaat ka, sealt edasi toru otse siibrisse ja ennem seda regulaator ja sond, mis kogu seda asja juhiks koos ajuga.


Ärge näkku lööge aga miks sellist asja ehitada ei saaks?
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

Pead siis silmas suruõhul liikuvat autot? Muidugi saab ehitada ja kindlasti on neid ka ehitatud. Aint mõtle, mis su paak kaalub!
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Sportlane
Postitusi: 78
Liitunud: 09.04.2009 20:16
Asukoht: Pärnu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Sportlane »

Pidasin pigem seda silmas, et see lahendus peaks olema turbo asendus.

On ka vee jõul liikuvaid kiirendusautosid ja ka elektriautosid.

Kas see mega tank seal just olema peab aga ma ei kujuta ette näiteks palju siis üks veerand miili õhku liitrites ära kulutab.

Õhk tuleks balloonist või ja sisselaskesse koos bensiini vms ja tuld.

Mõtted liikusiid ka balloonis juba mingi õhusegu valmidusest.Olgu ta siis jahutatud, nos ja muud lisandid.
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas ahto10 »

Miks siis mite juba kohe nitro komplekt peale panna?
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

Just, ka meiemaal on minu teada täitsa olemas vähemalt üks kiirendusmasin, mis välisõhu asemel puhast naerugaasi põletab.
Aga samasse süsteemi muidugi võib ju ka tavalise õhu sisse panna ja toimiks ka. Ka linnasõidule pole see ehk isegi üldse paha mõte, et oleks turbo asemel, või sellele lisaks taoline suruõhusüsteem, mida nagu noz-igi siis vajadusel lühiajaliselt kasutada. Eeliseks, võrreldes noz-iga, oleks täitmise odavus, eriti kui kõrgsurvekompressor käepärast.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Maik »

Sportlane kirjutas:Pidasin pigem seda silmas, et see lahendus peaks olema turbo asendus.

On ka vee jõul liikuvaid kiirendusautosid ja ka elektriautosid.

Kas see mega tank seal just olema peab aga ma ei kujuta ette näiteks palju siis üks veerand miili õhku liitrites ära kulutab.

Õhk tuleks balloonist või ja sisselaskesse koos bensiini vms ja tuld.

Mõtted liikusiid ka balloonis juba mingi õhusegu valmidusest.Olgu ta siis jahutatud, nos ja muud lisandid.
http://ptaff.ca/air/?lang=en_CA" onclick="window.open(this.href);return false;

jutt käib sadadest liitristest minutis btw....
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Sportlane
Postitusi: 78
Liitunud: 09.04.2009 20:16
Asukoht: Pärnu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Sportlane »

3 liitrisesse silindrisse mahub 200bar juurde kokkusurudes 600 l õhku.

natuke arvutada palju siis 18l silindrisse õhku läheb kui see on 400 bar rõhu all.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Raceboy »

Mõtle ise nüüd: keskmist sorti automootor tarbib tunnis õhku mitusada kg ja kui 1kg/1.168kgm-3 = 0.8562m3, siis mõtle ise kui suur peaks olema paak, et kasvõi ilma survetagi mootorit toita.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

Jutt saab olla ikka vaid sarnasest süsteemist, nagu nitro, et vahel korraks vajutad, või et kiirendusel läbid oma 400m sellega ära.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas jeff01 »

Kusjuures minulgi oli se asi paar aastat tagasi mõtteis.....et kasvõi viieks kuni kümneks sekundiks :-D
Tartus kusagil sai millalgi vähemalt 200bari tankida (tavalist õhku) näiteks keevitusballooni.
Sisselase nõuaks liblikat mis õhu pealevoolu korral avaneb ja kui sellest mootori pool tekib surve siis sulgub.....või sulgeb selle.

ma olen matemaatikas küll eriti nõrk kuid pakun et 2 liitrine mootor tarbib dragil 1 bari all 6000 pöörde kandis sõites kuni 200L sekundis ehk et 10 sekundi tarbeks 2000L mis mahuks 200 bari korral ~10 liitrisesse ballooni :roll:

Kontrollida võiks üritada eri mõõdus düüsiga kuid düüs tuleks kindlasti kuidagi kuumana hoida.....vastasel korral jäätub see sekundiga.

Pole väga kallis lugu mõne sierra peal ära proovida :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Maik »

ise ei viitsi läbi lugeda aga ehk abiks

http://auto.howstuffworks.com/fuel-effi ... ir-car.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
vibla
Postitusi: 34
Liitunud: 24.06.2007 11:05
Asukoht: tallinn-saaremaa

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas vibla »

Aga kujuta ette, et sa lased sellest pudelist oma 5 sekki tuult välja . Mis sa arvad, mis temperatuur pudeli ventiilijuures teeb või kui suur peaks olema sul väljavoolava õhu düüs, et saada se 200L selle ajaga sealt kätte. Mine lase CO2 balloon tühjaks läbi kraani ja vaata mis saab. Seal ju sees ainult 60 bar.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas Maik »

Kraani/Düüsi suurendamine ballooni juures on kogu selle asja juures küll TÄIESTI olematu probleem.

tüübid toru jüri firmast saaks ka sellega hakkama- ja mu ema ka.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas taxu »

Tea midagi. Küsimus selles, et kuskohas paagi sisul vedelast olekust gaasilisse minna lastakse. Kui vahetult sisselaskekollektoris, siis peab sinnani viiv torustik olema selle 200bar-i jaoks arvestatud- ilmselt otsast lõpuni metallist?
Aga kujuta ette, et sa lased sellest pudelist oma 5 sekki tuult välja . Mis sa arvad, mis temperatuur pudeli ventiilijuures teeb või kui suur peaks olema sul väljavoolava õhu düüs, et saada se 200L selle ajaga sealt kätte. Mine lase CO2 balloon tühjaks läbi kraani ja vaata mis saab. Seal ju sees ainult 60 bar.
Miks düüsi temperatuur peaks probleemiks kujunema? Jah, mingi -200 kraadi saavutab, aga mis sest? Kuna balloonist ju niiskust ei tule, siis ka jääd tema ümber ei teki.
Düüside-kraanide mõõte rehkendades arvestame, et paagis on ju ikkagi vaid 10l vedelikku, mitte 2000l gaasi. Lisaks on ta 200bar-ise rõhu all, seega liigub ka päris peent toru mööda õige nobedalt.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Re: rumalad küsimused...

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Innovate LC1 WB komplekt - kas keegi on teinud "free air calibrationit" ning kas see on mingit täpsust toonud? Või võib sama hästi selle nupu ja LED'i vahelt minema lõigata. Mul ostetud autos installitud, kuid kuna sondi sumpa küljest maha saada on suhteliselt raske, siis ma ei hakkaks möllama, et asja "free airi" saada ning vaevalt, et summuti sees asi "free air" on?. Manualis räägitakse asjast kui "optionalist"...
Samas kui ta sumpa küljest maha saaks, siis viskaks juba UEGO vahele :-D

E: lugesin, et 6-8h oodata pärast auto käimist olla piisavalt "free air". Siis hea, auto pole pea aasta töötanud :D
ECI
Vasta