MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Tere turbohuvilised!

Pöördun Teie poole,et natuke abi saada opeli c20ne mootorile MS paigaldamisega. Nimelt sai tellitud ms-II v3.0 koos stim kitiga. Stim olen jõudnud juba kokku joota, kuid aju enda kallale ei ole veel julgenud asuda. Nimelt hirmutavad mõned modifikatsioonid,mis tulenevad mootori anduritest. Mootor on suht stock ja on plaanis tööle saada vabalthingavana.

Autodatast uurisin c20ne andureid ja sain aru, et kõik on kasutatavad MS tööks.
1) pöörded saab vändaandurilt, mis signaali iseloomult peaks olema VR?
2) TP(gaasiklapi asendiandur) on 3klemmiline ehk muutuva takistusega, peaks olema jällegi kasutatav?
3)tühikäigumootor IAC, ehk tuleb manuali järgides ühendada S12C-JS9 + veel 4 jumperit, et saada signaal DB-37sse?
4)süüde tuleb orginaal jagajaga, ehk tuleb teha vaid üks jumper JS10-IGN ja on süütepoolile minev signaal olemas?
5) sisseimatava õhu andur samuti õhulugejas olemas, tuleb lihtsalt uus koht leida.

Ei taha, et keegi peaks nüüd c20ne andurite hingeelu uurima hakkama. Kuid kindlasti on siin inimesi, kes MS-ga juhtinud c20ned ja oskavad öelda kas ma olen õigel teel. :)

Paar küsimust asjaga seaonduvalt veel:

1) Ega odava otsa 25w jootekolb komponentidele liiga ei tee, või tuleks kasutada siiski lisaks nö niiske lapi tehnikat jootmisel,et soojust paremini ära juhtida?
2) Läpparil serial DB-9 porti pole, ehk tuleb USB adapter soetada. Osta.ee müügil üks hinnaga 7.99Eur http://www.osta.ee/15424055, kas ajab asja ära, või tuleb vaadata ELFA-s müüdavate 20-30Eur poole?

Tänan!
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Mihkel »

TPS on vana ajuga mudelitel lülitiga ja hästi ei sobi.
Uuema ajuga mudelitel on juba potekaga tps.

Tühikäigu jaoks on vaja TIP122 MOD teha.

Süüte juhtimiseks pead ühe süütekivi installima ainult, saab kasutada originaal kohta.

Jälgi hoolikalt extra manuali, kuna osad takistid ja dioodid jäävad plaadile panemata, mis kit-is kaasas on.

Õhukulumõõtja soovitan minema visata ja korralik andur osta õhu temp. jaoks.
Saad ilmselt õhukulumõõtja molekulideks lammutaes sam-kompunn teha originaal andurist aga mina ei näe sellel pointi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas jeff01 »

Kuidas selle c20ne triggeriga oligi? Se on ploki sisene ja sellelt lugema saamisega olen probleeme kuulnud aga ehk on viga tegijates olnud :roll: (Või oli hammaste arv mitte sobiv...hetkel ei meenu aga loe need hambad ja tühikud üle)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas ahto10 »

Opeli trigeri rattas on 60-2. On Eestis päris mitu opelit sõidab ms-iga.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Nagu ahto10 ütles, siis opeli mootorid on tõesti 60-2 triggeriga ja probleemi ei tohiks tulla.
Sirvin siin vaikselt ms manuali ja tundub, et varsti asun ka jootmistööd tegema.
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Asi nii kaugel, et plaat kokku joodetud koos PWM klapi juhtimise, VR sisendi ja ühe süütepooli juhtimisega. Olen tegelenud megatune tundma õppimisega. Nii palju kui oskasin ladusin sinna mootori parameetreid sisse. Süüte mapi sain netist, VE mapi ei ole leidnud veel :? Kui lasen tal genereerida selle, kas siis on lootust, et mootor enam vähem tööle hakkab?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas murjam »

Vähemalt kuidagi turtsudes käima peaks genereeritud tabeliga saama vabalt. Oluline on "req_fuel" konstant õige suurusega valida ning käivitamise ajal siis käivitamise pulsipikkustega mängida.
VE tabelit ei olegi üldiselt mõistlik kellegi pealt kopeerida, tasub ikka wideband lambdaga lasta Megalogviewer-i abiga seadistada.
Lauda nitro
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Sai seda mootorit käiatud päris mitmeid kordi siis :) Jäi isegi kuidagi käima, kuid väga hüplevalt. Vaadates rpm käivitamise ajal ja logist, siis on näha, et pöörded kõiguvad 0- u600ni. Kui gaasi anda, siis sureb kohe välja. On vist mingi jama selle vr sisendiga. :( Hetkel läheb vr kaabli varjestus kokku orig juhtmestiku massiga, homme tõstan selle prooviks siiski kokku MS-i toodud massijuhtmetega. Kuigi sellest ei tohiks sellist signaali kadumist tekkida? Proovin logida ka veel rpm signaali kui mootorit starteriga ringi ajan(ilma kütuse ja süüteta).
Kas nende MS plaadil olevate reguleeritavate takistidega(R56, R52) saab kuidagi signaali ajule söödavamaks teha? Või mis otstarve neil ongi?
Kasutaja avatar
kaak
Postitusi: 142
Liitunud: 19.05.2009 12:53
Asukoht: tartumaa

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas kaak »

Mõlemad botted keerad vastukella kuni käib klikk ja vajadusel keerad natukene tagasi.. aga kui oled huvitatud mõttega tegutsemisest, siis http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Programmeeritava juhtaju MS paigaldus ja seadistus. Parim kvaliteet Eestis.
55592369
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas ahto10 »

Proovi vr-i juhtmed ringi vahetada. Mul tegi sama moodi kui juhtmed valepidi.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Tänud ahtole hüva nõu eest. :) Sain opläädi käima. Krt hakkaski juba kahtlane tunduma, miks asi ei käi. Ise olin veendunud, et andur õiget pidi ,sest sai orginaal juhtmestiku skeemi järgi kõik ühendatud, aga ju talle ikka meeldis teisiti :x
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Hetkel mõned sõidud tehtud juba. Kuigi segu tundub liiga rikas olema. Tean, et tuleks muretseda lambda andur, kuid hetkel ei ole see võimalik. Sai tossumasina taga natuke toimetatud, kuid sellel kahjuks ei töötanud just hapnikuandur. Siiski said kirja heitgaaside näidud. Kui orginaal ajuga olid näidud peaegu normi piires, siis hetkel esimese mõõtmisega CO ligi 10% (req fuel konstant 19.7). Et kütust maha saada kogu tabeli ulatuses, muutsin pihustite läbilaset suuremaks, et reg fuel konstant oleks väiksem. Kui req const 16.8, siis CO läks paari % võrra väiksemaks. Rohkem hetkel igaks juhuks lahjemaks segu ei muutnud.

Kas keegi oskab hinnata minu reg fueli konstandi õigsust, et miks kütusesegu niivõrd rikkas on, kui kasutan järgnevaid parameetreid. Või ei olegi asi selles, vaid mingis kolmandas settingus peale req fueli ja ve tabeli.
Pilt
VE tabel selline kasutusel hetkel.
Pilt
Pihustite settingud sellised.
Pilt
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Jaan »

Kas 4 squirti on hea tsükli kohta?

There is some benefit to choosing 2 squirts/alternating for port injection, since only half of the injectors fire at once, the pressure drop in the fuel rails is reduced and the fuelling is more consistent.
With throttle body injection, the number of injection/cycle you can will depend on your number of cylinders, plenum size, Req_Fuel, etc. You have to experiment to see what works best for your combination. Generally, you will need at least as ½ as many squirts per cycle as you have cylinder, though you can run this alternating.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas murjam »

Kui jutt käib sequential pihustusest (iga silindri pihustit juhitakse eraldi), siis on muidugi 4 pihustamist parim variant (iga pihusti omal ajal). Tavapäraselt kasutatakse Megasquirti puhul kaht pihustuskorda (mõlemal juhul löövad pooled pihustid korraga) ehk iga pihusti pihustab tsükli jooksul 1x. Kui panna selliselt pihusti tsükli jooksul 2x pihustama, siis teoorias mootori käimine ühtlustub. Praktikas jäävad (eriti võimsate ülelaetud mootorite puhul) pihustid tühikäigu jaoks niigi suureks ning raske on tühikäigusegu paika saada (kipub liiga rikkaks minema).

Pikemad pihusti lahtiolekuajad on üldiselt paremad - tagavad parema kütusekoguse täpsuse.
Lauda nitro
Opepc
Postitusi: 16
Liitunud: 16.03.2010 12:20
Asukoht: Tartu

Re: MS-II v3.0 opeli C20NE juhtima.

Postitus Postitas Opepc »

Autodatast leidsin sellised andmed:

Injector opening duration
Motronic M 1.5:
MT=2-2.8 ms at idle
AT= 2-3 ms at idle

Katsetan pikemaid lahtioleku aegu ja ka 2 pihustuskorda töötsükklil ja eks siis ole näha :)
Vasta