K:praod plokis?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

K:praod plokis?

Postitus Postitas torque »

Tervitus,küsiks siit rahvalt ka üle,et mis rahvas arvab kui plokis plokikaane kinnitus keermest jahutussärki tulid praod sisse.Kas see on 100% pikaks veninud poltidest,kuna tagasi läksid vanad poldid?Enne sai võetud 1mm plokist ja 0,5mm kaanest maha. Praod tulid ainult ülemisele reale 3 kinnitusele. Kas see plokk on nüüdsest vanaraud? Panen pildi ka siis, praod joontega tähistatud. Pilt
Viimati muutis torque, 23.02.2010 23:12, muudetud 1 kord kokku.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Kas poldi auku võis jääda õli?
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

ei seda kindlasti mitte, sai ilus puhas
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

See oleks ka kahtlane, et polt päris põhja jõudis ja sellest prao tekitas plokile.
Tavaliselt jäetakse ika päris suur varu keerme lõpu ja poldi otsa vahele.
Keermed keermepuuriga puhtaks tegid enne poltide sisse keeramist?

Pingutusmoment oli tehases ette nähtu või omalooming?
Viimati muutis Mihkel, 25.02.2010 12:30, muudetud 1 kord kokku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

Mihkel kirjutas:See oleks ka kahtlane, et polt päris põhja jõudis ja sellest prao tekitas plokile.
Tavaliselt jäetakse ika päris suur varu keerme lõpu ja poldi otsa vahele.
Keermed keermepuuriga puhtaks tegid enne poltide sisse keeramist?

Pingutusmoment oli tehases ette nähtu või omalooming?
Polte päris mitu korda kasutanud (plokikaanetihendivahetuse tõttu) sellest arvasingi, et üleliia veninud. Keermeid lõikuriga muidugi üle ei teinud kuna paistsid head,pole nagu kunagi vajalikuks pidanud, suruõhuga lasin puhtaks.
Pingutusmoment oli täpselt tehase ette nähtu.
Põhjus miks üldse kaane lahti võtsin oli (surve kadunud) kolvis praod.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Jahjutusvedelik liigub mööda poldi keeret üles plokikaande. Ülesanne on tihendada poldi pea, et vesi sealt läbi ei tuleks, kui see tehtud ei tohiks probleeme esineda. Ja uued poldid seekord siis.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
ahto42
Postitusi: 598
Liitunud: 24.07.2006 12:25
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ahto42 »

Augukeermestamiseks on olemas keermepuur. Poldi peale keermelõikur.
Servemet OÜ
Puurid, keermepuurid, freesid, laagrid jne
www.serve.ee

Looduslikud, keskkonna sõbralikud ja tõhusad puhastusvahendid www.chrisal.ee
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

zoom1 kirjutas:Jahjutusvedelik liigub mööda poldi keeret üles plokikaande. Ülesanne on tihendada poldi pea, et vesi sealt läbi ei tuleks, kui see tehtud ei tohiks probleeme esineda. Ja uued poldid seekord siis.
Jahutusvedelik - eriti pikema aja jooksul - võib seal keermevahel kaane pingsusele halvasti mõjuda.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

murjam kirjutas:
zoom1 kirjutas:Jahjutusvedelik liigub mööda poldi keeret üles plokikaande. Ülesanne on tihendada poldi pea, et vesi sealt läbi ei tuleks, kui see tehtud ei tohiks probleeme esineda. Ja uued poldid seekord siis.
Jahutusvedelik - eriti pikema aja jooksul - võib seal keermevahel kaane pingsusele halvasti mõjuda.
Nimelt mida ta seal halba teeks? :)
Ma ei suuda midagi välja mõelda. Survet ei avalda rohkem kui jahutus süsteemi enda surve ~1bar, ja korrosioon on tõesti väga pikaajaline protsess, aastad.
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Marko
Postitusi: 760
Liitunud: 02.02.2005 17:43

Postitus Postitas Marko »

Ei tee jahutusvedelik poldile midagi. Subarul on originaalis kuus plokkide kokkutõmbamis polti veesärgis. Poldipea all kasutusel metall-kumm tihend mis ei lase jahutusvedelikul mootorisse jõuda ;)
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
[b]Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni[/b]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

On olemas ju ka keerme tihendajad, mis ei lase jahutusvedelikul mööda keeret üles tulla.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
karel
Postitusi: 33
Liitunud: 08.01.2007 21:38

Postitus Postitas karel »

Tõenäoliselt on mõrade põhjuseks jah korduv venivate polkikaane poltide kasutamine. Ise olen sama teema läbi elanud VW 1,9 diisliga. Probleem seisneb selles, et venivad poldid on mõeldud venima metalli voolavuspiirkonnas. Põhimõtteliselt venitatakse polti natuke üle jääva deformeerumispiiri. Eelis tavaliste poltide ees seisneb selles, et siis jäävad kõik poldid vastavalt Hooke´i seadusele elastse deformatsiooni jagu pingesse. Ehk siis kõik poldid hoiavad võimalikult ühtlase jõuga plokikaant kinni. Kui mitu korda sellist polti kasutada, siis metall kalestub ja ei deformeeru enam sellisel määral. Kui nüüd kasutada ettenähtud pingutusloogikat a´la X momendiga kinni +veel 180 kraadi, siis tegelikult pingutatakse polt üle. Tulemust võib pildilt näha :-D
Mina kasutasin oma plokki edasi, sest kaotada polnud muud, kui uus kaanetihend ja poldikomplekt. Jäi pidama! võimsust samas ka muidugi naljajagu - 47kW.
Kui sellesse plokki installida nüüd poltide asemele korralikult keermestatud augu põhja ulatuvad spilkad, siis võib isegi pidama jääda. Nagu juba eelpool mainitud, siis tegelikult jääb poldi kasutamisel selleks üsna suur varu. Sellel VW mootoril oli see lausa rohkem kui cm!
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

selge siis,tänud kõigile kaasa mõtlemast ja igasuguse info jagamisest,olemas nüüd ka varu plokk,et saab ühe neist tagavaraks jätta.
Trabi
Postitusi: 6
Liitunud: 16.02.2010 13:56
Asukoht: saaremaa

Postitus Postitas Trabi »

Veneajal "õnnestus" ühte võidusõiduplokki samuti praod sisse orgunnida ja siis said tehtud pikad tikkpoldid ja need põhja kinniliimitud. Lada plokikaan hakkas käima maha-peale samuti nagu mosseoma (mutritega). Mootor kestis veel vähemalt 2 hooaega rinkapeal paugutamist.
Vasta