K:audi80 1.8s monopritse+turbo?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
audivana
Postitusi: 1
Liitunud: 28.10.2009 1:25
Asukoht: elva

K:audi80 1.8s monopritse+turbo?

Postitus Postitas audivana »

Alustan sellest, et vaja masina võimsust kuigi palju tõsta ja juhuslikult vedeleb terve turbo komplekt, mis pärineb audi80 1.6td pealt.
Jupid istuvad 1:1-le, aga kuna tegu karpa mootoriga, siis pole mul õrna aimugi kuidas see asi üldse toimima peaks. Kindlasti probleemiks tuleb küttesegu seadistusega.

Ärge mõtet kohe maha laitke.
Terve kupatus koos kollektorite,karteri,õlifiltri kupatusega jne olemas.
Turbo peale panek pole mingi probleem, aga kuidas selline mootor küll vastu peav ja kauaks?
Pärast esimest 100km mootor koos?


Kasutasin otsingut ja lugesin viimased 2.5h tundi igasuguseid postitusi, aga vastuseta jäingi.

Kui see turbo idee on halb mõte, siis soovitage midagi muud,mis poleks seotud nt mootori vahetusega võimsama vastu.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

kui sa igapäevasel seda masint ei vaja siis võid ju jännata selle turboga.
Vastupidavus on suhteliselt rangelt kinni seadistuses - enamasti kui midagi läheb siis sita seadistuse pärast.
Isiklikult ei pea monopritset kõige paremaks koosluseks turboga, kuigi ka selliseid asju on tehasest välja tulnud.
Soovitaks välja uurida palju selle 1.6 diisli turborõhk oli. tõenaoliselt sellest alla sa timmida ei sa ilma wastegatet lammutamata. Sellest rühust oleneb päris palju.
Kaarel
Postitusi: 69
Liitunud: 23.01.2007 18:36
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kaarel »

karta on et see diisli turbo on liiga väike selle mootori jaoks
üldiselt vaata selle turbodiisli kilovatte mis ta annab turboga ja siis vaata palju su 1.8s ilma turbota annab.
turbo peaks ikka vast suutma puhuda rohkem võimsust kui su bensukas vabalthingavalt.
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

ka mind huvitab see kui tehtav on monopritse ja turbo. matsin clio turbo mõtte maha, kuna turbo, mis ostsin oleks sellel mootoril lag-ima hakanud. võtsin mõteisse teise auto mida oman, ehk ford scorpio 1989 2.0ohc monopritse. kindel on see, et ma sellele mootrile selle AiResearch Garrett T3 turbo peale panen, aga kas mul on võimalik panna ta tööle monokaga ja kuidas, või näen rohkem vaeva ja panen mootori karpaga tööle ja siis turbotan. efi peale veel ei mõtle, kuna hetkel raha selleks ei ole. mul on hetkel ainult turbo, torumaterjal ja keevitus. vaheajal on ka aeg :D tegelikult ma uurisin veidi monokarpade ehitusi, ja peab tõdema et on hulga lihtsam kui karpa( woww, avastus :D) aga seda mul ei õnnestunud välja uurida, kuidas saab küttesegu regullida monokal, või teeb selle regullimise aju ise. praegu jään vastuse võlgu lamda olemasolu koha pealt.

Tänud!!
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas murjam »

Ei midagi isiklikku ega pahatahtlikku, aga ära hakka turbotama kui wideband lambda jaoks raha ei ole. Ja samas, kui selle jaoks juba on, saad ka rahumeeli mõelda programmeeritava aju peale (teine samapalju juurde). Kui need kaks komponenti olemas, on mis tahes mootori turbotamine oluliselt lihtsam kui kuidagi muud moodi mässama hakates.

Võib-olla on see minu lühinägelikkus, aga ma tõesti ei kujuta ette, mitu korda oleksin ilma wideband-ita juba kolvid sulama lasknud. Rõhualas kiirendades ei saa segu minu arvates sumpast tuleva suitsu või tagumikutunnetuse järgi seadistada.
Lauda nitro
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

murjam kirjutas:Ei midagi isiklikku ega pahatahtlikku, aga ära hakka turbotama kui wideband lambda jaoks raha ei ole. Ja samas, kui selle jaoks juba on, saad ka rahumeeli mõelda programmeeritava aju peale (teine samapalju juurde). Kui need kaks komponenti olemas, on mis tahes mootori turbotamine oluliselt lihtsam kui kuidagi muud moodi mässama hakates.

Võib-olla on see minu lühinägelikkus, aga ma tõesti ei kujuta ette, mitu korda oleksin ilma wideband-ita juba kolvid sulama lasknud. Rõhualas kiirendades ei saa segu minu arvates sumpast tuleva suitsu või tagumikutunnetuse järgi seadistada.
ma olen sellest täiesti teadlik, wb muidugi kuluks ära, aga see tuleb kunagi. praegu kui ma selle turbo peale kruvin sinna, tuleks leida selline turvaline seade, et rõhk on 0,4 bar lagi , segu on veidi rikkam kui peaks olema ja süüde kohe mõnuga hilisemaks. kui selle kompunni tööle saan, siis saan juba pöödruda mõne asjatundja poole, kes ehk aitaks oma nõu ja jõuga. kunagi hiljem tuleb kindlasti mootoril kap. remont, tugevam sisu ja pritse koos MS-iga. ma usun et see mootor on vaeva väärt, kuna see on fordi pinto mootor, ehk siis kuulikindel tugev mootor. Narrow Band lamda on mul võtta teise auto küljest, mida ei kasuta veel niipeal, ja kell samuti, niiet mingi seade ma saan ära teha.
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
tynt
Postitusi: 40
Liitunud: 21.08.2007 21:36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tynt »

Monopritse peaks segu määrama pöörete ja gaasiklapi järgi. Kas Alpha-N ja turbo on üldse võimalik? :?
omrek
Postitusi: 39
Liitunud: 17.09.2009 21:39
Asukoht: tartu

Postitus Postitas omrek »

värskendaks veidi teemat. tekkis selline mõte seoses monopritsega turbotamisega et oleks ju võimalik see teostada nii, et panna reguleeritav kütuserõhuregulaator 1:1-le. originaalis peaks monokal olema rõhuregulaator 0,3 bar-i, et siis reguleeritava seaks 0,4 peale või rohkemgi, et küttesegu ka viimases lõpus parasjagu rikas oleks. isiklikult olen suht kindel et monopritsega on palju lihtsam turbotada kui karpaga, mida ma olen ennemalt plaaninud. eks kunagi kui ma aega leian proovin ära ja annan teada kuidas toimib, niikaua võite ka muidu soovitusi jagada(v.a efi ja MS) kas keegi oskaks ka lisada mõne auto mudeli, mis tehasest tulles monopritse ja turboga on?

terv. Kermo
Renault Clio RN 1.2 1991. tean et pole vaeva väärt, aga siiski esimene auto.
Henry
Postitusi: 18
Liitunud: 15.04.2006 22:14
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Henry »

omrek kirjutas:kas keegi oskaks ka lisada mõne auto mudeli, mis tehasest tulles monopritse ja turboga on?

terv. Kermo
Üheks näiteks on Mitsubishi esimene 4G63T mootor. Seda on Starioni ja mõne mudeli peal veel.
Vasta