Dc85 kirjutas:See on kyll b-osa aga ~1,8mm paksem. Astrona ehk arvutab palju sellest kasu võib olla

Originaal oli 24,1mm. Murdumise koha pealt roostetanud aga paksusele ~21.1 + lisa praod, mida silmaga ehk ei näegi.

Äää, kle mul materialide tugevusõpetuse raamat veel läbi töötamata - pole lugemist alustanud ja ei tea asjast midagi. Aga kui material on sama, siis jämedam võll võiks olla vist rohkem tugevam, kui lihtsalt tema ristlõike suurus. Kujuta ise ette, kui võtad 24mm toru seina paksusega 1mm, siis tehes seda 6x raskemaks pannes sinna sisse 22mm võll, ei tee teda 6x tugevamaks.
22mm = 380mm2
24mm = 452mm2 ehk 380+72mm2 ehk +16% ~= 6.28x on vahet 24x1mm torul ja 22mm võllil.
Muidu oleks ju 60mm toru-kardaanide asemel kah 50mm võllid. Paraku sama materiali kuluga ja ka massiga kaotaks tugevusel. Arvatavasti on asi siin selles pöörlemises, ja pöörde/väändemoment on ju raadiuse suurenedes väiksem.
Eks taxu või mõni kõvem füüsik räägib täpsemalt.
Lase mõlema võlli asmel panna S13 kardaanid ja võid rahulikult käigukasti aurustada
