Nukkvõllid ?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Tan
Postitusi: 48
Liitunud: 18.05.2007 20:48
Asukoht: EST - GER
Kontakt:

Nukkvõllid ?

Postitus Postitas Tan »

Arutleks teemal vabalthingava nukkvõllid turbo mootorile.
Olen lugenud auto teemasi kus nii mitmelgi VAG 1.8T mootorile on paigaldatud 1.8 vabalthingava nukkvõllid.
Siit ka küsimus , et mis selle asja mõte,kasutegur ja riskid võiksid olla?
VW Golf 2.0T
Aigo
Postitusi: 1100
Liitunud: 29.07.2007 22:41
Asukoht: tartumaa nõo lähistel

Postitus Postitas Aigo »

vabalthingaval on nukatõus pikem seega on klapp rohkem avanenud ja pääseb rohkem segu sisse ja välja. Kahjuks kahjutegurit ei oska öelda.
Pilt
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Master003 »

oskan kaasa rääkida volvo mootorite koha pealt.
siingi kasutajan figureeriv kasutaj wa666ou sõidab oma volvo s40 t4 millel peal 2,0l vabalthingava nukad. ning volvo t5 mootoritele ( -99a) istuvad 2,5l 125kw nukad. tõusude vahe on 0,5" vabaltingava mootori kasuks.
jõu kõver on ühtlasem
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Samas peaks ka duration ja overlap erinev olema.
Suurem overlap tõstab jällegi TIP-i ja VAG-i 1.8T mootoritel on olematu suurusega turbod stockis.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Overlapi saab DOCH'idel ise valida. Plussidest on räägitud, aga lühidalt: täiteaste paraneb eriti kõrgemal pöördel = sama rõhu juures rohkem võimsust.
Miinustest see, et eriti kuna VL klapp on kauem lahti, siis VL-kollektori rõhk (TIP) surub turbo piiri lähenedes väljalaske gaasid silindrisse tagasi ja on suurem oht kolvid sulatada. Võimsuse kasvatamise eesmärgil on soovitav NA väljalaskenukke kasutada koos suurema turboga, millega vähene TIP probleem. NA sisselaskenukk ei tohiks midagi halba põhjustada. Dragis on turbokate nukid veel suuremad kui stock vabalthingavate omad (overlap siiski väiksem).
Ahjaa seda kaa, et kuna tõus on NA nukkidel suurem, siis ei tea, kuidas hüdrotõukurid ja klapivedrud reageerivad. Olen 1.8T vagi puhul kuulnud ime-numbreid kui mindi mehhaaniliste tõukurite peale üle.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Postitus Postitas _siim_ »

Ma puutun kokku päevast päeva kokku mazda mootoritega,ning vana 2,2 turbo sai sama mootori vabalthingava nuka endale peale,võimsuse kasv on tuntav,kahjuks graafikut pole veel näidata:)
halba tõesti ei oska midagi öelda,vbla on tehase poolt asi mingi ökonoomsuse peale aetud....
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

pigem töökindluse! tõenäoliselt oli turbonukk madala väände peale timmitud ja NA-nukk kõrgema jõu. Kuigi tolle aja mazda rida-neljad oli kõik kuidagi ühtlase väändega (turbo kohta ei tea, pole proovinud)
Kasutaja avatar
topgear
Postitusi: 390
Liitunud: 05.03.2005 18:01
Asukoht: .EU
Kontakt:

Postitus Postitas topgear »

7MGTE mootor (NA vs Turbo cams)
Turbo cams 12psi BPU(intake ,full exhaust, bov, everything else stock)
Pilt
N/A cams 12 psi BPU but bosch 110... a/f reading ~10.5
Pilt
Vasta