Drag Racing Eestis 2010

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Minu egoistlik soov oleks, et tehtaks spetsiaalauto
Meil on juba spetsiaalauto, mis sai 4 võistlust aastas kuuma ja igal võistlusel keskmiselt 3 sõitu. Milleks ma peaksin hetkel OL auto tegema? Minu soov oleks sõita võidu vähemalt 6-7 autoga ja punkt- punktile, kuid seniks, kui pole autosid rajal, siis pole ka järelkasvu.
Kuriks kolis Soome just selle pärast, et hakkas igav ja sama plaanin isegi teha, kui raha jagub.
Meil on Eestis mõned tõesti väga kiired autod olemas, kuid kui uusi juurde ei tule, siis müüakse need olemasolevad odavalt välismaale ja ongi jokk.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

tuletaks siin kohal meelde millest teema peale hakkas, see on ju kerge ununema:
Kuna selles foorumis on palju potensiaalseid Drag Racereid, siis arvan, et teil on ka õigus kaasa rääkida teemal, mis siiani on ringelnud vaid TQHQ BHRA liikmete ringis. 2009a oli uute reeglite katseaeg ja nüüd on käes aeg, kus kõik autod on klassides, kuhu nad kuuluvad, kuid ala arengu huvides Eestis tuleks siiski muudatused sisse viia.
Ala arendamise huvitad on korduvalt räägutud millest puudu on, kuid jääb mulje, et bhra'd PÕHIMÕTTELISELT ei koti. Olgu siis põhjuseks halb toorik, väike mootor, vale kütus või vales standardis poldi keere.

BHRA justkui prooviks läbi lilleda selgeks teha, et nende liivakastis võib mängiga ainult "made in USA" liivavormidega. Kui juba mõtlema hakata, et madalaim kubatuuri piir on 4 liitrit. Kuigi julgelt üle poole euroopa tavakasutuses olevatsest autodest on alla 2liitriste mootoritega(statistikat pole mul ette visata, kui olen enam kui kindel selles).

M.
Kummitus
Postitusi: 205
Liitunud: 20.02.2008 16:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kummitus »

Miq kirjutas:tuletaks siin kohal meelde millest teema peale hakkas, see on ju kerge ununema:
Kuna selles foorumis on palju potensiaalseid Drag Racereid, siis arvan, et teil on ka õigus kaasa rääkida teemal, mis siiani on ringelnud vaid TQHQ BHRA liikmete ringis. 2009a oli uute reeglite katseaeg ja nüüd on käes aeg, kus kõik autod on klassides, kuhu nad kuuluvad, kuid ala arengu huvides Eestis tuleks siiski muudatused sisse viia.
Ala arendamise huvitad on korduvalt räägutud millest puudu on, kuid jääb mulje, et bhra'd PÕHIMÕTTELISELT ei koti. Olgu siis põhjuseks halb toorik, väike mootor, vale kütus või vales standardis poldi keere.

BHRA justkui prooviks läbi lilleda selgeks teha, et nende liivakastis võib mängiga ainult "made in USA" liivavormidega. Kui juba mõtlema hakata, et madalaim kubatuuri piir on 4 liitrit. Kuigi julgelt üle poole euroopa tavakasutuses olevatsest autodest on alla 2liitriste mootoritega(statistikat pole mul ette visata, kui olen enam kui kindel selles).

M.
Olen seda sama juttu rääkinud mitmes foorumis, et TQHQ ja BHRA on USA raua mängumaa ja sinna kiireid riisikaid ei taheta/pooldata.
Härra Pärtlile veel, et USAs on eraldi ka esiveoliste klass ja kubatuur ei hakka KAHEKSAST liitrist alles ! Tiimi eelarved ei ole miljonitesse dollaritesse küündivad jne. Võrdle siis siinkohal auhinna fondi kah mis on meie väikses Eesti riigis ja sealpool lompi ! Hetkel toon näite kus Andrei Shabalin võistles eelmine aasta Venamaal ühe etapi (2.5L+nitro) ja võitis ning sellega teenis väga korraliku auhinnatasu mis oli 100 000.- eesti rahas. Meil siin kahjuks on võitjale üks shampus, diplom ja kanister Addinoli õli.
550hp/493Nm
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

pr8 kirjutas: Olen veendunud, et vähegi korraliku eelarve korral teeks Sam 7 sek @ 300 km/h asja.
Mitme 7 sekundi auto eelarve kogu Eesti dragracerite peale üldse kokku tuleb ?

Turboklubi piires tuleb jõuda konsensusele ja teha korralik ning põhjendatud avaldus BHRA'le. Õnneks Pärtel üksi ei ole BHRA.
Kui avaldus on korrektne, läbimõeldud ja reaalne, ning jõuab kohale õigel ajal, siis ei peaks ju olema mõistlikel inimestel ala edendamise vastu midagi ?
Seoses sõitjate arvu kasvuga kasvab publiku hulk mistõttu hakkab rohkem kogunema pileti, osavõtu ja reklaamitulusid ning nendega saab omakorda arendada võistluspaiku, turvalisust jne.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

Kas Turboklubi peaks esitama omalt poolt ettepaneku klassi jaotuse muudatuse jaoks või kohe koostama uue reeglistiku hindamiseks?

M.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=6344&start=0
Tegin uue teema konkreetsema Polliga, kuid siin teemas võiks pealkirjas lähtuvat teemat edasi arutada
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Uue klassi sünnist on mõttetu unistada.
Kubatuur ei puutu asjasse, sest võrdsus saavutatakse kaalureegliga. See, kas auto sõidab 9 või 12 sekundit, ei ole kubatuuriga midagi pistmist. Nii 2l, kui ka 3l on mõlema ehitus võimalik ja väga kallis ühtmoodi.
Palun ärge otsige väikesest kubatuurist põhjust mitte sõita, vaid pakkuge midagi konkreetset välja, mis täidaks kõik klassid, mitte ei tee veel ühte mannetut, kuhu tullakse sõitma, kui ilus ilm on. Minu huvides on ikka Eesti Dragi tuua juurde just tõsiseid võitlejaid, kes sõidavad kaasa kõik etapid, et saada Eesti meistritiitli medalit.

PS. Pärtel ei ole BHRA ja kuna tema on kõige suurem NHRA fänn Eestis, siis saan tema mõttest aru küll, kuid me elame ikkagi Eestis, kus juhit palka ei saa ja auto ehituseks raha kogutakse aastaid.
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

Tegelikult on seljuhul ju lihtne.
1) PS-i 10.5 rehvipiirang.
2) B klassi 10.0 ajapiirang.
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

RICE BURNER kirjutas:Uue klassi sünnist on mõttetu unistada.
Kubatuur ei puutu asjasse, sest võrdsus saavutatakse kaalureegliga. See, kas auto sõidab 9 või 12 sekundit, ei ole kubatuuriga midagi pistmist. Nii 2l, kui ka 3l on mõlema ehitus võimalik ja väga kallis ühtmoodi.
Massipiirang 1.5L vs 3L on nii väike, et sama kiire 1.5L auto ehitamine läheks veel kallimaks kui 3L masina ehitamine, mida saab lubada endale vaid mõni üksik - austust väärivad ja publikule huvipakkuvad oleks mõlemad, aga pooldehoid oleks väiksema poole.
Rehvipiirang võrdsustab veelgi, aga ikkagi ei tõmba 1.5L isegi 8" rehvi finishi joonel 230kmh pealt ringi. Kordan veel, et massi piirang võrdustaks kui +100cc oleks 40kg, aga autosid raksemaks ehitama ei hakata ja see jääb ära. 8" rehvi 1000hp autodele kah ei määrata, seega on ainus võimalus sama eelarvega võistelda võrdselt vaid eraldi klassides või kuulutada 1.5-2.1L masinad luuseriteks.
2L kubatuuriga klassi point olekski selles, et saaks ka 250K'se eelarvega võistelda. See poodiumikoht ei saa kunagi nii väärtuslikuks kui 1000hp klassides, aga sõitjaid ja rahvast tooks juurde ja olekski eesmärk saavutatud.
Usun, et uuest klassist võib aga unistama jääda, isegi kui 95% turboklubist selle heaks kiidab. Kui BHRA tahab, et 5a pärast oleks paar 8 sekundi autot võistlemas eestis, siis 2.0T 11-12sek autodega oleks paras "nakatamis-klass". EDIT: (5a tagasi oli mul 18sek auto, 2a tagasi oli 16seki auto, eelmine aasta 13seki auto ja järgmine aasta tahaks juba 11sse jõuda, ning 5a pärast võibolla uus toorik ja veel kiiremaks, aga kahtlen üldse jätkamises - tõin enda näiteks, kuna ma pole vast ainuke.)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

Aga lepime siis kokku, et kõik ostavad omale näiteks 2,0 vabalthingava mootori ja 103 kw! Tuunida ei tohi ja keremass võiks jääda vahemikku 1200-1201 kg!
Siis pole kellegil virisemiseks põhjust, et aga temal suurem kui mul ja kihutame rõõmsalt aga võidu! Kes braketit, kes streetmani, kes mida iganes!
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

BHRA materdamine pole mõtekas, sama on peaga vastu seina taguda või sigadega võidu joosta.

BHRA ongi kopitud USA-st ja nüüd üritatakse viimane "väärastus" kah likvideerida, eemaldada mitte USA autod ning tulemuseks on kindel surm. Lihtsalt meie elame Põhja-Euroopas ja oleme kääbusriik. Raha meil pole ning ka rahvaarv ei vääri märkimist, kuidas siis saavad tulla 9s autod ja publik??? Vabandan, suutsin unustada need 6 autot mis sõidavad 4-s klassis. Õnneks pole lätlased veel oma sarja teinud, muidu oleks nende osalus kah olemata. Mis põnevus on tulla võistlusele kus ainukesed põnevad hetked on finaalid(kui tehnika nii kaua kestab) ja Bracket. Veeta päev kus näed põnevust 30 minutit. Seda et asi on mäda näitab ehedalt ka see et publiku meelitamiseks veetakse kohale rakett, mis ajab 5 minutit tossu ja siis sõidab 10 sekundit. Õnneks või kahjuks on varsti juba kõik ümberkaudsed üllatused nähtud, mis edasi saab härrad BHRA-st? Millega siis publikut meenutate, hakate strippi tegema vä? Palju jääb publikut alles siis? Kui meenutada Night Race üritust siis ainukesed kes selle päästsid olid see rakett ja CCG! Kui polnud raketti siis kuni finaalideni täitsid publikute kohad sõitjate sõbrad ja umbjoobes tondid. Miks nii väidan, tean seda seltskonda tegelikult päris palju ja ka ringi kolades nägin nii.

Seega kui vaadata seda teemat siis selgub et BHRA mõtleb täpselt nii:"Las koerad hauguvad, karavan läheb ikka edasi". Aga mina ütlen vastu:"Kui hobused nälga jäävad siis jääb ka karavan seisma" ning see on reaalne BHRA tulevik paraku! BHRA üritab luua oma riiki riigis nagu Savisaar Tallinnas.

Mis veel vihastas oli see et isegi autoklubide ürituse korraldamiseks pead BHRA käest küsima luba, kuna muidu ei lubata sind näiteks kasvõi Kiltsi :x Samas üritasin neid umbes 2 nädalat telefonitsi kätte saada ning tulemuseks 0 vastatud kõnet ning tagasi kah ei helistatud :help Korralda siis mingit üritust kus kohast "järelkasv" tulema peaks :lol:

Mina ei viici enam ja hakkan oma plaane parem teostama ning vaatan kuidas BHRA varsti kola kokku pakib ;)
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

RICE BURNER kirjutas:Palun ärge otsige väikesest kubatuurist põhjust mitte sõita, vaid pakkuge midagi konkreetset välja, mis täidaks kõik klassid, mitte ei tee veel ühte mannetut, kuhu tullakse sõitma, kui ilus ilm on. Minu huvides on ikka Eesti Dragi tuua juurde just tõsiseid võitlejaid, kes sõidavad kaasa kõik etapid, et saada Eesti meistritiitli medalit.
Minuarust me ajame ikkagi sama asja taga.
2010 tuleb Eesti dragis arvatavasti veel lahjem, kui 2009. Kuna suuremasse klassi enam ei lubata, siis C klassis on vaid 2 tiitlitaotlejat ja mõned harvad "külalisesinejad". B klassiski on asjad hapud. 2010 kõiki klasse täita ei ole ju reaalne.
Samas miks peaks ilma midagi muutmata selle aja üle elama ja siis midagi radikaalset ette võtma? Madalseis vaid süveneb ju nii?
Kui aga väike B klass kahekordistaks 2010 dragist osavõtjad?
See olekski ju ala arendamine?
Äkki on hetkel valik, kas 16ne eliminaatorklass lisaks, või mõned lisasõitjad B klassi?
Kui see klass oleks tõesti nii populaarne, nagu paistab, siis tulevikus liiguksid sealt paljud ülespoole klassidesse ja väike B olekski see hüppelaud, mis pisikuga nakatab?
BHRA peaks ka pikemalt ette mõtlema, kui järgmine hooaeg ja hakkama mõistma, et kuigi kiirendussport tõesti tuleb USAst, ei ole see ala enam vaid Ameerika autodele. Ka "riisiveskid" ja "eurokräpp" võiksid areneda väga kiireteks, kui neid lahkemalt sporti vastu võetaks.
Sinagi said ju kiirenduspisiku 2l turboautoga sõites? Kuigi tagantjärgi mõeldes oleks olnud õigem kohe hakata 9 seki püssi ehitama, siis vaevalt sa sinnani üldse jõudnud oleks, kui ei oleks olnud kõigepealt "väikest" autot. Kui oleks olnud vastav klass, siis arvatavasti sa sõidaks ka praegu selle autoga 9-t.
Kuni 2l laetud autod on meie väikses Eestis autoharrastajate hulgas kindlasti populaarseimad ja nende "know how" ka kõige suurem.
Minul tuli näiteks see aasta sein ette. Minu auto liigitatakse Streetman klassi ja kuna olen 11.7 välja sõitnud ning seal piiranguks 11.5, siis polegi enam mõtet arendada autot. Võibolla vast niipalju, et ka liberadadel suudaks sõita 11.6-11.7 Veel paar-kolm sellist autot ja lähebki asi bracketiks ära seal klassis. Väga ei motiveeri ka, et tunnustatakse vaid iga etapi võitjat, mitte hooaja meistrit.
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Kusjuures FIA langetas oma aega 11,5 pealt 10,5 peale, mis aga tähendab et Strretman peaks kah ajalimiidi nihutama 10,5 peale või kuidas?
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Minuarust on miskinegi lahendus ka kaalupiirangu muutmine, oleksin nõus ka streetmanis sõitma kui ma ei peaks autot raskemaks tegema.
Astrona palun arvuta välja mõistlikud miinimumkaalu suhted mis veidikenegi kergendaks kergemate ja väikse mootoriga autode sõitu.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
RICE BURNER
Postitusi: 774
Liitunud: 18.02.2005 16:41
Asukoht: Randvere

Postitus Postitas RICE BURNER »

Kui aga väike B klass kahekordistaks 2010 dragist osavõtjad?
See olekski ju ala arendamine?
Kes sõidaks tulevikus praeguses B ja Pro-Street klassis?
Mõne muudatusea oleks tore saada praegused B ja C kiiremad Pro-Street klassi sõitma ja siis jääbki ju B ja C uutele aeglasematele üritajatele.!?
Milleks teha uusi klasse, kui need on ju olemas!?
www.vkmmotors.ee tuuning ja service keskus
300ZX Street B car 1250hp 402m 8.4sek 262km/h
300ZX SPS car 2400hp 402m 6.6sek 338km/h
Vasta